Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Dream Theater не са свирили на концерт цял албум на Metallica,или БТР свирят само авторски парчета в клуб ?? Колко БГ групи имат достатъчно авторски парчета да покрият едно цяло участие от 22:30 до 2:30 ? Стига с тези изказвания,моля ви.Ако свиренето ти в клуб се свежда до 3 парчета е нормално да избереш авторски,но ако е от 30 какво правим ? Все пак има разлика между клубно участие и концерт.

Отговорено (Редактирано)

Данчо, тази тема отече. ;)

Едно клубно участие може да бъде и клубно участие и концерт. Зависи групата как си го направи. :rocker:

Редактирано от Chrysalid
Нарушение на правилото за цитиране!
Отговорено

Прав си,Пешо.Но в случая критерият,по който разграничавам едното от другото,е само броят на песнте.И наистина мястото на този разговор не е тук,така че спирам:cheers2:

Отговорено

според мен треа има компромис от страна на групата, разбира се, ако свири само авторска музика. неможе да се разчита само на тава, че има фенове в майспейс или е спомената по некое друго форумче или радио, особено като свири на непознати места, пред непозната публика.

в бг повечето музиканти са самодеийци и хобисти. когато свириз като хоби или сисамодеец неможе да се очаква професионално заплащане от участия.

ако хобито ти стане професия-добре, ако не- здраве да е.

Отговорено (Редактирано)

То е хоби, защото не може да стане професия в нашите условия. Чувал съм български групи, които ще излязат извън пределите на страната ни и с авторска музика ще чупят глави. Но айде да не се лъжем- някои стилове не се толерират много по клубовете, нашата публика трудно ги възприема, а и човешкия ни ресурс е малък. Е, в такъв случай той не е хобист, защото не може да свири, а защото не му се продава продукта тук в България. :greenball:

Редактирано от Chrysalid
Нарушение на правилото за цитиране!
Отговорено (Редактирано)

Ми като не е хобист ,ще се продаде и навънка - щом не може да се продаде навънка значи е хобист!Искам да кажа ,че е тъпо България да се отделя от света като някакъв изолиран остров ...всеки професионалист във всяка една област може да се продаде навсякъде ако е достатъчно на ниво !

Редактирано от Bulgarian
Отговорено (Редактирано)

Това беше малко казано наизуст. То ако ставаше толкова лесно да не бяха останали хора в България. :greenball:

Редактирано от Chrysalid
Нарушение на правилото за цитиране!
Отговорено

А защо е задължително да се продава "навънка" за да го определяме като "професионален музикант"?Значи по твойта логика българските музиканти,които творят в България (без да пиша имена)...между тях няма професионалисти,така ли?Всикчо що е в България е хобисти?

Отговорено (Редактирано)

това си е твое тълкуване

всеки добър професионалист може да се продаде И навън - той решава къде да се продава ,но се продава навсякъде

Редактирано от Bulgarian
Отговорено (Редактирано)

То ако ставаше само с решаване :greenangel:

Редактирано от Chrysalid
Нарушение на правилото за цитиране!
Отговорено
Bulgarian Posted Today, 08:05 PM

това си е твое тълкуване

всеки добър професионалист може да се продаде И навън - той решава къде да се продава ,но се продава навсякъде

По този твой пост разбирам,че никога не си се пробвал да се 'продадеш' навън и по-специално на запад.Опитай и пак ще говорим :icon_shithappens:

Отговорено (Редактирано)

Пичове,не се заблуждавайте,българин може да се продаде навън,само в кръчма или на ферибот,никой няма да обърне сериозно внимание на БГ изпълнител,по простата причина,че те си имат достатъчно.По вероятно е да се успее,ако музиканта е на ниво и се набута в някоя тяхна група.А про можеш да си и тук,аз съм бил и някои все още са.

Редактирано от johniebgood
Отговорено

Еееее...начи

В БГ е пълно с мноооооооо големи специалисти и неразбрани таланти.

Винаги може да се пробие навън и то не само по дисциплината Norway'86

Проблема е, както описах по-рано, че тука много хора са велики, а всъщност никой не си дава сметка още колко много има да се работи.

Групата е един екип, който трябва да се окомплектова и сработи достатъчно добре, така че всичко да е ясно, да не се правят грешки, хората да са сериозни и да няма излишно пишкомерене.

Щото "гаражните" групи на запад не претупват работата, както тук се прави масово.

Значи за цялото си висене по клубове в последните 10 години, не знам дали мога да изброя пет групи, към които да нямам сериозни забележки.

 

Не ме разбирайте погрешно - аз не съм "дъ-грейтест-капацитет-евър", пиша от позицията си на потребител.

Като отида да слушам някаква група, аз не искам да слушам разстроени китари, клавирист, който си пробва бленди на средата на парчето, вокалист, който не си знае текста и фалшиви с ± половин тон, барабанист, който клати като теснолинейката за Велинград и басист, дето постоянно гледа китариста, па барем нацели нещо от парчето.

Това е по същата причина, по която като отида в магазина, си купувам точно определена марка кашкавал, мляко, кафе, бира, уиски и т.н.

 

Тук има доста групи, които правят яка авторска музика, обаче поради мъглата в музикалния бизнес, почти никой не може да прокопса с тая дисциплина.

Евро мизия и тракия, бг радио, бошлав работа...тия неща за да станат както трябва, е нужно да се осъществят по точно определен алгоритъм, с нужните хора и адекватното финансиране.

 

Музикален продуцент и имидж-мейкър и таргет-ериа са мръсни думи в българската музикална действителност. Не може човек сам да си е мафия. Чак в последните 1-2 години например, разни хора започнаха да си водят собствени озвучители на участията - похвално, ама докато се стигне и до другите работи, ще мине доста дълъг период, а през това време всички ще пищят, че е чекия да се свири на вход.

 

Вижте да речем чалга-индустрията. преди 16-17 години тъпаците слушаха сръбско. После дойде "Радка пиратка" и някви хора се светнаха и направиха бизнес от цялата тая работа. А рок и поп гилдията мрънка ли мрънка, че остава на заден план. Добре, бе мамка му, що в Чехия, Унгария и Румъния например, няма такава чалга? Нали сме били един соц-блок и се намираме на има-нема 1000 км едни от други.

В БГ има всички предпоставки да се направи читава поп и рок музика, ама нищо не става, щото сами сме си го постлали така.

Преклонена главица сабя не я сече.

 

Изобщо не знам защо продължава да се дискутира тая тема...

 

Правете нещата така, както се правят в цивилизования свят, пък тогава претендирайте за цивилизовано заплащане.

Отговорено

...тази тема е на път да установи,анализира и реши - веднъж завинаги - леките проблемчета на нашия ултра-супер-екстра БГ Шоу Бизнес...

...отдавна не става въпрос за Входа - нито за Изхода ....

...проблема е глобален...

...интернет продажбите растат...

...ние стареем...

...други забогатяха...

...някои и умряха...

...а няколко естрадни звезди още светят ,като темето на Слави...

Отговорено

Винаги съм се чудил, защо винаги като се отвори подобна тема неминуемо се намесва чалгата. Оставете я намира нея, тя нас не ни засяга. Crysalid, за някои неща принципно си прав. Наистина нещата се претупват, но в крайна сметка ние от 18 г. сме все в началото на своето развитие. Трябва да има сериозна конкуренция между групите. Когато се роди едно поколение, следващото ще се стреми да ги задмине. Проблема е, че за тези 18 г. епизодично се появяваха групи, от които да си сверим часовниците и после изчезват. В ъндърграунда винаги е имало невероятни банди, но когато 3-4 г. независимо от високото качество, което предлагаш, не се получават нещата нормално е групата да се разпадне. Лошото е, че такива групи, които са заслужавали да останат в историята, по- скоро отиват в забвение. Бг радио няма нужда да се коментира. Както някой каза в някоя тема, то е вече бита карта. Най- вероятно то ще умре съвсем скоро. Дори да решат да направят някаква реформа ще минат години преди отново да се върне доверието към него. Трябва просто да се направи напън, за да се задвижи колелото на т.нар. музикален бизнес. :)

Затова и е важно да се реши проблема със заплащането на участия.

Толкова години сме свирили и не сме си изкарвали прехраната с музика, ще го прежалим още известно време. Но когато заплащането отговаря на качеството групите ще имат стимул да продължават да свирят. Клубовете трябва да намерят решение как да накарат хората да влязат в клуба. Групите пък трябва да се научат да предлагат качество.

Да се върнем отново на темата. Доста я усукахме. Дайте предложения как може да стане това?

 

 

Вижте да речем чалга-индустрията. преди 16-17 години тъпаците слушаха сръбско. После дойде "Радка пиратка" и някви хора се светнаха и направиха бизнес от цялата тая работа. А рок и поп гилдията мрънка ли мрънка, че остава на заден план. Добре, бе мамка му, що в Чехия, Унгария и Румъния например, няма такава чалга? Нали сме били един соц-блок и се намираме на има-нема 1000 км едни от други.

В БГ има всички предпоставки да се направи читава поп и рок музика, ама нищо не става, щото сами сме си го постлали така.

Преклонена главица сабя не я сече.

 

Изобщо не знам защо продължава да се дискутира тая тема...

 

Правете нещата така, както се правят в цивилизования свят, пък тогава претендирайте за цивилизовано заплащане.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.