Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Къде мога да намеря видео школи в интернет ! моля помогнете ако знаете нещо!

Предварително благодаря

  • 3 months later...
  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

/sorry za latinitsata/

hum :think: tova koeto si prikazvate tuk e dosta viarno

 

a tova sa shkoli na D.Paliev:

 

1.Metroritmi4en bukvar

2.Sistemati4en kurs za maluk baraban

3.Sistemati4en kurs za zabavna,tantsova i narodna musika

4.Ansamblovi uprajnenia i piesi

5.Shkola za tupan

 

az nesum privurjenik na shkolite i ako niakoi si misli 4e moje da se nau4i ot shkola da sviri na barabani jestoko se luje

 

kato izkliu4im shkolata za tupan vsi4ki ostanali sa opredeleno orientirani kum klasi4eski tip muzikanti ,bes osnovnite neshta ot metrorituma i postanovka estestveno ne samo barabanisti i perkusionisti nemogat no i ostanalite muzikanti

taka 4e tova e dobredoshlo za vsi4ki koito tepurva po4vat

 

za barabanistite bibilo ot polza da probvat Sistemati4en kurs za maluk baraban

tova e poskoro da imat obshta kultura ida dobiat pravilna postanovka

 

no za u4ene na drum kit e gubene na vreme nikoia ot tezi shkoli nebi vi pomognala

 

vuv 3.Sistemati4en kurs za zabavna,tantsova i narodna musika D.Paliev se opitva da pravi shkola za barabani kato izpisva razli4ni vidove ritam i postepeno vkliu4va vsi4ki krainitsi kato uslojniava rituma/kakto i kopira niakoi neshta ot 4ujdi shkoli/

 

problema e 4e D.Paliev nikoga nee bil barabanist i niama predstava ot kakvo se nujdaem toi prosto raz4ital na akademi4nite si poznania i opit v ritama da napishe neshto si.....koeto niama nikukva prakti4eska stoinost i posoka

 

ima reditsa amerikanski shkoli sus uprajnenia a drugi i sus gotovi sola

 

vaprosa e 4e....ot opita koito imam edinstvenia na4in da se nau4ish e da slushash zapisi na grupi koito xaresvash ili vuv stila muzika kum koito si se naso4il i tove e

vadish rituma i imitirash liubimite si barabanisti

 

i izobshto slushaneto na pove4e muzika e mnogo po polezno otkolkoto mexani4enoto u4ene na uprajnenia ot shkoli

 

oshte pove4e 4e ako svirish jazz, da se nau4ish ot shkola e prakti4eski nevuzmojno

 

:D

Отговорено (Редактирано)
/sorry za latinitsata/

hum :think:  tova koeto si prikazvate tuk e dosta viarno

 

a tova sa shkoli na D.Paliev:

 

1.Metroritmi4en bukvar

2.Sistemati4en kurs za maluk baraban

3.Sistemati4en kurs za zabavna,tantsova i narodna musika

4.Ansamblovi uprajnenia i piesi

5.Shkola za tupan

 

az nesum privurjenik na shkolite i ako niakoi si misli 4e moje da se nau4i ot shkola da sviri na barabani jestoko se luje

 

kato izkliu4im shkolata za tupan vsi4ki ostanali sa opredeleno  orientirani kum klasi4eski tip muzikanti ,bes osnovnite neshta ot metrorituma i postanovka estestveno ne samo barabanisti i perkusionisti nemogat no i ostanalite muzikanti

taka 4e tova e dobredoshlo za vsi4ki koito tepurva po4vat

 

za barabanistite bibilo ot polza da probvat Sistemati4en kurs za maluk baraban

tova e poskoro da imat obshta kultura ida dobiat pravilna postanovka

 

no za u4ene na drum kit e gubene na vreme nikoia ot tezi shkoli nebi vi pomognala

 

vuv 3.Sistemati4en kurs za zabavna,tantsova i narodna musika D.Paliev se opitva da pravi shkola za barabani kato izpisva razli4ni vidove ritam i postepeno vkliu4va vsi4ki krainitsi kato uslojniava rituma/kakto i kopira niakoi neshta ot 4ujdi shkoli/

 

problema e 4e D.Paliev nikoga nee bil barabanist i niama predstava ot kakvo se nujdaem toi prosto raz4ital na akademi4nite si poznania i opit v ritama da napishe neshto si.....koeto niama nikukva prakti4eska stoinost i posoka

 

ima reditsa amerikanski shkoli sus uprajnenia a drugi i sus gotovi sola

 

vaprosa e 4e....ot opita koito imam edinstvenia na4in da se nau4ish e da slushash zapisi na grupi koito xaresvash ili vuv stila muzika kum koito si se naso4il i tove e

vadish rituma i imitirash liubimite si barabanisti

 

i izobshto slushaneto na pove4e muzika e mnogo po polezno otkolkoto mexani4enoto u4ene na uprajnenia ot shkoli

 

oshte pove4e 4e ako svirish jazz,  da se nau4ish ot shkola e prakti4eski nevuzmojno

 

:D

Много интересно мислене, но ако един музикант не познава нотите и не свири по школи какъв музикант е, това е все едно да си писател а пък цял живот да не си прочел една книга .От школите можеш да придобиеш повече техника и ритмичност, а това където го свириш от записите е да си развиваш повече слуха, едното няма нищо общо с другото .Брат недей да подценяваш школите те могат да те научат на много работи, иначе ще останеш барабанист с два ритама на кръст и нищо повече.Другото нещо е рано или късно може да ти се наложи да свириш джазз там ми е интересно как ще се оправиш ,като неможеш да разчетеш един щим

Редактирано от evans
Отговорено (Редактирано)

колеги писна ми от хора които мислят че барабаните са инструмент за който не трябват ноти , много хора си мислят че свиренето на барабани е по лесно от е....о на жени :read:

Редактирано от evans
Отговорено

Да почна ли да изреждам имена на световно известни, признати и т.н. велики барабанисти, които си признават, че никога не са се занимавали с ноти и не могат да ги четат?

 

Аре няма нужда.

 

Всеки се оправя както може. Който може, си личи от пръв поглед.

Отговорено (Редактирано)
Да почна ли да изреждам имена на световно известни, признати и т.н. велики барабанисти, които си признават, че никога не са се занимавали с ноти и не могат да ги четат?

 

Аре няма нужда.

 

Всеки се оправя както може. Който може, си личи от пръв поглед.

но рано или късно ще се наложи да се сблъсаш с ноти ,даже съм чувал че на запад големите музикани търсят барабанисти които могат да свирят и на пиано и да владеят безупречно солфеж и винаги избират нотно грамотни музиканти

Редактирано от evans
Отговорено
Да почна ли да изреждам имена на световно известни, признати и т.н. велики барабанисти, които си признават, че никога не са се занимавали с ноти и не могат да ги четат?

 

Аре няма нужда.

 

Всеки се оправя както може. Който може, си личи от пръв поглед.

но рано или късно ще се наложи да се сблъсаш с ноти ,даже съм чувал че на запад големите музикани търсят барабанисти които могат да свирят и на пиано и да владеят безупречно солфеж и винаги избират нотно грамотни музиканти

evans pogreshno si me razbral nikade nesum pisal 4e barabanistite triabva da budat notno negramotni

 

postanovkata,osnovnite elementi na metrorituma i solfeja sa samo purviat etap ot obu4enieto ti neshto kato obshta klultura za muzikanti

bez tezi neshta naistina nemoje ,no tova nete pravi avtomati4no barabanist

Отговорено

значи,до преди около година,никога не бях пипвал школи,не защото нямаше от къде да взема,а просто защото смятах,че няма нужда.Въпреки това,мога да кажа,че и без тяхна помощ постигнах много завидни резултати(наистина много).

ОБАЧЕ !

В самосвиренето и самоученето се крият няколко огромни дупки,в които можеш да попаднеш :

1.Най-лесно можеш да си изградиш една непоправимо грешна постановка,която да те ограничи в свиренето,правейки някои фигури невъзможни за изсвирване,а освен това да ти докара доста здравословни проблеми и така музикантският ти живот да не трае дълго,по чисто физически причини.

2.Колкото и да свириш сам и без школи,има неща,които трябва да се видят от някъде! Вярно-можеш и сам да достигнеш до някои с много практика,ама какъв е смисъла,като някой вече е свършил работата вместо теб ?!

3.Има един много сладък момент при свиренето на всеки един инструменталист-еднообразието!Просто идва момент в който се изчерпваш,свириш едно и също,после ти писва и почваш да свириш по-рядко,за да можеш да позабравиш малко от всичкото,после пак свириш за да си го изгладиш.....въртиш си се в този затворен кръг и какво ? Мърдаш си нивото съвсем леко напред.... ето тук можеше да си отвориш някоя школичка и да си правиш упражненийца,които да те поразвият по-бързо.

4.Тези,които си мислят,че ще направят техника без помоща на школи- :green:

успех-ще сте първите !

 

Малко за край:

Не искам никого да обеждавам в нищо,просто мисля,че един уважаващ себе си музикант е необходимо да черпи информация и да се обогатява.Аз съм абсолютен противник на каноните и рамките,точно и поради тази причина предпочетох НБУ пред консерваторията,точно и поради тази причина до скоро също не бях отварял школа ! Само дето,ако се използват умно,те биха могли да ти дадът,колкото нищо друго,стига да ви в достатъчен акъла за да можете да отсеете това което ти дава от това,което те вкарва в релсите на стандарта!

Според мен за да свириш добре не е необходима чудовищна техника,бързина и т.н. - музиката е изкуство,а не спорт.Важно е да свириш с чувство и ударът да не излиза от допира на палката с барабана или чинела,а от тялото ти,защото ако има музика,тя не е в парче дърво,перца,лъкове и всякакви звукоизвличащи помагала-тя е в теб !

Последно:

На всички,които не са отваряли школа,или се обявяват "твърдо против"-

Айде да си го кажем честно-или ви е стах или ви мързи да се поизпотите малко повечко и затова си намирате оправдание пред себе си.(поне при мен така беше.А при вас?)

Никой да не се сърди-това е лично мнение,с което се надявам да не съм ви досадил ! :lol:

Отговорено
значи,до преди около година,никога не бях пипвал школи,не защото нямаше от къде да взема,а просто защото смятах,че няма нужда.Въпреки това,мога да кажа,че и без тяхна помощ постигнах много завидни резултати(наистина много).

ОБАЧЕ !

В самосвиренето и самоученето се крият няколко огромни дупки,в които можеш да попаднеш :

1.Най-лесно можеш да си изградиш една непоправимо грешна постановка,която да те ограничи в свиренето,правейки някои фигури невъзможни за изсвирване,а освен това да ти докара доста здравословни проблеми и така музикантският ти живот да не трае дълго,по чисто физически причини.

2.Колкото и да свириш сам и без школи,има неща,които трябва да се видят от някъде! Вярно-можеш и сам да достигнеш до някои с много практика,ама какъв е смисъла,като някой вече е свършил работата вместо теб ?!

3.Има един много сладък момент при свиренето на всеки един инструменталист-еднообразието!Просто идва момент в който се изчерпваш,свириш едно и също,после ти писва и почваш да свириш по-рядко,за да можеш да позабравиш малко от всичкото,после пак свириш за да си го изгладиш.....въртиш си се в този затворен кръг и какво ? Мърдаш си нивото съвсем леко напред.... ето тук можеше да си отвориш някоя школичка и да си правиш упражненийца,които да те поразвият по-бързо.

4.Тези,които си мислят,че ще направят техника без помоща на школи- :green:

успех-ще сте първите !

 

Малко за край:

Не искам никого да обеждавам в нищо,просто мисля,че един уважаващ себе си музикант е необходимо да черпи информация и да се обогатява.Аз съм абсолютен противник на каноните и рамките,точно и поради тази причина предпочетох НБУ пред консерваторията,точно и поради тази причина до скоро също не бях отварял школа ! Само дето,ако се използват умно,те биха могли да ти дадът,колкото нищо друго,стига да ви в достатъчен акъла за да можете да отсеете това което ти дава от това,което те вкарва в релсите на стандарта!

Според мен за да свириш добре не е необходима чудовищна техника,бързина и т.н. - музиката е изкуство,а не спорт.Важно е да свириш с чувство и ударът да не излиза от допира на палката с барабана или чинела,а от тялото ти,защото ако има музика,тя не е в парче дърво,перца,лъкове и всякакви звукоизвличащи помагала-тя е в теб !

Последно:

На всички,които не са отваряли школа,или се обявяват "твърдо против"-

Айде да си го кажем честно-или ви е стах или ви мързи да се поизпотите малко повечко и затова си намирате оправдание пред себе си.(поне при мен така беше.А при вас?)

Никой да не се сърди-това е лично мнение,с което се надявам да не съм ви досадил ! :D

евала много верни думи каза :P:P

Отговорено
Да почна ли да изреждам имена на световно известни, признати и т.н. велики барабанисти, които си признават, че никога не са се занимавали с ноти и не могат да ги четат?

 

Аре няма нужда.

 

Всеки се оправя както може. Който може, си личи от пръв поглед.

но рано или късно ще се наложи да се сблъсаш с ноти ,даже съм чувал че на запад големите музикани търсят барабанисти които могат да свирят и на пиано и да владеят безупречно солфеж и винаги избират нотно грамотни музиканти

evans pogreshno si me razbral nikade nesum pisal 4e barabanistite triabva da budat notno negramotni

 

postanovkata,osnovnite elementi na metrorituma i solfeja sa samo purviat etap ot obu4enieto ti neshto kato obshta klultura za muzikanti

bez tezi neshta naistina nemoje ,no tova nete pravi avtomati4no barabanist

Браво винаги съм ти се възхищавал .Навремето като отидох на първиа урок по барабани даскала ми искара първиа лист от школата на Добри Палиев ,като видях нотите си казах това никога няма да го науча но като си дадох малко зор нещата почнаха да вървят ,и сега въобще не съжелявам 90%от знаниата съм ги научил от школите.Вярно не всички неща ги пише в школите,просто трябва се гледат видео уроци и да се посещават концерти,това също е част от убочението.

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Отговорено

Дрън-Дръм ярина :lol: ... Естествено е че школите са полезно нещо, НО знаете ли какво казва по въпроса Денис Чембърс: (може и да не е точен цитат) "Познавам барабанисти, които се упражняват по цял ден и като излезят live с банда свирят сякаш продължават да се упражняват". Музиката не е само набор от техники. Трябва много музика да се слуша и то, не само докато се пие бира, а самостоятелно, концентрирано, за да може да се вникне в замисъла, който наистина понякога липсва.

Отговорено

Забравих да кажа: наложително е да се ползва метроном, по възможност винаги. Има барабанисти с добра техника и свежи идеи и като ги видиш на концерт как препускат...

  • 2 months later...
Отговорено

Смятам, че от школите има полза по няколко причини:

1. В тях всичко е систематизирано и подредено на основата на богат опит и познания.

2. Няма школа, в която да не е спазен основния педагогически принцип: от простото към сложното, от познатото към непознатото, който е абсолютно валиден за всичко в човешкия живот.

3. Свиренето на етюди от школи дава възможност за за развитие на ценното качество ДИСЦИПЛИНА и овладяването на фрази и конкретни пулсации.

4.Винаги има какво да се научи.

Добри Палиев може и да имаше много недостатъци, но написаните от него школи не са между тях. Стик контрол-а е добра школа, но не бива да се очакват чудеса от нея, тя е школа за поддържане на техниката и автора ясно е казал това в предисловието (прединотието ;).

Най-важното си остава свиренето, защото колкото и школи да имаш, ако не се свири редовно, си оставаш човек с богата библиотека...

Четенето на ноти е само плюс за културата на барабаниста, иначе си остава най-добрия приятел на музиканта...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.