Jump to content
Българският форум за музиканти

Мейджъри и стилово профилирани инди лейбъли


Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Мейджъри и стилово профилирани инди лейбъли

Борба за доминиране

 

По темата.,музикален бизнесс.

В сферата на музикалният бизнес освен музикалните закони,

Важат и законите на бизнеса.

И така има големи компании и по малки компании.глобален пазар и регионални пазари.дотук добре.

Във времената на мп3ката,когато цд са сувенир от концерта ,наред с останалият

Мерчандайзинг,

Основният актив и на 2та вида компании са артистите ,тяхната продуктивност,популярност и талант.това е приликата.

След като имаме пред вид че $ят ресурс на потенциалните фанове и ресурсът от

Артисти е ограничен във времето, пространството и космосът които ни делят,

Ясно е, че се води борба за доминиране и на глобалният и на регионалните

Пазари.

Понякога мейджърите купуват основният актив на малките компании или

Направо компанията.после какво следва е предмет на преговори преди това.

За да оцеляват ,малките компании са стилово профилирани и колаборират с други подобни дейстията си, за да стигнат до нови пазари.

За това има фестивали ,форуми

И панаири .почти всички инди лейбъли поддържат ъндергроунд списания

И рубрики .

Мейджърите от своя страна имат представителства по регионалните пазари

И работят с масовите регионални медии.

Интересът на мейджърите е да продадат техен артист на всеки 1 регионален пазар.

На малките компании съ6то.

Под формата на билет,реклама,мерчандайзинг,права (авторски,продуцентски,за излъчване,изпълнителски,ринг тонове и всички видове нови).

Ясно е ,че по талантливите метали са конкурент на Металикка.,

Въпросът е -след като мейджърът вече е инвестирал в тях ,за6то да започва отначало .?

тук идват инди лейбълите.малки и големи.с по 2-3 пазара и с по 20 – 30.

Когато артист под шапката на малка компания набере скорост и инерция ,

Големите искат да го купят.като при футбола.

Естествено авансите, които са нужни за първоначална инвестиция,и

При 2та вида компании се връщат преди артистът да започне да печели и доста често популярни артисти, под шапката на мейджъри, печелят по малко от други по малко известни .естествено целта е хубава музика и разпространение до всички потенциални фенове ,но средствата са различни и подборът им е важен за просперитета и на компанията и на артиста.

Списание “Галарис индипендент.”

До момента на щастливата сделка обаче всичко е сам издат .

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе колега. музикалната индустрия е в колапс от няколко години. тва мениджъри, лейбъли и други по веригата почнаха да се преориентират.

конкретно, всяка територия си има специфика. например в бгто- поп медийни банди и чалга. в сърбия- турбо фолк, в русия-шлагери, ук- просташки поп и тн.

в бг конкретно мога да ти кажа, че хората, които провалят бизнеса са виирджиния рекърдс в момента. там екипа им не разбира от нищо, нито от бизнес, нито от музика. ски къв пи ар си направиха с музик айдъл. следващата стъпка е да почнат да продуцират чалга. дори имам инфо, че са в преговори с пайнер за сливане на дйностите, щото пайнер има недиа и брутален нетуорк.

и така до края на света.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

музикалната индустрия вече е по различна-

цд-та с е продават по-трудно и по малко....

за сметка на дигиталните разпространители.

по-бързо ,с по малка инвестиция,с прикачени реклами и

 

и 2та вида имат + и -.

 

можеше да малко по фън (шуи )ама...

 

i-pod направиха чудеса още преди 4 години и то за кратко време.

 

а

конкретно бг пазар-а е трудно да се нарече привлекателен за

когото и да било.

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
  • 4 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

по-скоро от термина да почнем пак отначало;

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Record_label

 

и после ;

мейджърите купуват грандовете във всеки стил,...КОГАТО станат ГРАНДОВЕ.

по-скъпо ,но по-сигурно... и с по-големи печалби...

 

иначе сами си правят звезди ...подбират уона би-та,които пеят но не композират,

купуват "на парче" от композитори,които не пеят , и контролират всички...

и печалбите пак са за меиджъра.

 

инди-лейбълите са по-близо до основата на пирамидата във всеки стил.

и дават по-голяма креативна свобода на артистите си...но понякога ги продават на

меиджъри .обикновено когато доиде време за печалба.

като всяко предприятие и артистите минават през етапите;

бебе,звезда и дойна крава

ако искате да печелите обаче е добре да знаете кой как работи ...

Редактирано от eL_NinYo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.