Fenix Публикувано Ноември 19, 2004 Публикувано Ноември 19, 2004 Абе хора, (това се отнася до тия дето имат нек'в опит в тая работа) Какви машинки използвате за оформяне на дървото примерно в страт форма? Цитирай
pacman Отговорено Ноември 20, 2004 Отговорено Ноември 20, 2004 Тъй, да си дойдем на думата Значи това зависи от финасовите възможности, уменията и мястото с което разполагаш (например банциг в кухнята -> неуместно ) първото нещо, което ти е необходимо е дъската от която ще го правиш това тяло да е идеално равна отгоре и отдолу (това се прави напр. на абрихт и определено не е за 'направи си сам' , така че ако си я купуваш гледай да е идеално равна и с нужната дебелина (за фендероподобна китара/бас 40-45 мм) самото грубо оформяне в производствени условия става с банциг (скъп, но вече има и китайски по ок. 200 лв.), но за домашни усл. е достатъчен прободен трион (желателно с регулируеми обороти) вече има такива по ок. 50 лв. има обаче някои особености като работиш с такова. другото задължително е фреза. има прилични за стотина лева. използва се за фрезоване (колко странно). с нея се 'издълбават' всички канали, отвори и пр.:за адатерите, потенциометрите, neck pocket-а и др. другото му приложение е, ако имаш шаблон на формата на тялото (изрязва се от шперплат, плексиглас и др.) можеш да използваш фрезер с малко лагерче отгоре, което "проследява" формата на шаблона и я изрязва точно в тялото. други допълнителни неща, които ще ти трябват: тялото, както знаем, обикновено се получава като се слепят две или повече дъски. затова ти трябват две стяги(35-40 см. или по-големи) и лепило, естесвено аз лично използвам полиуретаново, но всеки builder има различно мнение по въпроса. това което *НЕ* препоръчвам е ПВА лепило (обикновеното бяло лепило за дърво, напр. Ц200 или подобно) останалото са разни консумативи ("Комсомативи" като пишеше в един магазин ) : шкурки, лак, някакъв кит за дърво например,ако дървото е поресто или има малки дефекти за запълване. ами това е в общи линии айде със здраве :guitar: Цитирай
Fenix Отговорено Ноември 20, 2004 Автор Отговорено Ноември 20, 2004 Я, я. То това интересно. Ще взема да се запася с (част ит) тия машинки, като завърша. Мерси, мерси. Цитирай
bluesman Отговорено Ноември 20, 2004 Отговорено Ноември 20, 2004 Това че С 200 е на основата на ПВА не значи че всички лепила на ПВА основа не стават за дърво. Rakoll,Ponal,Leifa са си на ПВА основа също . ПВА означава поливинил ацетат това е синтетичната смола ,която е основното в лепилото.Има едно лепило в Бриколаж жълто на цвят "Ross" към 3 лева е и е супер лепилото е на основата на алифатна смола и е още по-здраво от ПВА лепилата то е еквивалент на американските Elmers и Franklin. Аз използвам обер фреза и зеге (пробивните триони) на Елтос от близо 10 години и съм много доволен .Не правете грешката да купувате българските фрезери на смолян и габрово.... Когато режете с зегето закрепвайте дървеното парче здраво към масата със стяга и внимавайте да не отрежете масата..... :twisted: Една от най-важните предпазни мерки за работа с режещи инструменти е да ги ползвате САМО В ТРЕЗВО СЪСТОЯНИЕ Цитирай
pacman Отговорено Ноември 20, 2004 Отговорено Ноември 20, 2004 Ами не искам да споря, всеки си има право на мнение , но аз съм ползвал leifa примерно и не съм доволен. просто не се втвърдява достатъчно добре, и при връзки, които са подложени на напрежение, слепените части има опасност леко да се разместват една спрямо друга. но това са си лични наблюдения... а това ross следващия път ще го пробвам непременно и един въпрос по работата със зеге: пробвал съм различни ножчета: немски, китайски, всякакви, но при рязане на нещо по-дебело 3-4 см. ножчето се огъва понякога и разваля формата отдолу. в ножчетата ли проблема или? Цитирай
AXE Отговорено Ноември 21, 2004 Отговорено Ноември 21, 2004 Винаги ми е било интересно с кво се залепва fretboard-a към грифа, така че после като се кривят напред-назад заедно да не се разлепят. Цитирай
pacman Отговорено Ноември 21, 2004 Отговорено Ноември 21, 2004 Ами много видове лепила могат да се използват за целта. аз примерно лепя всичко с Bison PU от известно време и нямам проблеми. Най-класическото 'лютиерско' лепило е т.нар. Hide glue (не знам как е на български) което се прави от кожа или кокали май (сериозно ) и е на гранули, като тръгнеш да лепиш- загрява се и се разрежда... за съжаление незнам къде се продава такова, иначе бих го използвал, въпреки че е малко по-трудно. Удобното при него е, че ако го загрееш лесно се разлепва. така можеш да си разлепиш fb ако ти се наложи, без да унищожиш грифа Цитирай
bluesman Отговорено Ноември 22, 2004 Отговорено Ноември 22, 2004 pacman , когато ПВА лепилата или алифатните изсъхнат добре те се се втвърдяват достатъчно за да бъде лепилният шев здрав и да има малка еластичност на усукване. Hide glue e туткал ,за лютиерсвото се ползва кожен или рибен ,те са по-качествени и по-еластични от костния.Продават се в магазините за художници. Тези които внасят от Кремер Пигмент от Германия са по-добри.Туткала се залива с вода докато се покрие и се оставя около 12 часа да престои така,после се подгрява на водна баня като се внимава водата да не заври. Над 65-70 градуса туткала намаля качеството си .След като се разтопи напълно се остажа да изстине и след това се отстранява кожицата която се образува на повърхноста ,така се очиства от примесите. Така вече туткала е готов за употреба. Държи се на открито( не се затваря с капачка) и се пази отъ мухлясване.Правете малко количество колкото ще използвате в близките 2 седмици .Колкото повече пъти разтопявате наново туткала за да го използвате толкова повече му намалъават свойствата. Никифена ,светлият фингърборд си е беля работа. още повече когато не е лакиран. Сега може да опиташ да го почистиш с коресилин първо ако не помогне с кислородна вода ако и това не помогне ........питай пак ще вида рецептата с перхидрола за избелване( пази си ръцете ,рабори с ръкавици) след това фино шлайфане с 600 и накрая си лакирай фингърборда. Цитирай
bluesman Отговорено Ноември 22, 2004 Отговорено Ноември 22, 2004 .............така можеш да си разлепиш fb ако ти се наложи, без да унищожиш грифа BTW ,кога и за какво може да ти се наложи да разлепваш ф.б. ? Да ремонтираш шипа? Защото е рендосван многократно за изправяне и почти вече се е унищожил или за нещо друго ? Цитирай
bluesman Отговорено Ноември 23, 2004 Отговорено Ноември 23, 2004 и един въпрос по работата със зеге: пробвал съм различни ножчета: немски, китайски, всякакви, но при рязане на нещо по-дебело 3-4 см. ножчето се огъва понякога и разваля формата отдолу. в ножчетата ли проблема или? pacman,3-4 см. не е малка дебелина за зеге.но въпреки това с един правилен подбор на ножче и степен на възвратно постъпателното движение( 0,1,2,3) и без много да се дава зор на машината ,тя ще се справи освен ако не е от онези хоби евтинджоси по 40 лева без регулиране на движението на ножа напред и нагоре. Има ножове за право рязане и такива за криво рязане .Ако кажеш какво и колко дебело искаш да режеш ще ти кажа кой номер нож на Boch да ползваш. Цитирай
pacman Отговорено Ноември 25, 2004 Отговорено Ноември 25, 2004 ъмм, sorry че не отговарям ,но няколко дни бях без i-net... (сега съм с нов провайдър и съм много щъслиф ) значи за ножчетата- когато изрязвам остри кривини, изключвам това движение, за което говориш (така трябва май ) за изрязване на solid body тела( които са с подобна дебелина), използвам точно зеге, защото нямам с какво друго може би трябва да използвам по-тесни ножчета ?! Цитирай
Delyan Отговорено Ноември 25, 2004 Отговорено Ноември 25, 2004 щъслиф ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ- не се научихте да пишете!!! Пише се ШТЪСЛИФ!!! Цитирай
bluesman Отговорено Ноември 25, 2004 Отговорено Ноември 25, 2004 значи за ножчетата- когато изрязвам остри кривини, изключвам това движение, за което говориш (така трябва май ) за изрязване на solid body тела( които са с подобна дебелина), използвам точно зеге, защото нямам с какво друго може би трябва да използвам по-тесни ножчета ?! Говорим за модели и номерация на Бош : За солид боди можеш да ползваш T 244 D ,те са за криви линии и спокойно можеш да включиш на първа степен за движението напред ,това ще олекоти много работата на ножа.А ако имаш не много криви места за рязане превключи на втора степен. Модела T 144 D е за право бързо и по-грубо рязане ,не се мъчи с него за китарни тела, ще измъчиш себе си и машината Mодел Т 101 B е за право фино рязане. Обади се като пробваш . :killyou: Цитирай
pacman Отговорено Ноември 26, 2004 Отговорено Ноември 26, 2004 Блъгудърйъ за информацията! като пробвам - непременно! Цитирай
filibe Отговорено Ноември 28, 2004 Отговорено Ноември 28, 2004 ako njakoi pravi kitari!!!!! imam grafiten griff za strat model s klju4ove. ako njakoi tursi ili poznava ljutieri pi6ete. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.