trendkiller Отговорено Юни 3, 2005 Отговорено Юни 3, 2005 сигурен успех се постига като не се месят техникиповервайте ми! Отделяйте дни и седмици за отделен стил! И още от рано ако е възможно се насочете към определена техника която ви най допада в случай никакъв не желайте да сте всеки Тапинг или пикинг не за всеки са удачни и под мишница невъзможно е с двете Абе пич ,какви ги говориш? Не само че може ,ами за мен е задължително да репетирам всичките техники .Много китаристи владеят и тапинг и легето и пикинг ,суийп арпежи ... Важното според мен е да се обръща най-голямо внимание на нещата ,които чувстваш че са ти трудни ,а не на тези с които си свикнал и ги свириш лесно . добре! Не искам да се правя на големия мъдрец ,но според мен е тъпо да се ограничаваш по този начин ."Ако пикинга ми е добър ,значи не трябва да свиря легато..." и обратното .Важното е какво търсиш и колко време отделяш за упражнения :guitar: Цитирай
mengel Отговорено Юни 6, 2005 Автор Отговорено Юни 6, 2005 Тука става напечено... Виждам че всички добре се трудят. Аз лично от няколко години насам нямам много време за свирене, но преди като се скъсвах от свирене съм забелязал, че ако наблягам повече на упражненията мозъкът свиква с мелодиката им и ако ти се наложи да импровизираш, в главата ти се набутват само те. Моето мнение е, че трябва да се свирят много и пасажи, както ритмически, така и мелодически пък и смесени. Също да се редуват бързи и бавни пасажи. Мозъкът е хитро нещо и трябва да бъде научен на бързи смени на темпа и мелодики. Едно от основните неща, които ми помогнаха много, беше откриването на логиката на последователността на фигурите в минора и мажора, така че в един момен целия гриф да е ясен. Например основните фигури при положения че свирим по 3 тона на струна са: 1 тип: 00-0; 2 тип: 0-00; 3 тип: 0-0-0. Правилата са следните: -1- При изсвирване на натурален минор във възходяща градация надолу по струните и започвайки от основния тон, фигурите са в последователност както следва: I. 2 фигури от тип 1 II. 3 фигури от тип 3 III. 2 фигури от тип 2, т.е: 00-0 00-0 0-0-0 0-0-0 0-0-0 0-00 0-00, като после всичко се повтаря отначало: 00-0 00-0 0-0-0... -2- Използвайки фигурите от правило -1-, фигурите в/у 2 съседни струни от ляво на дясно са: I. 2 фигури тип 1 II. 2 фигури тип 2 III. 2 фигури тип 3 и се построяват върху съответни 1-ва 2-ра и 3-та степен на минора. Знаейки това и след повечко упражнения, целия гриф е ясен. Случвало ми се е да трябва на момента да изсвиря някакво соло върху акордова прогресия чийто тоналност в момента да е ми неизвестна. Достатъчно ми е било по слух да напипан някоя от фигурите за да мога да вляза веднага в час. Сигурен съм че всеки от вас е достигал до подобни неща, просто ви споделям един мой поглед в/у грифа. Цитирай
Glacierise Отговорено Юни 6, 2005 Отговорено Юни 6, 2005 И аз така си ги тълкувам Лошото е, че когато стане хармоничен или мелодичен звукореда, с високите степени се омазва тая система Цитирай
mengel Отговорено Юни 6, 2005 Автор Отговорено Юни 6, 2005 То аз затова писах че става въпрос за натурален минор. Випреки това пак помага защото разликата с хармоничния например е само в повишената 7-ца. При мелодичния нещата се пооцапват, но при фригийския минор например нещата се запазват само че той съответства на натурален минор построен в/у му 4-тата му степен, а при дорийския пък от 5-та. А и мисълта ми е, че закономерности от този тип са характерни за всички скали и ладове, само трябва да се погледне кое как е. Цитирай
spotlight_kid Отговорено Юни 6, 2005 Отговорено Юни 6, 2005 аз лично наблягам на всичко, маи малко повече на бързичките сола ама....гледам да има баланс иначе при разгрявка си дрънкам първо разни скалички и едно-октавни арпежчета, след туи почва якото мазане когато остане време с метроноче правя разни упражнения(арпежи, шред...) като постепенно вдигам темпото и така ти свириш само единствено и предимно сола Цитирай
hypermusic Отговорено Юни 6, 2005 Отговорено Юни 6, 2005 (Редактирано) И аз съм най-вече за пасажите...и още повече за импровизацията, а иначе верно-Кво му е лошото на смесването на техниките? Редактирано Юни 6, 2005 от hypermusic Цитирай
stranded Отговорено Юни 10, 2005 Отговорено Юни 10, 2005 Ми ако свириш ска и переш само слабите времена. Баси мамата, има китаристи и кавали-китаристи аз съм от вторите. Ама ингви малмстийновците го фани Съблайм да свират ша спатъхнат като пиян кон Според мен да си състезател е безмислено нещо, защото бавните неща са много по достъпни за всеки обикновен слушател. Някак си са по - лесни за асимилиране. Цитирай
NitroBGA Отговорено Юни 10, 2005 Отговорено Юни 10, 2005 Извън темата: Chromatic, това познато ли ти е : "Strong with the forse you have become. The dakr side I sence in you" в смисъл за майтапа(че пишеш наобратно някак), уважавам Йода любимец ми е. По темата: Аз лично ако можех бих свирил по цял ден, но нямам време за това. Тези дни например почти не съм свирил, да са се събрали 2 часа в седмицата, но иначе свиря с метрономче. Много ме мързи докато хвана китарата, пък нотите (първо класиката, като по-гадна :violin: ), но после като се накефя, че свиря нещото всичко си идва на мястото . Дотук половината време. Другата половина с ел-ката. Пак мързи докато включиш зуума и усилвателя, но вече съм загрял от кухарката и направо изпрасквам едно соло да видя как са ми ръцете и тръгвам по скалички, гамички, хроматични работи, (жалки подобия на)арпежчета и така, като ги свиря час-два пускам разните му работи за удоволствие и жуля каквото ми падне. В краен случай ако репетирам песен за групата може да прескоча малко от упражненията, иначе не е хубаво спроред мен. Цитирай
hypermusic Отговорено Юни 10, 2005 Отговорено Юни 10, 2005 Ми ако свириш ска и переш само слабите времена. Баси мамата, има китаристи и кавали-китаристи аз съм от вторите. Ама ингви малмстийновците го фани Съблайм да свират ша спатъхнат като пиян кон Според мен да си състезател е безмислено нещо, защото бавните неща са много по достъпни за всеки обикновен слушател. Някак си са по - лесни за асимилиране. Ако действаме на принципа кое е по-лесно за асимилиране трябва всички да започнем да композираме чалгийка. Не се притеснявай- ската не е проблем за който и да е "състезател" Пак мързи докато включиш зуума и усилвателя, но вече съм загрял от кухарката и направо изпрасквам :think: Аз лично репетирам "на сухо",мисля че по-чисто се чуват тоновете- я споделете нещо по въпроса Цитирай
trendkiller Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 Ми ако свириш ска и переш само слабите времена. Баси мамата, има китаристи и кавали-китаристи аз съм от вторите. Ама ингви малмстийновците го фани Съблайм да свират ша спатъхнат като пиян кон Според мен да си състезател е безмислено нещо, защото бавните неща са много по достъпни за всеки обикновен слушател. Някак си са по - лесни за асимилиране. Ако действаме на принципа кое е по-лесно за асимилиране трябва всички да започнем да композираме чалгийка. Не се притеснявай- ската не е проблем за който и да е "състезател" Пак мързи докато включиш зуума и усилвателя, но вече съм загрял от кухарката и направо изпрасквам :think: Аз лично репетирам "на сухо",мисля че по-чисто се чуват тоновете- я споделете нещо по въпроса Ами и аз съм пробвал да репетирам на сухо ,само че установих ,че подсъзнателно удрям по-силно с дясната ръка (щото иначе не се чува) и тва създава допълнително напрежение в мускулите и те ограничава от към скорост . Цитирай
black_waltz Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 аз лично наблягам на всичко, маи малко повече на бързичките сола ама....гледам да има баланс иначе при разгрявка си дрънкам първо разни скалички и едно-октавни арпежчета, след туи почва якото мазане когато остане време с метроноче правя разни упражнения(арпежи, шред...) като постепенно вдигам темпото и така ти свириш само единствено и предимно сола ми това ми куца бе - на това наблягам Цитирай
spotlight_kid Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 аз лично наблягам на всичко, маи малко повече на бързичките сола ама....гледам да има баланс иначе при разгрявка си дрънкам първо разни скалички и едно-октавни арпежчета, след туи почва якото мазане когато остане време с метроноче правя разни упражнения(арпежи, шред...) като постепенно вдигам темпото и така ти свириш само единствено и предимно сола ми това ми куца бе - на това наблягам Ба Цитирай
Steve_Vai Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 Само на мен ли ми се струва, че темата става все по-малоумна?! В баскетбола само стреляте, или само подавате, или само се скачате за борби, или...? Много ясно, че ще искаш да не се развиваш едностранчиво, но в определени моменти ще акцентираш на едно, в друг - на друго. Баси, колко пъти го повторихте това нещо и си продължаваме една безсмислена тема... Цитирай
metalmaniak Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 Аз в последно време наблягам на разработки върху гамите(за сола) и арпежи. Цитирай
Black Bird Отговорено Юни 11, 2005 Отговорено Юни 11, 2005 (Редактирано) съвет: Докато сте малки-млади или сте в началото ... има уроци на видео с достатъчно добре обяснени правила за практика и развитие. Най добрия урок за развитие и дисциплина е на Мr Петручи. Покрива и легатото. Няма тапинг...ама на кой му трябва де в тез смутни времена... На времето когато започвах само си измислях... 3,5 години свирих погрешно- технически и сега все още страдам но вече съм спрял да се упражнявам от 2 години Дори и не съм и предполагал че свиря с грешна постановка и ползване на перото За това не си губете времето! Всичко е записано и обяснено нагледно! Редактирано Юни 11, 2005 от Nalbantov Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.