emo_tion1 Публикувано Март 31, 2009 Публикувано Март 31, 2009 (Редактирано) Някой знае ли как се казава ефекта който почва на 0.24 и засилва постепенно до 0.31 сек. и дали е възможно да се направи същия от някоя друга бленда като се променят cutoffove и резонанси Редактирано Март 31, 2009 от emo_tion1 Цитирай
Бицев Отговорено Април 1, 2009 Отговорено Април 1, 2009 ^ Предполагам става дума за съскащите звуци дето се 'подуват' на слабо време в тоя участък? Това, струва ми се е някакъв сампъл, но не е трудно да се направи. Преди всичко това е широко-спекрален шум, макар да не мога в момента (на лаптопа, на път съм) да чуя точно на какво прилича (бял, розов или друго). По-малко важна е честотната характеристика и филтрирането (кът-оф, резонанс - макар да ми изглежда 'затоплен' малко) - в този аранжимент главна роля играе амплитудната му характеристика (обвивка, envelope). Един начин да се изработи е ако имаш в синтезатора си шумов генератор и възможност за моделиране на envelope, да си поиграеш с това - като обърнеш внимание на бавната атака и постепенно 'подуване' (swell) на нивото, и в края - по-бързо, но също плавно затихване. Чак когато докараш тези ADSR характеристики (attack, decay, sustain, release) - тогава можеш да поекспериментираш с различни видове шум (white, pink, brown/red) - ако ги има в модула ти, или с филтрите - да го докараш 'на вкус'. Друг начин е да вземеш готов запис на шум - какъвто и да е съскащ или пуфтящ звук - и само да му моделираш обвивката в записващата ти програма. Ако не те мързи, купища безплатен софтуер за генериране на шум има тук. Ако нямаш опции за ADSR моделиране на обвивка (envelope), най-простия начин е в програмата ти за аудио-редактиране да вземеш парче шум и да му сложиш встъпително и финално затихване (fade-in, fade-out) - за наподобяване на горния звук ще ти трябва по-бавен/дълъг fade-in и доста по-бърз/кратък fade-out. И в двата случая криви (S-криви, експоненти) ще го докарат по-добре от линейни нараствания и затихвания. Пак в аудио-редактора си можеш да вземеш чист сампъл на чинел, да го реверсираш (обърнеш отзад-напред) - и да му махнеш пика в края (бившата атака) с плавен fade-out. Може да му махнеш оцветявашата доминираща честота ("нотата") с един параметричен филтър. Нещо ме кара да мисля, че точно така е бил направен въпросния звук (може и да се лъжа - казах,че слушам на лаптоп без слушалки). И накрая: решението за мързелив Ганю: купуваш си (или открадваш през торентите) някой от милионите готови сампли на шумове. Търси с ключови думи noise, white, pink, swell и/или фразите "noise generator", "reverse envelope", "slow attack". На слука! . Цитирай
emo_tion1 Отговорено Април 1, 2009 Автор Отговорено Април 1, 2009 Мерси много за изчерпателния отговор .Това с чинела и друг музикант ме посъветва, а това с торнтите няма как да стане понеже нямам семплер на клавира. Цитирай
Бицев Отговорено Април 2, 2009 Отговорено Април 2, 2009 Такива ефекти не е нужно да ги 'свириш' с клавира от сампли, по-лесно е да ги 'лепиш' на нужното място с някоя от Loop-базираните 'композиторски' програми като FL, Acid или дори Audition (CoolEdit) - или каквото там ползваш за многопистово редактиране. Успех! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.