iliev.p Отговорено Октомври 26, 2016 Отговорено Октомври 26, 2016 А така,сега е по добре,видяхте ли,че е много лесно да приберете"шпагите"и да продължите да споделяте опита си с нас.Знаете ли,че много музиканти свирят и не де задълбочават в техническите параметри тъй като не са компетентни в техниката,естествено копуват нови инструменти при първа възможност,но без да сравнят показатели.А вие предоставяте инфо което помага на лаиците в техниката,за което благодриме! 1 Цитирай
Lorimar Отговорено Октомври 26, 2016 Отговорено Октомври 26, 2016 Асане, чакаме още клипчета с новия клавир! Цитирай
hihiriho Отговорено Октомври 27, 2016 Отговорено Октомври 27, 2016 Мога да кажа само едно- адмирации за желанието, упоритостта и мерака на автора на темата. За съжаление много малко останаха такива хора като Асан, които да преследват мечтите си и да са последователни в това си начинание, включително подлагайки се на изпитания и лишения, че и не само себе си а и семейството. И понеже не съм музикант, а прост ентусиаст-озвучител бих желал да попитам бай Асан що е избрал Ямаха и Биема а не Динакорд за озвучаване? Обикновено хората от тази гилдия /имам предвид чалгаджиите - в добрия смисъл на думата/ са издигнали в еталон марката Динакорд и друга техника не признават. Аз лично също мисля, че Ямахата си звучи някак...бе по много специфичен начин и си подхожда само с колони Ямаха- тогава е как да кажа балансиран звука. За Биемата не ща да коментирам-колкото по-бързо я сменищ толкова повече звука ще се подобри повярвай ми. Също така моето мнение е, че РСФ -ите не се държат добре в това оформление-имам предвид басрефлексните кутии. Да така са много компактни, но не могат да си разгърнат потенциала, както например в бас-бин конструкция, където ще се чува бас и на 15+метра на открито. Цитирай
asan79onbashi Отговорено Октомври 28, 2016 Автор Отговорено Октомври 28, 2016 (Редактирано) Да благодаря за участието на всички колеги в темата ми.Тези неща които съм ги описал по един или друг начин съм ги събрал през годините,някои са добри други не чак толкоз но определено съм запознат със стойността на всяка една вещ която имам.Рцф-ите не са от втория вид и са чисто нови,не са нещо взето без цел и без хабер.Значи ето как точно изявих желание на "бас каси" и то рцф.Има свадба в нашето малко скътано родопско селце,основен оркестър мой колега и приятел бих казал от г.Гоце Делчев Зехни със другите от орк."Македонски мерак" .Разсвириха се колегите почнаха хората и т.н но тяхното озвучаване тогава беше две бас каси РЦФ и две колонки динакорд.Та тези двете РЦФ-и къртеха о пълнеха селото и центара със мек специфичен бас и ниско херцово налягане.Моите кутии са по модела който взех от тези каси и не са чак толкоз малки.Тези Рцф-и които ползваха са от по-старите и ефтини модели и по слаби като мощност.Захранвани бяха от стъпало биема Q 400 /2X400 W при 8 ома има и бридж режим/ колонките динакорд бяха със пауар миксер динакорд.Защо пиша всичко това?Пиша защото просто не бях чувал такова хубаво озвучаване и наситено със много хубав,дълбок,мек бас.Той беше човека които ме открехна за РЦФ и за този непосилен за доста други марки бас.Започнах да гледам и съпоставям спецификации на доста високоговорители и марки.Моя модел рцф със резонанс честота 25-2500 хц.Аз съм гледал,гледал та вече почти знам каде, какво и що.Тези ниски 25 хц почти няма друга марка която може да ги даде. Аз знам ,че хубаво кутията да си има повече обем но не искам и да прекалявам защото за момента всичко го возя сам със моя опел астра караван.Само кутия бас не прави, нали?Винаги мога да намеря по-големи кутий но за момента повече искам още едно стапало ямаха като това което вече имам.Искам да ги ползвам двете на бридж за по един бас.Значи имаме 2Х 550 W при 8 ома и 1500W при бридж 8 ома .Касите са 1500W при 8 ома номинал и 3000W пик.Аз знам предимствата на мощната апаратура .Другото което искам да знаете ,че нямам опит и впечатления от марката динакорд но просто не съм човек който изхвърля едно за да вземе друго.Миксерчето ми е прилично и много пазено със заводски дефект които се знае и има предвид.Ползван винаги със кейс.Няма пукане на потенциометри или проблеми със нещо освен фабричния си дефект.Аз обичам да посещавам някои мои приятели и колеги и виждам какво обурудване ползват.Моето не отстъпва по нищо,естествено винаги оставям по една скоба за развитие и допълване. Размерите на касите са: 63см х63см Х 55 см. Бас рефлексите са 2 х 7 см отдолу по цалата щирина на баса но представляват отделни камери преградени почти до гърбът на баса с оттелна плоскост,вътре са със много гъба като всичките ми други колони и не са ощетени от към качество на изработка и материяли .Моделът е точно този който ми хареса.Свирят много добре захранвани със(2х600)2/3 от номинала на единия рцф.Всичко ще се промени като им дам нужнете 2х1400 и 1500W. Както вече казах нямам опит със добрите и скъпи марки като динакорд но искам да дам възможност на колегите имащи опит по-голям от моя да споделят мнение и впечатления какво мога да пипна и подобря за да вдигам гарда още и със правилните стъпки. Редактирано Октомври 28, 2016 от asan79onbashi Цитирай
hihiriho Отговорено Октомври 28, 2016 Отговорено Октомври 28, 2016 Абсолютно те разбирам. И аз така дълги години съм си събирал апаратурата и все има още какво да сменям и добавям. Усещането за добър звук е много индивидуално и зависи от хиляди неща, но от моя скромен опит и от моята си камбанария бих могъл да те посъветвам най- доброжелателно разбира се да махнеш биемата, на нейно място сложи да свири Ямахата. Що касае RCF, с аз съм напълно съгласен за перфектните му качества, но това което казах и ти си го установил сам - сега ти трябва повече сила поне 1000 вата за да го клати както трябва. Просто това е особеното на басрефлексната конструкция- компактна е като размер и тегло, но пък е по- малко ефективна, което особено се усеща на открити пространства. Предимството на басбина е че при по-малка подавана мощност ще се чува по- добре от сега, като размера няма да е много по-голям - http://boxspeakerplans.blogspot.bg/2013/07/box-speaker-rcf-18-inch.html Друга идея е вместо да търсиш второ стъпало за субовете, може да им монтираш по един ето такъв модул - http://irni-l.com/sbm1000/sbm1000.htm те са с активен кросовър и по този начин ще бъдеш още по-компактен. 1 Цитирай
YordanStefanov Отговорено Октомври 28, 2016 Отговорено Октомври 28, 2016 (Редактирано) Асане, не знам дали съм ти казвал, но моите баси (като тезни на тази снимка) съм ги отварял и нямат нищо кой знае колко вътре нито нещо меко нищо... само дървения .... но пък свирят заеби... аа и още нещо.... излезнал е нов ъпдейт за 4-ката, довечера ще го слагам.... Редактирано Октомври 28, 2016 от YordanStefanov 1 Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 1, 2016 Автор Отговорено Ноември 1, 2016 Моите са поръчкови /демек по мой модел/,като тези на снимката но с тепих тапицирани от вътре,ръчките са си вертикални и са възможно най-компактни до точно определен обем.Със много гъба облепени вътре не по-зле от другите ми колони.Тази гъба и мек порест материял омекотява баса и намалява вибрацийте по плоскостите на касата.Всяка професионална колона е облепена с гъба поне по задната и страничните си вътрешни стени. Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 2, 2016 Автор Отговорено Ноември 2, 2016 (Редактирано) Благодаря Йордане че ме осведоми за ъпдейта.Благодаря и на колегата hihiriho за мнението и за съвета относно басовете само ,че си харесвам много моите и хич не искам да ги пипам.Като гледам не са много по различни от модела на рцф.Даже като гледам и сравнявам моите са със повече кухина и обем като литри. До сега съм запазвал една линия-контрола на звук,захранващи кабели,адаптери всичко е при мене и главния рак със стапала и миксер.Там са и майки за микрофони и т.н.За колоните отиват само кабели от стапала.2 кабела дълги за 15"-вите и 2х 1-2 метра мостови от едната за другата.Сега вече с касите имам отделно и два дълги от ямяха стъпалото за касите които обикновенно са под другите колони.Обичам да слагам колоните поне на 8-10м дистанция от мене.Ако вградя усилвателите в касите ще е компактно но със тези 220V кабели които отиват далече от мене към колоните не знам ,мисля не ми допада тази идея и не е безопасно за булката и младоженяка особенно ако е влажно .YAmaha p 5000 e доста прилична машинка и си има и кросоувари но аз предпочитам да не запушвам оригиналния тон от пулта и стапалата защото рцф ми има тази честотна картина 25-2500 херца.Защо да орязвам всичко над 200-300 хц?Рцф си пее прекрасно и в областта на средните честоти както се вижда в спецификацията която давам.Тези 2500 хц при 2 х 1500w са много нещото и би било глупост да ги запуша от 200 хц нагоре защото се превръщат във едни бумкала и бомби нищо повече.Тези 2500хц при 2х 1500w при 8ohm номинал и 3000 музикална мощност са доста хубаво нещо за да го махна ей така просто.Айде да не кажа голяма приказка но касите си надсвирват 15"-ките .Ако пък ги мушна в затворено помещение ЯМАХАТА си има кросоувъри.Долу на гърба на стапалото. Биемата пък ми е служила към 10 години със тези 4бр 15" по 500w,Какво да го правя него,да го изхвърля ли? Редактирано Ноември 2, 2016 от asan79onbashi Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 5, 2016 Автор Отговорено Ноември 5, 2016 Ето 15-ките 2 бр. Oberton s 152 D.A.S. MI 115- 2 бр. Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 17, 2016 Автор Отговорено Ноември 17, 2016 Имам нова играчка колеги Цитирай
YordanStefanov Отговорено Ноември 23, 2016 Отговорено Ноември 23, 2016 Хайде Асане, от няколко дни чакам да напишеш, как е що е? Работи ли коректно с па4... качеството как е? Дали това е варианта да се замени енхансера за да имаме качествена терца ? Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 23, 2016 Автор Отговорено Ноември 23, 2016 (Редактирано) Има много семпли и всичко му е по индивидуално.Като цяло е готина машинка с готини звуци.Най-важното за мене е че семплера си работи вътрешно със негови звуци а не със звуци от па 4 или какъвто е там клавира поради което 4-ката си бачка без ядове и няма никакви бъгове Йордане.Все още го разглеждам и изучавам кое как е при него,осцилатори,терци,скали,комбинаций на клавиатурката.Малко ми е криво щото на практика тоя семплер си е като отделен клавир и сега не съм със 2 а със 3 клавира.Звуците звучат много по наситено защото имам не 3 а 5 упари със семплера.Вече със кеф си отпускам ръчичката да си тресе и правя трилери без да ме е страх ,че упар 3 ще забие.Хващам си цели акорди без ядове и в терца режим и няма проблем.Повече свиря със звуците на семплера като съм го вързал за упар 3 на 4-ката който е намален а другите 1 и 2 ги мутвам и ги пускам само когато има нужда да се чуе повече звуци.Упар 2 го правя на кемпа а упар 1 зависи.но ги ползвам рядкоповече свиря със семплера който също е вързан и за цз-ката.Така че семплера свири и през 4-ката и през цз-ката.Да ти кажа,че има много хубави звуци и семпли всичко му е подбрано и много голямо разнообразие.То са акордеони,кавали кларинети,саксове,цигулки че чак не може ги запомня кое на кои номер беше. Редактирано Ноември 23, 2016 от asan79onbashi Цитирай
YordanStefanov Отговорено Ноември 23, 2016 Отговорено Ноември 23, 2016 (Редактирано) А има ли някакъв начин да се направи семплите да се извикват през клавира, запаметени като перформънси например? Защото съм гледал доста е тромаво през клавиатурата да се извикват семплите, пък ако трябва да се настройва и семпъл за терца става още по-сложно. Редактирано Ноември 23, 2016 от YordanStefanov 1 Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 23, 2016 Автор Отговорено Ноември 23, 2016 (Редактирано) Има но трябва да го вържеш със два миди връзки вход и изход.Когато искащ дадена бленда да се вика с перформер от клавира като избереш перформера и нагласиш желаната бленда с настройки потвърждаваш със ентер от клавиатурката за да може семплера да свърже блендата с перформера.Не е тромаво даже е много удобно.Но за да се стигне до това свързване на блендите трябва да се избере една настроика от глобал миди на семплера.За сега искам да науча звуците кое каде е и постепенно да изградя опит опознаване на менютата и работата и боравенето със всички тези машини,мидита и надстроики.Обаче много му се кефя понеже терците са върхът и нямам вече никакви бъгове и проблеми и със 4-ката.Всичко се преобрази.Иначе си пасва добре със 4-ката щото е черен как да го опиша?Трябва да го видиш и пробваш и да си прецениш ти.Не е па 4 или кронос но определено дава много тази машинка.То не случайно виртуоз като Амза ползва семплера със М3 И КРОНОСС.Ако не беше от значение защо ще се занимава да я мъкне само да му пречи?Други колеги познаващи клавири като па 3,м3,кронос също ме убедиха че определено ще ми е полезна.Един приятел ми каза,че преди свирил със па 3 и м3 обаче взел и семплера и не след дълго разкарал м3-ката.Това си е негова работа и мнение но определено уважавам неговите думи и мисля,че има защо да смята така. Редактирано Ноември 23, 2016 от asan79onbashi Цитирай
asan79onbashi Отговорено Ноември 23, 2016 Автор Отговорено Ноември 23, 2016 Блендата се настройва със ефект,скала и терца и я запомняш така на номера които искаш.Когато я викнеш тя идва със всичко записано.Терцата се пуска и спира с едно копче и също може да я включиш да се вика със блендата като перформер се прави всичко и се записва.Когато променяш тонаи и лада се сканира наново като с енханцера. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.