sevenstring Публикувано Март 27, 2007 Публикувано Март 27, 2007 (Редактирано) Накратко, историята е следната: взех си съвсем скоро (и за пръв път) по-свестен усилвател (100-ватово кубе с добър драйв канал) и сега се чудя по какъв начин мога да оползотворя максимално разполагаемите скромни ефекти (процесорче с експрешън педал и камионче - еквилайзер) ... не искам да ви описвам конкретно кое какво е, защото ми се ще по-скоро да събера принципни впечатления и препоръки, а не всичко да се отдава на това, че ефектите ми били такива или онакива (това и сам си го знам). Та, направих вече някои първи опити за навръзване и смесване на двата канала на ампа с ефектите на процесора, но нещо не съм много доволен и две-три неща са ми интересни: - може ли накратко да се каже какъв тип ефекти обикновено е добре да се включват през FX loop-а и кои да си стоят пред инпута на ампа? - какъв опит имат хора, стигнали/преминали това ниво на оборудване - с какво свирите, какво става и какво не през тоя ми-ти лууп ... и нещо по-конкретно - някой успявал ли е да получи, примерно, добро съчетание между драйв от ампа и уа от процесора? - има ли някаква по-особени "хватки" с контролируемите нива на Send и Return на усилвателя? Предварително искам да обърна внимание на модераторите, че съм прочел старата тема с FX loop заглавие, но това, за което се говори там, просто е твърде high-level и не ми върши работа, та затова си позволявам пак да я инициирам, този път за по-скромно ниво китаристи кат' моя милост. Редактирано Март 27, 2007 от sevenstring Цитирай
AXE Отговорено Март 27, 2007 Отговорено Март 27, 2007 Обикновено компресор и дист/овърдрайв се слагат преди входа на усилвателя, а всякакви модулационни като хорус, флейндж, дилей... - в луупа. Еквалайзера ми се струва по-удачно да го слагаш в луупа, но само ако има нужда от него. От мен - толкова Цитирай
chlen Отговорено Март 27, 2007 Отговорено Март 27, 2007 Еквалайзера може и на двете места, ако свириш чисто е почти без значение, ако свириш с драйва на кубето вече ефекта от него е коренно различен в зависимост дали е в луупа или пред входа на ампа. Много по-силно ще е изразен ако е в луупа. Цитирай
Telerig Отговорено Март 27, 2007 Отговорено Март 27, 2007 (Редактирано) ^Колкото повече еквилайзери се ползват, толкова повече се скапва и се губи истинският тон, - имайки впредвид, че сигналът минава през нисък клас процесор - следва извода, че тона е вече доста компресиран и още един еквилайзер само би навредил....аз бих ползвал само модулациите на процесорчето в луупа....с отделен драйв педал или с драйва от самият усилвател....поне така си разсъждавам сега... Редактирано Март 28, 2007 от MDFk Цитирай
sevenstring Отговорено Март 28, 2007 Автор Отговорено Март 28, 2007 ....аз бих ползвал само модулациите на процесорчето в луупа.... с отделен драйв педал или с драйва от самият усилвател....поне така си разсъждавам сега... Абе, точно такова беше и моето намерение (драйв от ампа -> модулации -> амп), ама тъпото е, че някои неща зловещо не се получават по този начин, най-вече уа-то, което иначе си звучи много по-добре, когато се драйв-ва от самия процесор ... Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Март 28, 2007 Отговорено Март 28, 2007 (Редактирано) Въпросите са интересни, но отговорите не могат да бъдат еднозначни. Да оставим настрана различните вкусове, има технически различия, които определят съвместимостта на отделните елементи на посочената система. Първо, loop, и insert са едно и също и не съвсем. Мястото им във веригата на сигнала в усилвателя не е фиксирано. Има модели при които loop-a е в началото на сигналната верига, и повечето контроли на усилвателя въздействат върху звука след външните устройства. Има и такива, на които "вмъкването" на сигнала е точно преди крайното стъпало (ако е комбо) или в края на предусилвателя (ако е предусилвател само). Тогава всички контроли са преди външните устройства. Естествено дали ще се влияе на входа или изхода на външните устройства има огромно значение, и то е свързано с типа устройство. Когато тези които обогатяват спектъра на звука (distortion, fuzz, ringer, ...) са преди устройствата които обработват спектъра (equalizer, wha-wha, phaser, phlanger ...), се получава по-голямо въздействие поради простата причина, че има какво в повече да се обработва. Това не изключва и обратния вариант, но тогава влиянието ще е силно намалено. Както казах, засиси от вкуса и типа музика. Освен това комбинираните устройства от тип "процесор" обикновенно вътрешно са организирани по начин не допускащ влияние върху начина на подреждане в пътя на сигнала, което налага ограничения във възможностите. Е, когато устройството е в горен клас, възможностите естествено са други. Второ, важно е съгласуването между отделните елементи, навързани в системата. Трябва входните и изходни параметри на всеки елемент (ниво на сигнала, входен и зходен импеданс/съпротивление) да се стиковат помежду си за да се получи качествен резултат. Един сериозен въпрос, който беше поставен, е къде да се включва китарата - в усилвателя или във външните устройства. Пак няма еднозначен отговор, защото става въпрос за неизвестни устройства, а те са много различни. Принципно, по-добър режим на работа на китарата с електро-динамични преубразователи (адаптери) се получава когато китарата се включи във входа на усилвател с висок входен импеданс (лампов - Ampeg, Marhall, Exef,...). Обикновенно тогава е най-доброто съгласуване, но зависи естествено от качеството на самия усилвател. Повечето евтини устройства (усилватели, ефекти, процесори) нямат добри технически параметри и не се съгласуват добре с китарата. Затова и толкова много се коментира TRUE BYPASS - за да се избягва влиянието на устройствата върху звука в изключено състояние. Темата може доста да се развие технически, но мисля, че ще се отклоня от темата. Моето мнение е професионално, и не винаги е харесвано, защото все стигам до едно и също, ама за съжаление това е положението. Когато правиш система от отделни елементи, трябва да имаш консултант със технически опит, който компетентно да прецени ситуацията и да даде най-доброто решение, отчитайки твоя вкус. Не забравяй, че съвременното музициране е в силна зависимост от електронната техника, и дори бих казал са едно цяло. Единствено екип от специалисти в двете области може да постигне резултат на ниво. Иначе резултатът е случаен - къде лош, къде по-добър, но никога най-добър. Успех в борбата! Редактирано Март 28, 2007 от Parni_Valjak Цитирай
bigjav Отговорено Март 28, 2007 Отговорено Март 28, 2007 (Редактирано) Опитът показва две неща: 1. Процесор звучи по-добре в return на ампа и най-добре като няма въобще досег с него. 2. Еквалайзер може и на двете места, като се има впредвид, че камиончетата са предвидени за преди ампа, а рак вариантите за луппа. Най-важното от всичко е: имайки китара, амп и говорител, разполагаш с вече три еквалайзера. Ако не ти харесва резултата, по-добре е да смениш някой от тях, отколкото да прибавяш четвърти!!! Редактирано Март 28, 2007 от bigjav Цитирай
Manolev Отговорено Март 28, 2007 Отговорено Март 28, 2007 Пичове, имам един много малоумен въпрос. Имам мулти ефект ART ECC и кубе Hughes n' Ketter. Мерака ми е да ги свържа чрез FX Loop Return и Send. Досега съм работил само с камиончета и изобщо нямам понятие как става това нещо? Когато вкарам кабела в определените места, кубето спира да работи? Може би защото влиза по средата на сигнала? Какво да правя? Цитирай
chlen Отговорено Март 28, 2007 Отговорено Март 28, 2007 ^ Китара -> Кубе -> Fx loop send -> ART ECC INPUT -> ART ECC OUTPUT -> Fx loop return Цитирай
sevenstring Отговорено Март 29, 2007 Автор Отговорено Март 29, 2007 Така ..., като гледам това е засега. Ами, аз да споделя до какво решение стигам за момента (че тези дни трябва да записвам и няма много време за умуване): - чейн: Китара -> Процесор -> Амп -> EQ -> Амп; - селекции: (за чисти китари) процесор на на bypass + чист канал + stereo chorus от ампа + вариации с EQ; (за ритъм китари) процесор на bypass + драйв от ампа; (за немодулирани или слабо модулирани сола) процесор на bypass + драйв, reverb и stereo chorus от ампа + EQ за boost; (за силно модулирани сола) уа с драйв и модулации изцяло от процесора. Малко сиромашка манджа с грозде е картинката, ама т'ва е положението ... P.S. Parni Valjak, колко взимаш за чейн консултации? Между другото, нямаше да е зле, ако при нас тази роля се изпълняваше от продавачите в магазините (как' си требе), но за съжаление май още не сме стигнали до там ... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.