Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Да речем, че имам представа какво е продуцент, PR, имиджмейкър, разпространител и издател. Не, че съм имал до сега възможност да работя с такива, но сякъш тяхната дейност ми е до някъде по-позната и ясна.

Все по-често, обаче започвам да чувам за тези т.н. лейбъли. И честно казано въобще не мога да си обясня каква точно организация е това и каква е дейността на подобна структура!?!

За това ще съм Ви благодарен ако споделите малко по-подробно за какво точно става въпрос.

Бих се радвал и ако назовете някои от популярните лейбъли в България.

Редактирано от savov
Отговорено

Лейбъл, на английски е "означение", "надпис", "заглавие".

 

Това, което лейбъла би трябвало да прави е да извършва много от дейностите, които изброи по-горе координирано. Тоест да организира цялостно кампанията ти, PR-a, производството, разпространението, даже защитата на авторските права и правни консултации при някои. Тоест - фирма, или марка, която ти гарантира определено качество при цялостното отношение към това което правиш - от звукозаписа до продажбата му и фирма, която би трябвало да има или поне да има връзка със специалисти в областите които избори горе и ги координира и планира как да действат.

Отговорено (Редактирано)

Ок казаното до тук оставам с впечатлението, че лейбъл се припокрива с т.н. продуцент...защото не са ли такива и задълженията на един истински продуцент - да се грижи за уреждане на записите, имиджът ти, рекламата, и участията!?!

Поне това си мисля аз, че би трябвало да прави един продуцент с който си подписал договор.

Редактирано от savov
  • 2 weeks later...
Отговорено

Понеже пита и за примери - STEREO ROOM на Мария Илиева.В момента продуцират Криста,за която сигурно сте чували вече.

Мисля,че и Графа наскоро създаде лейбъл,но не съм сигурна. :D

Отговорено

Малко разграничения, така както аз ги разбирам:

 

1. Импресариото (мениджъра) отговаря за участия на групата, както и за имиджа им.

 

2. Продуцентът има задачата да работи с групата по записа, звученето, микса и мастеринга. Той създава звукът на групата. Пример, пословичния Рик Рубин.

 

Лейбълът разполага в много случаи (в зависимост от размера) с няколко продуцента и/или мениджъра, които се занимават със различни групи, имат умения и връзки в различни стилове и т.н.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.