Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Какъв е критерият,по който определяте един барабанист за "добър"" ? :think:

 

модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!!

  • Отговори 70
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Добър, добър..

Знам само, че когато споделя с някого (по-напреднал от мен барабанист) за известен drummer, най-често свирещ в рок група, се оказва, че въпросният, когото съм смятала за добър по ред причини не е такъв.

Аз лично много харесвам барабанистите, които демонстрират бързина (може би, защото тя малко или много ме затруднява на този етап).

А иначе оценката е комплексна - от техника, сложност на изпълненията, постановка на комплекта до хъса, с който удря.

Отговорено

само едно име :(

 

12годишен уруд на това 7 минутно соло което имам...сега е на 19 години и го слагат рамо до рамо с Дейв Уейкъл и маса други "мастити" легендарни барабанисти : та името на този момчурляк - преупсял тийнейджър е : Тони Ройстер джуниър... ако ви попадне го гледайте - дано не ви откаже от свиренето на... барабани :D

Отговорено

Относно солото на Toni Roisters(не си милсете,че съм велик барабанист,след това,което ще напиша,но....)като цяло там няма нищо кой знар колко сложно за изпълнение(нито полиритмика,нито много техника,нито бързина-vвъпреки,че според мен бързината е най-глупавият критерий при свиренето на drums,като изкълча разните стилови разновидности на метъла)Солото просто е направено доста атрактивно.Въпреки това,за да изсвириш такова нещо на 12 трябва да си безспорен талант ,НО-да не забравяме къде живее Тony-в USA и кой му е учител-"the great Denis Chambers" ! :(

 

модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!!

Отговорено

Човекът е добър, даже много добър. Това соло, за което всички говорите, не може да е определящо, защото е от много отдавна и там наистина си личи, че е на 12, щото само редува някакви пасажи, които е изтренирал. НО. Винаги има едно но. :D Съществува едно DVD отпреди година-две-три, Common Ground, което включва изпълнения на въпросния младеж с учителя му Денис Чеймбърс и там вече наистина има какво да се види, защото свирят разни композиции, има як негърски груув и железна техника и всякакви други такива благини. Така че човекът си свири, доста добре даже, но не беше това целта на темата, доколкото си спомням.

 

Колкото до това какво ми харесва в барабанистите, които слушам, то едва ли може да се опише само с дадени аспекти от техниката им, а по-скоро има значение отношението им към музиката и изобщо чувствата, които влагат в нея. Примерно няма какво да се лъжем, Майк Портной наистина не е нищо особено като техника и като креативност, т.е. има си отработени номера, но те се повтарят често и в общи линии не са непостижими. Обаче влага всичко от себе си в това, което прави и съответно нещата се получават истински и успява да те зариби толкова много.

 

Поне аз мисля, че отношението на музиканта към инструмента му и към това, което прави, се отразява страшно на крайния резултат и това винаги може да се усети в музиката. Любимият ми пример винаги ще е Майк Манджини срещу Върджил Донати. И двамата са с неземна техника, но Майк свири с невероятен кеф и просто от него струи настроение и като му гледаш нахилената мутра, се кефиш два пъти повече, докато при австралийския темерут е точно обратното, той все едно ти се кара докато свири, неговото е точно в стил дай-да-покажа-на-себе-си-и-на-света-колко-съм-бърз. Наистина дисциплината, която поддържа, е похвална и е постигнал страхотни резултати, но солата му са без извинение ужасно тъпи и като цяло свиренето му не ми харесва. В стремежа си да усложни, да надроби и да вкара десет полиритъма едновременно, просто губи музиката в себе си. Което определено не може да се каже за Майк Манджини, чието свирене е уникално мелодично, освен зверската техника и скорости.

 

Та това е май, който какъвто е като човек, такава му е и музиката. Затова и тези, които имат мислене, най-сходно с моето, ми харесват най-много, защото музиката, която правят, е най-близко до това, което имам аз в главата си. Поне в моя случай - за справка Майк Портной, Дийн Кастроново и Баримор Барлоу (през 70те в Джетро Тъл). :(

Отговорено
a da se slaga imeto na Toni do tova na WECKL e dosta neseriozno :godbless:

само споделям какво съм видял написано за него ... междувпрочем името му беше поставено между тези двете на : Уекъл и на Били Кобъм :godbless:

 

Колкото до бързина - по дяволите наистина има такава там - на онова 7 минутно соло - честно казано на което просто прави на "гъз" солата на Портной от началото на 90те години по концертите на ДТ (пък онези ми ти години Портной си е на маса години вече... :godbless:

 

Иначе другата информация около Т.Р. беше че е най търсения гост музикант в Щатите :godbless:

Отговорено

Защо ли абсолютно споделям така добре написаното мнение на YtseJam. Всичко което казва е истина и наистина подкрепям всяка негова дума. :)

А относно Т.Р. джуниър въпросното соло почти ме отказа от барабаните (почти щях да заплача :) ), да не говорим за баща ми, който гледаше като застрелян...

Отговорено
Барабанистът има ролята и на диригент в бандата освен на изпълнител!!!

'псолютно!

А и неговите грешки се усещат най-често не с учите, а със стомаха!!! :bravo:

Отговорено

Е това изказване за Virgil и Mangini беше велико!Доста е кофти да си известен с циркаджийските си номера,вместо с качествата си(или с "невероятната техника" ,която на мен малко ми убягва).А относно Virgil ;););)........Но,все пак-всеки има правото да няма вкус :P

 

модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила!

Отговорено

Абе все пак Върджил Донати има не само стил, но и маниер на свирене! Това какви физиономии прави не трябва да ни пречи да го слушаме все пак ;)

 

Определено си заслужава! :P

Отговорено

Има доста критерии, по които преценявам дали един барабанист е добър или не, но най-важното е барабанистът да си върши работата, тоест като излезе на сцената да може да държи СТАБИЛЕН ритъм и да знае къде кога има филове, брейкове и смени - тази работа може да свършиш и само с барабанчето, касата и фуса. Всеки барабанист, който не може да направи това за мен не е добър, каквито и пинизи да прави, както и да върти и премята палките, колкото и да подскача по стола.

 

Сега ще се опитам да си подредя "критериите" по някакъв начин, но надали ще е напълно точno:

 

1. Да си върши работата, с други думи да знае къде какво да свири.

2. Да е точен и ритмичен - един приятел казваше "Метрономът трябва да пада от срам като чуе барабаниста " - трябва да може завърши песента с минимално отколнение (което е най-често забързване) от основното темпо.

-----

3. Един добър барабанист трябва да е идеен и изобретателен, защото в крайна сметка на 99% от песните може да се сложи първият патерн от някоя школа.

4. Бързина

5. Динамика - това е нещо, което се пропуска от много хора, но според е много важно. Динамиката в една песен до голяма степен се определя от барабаните

6. Техника на удар - рязък и точен

7. Сценично поведение

 

 

Още нещо, което смятам, че тряба да притежава добрият барабанист (а и всеки музикант изобщо) е т. нар. "overhead" - тоест няма смисъл постоянно да свири на ръба на възможностите си и да прави невероятно сложни неща, а като свири нещо, било то и по-просто, да си личи, че може да направи много по-сложни неща, но е преценил,че за тази песен това е достатъчно.

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.