Бицев Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Като за първи опит - много добре! Не е точно 'балада' (както започна темата), но тук говорим за барабанчето - макар че ти си пипнал и другите барабани (или имат доста от Room микрофона и Overhead; по-добре ги остави по-сухи). И DJ Stellko си го бива - има какво да се подобрява в структурата и аранжимента (без да разбирам много от жанра, де) - но пак приемаме това като упражнение по барабанче. Нямам пред себе си IR-1, но по памет да ти кажа: не гледай в пресетите Hall, Room или Plate, а търси 'Gated' - може да са в някаква папка 'Custom', която е уж за твои сетинги, но в нея си има вече няколко готови. (Защото не мизвучи като да си гейт-нал след реверба; ако си - може би трябва да вдигнеш малко долния праг на гейта) Бях писал също да махнеш малко от най-високите честоти - IR-1 си има пълен EQ, резни стръмно всичко над 12-14 kHz (че даже опитай и над 8-10). Дай и споменатия малък пре-дилей. Всички тези корекцийки са за да се стегне малко барабанчето - пак ще си кънти с 'кхх-х-ххх', но по-добре ще се смесва в картината. И по-добре ще се откроява в същото време, ако останалото е по-сухо. Парчето е гот, но не е идеално за "80-s snare" заради синкопираната фигура -с два последователни удара, между които времето е по-кратко от отзвучаването на реверба. Тая фигура ще звучи по-добре с доста по-къс реверб (или никакъв - само амбиентни микрофони). За въпросния ефект най-подходящи са съвсем опростени бийтове, където барабанчето има само половинки ноти (или четвъртини с четвъртини паузи между тях), или дори само по един удар на такт. Също по добре работи в умерено или бавно темпо, отколкото в по-бързо. Опитай с друг материал - И пускай следващия опит! Цитирай
Telerig Отговорено Септември 5, 2009 Отговорено Септември 5, 2009 Страхотно и много полезно обяснение на колегата Бицев...не се познаваме лично, но го поздравявам за толкова семплото, синтезирано и в същото време страшно полезно включване - дай боже повече такива хора по форумите и по-малко излишни приказки в темите... П.П. Мога само съвсем леко да поясня теоретично защо се правят тези хитринки, които е посочил колегата. Понеже в стерео картината се опитваме да наподобим пространственото усещане когато слушаме групата в помещението в което си я представяме в съответния микс - (сякаш се намираме пред комплекта барабани и слушаме директния сигнал и отраженията му от всички посоки) за да се постигне нещо от сорта в стереото се налага ако искаме да "отдалечим" източника- в случая барабаните от нас, точно с плавно намаляне на високите .т.нар. "roll off" - това е защото поради късите си си дължини на вълните те затихват по-бързо от ниските и колкото по-се отдалечаваме от комплекта толкова по-се губят честоти от този регистър - това е популярен трик с който се "мами" ухото на слушателя или по-скоро на подсъзнателно ниво се действа)) Колкото повече високи и по-малко ниски на ревърба - толкова по - "залепен" за говорителите излиза източника. Другото е закъснителния праг на ревърба или т.нар. pre-delay - скоростта на звука е 1м за 3мсек ( май беше), тъй че ако сложим 9 милисек. предилей - все едно имаме 3 метра дистанция от сета...колегата точно е посочил 20-50 като стойност ориентировъчно. Все пак като правим нещо е добре да знаем защо... Поздрави! Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Септември 5, 2009 Автор Отговорено Септември 5, 2009 Ех благодаря ви пичове! Страшни сте, темата стана много интересна, много научавам, ами да попитам имам и един пресет Snare plate, ако направя всичко това с гейта и дублажа на хала за по плътен и дълбок барабан с ноиз гейта, както е описано горе, ще има ли нужда и малко Плейт накрая.... Цитирай
sardaesox Отговорено Октомври 31, 2009 Отговорено Октомври 31, 2009 Да употребя темата и аз...За въпросния микс съм използвал Metal Foundry,със зареден hall impulse през модула на reaper-reaverb.Ще съм благодарен,ако някой ,работещ със superior 2.0 сподели как зарежда импулсите/има ли модул в семплера,или се зареждат отделно в чейна. foundry&impulses Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Октомври 31, 2009 Автор Отговорено Октомври 31, 2009 ^отделно.. супериор си има неговите си ефекти EQ GATE COMPRESSOR TRANS има си и руум микрофони, ти какво точно се опитваш да направиш, тук барабаните ти звучат все е едно си оставил най крайния микрофон "far" да звучи... кажи конкретно парче и ще ти кажа какво да направиш, но за Reaper неразбирам, с cubase мога да помогна, поне ще ти кажа чейна... Цитирай
sardaesox Отговорено Октомври 31, 2009 Отговорено Октомври 31, 2009 -това имах предвид-тия "далечни" микрофони ролята на стаен ревърб ли изпълняват.Струва ми се,че супериора няма достатъчно ревърб/или аз бъркам с настройките/ и затова реших да заредя М7 импулси през страничен модул от рийпър.А "фар-амбиент-а" е по-скоро звука ,да речем на касата доколко да се чува от микрофоните на останалите иснтрументи-томове,малко барабанче и т.н.В тоя смисъл е добре да има обкръжаващ звук,но не трябва и да се прекалява.Но това не е ревърб.Лошото е ,че не ми е ясен в детайли все още супериора,тъй като съм решил да работя само с него/metal foundry/ и отчасти с АД за в бъдеще.П.П-кажи и за кюбейса от къде тургаш импулсите все пак Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Октомври 31, 2009 Автор Отговорено Октомври 31, 2009 Значи това за което питаш... и аз наскоро го научих, има разни парчета които са 80тарския саунд Гейтнати барабани с реверб. За тази цел, трябва да си играеш само с тъпаните на отделни тракове(каса, соло-барабан и томове), тоест да ги имаш на писти. Чинелите не влизат в тоя мастеринг. Трябват ти noise gate със side-chain функция (key) и реверб(използвай тези large reverb) за целта не ти трябват другите руум микове. Трябва ти само сухия сигнал, тоест най-близкия микрофон.. на другите ги мутваш. това го правиш на отделна писта в аудио формат. Номерът е да дублираш трака на барабанчето, да прекараш новото копие последователно през реверб и noise gate, после да подадеш като 'side chain' гейта към 'сухото' барабанче, което да го отваря (функцията 'key' на гейта). Има да си играеш с праговите стойности докато ти заработи, но това е в общи линии начина. Това е саунда примерно на Def Leppard като за пример. А относно Туунтрак.. там има всичко нужно да докараш хубав натурален саунд на барабани, има хубави амбиент микрофони, крайните са си доста назад ако става въпрос. но не ги оставяй само тях, по-принцип всичко е въпрос на вкус, но слушай любимите си парчета на любимите си групи и може да докараш саунда, ако малко си и на чак с мастеринга, по принцип всичко може да се докара от superior, неслучайно е най-коравата програма за барабани. Човече, доста често се засичаме във форума и го обръщаме малко на чат, ако имаш скайп намери ме: koloezda4kata там ще питаш :drummer: Цитирай
sardaesox Отговорено Октомври 31, 2009 Отговорено Октомври 31, 2009 ок,ще ти запиша скайпа,а това тук е с въпросния импулс на М7/последно досаждам/М7 ,прекаран е целия барабанен трак,може би барабанчето иска още състейн,но за обща представа е ок. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.