Jump to content
Българският форум за музиканти

За Picking-a


niki123bg

Recommended Posts

Спомням си, че вече веднъж я коментирахме тази тема но по друг повод - дали sweep или alternate picking е по-добре.

 

Сега ми е интересен друга аспект - как да се подобри скоростта и да се намали напрежението (май двете са доста пряко свързани). Аз лично си подпирам безименният и кутрето под струните и извършвам цялото движение от китката, но така първо съм лъснал яко китарката точно на това място, второ имам чувството че ще ми се подпалят пръстите ;)

 

На няколко места срещнах съвет да не се подпира ръката, но ми е по-дискомфортно ако си държа китката във въздуха и ако се опитвам да свиря бързо по този начин доста лесно се получава характерното натягане на мускулите, а и ми е по-трудно да контролирам ударът с перото.

 

Последно четох в школата на един мой любимец, Трой Стетина, следното "харесайте си техниката на някой обичан от вас китарист и я копирайте". За съжаление май човекът е прав - в общи линии е въпрос на личен избор. Все пак споделете някакъв опит - как ви е най-лесно да свирите бързи пасажи и особено когато е по-дългичко произведението - например полета на бръмбара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми в общи линии чичо Трой е прав трябва да си харесаш техника която да ти е най-удобна за нещата които свириш, аз ся незнам нормално ли е обаче на мен техниката и позицията на дясната ръка ми се изменя в зависимост това каккв свиря, защото бързите сола примерно ти е удобно по един начин да ги свириш, зверските дет и блек рифове по друг и така....сам преценяваш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам ;)

 

Е то си е така - за всяко нещо си има някакъв удобен начин и аз процедирам според това което свиря, най-вече без никак да мисля по въпроса, но понеже в момента ме вълнува темата техника (дай боже скоро да ми мине), се чудех как да подобря пикинг-а при бързи пасажи и взех да се замислям.

 

По конкретно какво мислите за подпирането с пръсти в такъв случай - кофти навик ли е, ограничаващо ли е. Най-вече някакво инфо до което не съм се докопал все още - някоя златна школичка по темата дали няма ? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-рационалното май е подпирането на дланта на мостчето, а някой хора като Стив Морз например добавят и кутрето на плочката. аз съм пробвал с подпряни пръсти на плочката, но ми е много скована ръката някак си. сега свиря само с ръка на моста, без допълнителни подпори. така може и да се мютва ако трябва, има достатъчно стабилност, а и ръката е близо до струните, абе пюлсове много, сигурно и недостатъци има много, но за мен е най-удобно и практично така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
най-рационалното май е подпирането на дланта на мостчето, а някой хора като Стив Морз например добавят и кутрето на плочката. аз съм пробвал с подпряни пръсти на плочката, но ми е много скована ръката някак си. сега свиря само с ръка на моста, без допълнителни подпори. така може и да се мютва ако трябва, има достатъчно стабилност, а и ръката е близо до струните, абе пюлсове много, сигурно и недостатъци има много, но за мен е най-удобно и практично така.

 

Пробвах ;) Определено е много добър вариант - нещо средно е между китката във въздуха и подпиране с пръсти под струните - хем ми е някак си по-свободна китката, хем не е толкова неконтролируема. Мерси ;)

Редактирано от niki123bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз бях фен да не опирам съката никъде, ама сегашния ми учител ме убеди да пробвам, и резултата беше прекалено убедителен :D

 

Сега я опирам и с върха на малкия пръст, и с дланта, когато свиря единични тонове. При акордите (вкл. квинти и пр. на 2 струни)обаче я вдигам и я свалям само, когато заглушавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, аз си подпирам кутрето когато 'свиря' сола, иначе когато са някакви акорди просто няма смисъл да си слагам кутрето за опора, също така ако има някакъв шрединг пак си слагам кутрето на китарата, някакси ми осигурява стабилност и по-добре мога да контролирам начина по който удрям струната :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако приемем че движението става от китката

подпирането с кутре само би забавило движението от там скороста

но това само ако гониш бързия влак ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако китарата ти е с humbucker на бриджа ,най-добрият вариант използван от доста технични китаристи като John Petrucci ,Marcos De Ros ,Charlie Griffiths ,Tony MaCalpine е :слагаш кутрето по продължение на бридж адаптера и външната част на дланта върху мостчето ,всичкото движение се извършва изцяло от китката ,като същевременно външната част на дланта и кутрето ти стоят неподвижно.По този начин се извлича най-динамичен звук. Ако пък свириш на Страт ,пробвай варианта на Yngwie - малкият пръст е върху най-близкия потенциометър . И в двата случая пикинга се извършва от китката без да има абсолютно никакво напрежение ;)

Най-важното е да има пространство между кокалчето на палеца и струните.

 

Ако пък и разбереш нещо от това обяснение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си харесал пикинга на Гари Мур в смисъл вече се бех понаучил да свиря така когато един прекрасен ден го видех че има като моята постановка и си казах бреххххххххххххххххххх

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.