Jump to content
Българският форум за музиканти

Спецове по Midi-to, на ПОМОЩ!


the_gorer

Recommended Posts

да не говорим че веднъж вкараш ли си самплите във РеФил формата с който работи Reason не можеш да си ги изкараш просто а трябва да рендерваш към аудио при което пада още повече каачеството на самплите

 

Не си прав коуега. Малко си се занимавал с Reason. Може и за всеки отделен инструмент да си вкараш звук. Например Kasa.wav, snare.wav. После и със ефектите които са си вътре може да се направят да ти звучат както ти харесват.

 

Е ти очевидно не можеш и затова ти е дървен софта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип хюмънайзърите правят точно това (а и не само) - сменят звука на    семплите, така че, примерно, да не ти върви един и същи монотонен фус в продължение на цялата песен. Това става с превключване между няколко семпли на един и същи фус, които имат съвсем малки разлики, но все пак създават впечатление за жив барабанист.

Интересно защо при мен не работят...  ;)

Пич,според мен си живееш в някаква заблуда!

"хюмънайзъри"- глупости!

Няма Софт дето да прочете мислите ти , кви Drums искаш и кво ти е в главата!

 

Затова "запрятай ръкави" и научи как се работи с MIDI,семплери и семпли.

Обърни внимание на параметъра Velocity и как разликата в неговите стойности влияе на Семплите с които работиш.

Пример:

Ако на един клавиш(нота) от твоя семплер има повече от един семпъл,то те ще са в определени граници на Velocity и при промяна на стоиността на Velocity ще се задейства семпъла,който е в границите на тези стойности.

Казано на БГ така ще получиш желаната динамика на всеки един удар(за Drums) и всяка една нота (ако бъзикаш друг инструмент ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич,според мен си живееш в някаква заблуда!

"хюмънайзъри"- глупости!

Няма Софт дето да прочете мислите ти , кви Drums искаш и кво ти е в главата!

 

Затова "запрятай ръкави" и научи как се работи с MIDI,семплери и семпли.

Обърни внимание на параметъра Velocity и как разликата в неговите стойности влияе на Семплите с които работиш.

Пример:

Ако на един клавиш(нота) от твоя семплер има повече от един семпъл,то те ще са в определени граници на Velocity и при промяна на стоиността на Velocity ще се задейства семпъла,който е в границите на тези стойности.

Казано на БГ така ще получиш желаната динамика на всеки един удар(за Drums) и всяка една нота (ако бъзикаш друг инструмент :P )

Всъщност точно това обсъждаме - как автоматично да разбъркаме велоситито на миди трака, та да станат тези смени на един семпъл с друг.

Вграденият хюмънайзър на BFD прави точно това и не ти се налага на ръка да бараш нота по нота.

В Cubase SX също има инструмент, който хюманизира като автоматично променя и разбърква велоситито на миди файла, а оттам семплерът сменя семплите на различните единични удари.

Вярно е, че не чете мисли, но на мен ми върши работа, стига да се ползва разумно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такива "хюманайзери", както ти ги наричаш, да.

В Cakewalk се наричат groove quantize. Та като ги приложиш на миди трак ти променят velocity-то (т.е. силата на удара), продължителността (в случая на барабани това почти не е от значение) и времето на удара.

Друг е въпроса обаче че почти са неизползваеми за брутална музика, стават само за рок у блуз в темпо да 120.

Cakewalk обаче има опция по вече готов миди трак да ти запиче такъв groove quantize. Това за мен беше невероятно удобно, защото един приятел ми остави електронните си барабани yamaha dtxpress II и за 2 седмици успях да запиша голямо количество преходи с различни "feeling"...

 

Така че и от мен съветът е че трябва да наблегнеш повече на мидито. Луповете са умряла работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Аз лично с едно батери и с една миди клавиатурка на кюбейса съм правил доста сносни неща, които някои хора са се заблуждавали, че не са живи барабани. Естествено един отракан барабанист няма начин да сбърка, но мисля че не е кой знае колко труд да се измайсторят. Барабаните, които аз съм правил просто съм ги записвал с миди клавиатура и после почти не съм им правил редакции. Куантайза изобщо не го барам, защото в общи линии той е нещото, което прави нещата да изглеждат нереални. Който се интересува да ми драсне някой ред и ще му пратя едно парче по мейл за да придобие представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можете да си дръпнете парчето оттук. Не е мое - това е само леееееекичък аранжимент от моя страна, както и запис на бас, барабани (програминг) и клавири. Иначе парчето е на един режисьор на име Росен Пенчев и биде сделано за една негова пиеса. Енджой както се казва. Ако ви изкефят барабаните - хич не се правят трудно, така че дерзайте (както описах по-горе).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.