Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Иска ми се да направиме един голям колегиален обмен на мнения. Излагам фактите такива, каквито са и очаквам вашите становища.

Когато започвах да се уча да свиря (не че сега съм се научил), нямаше видео, нямаше информация и нито можех да видя, нито да се науча от някой. Поради тази причина ползвах педала на касата и този на фус-машината стъпил с цяло ходило върху тях. С течение на годините изградих някаква техника и стил на свирене, които не ме отличаваха съществено от другите колеги. Когато за първи път видях свирене с пръсти на педала останах много учуден, защото си мислех, че колегата много се мъчи. :) Естествено - не беше така. После минах през период на оплюване от колеги заради "ненормалната" ми постановка, капсулиране от моя страна и неприемане на пръстовата постановка. Но с течение на времето започнах да ползвам и двете постановки...

Сега, когато свиря нещо туше или в много бавно темпо, ползвам педалите с изцяло легнало ходило на тях. А бързи и хъсарски парчета забивам с пръсти. По мое мнение, ако ходилото лежи на педала, свиренето е по-прецизно и ритмично (като контрол и звукоизвличане), като не отричам, че може и да греша, понеже тази постановка (с цяло ходило) е изцяло пропита в мене. Междувпрочем, имам уроци на Луи Белсън и на едно място в тях той забива соло с две каси и не отделя петата от педала. Аз специално две каси не мога да свиря така. :cheers:

Ще ми бъде интересно да чуя мнението на колегите по темата, а ако се присетя още нещо във връзка с нея си запазвам правото за доуточняване.

Отговорено

Има разлика между двете техники,като в зависимост от стила,диманиката и темпото на това което свирят се използва различна техника.Техниката с цяло ходило е по-стара като с времето и с развитието на механиката на педалите разбира се се е променила и е произлязла техниката за свирене с пръсти.Различните барабанисти предпочитат различни техники като тези от старата школа като Луи Белсън например свирят предимно с цяло ходило.Стив Гад също свири по този начин като при бързи удари повдига петата и приплъзва пръстите леко напред и встрани.Били Кобъм ме учуди на един концерт с техниката си - свиреше с цяло ходило но ударът идваше след леко повдигане на петата без въобще друга част от ходилото му да извършва някакяо движение.Тери Бозио споделя че използва и двете техники - когато свири полиритмии или остинатни фигури предпочита цялото ходило да е на педала за повече стабилност докато когато има нужда от бързина и сила повдига петата и свири с пръсти.При Върджил Донати пък и двете пети са постоянно във въздуха и свири двойни удари с пръстите.Въобще всеки се наглася по своему :cheers:

Аз лично предпочитам техниката с пръсти и използвам предимно нея,но понякога когато темпото е бавно или е нужно да се свири по-тихо свалям петите .Това е и един добър начин да се запази темпото при бавни парчета защото често(поне на мен) се случва свиренето с пръсти на педалите да увлече барабаниста и да забърза темпото.

Отговорено (Редактирано)

еми има едно генерално(но не и абсолютно) правило(който иска да спори,но не се каня да му отговарям)и то е че за бързи двойни каси-heel up , за бавни heel down.аз свиря предимно heel up с кардана,но понякога минавам на бавни каси на heel down за де не се моря излишно...разбира се изключително зависи и от хардуеъра който ползваме,демек настройка на педала/педалите/кардана и опънатост на кожата на касата..в идеалния случай е добре да владееш и двете техники добре.аз лично свиря с отпусната бойна кожа,heel up и си правя динамиката от мястото на пръстите върху степенката...мисля обаче че номера е да свириш нещо а не как го свириш-да мислиш твърде детайлно върху постановката си е грешно,аз го правя само когато нещо не ми излиза и се питам "абе що така!?" иначе не обръщам толкова внимание.също така има моменти на които приплъзвам подметка по степенката леко и затова се удивлявам на недомислието на кардани и педали с гумена и със супер голямо сцепление степенка :cheers:

 

мисля че не по-малко важен е и момента дискутиран вече тук със "забиването" на чукчето/чукчетата :),познато като "bury the beater"

Редактирано от Katsko
Отговорено

Техниките за свирене с педал са сума ти и ме мързи да ровя из списанията и да превеждам какво са казвали бистрите умове по въпроса, но едно си спомням - абсолютно всички препоръчват да се упражняват и двата начина (heel up и heel down), а пък аз лично съм на мнение, че правилното движение е нещо средно между двете и от едно известно време се опитвам да свиря именно така - без стегната и вдървена пета, както и стягане на мускулната група пред пищялите на краката (от другата страна на прасеца, забравих как се казваше, един приятел се бъзикаше преди време, че това били "касовите мускули"), а с по-голямо използване на така наречените hip flexors (мускулите, които свиват бедрото откъм гъза). Преди това дълги години свирех само heel down (с въпросните касови мускули), после пък само heel up със стегната пета, съответно касови мускули и прасец, а сега се мъча по споменатия вече начин, след дълги наблюдения над свиренето на тия, които го могат (за разлика от мен) и защото съм на мнение, че колкото по-отпуснат и спокоен е кракът, толкова по-полезно е за здравето, пък и се издържа на по-дълги натоварвания. Движението горе-долу представлява нещо подобно на това да си си залепил възглавничката на ходилото за земята и да повдигаш само петата (всеки от нас го прави несъзнателно като е седнал някъде, признайте си :lol:), само че идеята е, че кракът се отлепя много малко от педала, а се използва повече пружинната реакция на степенката. Оф, абе изглежда много по-лесно на живо, отколкото изписано с думи, но както и да е.

 

Иначе относно двойните удари, напоследък ми се налага поне с десния крак доста да "приплъзвам", щото в метализма ни е пълно с бързи тройчици. Аз лично го правя с движение напред, но съм виждал хора да го правят назад, а преди време гледах клипче на някакъв немски барабанист, който много успешно редеше двойни удари с краката и приплъзваше настрани (десния крак надясно, левия - наляво), така че явно за всеки си има най-удобно движение.

Отговорено

абе то по принцип двойните удъри се водят 3 вида:

1.пета пръсти

2.пръсти-пета(върджил например)

3.и приплъзването което може би е най популярно!А самото приплъзване съсхто си има много разнавидности-някой го правят като си местят петата на надясно други налява трети приплъзват направо!

Отговорено
Какво е това приплъзване ???

двоен удар(или троен ако си виртуоз:virtuoz:)на каса с едния крак при който не отлепяш пръстите от степенката а ги приплъзваш(най-често напред или напред и малко настрани),като техниката е да вложиш повече сила във второто натискане след приплъзването и да се опиташ да докараш бърз парадидл с един крак,възползвайки се максимално и от връщането на чукчето от пружината...абе не моа да го обясня по-добре,надявам се схвана:cheers:

Отговорено (Редактирано)

хмм,за степенките,направо не знам YtseJam кво прави по тоя въпрос дънгалака гаден :D ,аз съм 42 номер и доста степенки са ми къси за безпроблемно свирене,понеже доста приплъзвам напред на 2ки търсейки сила на удара и то на тежък педал,като вкарвам целия крак,ма така често ми се изяждат някои удари понеже степенката е къса и задната част на стъпалото ми се забива в неподвижната част на степенката и ми убива част от удара...баси,чудим се просто,ясно по-принцип си свиря с пръсти както и повечето нормални дръмери,ма все пак е хубаво когато барабаните ти пасват на техниката на свирене а не обратното,да се мъчиш като грешен дявол на неудобни неща.демек не знам как може да се свири пръсти-пета на къси степенки :dance:

 

 

...което ме подсеща за нещо интересно..има ли ИЗЦЯЛО къстъм модели кардани,ако да-на кои барабанисти и коя марка-някой знае ли? :think:

Редактирано от Katsko

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.