Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Може би защото е болна тема или защото всички си мислят, че е лесно и всичко знаят, няма раздел Live. Според мен преди да говорим за каквито и да е записи и т.н. просперитет на една група, особено ъндърграунд, трябва да се мине през дългия път на клубове, импровизирани концерти и т.н.

 

Според мен лайв озвучаването в Б-я е на ОТВРАТИТЕЛНО ниво и е в ръцете на групата да кисне на главата на тоноператорите и озвучителите на концерта, за да се получи що годе поносим звук, което не трябва да е така. В Б-я липсва качествения озвучител, просто защото с това се занимават неправилните хора.

 

Примери- повечето ъндърграунд фестове, концерта на Slayer, на Destruction, на Deep Purple. Не мога да разбера как човек, който може да забрави да усили китарата на Steve Morse по време на соло, може да се нарече оператор на пулт.

 

Та предлагам, понеже така и така положението е трагично и групите трябва да се оправят сами, да се направи едно разделче за жива музика, където да се обменя опит и идеи кой как е постигнал добър звук въпреки некадърни озвучители. Да се обменя опит как се прави кадърен саундчек, как трябва да звучат различните стилове(случи ми се веднъж на един лайв китарата ми да има повече баси от баса, а баса да има натрапчив реверб).

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Тц. Даже няма почти нищо общо :) Темата е за лайв изпълнения- за сценично поведение, озвучаване, саундчекове, баланс, лайв мониторинг, осветление и т.н. и т.н.

Отговорено

Хмм, идеята е интересна. Но озвучаването е само един малък аспект от свиренето на живо. Ако са засегнати всички, може би ще има подкрепа за такъв раздел. Но трябва и да се помисли дали ще има оживени дискусии в него, или ще е поредният "мъртъв" раздел.

Отговорено

а, така ще зачешем и темата как така става, че на една и съща сцена с една и съща апаратура много БГ групи звучат по-зле от съответните западни? И какво трябва да знае групата, за да може да звучи добре - според мен не е вярно че озвучителите са виновни за всичко :)

Отговорено

Ето примерно първия ми съвет към групите :)

Като правите саундчека, много внимателно следете баланса на инструментите- най-лошия вариант е вокала да изпъква над всички инструменти- това създава илюзия за фалшиво пеене дори човека да пее перфектно. Много пишман озвучители чекват инструментите поотделно и звука е супер до момента в който всички започнат да свирят заедно. Най-грозното за мен(като соло китарист) е по време на соло, ритъм китарата да се чува най-силно, после баса и чак някъде "зад сцената" да се чуват някви приглушени звуци на соло. Разбира се, трябва да се проявява малко наглост към озвучителите- все пак им се плаща за да свършат работа.

Най-добрия вариант е в групата да има човек, който да се занимава с озвучаването- не е задължително да е специалист- просто да познава звученето на групата и като стане време за лайв, да успее да обясни и да ЗАДЪЛЖИ озвучаващите да постигнат звука на групата доколкото е възможно. Много е важно да се излезе пред сцената за чуе групата как ще звучи на публиката, защото на мониторите е различно.

 

А, и един друг аспект- никога, ама никога не подценявайте живота си. В Б-я това е много мътна тема и съм забелязвал грандиозни гафове от рода 30 метров разклонител с тънък кабел БЕЗ зануляване, който храни няколко киловата техника. Или лампово кубе включено в разклонител без зануляване. Замислете се за варианте 400те волта от електронните лампи да ви мине през ръцете. Тва са малки вероятности но все пак не си заслужава да се рискува

Отговорено
а, така ще зачешем и темата как така става, че на една и съща сцена с една и съща апаратура много БГ групи звучат по-зле от съответните западни? И какво трябва да знае групата, за да може да звучи добре - според мен не е вярно че озвучителите са виновни за всичко :D

Не са виновни доколкото бездействието им може да се счита за невинност.

 

Просто западните групи държат много на саундчека. Примено Deep Purple правиха 15 минути саундчек като проверяващия само бучеше "Get this up" "More highs"... постоянно кандардисваше онези на пулта и резултата беше налице- саунда беше много добър като изключим едно място, където на солото на Steve Morse китарата се чуваше едва-едва(типично за българските пишман озвучители).

За разлика от това, БГ групите действат припряно- озвучителя прави някой стандартен снапшот на миксера, изрежда инструментите дали се чуват, пита добре ли е, наще хора без да са чули викат "дааа, супер си е" и после "еййй пичове хубаво свирихте ама нищо не се чуваше" :)

Отговорено
Ето примерно първия ми съвет към групите :D

Като правите саундчека, много внимателно следете баланса на инструментите- най-лошия вариант е вокала да изпъква над всички инструменти- това създава илюзия за фалшиво пеене дори човека да пее перфектно. Много пишман озвучители чекват инструментите поотделно и звука е супер до момента в който всички започнат да свирят заедно. Най-грозното за мен(като соло китарист) е по време на соло, ритъм китарата да се чува най-силно, после баса и чак някъде "зад сцената" да се чуват някви приглушени звуци на соло. Разбира се, трябва да се проявява малко наглост към озвучителите- все пак им се плаща за да свършат работа.

Най-добрия вариант е в групата да има човек, който да се занимава с озвучаването- не е задължително да е специалист- просто да познава звученето на групата и като стане време за лайв, да успее да обясни и да ЗАДЪЛЖИ озвучаващите да постигнат звука на групата доколкото е възможно. Много е важно да се излезе пред сцената за чуе групата как ще звучи на публиката, защото на мониторите е различно.

 

А, и един друг аспект- никога, ама никога не подценявайте живота си. В Б-я това е много мътна тема и съм забелязвал грандиозни гафове от рода 30 метров разклонител с тънък кабел БЕЗ зануляване, който храни няколко киловата техника. Или лампово кубе включено в разклонител без зануляване. Замислете се за варианте 400те волта от електронните лампи да ви мине през ръцете. Тва са малки вероятности но все пак не си заслужава да се рискува

Много добър съвет! А ето и от мен:

1. Саундчека не е репетиция, затова хората от групата не трябва да се разсвирват, а да помагат с идеи, да слушат себе си и другите, да свирят когато трябва, а когато не трябва - не.

2. Групата не звучи добре когато 2ма или повече членове са пияни като кирки. Може и на тях да им е гот, ама публиката (освен приятелската маса, която присъства) си е платила за да слуша музика, не пиянски псевдо сола.

3. Вокалиста да работи на всяка репетиция и на всеки концерт върху техниката си на пеене с микрофон - това е нещо, което 2ма или 3ма певци в БГ владеят. Говорете с озвучителите - те помагат, ако поискаш помощ или съвет от тях

4. Барабаните са УДАРЕН инструмент, не гальовен или какъвто там си мисли барабаниста на групата. От зле звучащи барабани, на който не се свири а се маркират някакви ударчета никой не може да извади звук.

5. Подобни неща важат за баса и за китарата :)

Айде, като отворим раздела ще си поприказваме по-сериозно по темата.

Отговорено

да :) със всичко това съм се сблъсквал! До сега нито един озвучител не си е свършвал работата като храта (може би само тоз на зала 1, Павел ли бешее..)

Само се правят на глямата работа и колко разбират от всичко, надменни копеленца! В О!шипка не си чувах баса въобще ама от никъде и му викам дами увеличи баса в мониторите той го надул ама от колоните и всичко бучи, толкова вибрации,че дисплея на процесора на китариста ни, като свиря и се вижда размазан! а аз дори и вибрациите не усещах! нищо! все едно ми беше изключил баса! е! кво е тва!

Човек и добре да живее, все някога се сблъсква с озвучител! :D

Отговорено

Много често се случва така, че въпросния озвучител всъщност да е осветител и като чуе дистер и да си мисли че е брум и намалява китарата.

Не е смешно...трагично е...и е истина.

  • 2 weeks later...
Отговорено
4. Барабаните са УДАРЕН инструмент, не гальовен или какъвто там си мисли барабаниста на групата. От зле звучащи барабани, на който не се свири а се маркират някакви ударчета никой не може да извади звук.

Да ми ядеш КУРА, да ми ядеш!

 

Изкарват ме извън нерви подобни малоумни изказвания, щото цял живот ги слушам.

 

Така и така сме отворили темата за музиканта на сцената и публиката срещу него, крайно време е всички да разберат, че тоя, дето е на сцената, неслучайно е там и хората са дошли да го гледат НЕГО и той изпълнява НЕГОВАТА музика по НЕГОВИЯ си начин и работата на озвучителя не е да му обяснява колко не може да свири, а да направи така, че да звучи добре, по начина по който ТОЙ си свири. Това как свири барабанистът, НЕ Е шибана работа на шибания озвучител, озвучителят ако толкова му се дава акъл, да ходи да си дава акъл на децата си, а не на тези, които са на сцената и които свирят собствената си музика по собствения си начин.

 

И не си мислете, че щом озвучавате всички инструменти на сцената, можете да свирите по-добре на всеки от тях от съответния музикант, който е на същата тая сцена.

 

Аман от таквиз разбирачи.

Отговорено

YtseJam

Мисля, че не си разбрал написаното правилно... човека има предвид, че в студио, когато барабаните са озвучени, много барабанисти добиват усещането, че "щом са озвучени, значи ще се чува по-силно, следователно няма нужда изобщо да удрям силно" или пък ги е страх да не "претоварят микрофоните"(съвсем сериозно, това се получава често заради критиките към барабанистите, че свирят прекалено силно в репетиционните) и свирят плахо, което убива тотално динамиката на инструмента.

 

 

А за намесата на озвучителя си дяволски прав... имам много неприятни преживявания от такива лайнари- примерно нагласям си нарочно бичкията да дъни с по-стегнати баси и изрязани средни, а пък оня ми падарасин мислел, че ми е скапана китарата и надънил на макс средните да ми "оправи звука" и китарката звучи кат' балалайка :ph34r:

Отговорено
4. Барабаните са УДАРЕН инструмент, не гальовен или какъвто там си мисли барабаниста на групата. От зле звучащи барабани, на който не се свири а се маркират някакви ударчета никой не може да извади звук.

Да ми ядеш КУРА, да ми ядеш!

 

Изкарват ме извън нерви подобни малоумни изказвания, щото цял живот ги слушам.

 

Така и така сме отворили темата за музиканта на сцената и публиката срещу него, крайно време е всички да разберат, че тоя, дето е на сцената, неслучайно е там и хората са дошли да го гледат НЕГО и той изпълнява НЕГОВАТА музика по НЕГОВИЯ си начин и работата на озвучителя не е да му обяснява колко не може да свири, а да направи така, че да звучи добре, по начина по който ТОЙ си свири. Това как свири барабанистът, НЕ Е шибана работа на шибания озвучител, озвучителят ако толкова му се дава акъл, да ходи да си дава акъл на децата си, а не на тези, които са на сцената и които свирят собствената си музика по собствения си начин.

 

И не си мислете, че щом озвучавате всички инструменти на сцената, можете да свирите по-добре на всеки от тях от съответния музикант, който е на същата тая сцена.

 

Аман от таквиз разбирачи.

Е, аиде бе, братче, вдигате сумати време врява да не се изпростява във форума и кво се получава ?? :lol::lol::lol:

Не е тва начина...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.