eL_NinYo Публикувано Декември 3, 2004 Публикувано Декември 3, 2004 Какъв е критерият,по който определяте един барабанист за "добър"" ? :think: модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!!
pop_corn Отговорено Декември 3, 2004 Отговорено Декември 3, 2004 Добър, добър.. Знам само, че когато споделя с някого (по-напреднал от мен барабанист) за известен drummer, най-често свирещ в рок група, се оказва, че въпросният, когото съм смятала за добър по ред причини не е такъв. Аз лично много харесвам барабанистите, които демонстрират бързина (може би, защото тя малко или много ме затруднява на този етап). А иначе оценката е комплексна - от техника, сложност на изпълненията, постановка на комплекта до хъса, с който удря.
TheNextDimension Отговорено Декември 4, 2004 Отговорено Декември 4, 2004 само едно име 12годишен уруд на това 7 минутно соло което имам...сега е на 19 години и го слагат рамо до рамо с Дейв Уейкъл и маса други "мастити" легендарни барабанисти : та името на този момчурляк - преупсял тийнейджър е : Тони Ройстер джуниър... ако ви попадне го гледайте - дано не ви откаже от свиренето на... барабани
eL_NinYo Отговорено Декември 4, 2004 Автор Отговорено Декември 4, 2004 Относно солото на Toni Roisters(не си милсете,че съм велик барабанист,след това,което ще напиша,но....)като цяло там няма нищо кой знар колко сложно за изпълнение(нито полиритмика,нито много техника,нито бързина-vвъпреки,че според мен бързината е най-глупавият критерий при свиренето на drums,като изкълча разните стилови разновидности на метъла)Солото просто е направено доста атрактивно.Въпреки това,за да изсвириш такова нещо на 12 трябва да си безспорен талант ,НО-да не забравяме къде живее Тony-в USA и кой му е учител-"the great Denis Chambers" ! модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!!
eL_NinYo Отговорено Декември 4, 2004 Автор Отговорено Декември 4, 2004 А да се лсага името на Toni до това на WECKL e доста несериозно
YtseJam Отговорено Декември 4, 2004 Отговорено Декември 4, 2004 Човекът е добър, даже много добър. Това соло, за което всички говорите, не може да е определящо, защото е от много отдавна и там наистина си личи, че е на 12, щото само редува някакви пасажи, които е изтренирал. НО. Винаги има едно но. Съществува едно DVD отпреди година-две-три, Common Ground, което включва изпълнения на въпросния младеж с учителя му Денис Чеймбърс и там вече наистина има какво да се види, защото свирят разни композиции, има як негърски груув и железна техника и всякакви други такива благини. Така че човекът си свири, доста добре даже, но не беше това целта на темата, доколкото си спомням. Колкото до това какво ми харесва в барабанистите, които слушам, то едва ли може да се опише само с дадени аспекти от техниката им, а по-скоро има значение отношението им към музиката и изобщо чувствата, които влагат в нея. Примерно няма какво да се лъжем, Майк Портной наистина не е нищо особено като техника и като креативност, т.е. има си отработени номера, но те се повтарят често и в общи линии не са непостижими. Обаче влага всичко от себе си в това, което прави и съответно нещата се получават истински и успява да те зариби толкова много. Поне аз мисля, че отношението на музиканта към инструмента му и към това, което прави, се отразява страшно на крайния резултат и това винаги може да се усети в музиката. Любимият ми пример винаги ще е Майк Манджини срещу Върджил Донати. И двамата са с неземна техника, но Майк свири с невероятен кеф и просто от него струи настроение и като му гледаш нахилената мутра, се кефиш два пъти повече, докато при австралийския темерут е точно обратното, той все едно ти се кара докато свири, неговото е точно в стил дай-да-покажа-на-себе-си-и-на-света-колко-съм-бърз. Наистина дисциплината, която поддържа, е похвална и е постигнал страхотни резултати, но солата му са без извинение ужасно тъпи и като цяло свиренето му не ми харесва. В стремежа си да усложни, да надроби и да вкара десет полиритъма едновременно, просто губи музиката в себе си. Което определено не може да се каже за Майк Манджини, чието свирене е уникално мелодично, освен зверската техника и скорости. Та това е май, който какъвто е като човек, такава му е и музиката. Затова и тези, които имат мислене, най-сходно с моето, ми харесват най-много, защото музиката, която правят, е най-близко до това, което имам аз в главата си. Поне в моя случай - за справка Майк Портной, Дийн Кастроново и Баримор Барлоу (през 70те в Джетро Тъл).
TheNextDimension Отговорено Декември 5, 2004 Отговорено Декември 5, 2004 a da se slaga imeto na Toni do tova na WECKL e dosta neseriozno само споделям какво съм видял написано за него ... междувпрочем името му беше поставено между тези двете на : Уекъл и на Били Кобъм Колкото до бързина - по дяволите наистина има такава там - на онова 7 минутно соло - честно казано на което просто прави на "гъз" солата на Портной от началото на 90те години по концертите на ДТ (пък онези ми ти години Портной си е на маса години вече... Иначе другата информация около Т.Р. беше че е най търсения гост музикант в Щатите
mike_portnoy Отговорено Декември 7, 2004 Отговорено Декември 7, 2004 Защо ли абсолютно споделям така добре написаното мнение на YtseJam. Всичко което казва е истина и наистина подкрепям всяка негова дума. А относно Т.Р. джуниър въпросното соло почти ме отказа от барабаните (почти щях да заплача ), да не говорим за баща ми, който гледаше като застрелян...
Delyan Отговорено Декември 7, 2004 Отговорено Декември 7, 2004 Барабанистът има ролята и на диригент в бандата освен на изпълнител!!!
Steve_Vai Отговорено Декември 9, 2004 Отговорено Декември 9, 2004 Барабанистът има ролята и на диригент в бандата освен на изпълнител!!! 'псолютно! А и неговите грешки се усещат най-често не с учите, а със стомаха!!!
Delyan Отговорено Декември 10, 2004 Отговорено Декември 10, 2004 А и неговите грешки се усещат най-често не с учите, а със стомаха!!! ... е тука не зацепих!!!
Steve_Vai Отговорено Декември 10, 2004 Отговорено Декември 10, 2004 Ако е хубав микрофона на касата, не ще зацепиш, 'ми ще се отцепиш на някоя по-сериозна грешка! :green:
eL_NinYo Отговорено Декември 12, 2004 Автор Отговорено Декември 12, 2004 Е това изказване за Virgil и Mangini беше велико!Доста е кофти да си известен с циркаджийските си номера,вместо с качествата си(или с "невероятната техника" ,която на мен малко ми убягва).А относно Virgil ........Но,все пак-всеки има правото да няма вкус модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила!
Steve_Vai Отговорено Декември 12, 2004 Отговорено Декември 12, 2004 Абе все пак Върджил Донати има не само стил, но и маниер на свирене! Това какви физиономии прави не трябва да ни пречи да го слушаме все пак Определено си заслужава!
Rosty Отговорено Декември 14, 2004 Отговорено Декември 14, 2004 Има доста критерии, по които преценявам дали един барабанист е добър или не, но най-важното е барабанистът да си върши работата, тоест като излезе на сцената да може да държи СТАБИЛЕН ритъм и да знае къде кога има филове, брейкове и смени - тази работа може да свършиш и само с барабанчето, касата и фуса. Всеки барабанист, който не може да направи това за мен не е добър, каквито и пинизи да прави, както и да върти и премята палките, колкото и да подскача по стола. Сега ще се опитам да си подредя "критериите" по някакъв начин, но надали ще е напълно точno: 1. Да си върши работата, с други думи да знае къде какво да свири. 2. Да е точен и ритмичен - един приятел казваше "Метрономът трябва да пада от срам като чуе барабаниста " - трябва да може завърши песента с минимално отколнение (което е най-често забързване) от основното темпо. ----- 3. Един добър барабанист трябва да е идеен и изобретателен, защото в крайна сметка на 99% от песните може да се сложи първият патерн от някоя школа. 4. Бързина 5. Динамика - това е нещо, което се пропуска от много хора, но според е много важно. Динамиката в една песен до голяма степен се определя от барабаните 6. Техника на удар - рязък и точен 7. Сценично поведение Още нещо, което смятам, че тряба да притежава добрият барабанист (а и всеки музикант изобщо) е т. нар. "overhead" - тоест няма смисъл постоянно да свири на ръба на възможностите си и да прави невероятно сложни неща, а като свири нещо, било то и по-просто, да си личи, че може да направи много по-сложни неща, но е преценил,че за тази песен това е достатъчно.
Recommended Posts