Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Е дайте сега да видим кой как го прави и как му харесва да опъва жиците. По-нататък бих споделин интересни техники и изобщо полезни неща, които съм открилк практически.

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Че що да се ограничаваме... Например при сола, дали обичаш да пердашиш като например Малмстийн или те кефят по мелодични и семпли мелодийки. Дали си фен на легатото или си на мнение, че е добре всеки тон да бъде пипнат от перцето. Какви упражнения използваш за разсвирване. Някоя полезна техника... Квот се сетиш :P

Отговорено

аз лично наблягам на всичко, маи малко повече на бързичките сола ама....гледам да има баланс :P иначе при разгрявка си дрънкам първо разни скалички и едно-октавни арпежчета, след туи почва якото мазане :P

когато остане време с метроноче правя разни упражнения(арпежи, шред...) като постепенно вдигам темпото и така ;)

Отговорено

Ами за мен нещата стоят така - примерно имам 4 часа за свирене .Гледам да си разделя практис сешъна на четири равни части от по 60 мин. всяка .

 

Първо започвам най-често с упражнения за пикинг .Свиря обикновено четири различни упражнения за пикинг на една струна (single string alternate picking) - съответно groups of 5 ,6 ,7 & 9 .После минавам на "two string alternate picking" и пак същата прицедура - същите четири упражнения ,само че на две съседни струни .И последните 20 мин. свиря "six string picking runs" .Всяко упражнение трае по пет-десет минути ,като абсолютно задължително всичко се свири с метроном при никакво напрежение в ръцете .Ако усетя напрежение ,значи трябва да намаля скороста на метронома и да прекарам повече време на съответното упражнение .

 

После продължавам с легато ,тапинг ,суийп арпежи и теория/импровизация .Обикновено ми отнема от 4 до 6 часа всичкото ,но не е задължително да е наведнъж .Четох интервю с Петручи ,в което той казваше ,че си разделя времето за репетиция на две "routines" - сутрешна и следобедна .Аз предпочитам всичкото наведнъж ,че иначе много си губя времето . :think:

 

Това е горе-долу ,рок-дисциплина требе да има! :P :guitar:

Отговорено
Че що да се ограничаваме... Например при сола, дали обичаш да пердашиш като например Малмстийн или те кефят по мелодични и семпли мелодийки. Дали си фен на легатото или си на мнение, че е добре всеки тон да бъде пипнат от перцето. Какви упражнения използваш за разсвирване. Някоя полезна техника... Квот се сетиш :P

Хехехе, браво бе пич. Ми то тва е темата на целия китарен форум :P

Отговорено
.Всяко упражнение трае по пет-десет минути ,като абсолютно задължително всичко се свири с метроном при никакво напрежение в ръцете .Ако усетя напрежение ,значи трябва да намаля скороста на метронома и да прекарам повече време на съответното упражнение .

Аз пък гледах Петручи на уроците си като показва, как от време на време, като достигне до максималната си скорост на свирене, вдига темпото с още 15-20, пробва така (естествено не се получава особено) и после се връща отново на предишното темпо.

 

За мен като начинаещ е интересно според вас (щот едва и ще има еднозначен отговор), кой от двата подхода е правилния?

Отговорено
Че що да се ограничаваме... Например при сола, дали обичаш да пердашиш като например Малмстийн или те кефят по мелодични и семпли мелодийки. Дали си фен на легатото или си на мнение, че е добре всеки тон да бъде пипнат от перцето. Какви упражнения използваш за разсвирване. Някоя полезна техника... Квот се сетиш :P

Хехехе, браво бе пич. Ми то тва е темата на целия китарен форум :P

Е, нали гледам темите:

 

Фендер...

Ибанец

Помощ за начинаещи

Мнение

Лампа

Физиономии

Майкъл Анджело

1-ви юни...

Отговорено
.Всяко упражнение трае по пет-десет минути ,като абсолютно задължително всичко се свири с метроном при никакво напрежение в ръцете .Ако усетя напрежение ,значи трябва да намаля скороста на метронома и да прекарам повече време на съответното упражнение .

Аз пък гледах Петручи на уроците си като показва, как от време на време, като достигне до максималната си скорост на свирене, вдига темпото с още 15-20, пробва така (естествено не се получава особено) и после се връща отново на предишното темпо.

 

За мен като начинаещ е интересно според вас (щот едва и ще има еднозначен отговор), кой от двата подхода е правилния?

Това което си чул е много правилно ,само че се прави когато достигнеш някое много бързо темпо - да кажем шестнайсетини на 200 bpm .И искаш да стигнеш 210 ,само че ти е много бързо и не можеш да си отпуснеш дясната ръка .Тогава вместо с 10 bpm вдигаш с 20 (да речем) и естествено не се получава ,но след това се връщаш на 210 и би трябвало да го почувстваш доста по-лесно .

Методът е доста ефективен ,но се използва само при пикинг техниката .

Отговорено
Аз пък гледах Петручи на уроците си като показва, как от време на време, като достигне до максималната си скорост на свирене, вдига темпото с още 15-20, пробва така (естествено не се получава особено) и после се връща отново на предишното темпо.

 

За мен като начинаещ е интересно според вас (щот едва и ще има еднозначен отговор), кой от двата подхода е правилния?

на всички инструменти дето са ме учили по уроци са ми казвали да правя така. и цигулка, виола, пиано. не че на всичките мога да свиря, затова най-бичам да дъним жици :-D

Отговорено
Аз пък гледах Петручи на уроците си като показва, как от време на време, като достигне до максималната си скорост на свирене, вдига темпото с още 15-20, пробва така (естествено не се получава особено) и после се връща отново на предишното темпо.

Toва наистина го има - при мене се получава, а и има супер просто обяснение - за тия като мене, дето роват из нета :P

 

А самото обяснение е следното: Когато вдигаш темпото със скок, над пределното, проблемите, които имаш се очертават много ясно, защото се влошават рязко. Ако имаш някое напрежение, което ти пречи да направих движенията, то се засилва много при вдигане на темпото. Това ти помага да го забележиш ясно и да го поправиш, когато се върнеш на по-бавното темпо.

Отговорено (Редактирано)

сигурен успех се постига като не се месят техники

повервайте ми!

 

Отделяйте дни и седмици за отделен стил!

 

И още от рано ако е възможно се насочете към определена техника която ви

най допада

 

 

в случай никакъв не желайте да сте всеки

 

Тапинг или пикинг не за всеки са удачни и под мишница невъзможно е с двете

Редактирано от Chromatic
Отговорено

мен лично ме кефят бавните и мелодични сола ;)

загрявки...почти никакви не губя много много свободното време *само дету тука май пропилявам около 20%) .Метроном класически не ползвам, за това си имам Фрути лупса ( което си е същото де ) Незнам защо много ми е кофти да свиря без съпровод, празно много ми се струва.Имам си едно файлче на фрутито дету се казва тра6 235 ;) там почвам от двукасия и стигъм до джангъри, даже си имам и програмирани тактове като песен за разгрявка един вид ,ама само един вид щото всеки път свияр различно.

 

;);)

Отговорено (Редактирано)
сигурен успех се постига като не се месят техники

повервайте ми!

 

Отделяйте дни и седмици за отделен стил!

 

И още от рано ако е възможно се насочете към определена техника която ви

най допада

 

 

в случай никакъв не желайте да сте всеки

 

Тапинг или пикинг не за всеки са удачни и под мишница невъзможно е  с двете

Абе пич ,какви ги говориш? Не само че може ,ами за мен е задължително да репетирам всичките техники .Много китаристи владеят и тапинг и легето и пикинг ,суийп арпежи ... Важното според мен е да се обръща най-голямо внимание на нещата ,които чувстваш че са ти трудни ,а не на тези с които си свикнал и ги свириш лесно . ;)

Редактирано от trendkiller
Отговорено
сигурен успех се постига като не се месят техники

повервайте ми!

 

Отделяйте дни и седмици за отделен стил!

 

И още от рано ако е възможно се насочете към определена техника която ви

най допада

 

 

в случай никакъв не желайте да сте всеки

 

Тапинг или пикинг не за всеки са удачни и под мишница невъзможно е  с двете

Абе пич ,какви ги говориш? Не само че може ,ами за мен е задължително да репетирам всичките техники .Много китаристи владеят и тапинг и легето и пикинг ,суийп арпежи ... Важното според мен е да се обръща най-голямо внимание на нещата ,които чувстваш че са ти трудни ,а не на тези с които си свикнал и ги свириш лесно . ;)

добре! ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.