shaym Публикувано Октомври 14, 2005 Публикувано Октомври 14, 2005 (Редактирано) хора имам проблем помагайтe има някакъв луфт оста кадето са прехванати чукчетата.възможно ли е от лагерите или е нещо което не може да се оправи Редактирано Октомври 14, 2005 от shaym Цитирай
Katsko Отговорено Октомври 14, 2005 Отговорено Октомври 14, 2005 къде бе, настрани ли е луфта?по принцип повечето кардани имат там едни скрити болтове дето се затягат обикновено са на малък шестограм,разгледай хубаво Цитирай
imperor Отговорено Октомври 15, 2005 Отговорено Октомври 15, 2005 Shaym, спокойно бе, човек! Няма нещо правено от хора, което да не може да бъде направено или прецакано от други хора. Само че, първо кажи за каква марка кардан става дума, кой модел? После уточни какъв е луфта, радиален? Аксиален? И двете? Като казваш "оста, където са прехванати чукчетата", аз те разбирам, че луфта е м/у лявото и дясното чукче. Там осите са две, влизат една в друга и на моя "Камко" в оста на "спомагателното" чукче има иглен лагер. Добре, че си казал "чукчета", че да не се обясняваме за луфтове между двете топки . Това си е оф и е майтап. Сериозно, дай подробности и няма начин някой колега да не помогне. А моя съвет е, ако имаш под ръка кадърен механик или монтьор (може и автомонтьор), ако е шлосер - още по-добре, да се обърнеш направо към него. Цитирай
YtseJam Отговорено Октомври 15, 2005 Отговорено Октомври 15, 2005 Никога, ама никога не трябва да се поверяват педали на хора, които не са се занимавали с барабанна машинария досега, т.е. автомонтьори, шлосери и т.н. Винаги преебват нещата, защото не са свикнали с леката сплав, от която се правят повечето части на педалите. Относно луфта, за съжаление не всички педали ги имат тези малки болтове, за които споменава Кацко (примерно на моя двата странични лагера му бяха набити и залепени с лепило, вместо законтрени с болт), така че ако ги няма, дупчиш, пускаш метчика, завинтваш и готово. В железариите освен това се продава едно много полезно нещо, наречено Bison Metal Lock, което е нещо като лепило, но не съвсем и се използва за законтряне на резби, но върши работа и при запичане на лагер в гнездото му. Цитирай
imperor Отговорено Октомври 16, 2005 Отговорено Октомври 16, 2005 Никога, ама никога не трябва да се поверяват педали на хора, които не са се занимавали с барабанна машинария досега, т.е. автомонтьори, шлосери и т.н. Винаги преебват нещата, защото не са свикнали с леката сплав, от която се правят повечето части на педалите. От 25 години работя в полиграфията и механиката на барабаните ми се поддържа от монтьорите на полиграфическите машини, които наред със тъкачните станове се явяват най-сложните машини в леката промишленост. За 2 часа десен "Камко" стана на ляв преди 4 години и до момента свири перфектно. По снимка от каталог на "Сонор", за един ден, през 1989 години ми беше измайсторен държач за фус/каса, който и до ден днешен е част от комплекта ми. Механиката на барабаните е елементарна и един кадърен и разбиращ от работата си шлосер-монтьор я разгадава за минути дори по снимка. Леките сплави, от които се прави голяма част от барабанния хардуер е същата, от която се правят блоковете на автомобилните двигатели и карбуратори - справка: Институт по металолеене и металообработване при БАН. Стругар от същия иститут ми направи 1:1 (включително и сплавта) болтове и сърцевини за машинки на "Слингерланд", които на моя комплект бяха прецакани от предишния собственик... Както вече отбелязах: няма нещо правено от хора, което да не може да бъде направено или прецакано от други хора. А българина е зверски кадърен!!! Цитирай
YtseJam Отговорено Октомври 17, 2005 Отговорено Октомври 17, 2005 Явно аз все съм попадал на тъпаци. Интересно, че са били повече от един. Цитирай
imperor Отговорено Октомври 17, 2005 Отговорено Октомври 17, 2005 Явно аз все съм попадал на тъпаци. Интересно, че са били повече от един. Вервай ми, както казваше един симпатичен човек доскоро. Трябва обаче да е шлосер-монтьор, заварчик, механик и т.н. със всекидневна практика и да му се плати както се следва. Иначе, ако е приятел - материала "отлежава" с години за да добие свойства и качества за обработка... У нас все още има хора, които си обичат професията и държат на титлата майстор, която носят с достойнство, но и с отговорност. Цитирай
Trias Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 Никога, ама никога не трябва да се поверяват педали на хора, които не са се занимавали с барабанна машинария досега, т.е. автомонтьори, шлосери и т.н. Винаги преебват нещата, защото не са свикнали с леката сплав, от която се правят повечето части на педалите. Относно луфта, за съжаление не всички педали ги имат тези малки болтове, за които споменава Кацко (примерно на моя двата странични лагера му бяха набити и залепени с лепило, вместо законтрени с болт), така че ако ги няма, дупчиш, пускаш метчика, завинтваш и готово. В железариите освен това се продава едно много полезно нещо, наречено Bison Metal Lock, което е нещо като лепило, но не съвсем и се използва за законтряне на резби, но върши работа и при запичане на лагер в гнездото му. Абе YtseJam, колега, тебе явно те кефи да се заяждаш, ама не мисля че това е най- подходящото място. Човека споделя сериозен проблем, а ти се изтъкваш като некъв ебати майстора, а съм сигурен че и ти някога си бил на тва дередже. Цитирай
YtseJam Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 Да беше прочел по-внимателно, да беше видял, че съм обяснил каквото знам и мога. Имах подобен проблем с моя педал преди време, поправих го по същия този начин. Цитирай
Trias Отговорено Октомври 18, 2005 Отговорено Октомври 18, 2005 ОК, копеле, сори, прочетох внимателно, обаче не одобрих критиката ти, затова се ядосах. Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 22, 2005 Отговорено Октомври 22, 2005 Бе сори за инвазията в раздела за барабанисти, но искам да споделя, че като чуя думата "майстор", дяловете на мозъка ми, отговарящи за псувни и проклятия, застават в бойна готовност. Не съм попадал на "майстор", който да направи това, което искам аз, не, няма такъв случай. Обикновено не те слушат какво искаш да направят, а почват да ти дават акъл как трябва да се направи "най-добре" (разбирай - на тях както им е удобно да го направят). Имам записани и няколко случая, в които съм стоял буквално на главата на майстора и съм му казвал какво да прави, а той, въпреки това, си знае неговата и си маже лайна както си знае, все едно приказвам на грездея си. Най-готиният случай, който е и тематично свързан с форума е когато си търсех дъска за направата на експериментална китара. Попитах някакъв майстор за материал и му казах, че искам да е цяло парче талпа или само в краен случай да са две, които да слепя челно. Момчето първо ме попита какъв е проблемът китарата да се направи от талашит, а накрая "отстъпи" и каза, че няма нищо лошо да се налепят 7-8 тесни дъсчици докато се получи цялата талпа. Разбира се, той имал такива дъсчици и бил готов да ми ги продаде: "К'о те бърка, че са повече парчета, бе, то на електрическите китари не им требе добра акустика, нъл тъй?" Теглих му една майна и по живо по здраво. Цитирай
Katsko Отговорено Октомври 24, 2005 Отговорено Октомври 24, 2005 да ми ядеш гащосъдържанието да ми ядеш на мен па един дядо ми оправи кардана съвсем наскоро,старото сонорче и са върви кат пушка... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.