Jump to content
Българският форум за музиканти

Кой се интересува


Recommended Posts

Веднъж вече пусках тема за това как става това, да те въртят по радиата (благодаря на тези, които ми споменаха за т.н.PR агенции, които срещу заплащане ти осигуряват ротации)... Питах и за разликата между продуцент и лейбъл...но имам още хиляди въпроси, които са без отговор...

За това реших да кажа следното:

Да си успял в този бизнес, разбирам това да си популярен, обезпечен и да не ти се налага да работиш допълнително, освен да се занимаваш с музика.

Един добър старт към тази цел, според мен е Мюзикайдъл. Но за да спечелиш подобен формат трябва да си изключителен певец или голям късметлия. Аз пея добре, но не съм от тези т.н. изпълнители, които се занимават непрекъснато с това да пеят песни на световни изпълнители. А аз съм човек, който създава своя собствена музика. За това не мисля, че мястото ми е във формат като айдъл-а.

Та мисълта ми е следната:

Какъв е начина за реализацията ми с моята музика?

Аз нямам и група, с която мога да свиря по клубовете и така някой да ме забележи и евентуално да предложи нещо.

Виждам се по-скоро като Миро, Графа, Любо, Руши...и т.н.....Е! В доста по-различен стил...но все пак - явно има начин да се успее и като самостоятелен изпълнител!

Въпросът ми е няма ли хора и компании, които да правят прослушвания и да търсят нови лица и музика?

Пайнер, според мен е такава, но пък аз искам да успея със своите песни, а не просто да пея каквото и да е...само и само да се покажа!

До сега се лутах в различни стилове, но вече имам ясна представа как точно трябва да изглеждам и как да звучи музиката ми. За сега сам правя музиката и аранжиментите на песните си и си ги изпълнявам....но е доста трудно! Но пък си стават както искам накрая. Както и да е...

Обаче не знам какво да направя...към кого да се обърна!?!

Вече ми стана ясно, че за да те въртят по радиата трябва да се плаща...логично е и така да стоят нещата и ако успея да направя клип.

Но така излиза, че трябва да имам много пари, които да влагам в реклама и ротации и така евентуално някой да ме забележи!

А как стоят нещата ако нямам пари? Какъв е начинът? Вярвам, че няма невъзможни неща...просто не знам от къде да започна!?!

Тук всички ми казват - отиди в София...там е всичко!?!

...

 

Очаквам вашите мнения и съвети...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, ами аз съм на доста по-различно мнение от това. Смятам, че с тази изначална позиция, с която тръгваш до никъде няма да стигнеш. Нещата са малко по сложни и опират основно до две неща - талант и пари. Двете и да са донякъде свързани не е задължително. Има два начина да "успееш" в музиката. Единият е този, към който явно те влече повече, защото по-бързо ще те изкара на хоризонта и ще станеш "звезда" и т.н. Да, ама той не е за всички. Да не говорим,че не е и за дълго. Моите уважения към БГ поп-а ( Графа, Руши и т.н), но там нещата имат общо с музикални качества по-малко от 50%. Основно пари и връзки. Ако нямаш излишни пари или връзки този начин на изява няма да стане. Казвам ти го от опит. Това е една затворена система съсздадена от едни хора за да поддържа тях самите и техните приятели. Не разчитат на реална публика, а по-скоро на западен образец реклама и самореклама по организирани от тях си за тях си ВЕЛИКИ конкурси и награди. Резултатът е ограничен кръг слушатели и почитатели на тези изпълнители ( колкото и да се самоопределят за най-големите на БГ-сцената) и яко наливане на пари за реклама. Нещо още по-лошо е въпросният Музик айдъл. Повярвай ми да участваш в такава боза е по-скоро аянтиреклама отколкото професионлана музикална кариера. Това си е чиста проба риалити шоу и само направлението му е музика. То нито ще те направи известен, нито ще станеш музикант ако участваш в него. Да не говорим, че самата идея за авторска музика не се вписва в рамките на такъв вид шоута. Друга заблуда - за да те въртят по радиото трябва да си плащаш....... не е вярно! Варианта с плащането работи за гореописаните, които продукцията им с нищо не може да впечатли никого и когато целта е да се наливат пари в реклама. Когато песента ти е боза, при това вкисната дори и да си плащаш пак няма да я въртят, щото ще им спадне рейтинга на радиото. От другата страна има вече доволно количество БГ групи, които предлагат стойностен продукт и добри песни и за тях няма никакъв проблем да се въртят по радиата. И никой не им иска пари за това. Просто си носят албума и редакторите директно го включват в плей листата. А пък ако има има и песен с възможности за хит те самите ще го усетят и ще я въртят повече. Това относно първия вариант за изява, според мен ако мама и тати или ти самият имаш бизнес с малко излишни парички става......ако не, вариант номер 2.

Вариант номер 2 - започваш от нулата. Първо изчистваш композициите си и се уверяваш, че това искаш да правиш като идея. След това ги записваш на прилично ниво ( може и демо). Пускаш на приятели, за да чуешш реакцията. Ако ти отговорят с половин уста (само защото са ти приятели) по-добре премисли концепцията и промени нещо, за да е по-впечатляващо. - връщаш се към началото. Ако останат възхитени им раздаваш записа да го пускат и на други приятели и да събираш мнение. През това време правиш още поне 3-4 подобни песни, но не еднакви с тази. Правиш и на тях демо запис. Пускаш хоум-мейд сиди на приятелите да се кефят, а ти през това време усилено се оглеждаш за музиканти и събираш група. Правите с тях тези песни и още толкова кавъри в подобен стил и се предлагате да свирите в клуб. Задължително каниш де що може приятели на първото участие, щото ако отидат 10-15 човека второ може и да няма. След няколко такива участия може да се каже, че стъпвате на ъндърграунд сцената. От тук почва якото бачкане. Нови песни, яко концерти и репетиции за сработване. Проба за професионален запис на поне едно парче. След като се въртите поне година из клубовете и през това време успеете да запишете добър студиен запис на поне 2 парчета няма да имате проблем да се явите на интервю по радиата. Ще ви приемат като нова група, а ако записите са добри дори може да оставят нещо да се върти в ефира. Задължително се пробвайте и в конкурси с тези песни. До тази една година трябва да имате и задължително си-ди което да си продавате на фенове, и сайт и т.н. Мисля, няма да обяснявам,че дотук всичко е изключително на загуба и само за удоволствие ( участията в клуб обикновенно покриват само разходите за път и бира) и трябва сериозно да се бъркате непрекъснато за пари. Когато успеете да си запишете първи албум и името ви вече поне не е световно неизвестно, а на концерт идват поне по 50-60 човека всеки път нещата имат шанс да тръгнат. И идва още свирене, свирене и пак свирене. Има шанс да излезете на нулата с финансите от първия албум, но само ако музиката наистина е уникална и впечатли много хора. От тук нататък пък следва напън за голямата сцена. Там конкуренцията вече е смазваща. Трябва да "мачкате" и на живо и на запис, да продавате албуми и да участвате и на големи концерти. Когато достигнете по няколко параграфа европейско ниво ( може и не всички , но поне уникалност и добро изпълнение, както и убийствени концерти) може да се огледате и за по-масирано присъствие в медиите и да посетите някои от лейбълите които вече ще се съгласят да ви подкрепят ако не напълно то поне в някои отношения. Тук вече може малко да излезнете и на плюс, но все още далеч от заработване на прилична заплата само с музика ( изключвам кръчмарския вариант ежевечерно бичене на кавъри по 3-4-5-6 часа), защото и голяма част от финансите ще отидат за осигуиряването на добри и скъпи инструменти и техника - няма начин да прозучиш добре на сцена с дисторшън за 100 лева и синт за 200, ако ще и перфектния музикант да си. Да не забравяме, че всички световно известни музиканти са минали по този път. И ето вече тук е времето, когато свирейки на последния як голям концерт е възможно импресариото на еди кой си да ви забележи, да ви хареса и да реши, че ще му от полза и да ви предложи тлъст договор, такъв, че да си зарежете и работата и гаджетата и всичко и да се отдатете само на него и на международни турнета. Е, аз още не съм доживял този момент ( не знам дали и го искам де...), но от тук започва голямата музика и толкова......

Надявам се не съм бил много разочароващ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

^

Благодаря за изчерпателния отговор.

Всичко, макар и малко писимистично, звучи наистина достоверно и логично.

Явно всичко, според теб е свързано, до голяма степен, с това да си намеря музиканти с които да сформирам група.

Сигурно си прав...

Веднага, обаче ми се появява следният въпрос:

Защо музиканти като Любо(от "Те"), Дичо(D-2)....като потръгнат нещата - предпочитат да се отделят и да са самостоятелни изпълнители?

По-лесно ли им е...или...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
^

Благодаря за изчерпателния отговор.

Всичко, макар и малко писимистично, звучи наистина достоверно и логично.

Явно всичко, според теб е свързано, до голяма степен, с това да си намеря музиканти с които да сформирам група.

Сигурно си прав...

Веднага, обаче ми се появява следният въпрос:

Защо музиканти като Любо(от "Те"), Дичо(D-2)....като потръгнат нещата - предпочитат да се отделят и да са самостоятелни изпълнители?

По-лесно ли им е...или...?

 

Тук според мен логиките са много. От една страна когато тръгваш да работиш в екип винаги правиш някакви компромиси в името на общото и все пак нещата да потръгнат. Когато вече имаш скорост може да решиш да се пробваш и сам - защо не, ако ти стиска. Друг момент е, че сам изпълнител взима повече пари на участие, а и е доста по-лесно "подвижен" във всяко отношение. Трети може да е типично българската черта - " ми вижте, то това дето постигнахме е само заради мен щото съм велик и аз се отделям, пък вас кучета ви яли........", макар, че според мен така никой не е стигнал никъде...... Иначе мисълта ми за група е, че няма как да направиш як концерт с плейбек ( ако ще гласът да е на живо пак е умряла работа), което значи че сам нямаш много шанс в привличането на публика и фен маса на живо. Остава варианта само с якото плащане и пиар агенции в този случай. И най-вероятно за да си интересен трябва да си скандален - това вече сам се сещаш на какво трябва да приличаш............гейчета по сцените колкото щеш........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"...Остава варианта само с якото плащане и пиар агенции в този случай..."

 

Не, че имам кой знае какви пари и още по-малко пък смятам да подръжавам на популярните гейчета,...но пък съм решил все пак да разбера кои са все пак добрите от тия PR агенции...и колко много искат за работата си!?! А и какво точно вършат!?!

 

Вече питах за такива в една друга тема, и дори писах на една, която сметнах за добра...според представянето в интернет...но все още нямам отговор а и ми се иска да събера повечко инфо...

 

Ще съм ти благодарен ако назовеш някои...ако искаш ми пиши лични съобщения или мейл...

За да не става реклама или каквото и да е друго...

Както решиш...

 

Благодаря предварително....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

savov,

как да ти помогна ми кажи?

в днешно време цялата съвременна музика е една продукция. тази продукция е продуцирана и таргетирана, за даможе да се продава.

според това как и накой ще се продава. трябва конкретно да познаваш евентуалния ти бъдещ слушател.

трябва ти букър- агенция да ти намира халтурки.

и конкретно на въпросите. никои не се интересува от никои. всичкото е суета. реално тези 'медиини звезди' нямат истинска публика или реални хитове в майспейс акаунтите им. те вече и там се изхитиха и си правят по 5-10 акаунта и си писшат сами коментари. и използват плъгини на ФФ да си правят автоматични посещения и преслушвания.

тези трикове в провинцията много добре бачкат и местните фирми канят звездите' на фирмени партита да поприпеят. това им е основния извор на пари. като закъсат стават като васко кеца- с по 3 участия на вечер за 3бона всяко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК

 

Уважавам мнението на всеки и се радвам, че разговаряме по темата, която силно ме вълнува, но ме учудва мнението ти:

 

"...реално тези 'медиини звезди' нямат истинска публика или реални хитове в майспейс акаунтите им...."

 

Не е ли логично точно обратното - една песен да е хит, когато се предлага и излъчва от медийния ефир?...Защо майспейс да е определящия фактор за това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК

 

Уважавам мнението на всеки и се радвам, че разговаряме по темата, която силно ме вълнува, но ме учудва мнението ти:

 

"...реално тези 'медиини звезди' нямат истинска публика или реални хитове в майспейс акаунтите им...."

 

Не е ли логично точно обратното - една песен да е хит, когато се предлага и излъчва от медийния ефир?...Защо майспейс да е определящия фактор за това?

hit- в myspace не е хит като термин(радио хит,или песен хит да кажем), а означава посещение на даден профил. идва от англиското 'удар'- hit. или на компютърен език- посещение(на даден уебсайт). например. еди коя си уеб страница има еди колко си хит-а средно на ден.

myspace е определящ фактор, защото това е стандарт в музикалната индустрия от няколко години, който свързва реално фенове нададена група директно с групата, първо. и второ, можеш поне бегло да имаш що годе някаква статистика колко пъти разни хора са те слушали за даден ден. ако си оборотен, то тогава можеш спокойно да се надяваш, че ако правилно се промотираш може и да имаш публика.

но пък има и трикове. има плъгини, който ти правят посещения и преслушвания.

доста групи и музиканти шмекеруват с тези трикова с цел да впечатлят менажери, ай енд ар, букъри, лейбъли и се надяват на звукозаписен договор или пък да подлъжат евентуалните им бъдещи слушатели, че са оборотни и да саздадат фалшивап редстава за интереса към тях и да се надяват, че по този начин събират по-голяма фенска маса.

абе савов. ти последно наясно ли си какво искаш да правиш със себе си като кариера? аз като ти чета въприсите и мненията оставам с впечетление, че изобщо незнаеш какво искаш.

и последно. по отношение на мюзик айдъл. тва е една илюзия, че даден участник и победител е критерий за успех и реализация. погледни само кво става с тома- некви канадци му пишат музиката. албума му има 80% кавъри. то тва е подигравка сас самия себе си. за мен е се едно си отишъл в некой караоке бар и си пял сполучливо някакви си песновки там и си впечетлил постоянното присъствие. обикаляйки караоке баровете из българия ми прави впечетление, че има много неоткрити таланти, който много обичат да се показват на приятелите си как могат да пеят. аз от такива неща не се впечетлявам.

 

човек, незнам какво друго да ти кажа. сменяй си веднага уебсайта. направи си майспейс. махни снимките от кандидатстването ти в мюзик айдъл. изобщо мисли трезво. като ти чух музиката и се уплаших. взе ми се в ръце и прави оригинални неща. тва твойто е манджа с грозде. харесва ми че в теб има желание за успех, но само това не е достатъчно. ако не реагираш мигновенно то ще трябва да се преориентираш в може би състезател по конкурси.

нямаш си предства колко много групи и музиканти има в майспейс.

поразгледай един два дена, преслушай материали и прецени дали изобщо можеш да се класираш сред 1 милион и двеста хиляди групи

myspace

ей тва е елементарната статистика от днес, пише си по стилове и жанрове колко проецта имат профили в майспейс.

 

myspace_music.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Тук всички ми казват - отиди в София...там е всичко!?!

...

 

 

...в София няма нищо - да знаеш... бегай ,колкото се може по-далече от Родината ни Татковина...комунистите,мутрите,курвите и педерасите изродиха всичко...единствената Формула за БГ успех е да си един... или Близък на един от Тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК

 

Уважавам мнението на всеки и се радвам, че разговаряме по темата, която силно ме вълнува, но ме учудва мнението ти:

 

"...реално тези 'медиини звезди' нямат истинска публика или реални хитове в майспейс акаунтите им...."

 

Не е ли логично точно обратното - една песен да е хит, когато се предлага и излъчва от медийния ефир?...Защо майспейс да е определящия фактор за това?

hit- в myspace не е хит като термин(радио хит,или песен хит да кажем), а означава посещение на даден профил. идва от англиското 'удар'- hit. или на компютърен език- посещение(на даден уебсайт). например. еди коя си уеб страница има еди колко си хит-а средно на ден.

myspace е определящ фактор, защото това е стандарт в музикалната индустрия от няколко години, който свързва реално фенове нададена група директно с групата, първо. и второ, можеш поне бегло да имаш що годе някаква статистика колко пъти разни хора са те слушали за даден ден. ако си оборотен, то тогава можеш спокойно да се надяваш, че ако правилно се промотираш може и да имаш публика.

но пък има и трикове. има плъгини, който ти правят посещения и преслушвания.

доста групи и музиканти шмекеруват с тези трикова с цел да впечатлят менажери, ай енд ар, букъри, лейбъли и се надяват на звукозаписен договор или пък да подлъжат евентуалните им бъдещи слушатели, че са оборотни и да саздадат фалшивап редстава за интереса към тях и да се надяват, че по този начин събират по-голяма фенска маса.

абе савов. ти последно наясно ли си какво искаш да правиш със себе си като кариера? аз като ти чета въприсите и мненията оставам с впечетление, че изобщо незнаеш какво искаш.

и последно. по отношение на мюзик айдъл. тва е една илюзия, че даден участник и победител е критерий за успех и реализация. погледни само кво става с тома- некви канадци му пишат музиката. албума му има 80% кавъри. то тва е подигравка сас самия себе си. за мен е се едно си отишъл в некой караоке бар и си пял сполучливо някакви си песновки там и си впечетлил постоянното присъствие. обикаляйки караоке баровете из българия ми прави впечетление, че има много неоткрити таланти, който много обичат да се показват на приятелите си как могат да пеят. аз от такива неща не се впечетлявам.

 

човек, незнам какво друго да ти кажа. сменяй си веднага уебсайта. направи си майспейс. махни снимките от кандидатстването ти в мюзик айдъл. изобщо мисли трезво. като ти чух музиката и се уплаших. взе ми се в ръце и прави оригинални неща. тва твойто е манджа с грозде. харесва ми че в теб има желание за успех, но само това не е достатъчно. ако не реагираш мигновенно то ще трябва да се преориентираш в може би състезател по конкурси.

нямаш си предства колко много групи и музиканти има в майспейс.

поразгледай един два дена, преслушай материали и прецени дали изобщо можеш да се класираш сред 1 милион и двеста хиляди групи

myspace

ей тва е елементарната статистика от днес, пише си по стилове и жанрове колко проецта имат профили в майспейс.

 

myspace_music.png

 

 

ОК

...

Ще те послушам за сайта!

Съвсем скоро ще работя за нова визия и ще изчистя доста от нещата, фигуриращи в сегашната ми страница...

Мислех си го от доста време...явно момента е настъпил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

написъл ти мейл в джимейл. направи го семпъл без много светкащи неща и цветове. просто се концентрирай към теб самия като музика, а не като цялостно творчество. твърде много информация си дал за себеси. това е никому ненужно. направи и вики. разглдай западни сайтове да видиш как се представят. ман просто мисли засебе си като един продукт, който трябва да продадеш, а не да се хвалиш какво си напраил и с кой. правиш продукт и го таргетираш за даден маркет, според тенденциите на самия маркет. ако е добрастоката ще се купи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.