Jump to content
Българският форум за музиканти

Странни акорди


Putniq Bega4

Recommended Posts

и аз съм дал пръстовка на А11+ и става готино вече

за твоята обаче май трябва повечко разчекване на пръстите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 47
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

и аз съм дал пръстовка на А11+ и става готино вече

за твоята обаче май трябва повечко разчекване на пръстите

Бая зор си е :wow:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kitaratapesho - 10х.нямаш грижи,ве4е ги изтествах немалко.контролно?ок,ама да знаеш 4е съм слаб у4еник.пове4е време ми дай,до поправката :green: ..

И на мен ми се дощя да допринеса към темата и пращам няколко акорда - не знам дали ще ви изкефят,всеки има право на мнение.

1|-0----|

2|-3----|

3|-2----|

4|-4----|

5|-3----|

6|-x----|

 

1)1|-0----|

2|-7----|

3|-5----|

4|-7----|

5|-6----|

6|-x----|

 

2)1|-3----|

2|-3----|

3|-5----|

4|-5----|

5|-3----|

6|-4----|това са Опетски акорди(сигурно не е ама аз от там ги знам).

1)така ме кефи,а също така и когато на 2ра струна се смени с 8мо праг4е..

2)същата форма навсякъде другаде бива

1)1|-7----|

2|-5----|

3|-0----|

4|-4----|

5|-5----|

6|-x----|

 

2)1|-5----|

2|-3----|

3|-0----|

4|-4----|

5|-3----|

6|-х----|Тия 2та са Тиатърски - от A Change of Seasons,от акусти4ната 4аст след 6,30тата минута..

и накрая,едно мое..хм..творение(което пак не е :green: )

2)1|-9----|

2|-8----|

3|-6----|

4|-6----|

5|-6----|

6|-9----|

Мноо отка4ена работа,и по4ти не зву4и разли4но от един нормален акорд,само ти вгор4ава животеца(ама си ме кефи).тоя също може да се мести където ви е желанието..еле па не съм Джо Пас,нема и да бъда :green: :green: :green: :green: :green:

пс.ако нещо не зву4ат пробвайте ги наобратно,4е имам адски бегла представа как се пише таб и мое да съм го..обърнал.все пак за пръв път сега пиша.. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много сложни пръстовки... я кажи всеки по ноти и като какъв го мислиш, ще стане по-ясно, а и ще си намеря по-удобни пръстовки така :)

доколкото усещам това са някакви прогресив акорди май :)

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kitaratapesho - кои то4но?

първите са си така.така съм ги видял да ги свиря след като ги извадих(за имената,така както и Микаел Акерфелт,не питай и 2мата не ги знаем)

другите са ми непонятни за хващане ина4е но ОК

ся да видим:Тиатърските (от басови тонове към високи)1)ре,фа#,сол,ми,си;2)до,фа#,сол,ре,ла..

моя акорд алтернатива нема :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имената не са проблем

първия е C6/9/11+

втория е D#0/9-

третия е C9/13- с ла бемол в баса

четвъртия е D6/9/11

петия е C6/9/11+ , вече имаме няколко различни пръстовки за този акорд

шестият е C#9/5- с изпуснат терцов тон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноо яка тема, мое ли да не се намесим и аз, а?!?!?! :)

 

Kitaratapesho: "5-F# 4-Bb 3-E 2-G# 1-D това е акорд C7/9/11+/13- с изпуснат основен тон - накарайте басиста да изсвири нота До срещу него"

 

Това не е ли за по-лесно F#13, ако разбира се, басът свири F#?

 

И о6те един въпрос имам: каква е разликата между А6/9/11+ и А11+/13?

 

Благодаря!

 

A, ина4е, ето го и един от тия дет мноо ме радват, изсвирен на II-ра позиция. Ко ше каети? Май е Bmsus4/13b, aма не съм много сигурен.

 

 

5 - B

4 - F#

3 - свободна

2 - D

1 - свободна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1|-5----|

2|-5----|

3|-8----|

4|-9----|

5|-9----|

6|-5----|

 

 

Абе, гледам го тоз убавец и се чудя: Това не е ли Аsus2/6/11+?

Първо: Викам да е sus2, оти нема трета степен!

Второ: Сре6ту него бих изсвирил А лидийски или А лидийска доминанта, А блус, може да пробвам и А тон-полутон, ама мое и да не звукне, китарата не пред мен и не мога да го чуя сега. А па може и Е бибоп скалата, така си мисля, де!

 

Айде, 4екам коментари

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вие питате - ние отговаряме :)

 

няма да е толкова интересно ако го мислиш като Фа#13, ще си бъде просто обикновен 13 акорд. виж колко хубави алтерации има ако го мислиш като До.

 

разлика между А6/9/11+ и А11+/13 според теорията няма. но понеже при китарата нямаме възможност а и най-вече нужда да свирим всички тонове на даден акорд е хубаво да се уточнява кои тонове да се изсвирят

иначе ако даден акорд е 11+/13 той има следните степени

 

C E G Bb D F# A

1 3 5 7 9 11+ 13

 

сам се убеждаваш, че да изсвириш всички тонове е трудно а и излишно. най-често когато се свири с група в която има друг мелодичен и/или хармоничен инструмент (бас и/или пиано) се изпускат основен и квинтов тон. аз лично пък като видя C13 и свиря C Bb E A. по принцип свиря акордите с по 4 тона. затова ми се струва нужно някъде ако трябва да се подчертае ноната да се отбележи в буквеното означение на акорда. но принципно разлика няма както вече казаме, просто е за улеснение.

 

значи това име което си дал на твоя акорд не е много точно. ако е "сус4" би трябвало да няма терцов тон. основното тризвучие си е изразено - си ре фа#, значи другите степени идват като сложни интервали нагоре. аз бих го нарекъл Вmin11/13-

 

поправката по означението на акорда на Налбантов е удачна. акорда няма терцов тон и е правилно уточнението, че е "сус2". въпреки, че щом се стига до 11 степен значи включва в себе си и ноната, така че може да го кажем и като А 6/9/11+ с изпуснат терцов тон.

ехааааа най-сетне хубава музикантска тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а колкото до импровизирането върху сложна хармония мога да кажа само това:

1. трябва перфектно да се знаят нотите по грифа

2. няма нужда да мислиш сложни гами. просто го мисли като арпеж на дадения акорд и добавай неговата гамичка като си внимателен с алтерациите.

 

примерно ако решим, че този акорд е А6/9/11+ значи си свирим отгоре гама А дур като правим квартовия тон повишен. разбира се това напомня на фригийския лад, но мажорната гама е майката, всичко останало е мажорна гама с някоя алтерация. я пробвай да изсвириш гама А# дур срещу този акорд и виж какво ще стане. но после разреши хармонията в Dmaj7.

най-лесно е да мислиш всичко като производна на мажорната гама, иначе си пълниш хард диска с 10 гами, които можеш съвсем лесно да обясниш с мажора. когато Майк Стърн беше тук и изнесе лекция в НБУ го попитаха за умалените гами. той каза "не ги ползвам, ползвам минорна гама с алтерации" :)

абе аз май да почна да ви събирам по некой лев да си плащам уроците :)

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбира се това напомня на фригийския лад, но мажорната гама е майката, всичко останало е мажорна гама с някоя алтерация.

*разбира се това напомня на фригийския лад*

да се чете

*разбира се това напомня на лидийския лад*

 

-------------------------------------------------------------------------------------

бел. авт. :)

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. няма нужда да мислиш сложни гами. просто го мисли като арпеж на дадения акорд и добавай неговата гамичка като си внимателен с алтерациите.

какво означава "неговата гамичка" - кои арпежи иматр гамички ?? B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kitaratapesho, напълно прав си: имаме трета степен.

 

5 - B

4 - F#

3 - свободна

2 - D

1 - свободна

 

Тогава на това не6то по 6те му отива името Badd4/6b. Ako e 11/13b, kakto казваш ти, то трябва да съдържа и 7-ма и 9-та степени, ама уви!

 

B) Аре, по3драви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какво означава "неговата гамичка" - кои арпежи иматр гамички ??

ами например ако имаш акорд Аmaj7/13- и добавяш тончетата от гама Ла мажор като отделяш нужното внимание на 13- степен.

 

Тогава на това не6то по 6те му отива името Badd4/6b. Ako e 11/13b, kakto казваш ти, то трябва да съдържа и 7-ма и 9-та степени, ама уви!

абе не знам. аз такова нещо като 6b виждам за първи път. основното четиризвучие е 1 3 5 7 степени. всичко останало се означава като сложни интервали. може и да има означения като тези, които казваш, но никога да не съм ги срещал, а доста ноти с джаз съм изчел. както казах вече при изсвирването на китарата на някой акорди се изпускат степени, някой път точно определени, друг път случайни, за да е удобна пръстовката. щом има и терцов и квартов тон се означава като акорд 11.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.