fake Публикувано Ноември 10, 2005 Публикувано Ноември 10, 2005 имам невероятен интерес да разбера как си озвучавате касата на лаив.Кви корекции правите от от пулта,къде слагате микрофона,накъде го насочвате,какви дъмпери слагате,изобщо кое влиае на звука и как??? мерси предварително Цитирай
bobalan Отговорено Ноември 10, 2005 Отговорено Ноември 10, 2005 имам невероятен интерес да разбера как си озвучавате касата на лаив.Кви корекции правите от от пулта,къде слагате микрофона,накъде го насочвате,какви дъмпери слагате,изобщо кое влиае на звука и как??? мерси предварително аз оставям озвучителя да я направи както той смята за добре, защото познава апаратурата си по-добре от мен. Само давам акъл като нещо не ми харесва. Когато аз съм зад пулта - корекциите са винаги на ухо, просто два пъти да сложа еднакви корекции рядко се случва, звука зависи от много неща, не само от положението на копчетата на еквалайзера. Като обща насока - много често се случва да режа ниска среда - 200-600Хз, зависи от ситуацията. Цитирай
fake Отговорено Ноември 10, 2005 Автор Отговорено Ноември 10, 2005 хехе ние простите люде дето сме заточени в провинцията "ни сме чуали за такоа жиотну,узвучител!"ИЗлизаме си по участия с наша си апаратура ,микрофони и т.н Цитирай
Katsko Отговорено Ноември 10, 2005 Отговорено Ноември 10, 2005 зависи от микрофона къде ще го поставиш,по-принцип вътре,около средата или малко по към бойната кожа е мястото...демпфане не трябва за добра каса,аз само подложки ползвам под микрофон,така и убиваш естествения тон ако има такъв,със скапана каса всичко е приемливо за да и се докара звук.настройките също зависят от касата,обикновено като за метълска каса яко вдигам високи,режа среди колкото да попотънат и ниски линейно или на вкус,като по принцип касата е нисък инструмент с нужда от пик при разни стилове,касата не бива да "бумти"-тва е знак да се режат ниски и ниски среди,бойната кожа НЕ БИВА да се натяга прекалено-да,знам че така по-лесно се свири но звучи по-зле...бе май тва е засега... Цитирай
fake Отговорено Ноември 10, 2005 Автор Отговорено Ноември 10, 2005 а каква е разликата ако микрофона е по в страни на резонансната кожа или точно пред чукчето???? Цитирай
Katsko Отговорено Ноември 10, 2005 Отговорено Ноември 10, 2005 (Редактирано) ми хора по-разбиращи от мене казват че няма толкова голямо значение ако леко мръдне по време на свирене,особено при единичен педал...ма по-добре да си е в средата за всеки случайако правилно съм ти разбрал въпроса,а ако питаш за отсалеченост от кожата,ми на 7-8 снтиметра от бойната се слага по принцип,най-малкото за да се побере кабела отзаддоста зависи от обхвата на микрофона,ма тука вече навлизам на леко неясна за мене почва Редактирано Ноември 10, 2005 от Katsko Цитирай
bobalan Отговорено Ноември 11, 2005 Отговорено Ноември 11, 2005 ако микрофона сочи там където удря чукчето имаш максимален пик и по-малко обем от касата. Значи ако искаш по-малко пик - настрани. Освен това по-близо до бойната кожа = повече пик, а ако го сложиш отвън на касата - максимален обем (плътност, ниски). Не се слага по-средата на дълбочината на касата - там е пълно мазало, защото хваща и бойната и резонансната кожа, и то в дефаза. Така че или напред към бойната (за пик) или много назад (за плътност). Ако касата звучи със собствен тон значи е добре да се отпусне (или да се настрои в типичната за групата тоналност, например РЕ Цитирай
Lombardo Отговорено Ноември 13, 2005 Отговорено Ноември 13, 2005 Слагате си едно тригерче на касата и главата да ви е мирна Цитирай
darmonko Отговорено Ноември 13, 2005 Отговорено Ноември 13, 2005 Слагате си едно тригерче на касата и главата да ви е мирна ... и тогава си имате соло барабан с педал защото автоматично отрязвате най-красивото и истинско в звука на касата - ниските.тригерът може да се използва в комбинация с микрофон но самостоятелно не го препоръчвам. Цитирай
Fortissimo Отговорено Ноември 14, 2005 Отговорено Ноември 14, 2005 Ами зависи от стила музика, за блус не можеш да сложиш супер компресирана каса, а за стил Фиър Фекчъри не можеш да я оставиш лека ,без нищо по звука и. Питай за какъв стил музика, макар че всичко е индивидуално. Цитирай
fake Отговорено Ноември 14, 2005 Автор Отговорено Ноември 14, 2005 ами да го наречем "клубен" по-накратко Цитирай
darmonko Отговорено Ноември 14, 2005 Отговорено Ноември 14, 2005 първо трябва ти що годе нормална каса със здрава кожа.Трябва ти и микрофон с широка мембрана специално направен за каса или басови инструменти(кардиоиден разбира се) който може да улови характерните за касата ниски без да криви от високото звуково налягане(SPL).за клуб ти трябва каса която да не е прекалено размазана и размита с ефекти,по-скоро трябва да търсиш плътен и концентриран звук с умерен състейн.В зависимост от това какъв баланс искаш слагаш микрофона различно.ако го сложиш вътре в касата много близо до чукчетата и насочен към тях касата ще звучи със силни нива на сигнала,високите и високите среди ще преобладават а от ниските няма да се чуе нищо.Ако дръпнеш микрофона на 8-10 см от чукчетата звукът става по-плътен без да се губи високата атака.ако го поставиш насочен централно но от външната страна на касата или леко влизащ вътре тогава ще хване възможно най много ниски и пикът ще е в ниските което обаче ще е за сметка на наситеността на звука.ако микрофонът е близо до касата и го завъртиш леко към периферията на кожата атаката от чукчетата ще е по-мека,ще се чуват умерено средите от периферията на кожата и областта от корпуса където той контактува с кожата.При същото положение на микрофона ако го дръпнеш на 8-10 см от бойната кожа имаш малко по-мека атака,добри среди и добри нива на ниските,идващи от корпуса на касата.това е и положението което на мен най-много ми допада.състейнът на касата по този начин е максимално естествен и се получава красив и "мазен" звук.това улеснява и работата с пулта,защото не е нужно да се слагат прекалено много ефекти - касата си отзвучава естествено .слагам и съвсем малко reverb ,подсилвам ниските до толкова че да не бучат,високите вдигам съвсем леко,високите среди малко повече,а ниските среди ги подтискам или ако имам еквалайзер тези около 250 hz ги свалям на половина,а около 400hz ги изрязвам. кожата я отпускам доста но никога толкова че да се появят гънки или да почне да шумисилно като я натиснеш с ръка. Цитирай
tupoto kopele Отговорено Ноември 14, 2005 Отговорено Ноември 14, 2005 днес всичките ми мнения се състоят в това.... Цитирай
fake Отговорено Ноември 14, 2005 Автор Отговорено Ноември 14, 2005 ами да за това ставаше въпрос!Мерси Цитирай
AccesS Отговорено Ноември 16, 2005 Отговорено Ноември 16, 2005 а понеже се е заговорило за озвучаване на каси, да попитам резонансната кожа колко се опъва.. и въобще няма да е лошо да се направи една ГЛАВНА тема за настройка на барабаните, ефекта от по отпуснати или опънати бойни и резонански кожи.. такива работи Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.