Sturmfuhrer Публикувано Януари 6, 2005 Публикувано Януари 6, 2005 Това е въпрос, който ме интересува... поне лично мен. Интересно ми е какво мисли Sieger по въпроса. Цитирай
jFog Отговорено Януари 6, 2005 Отговорено Януари 6, 2005 Това е въпрос, който ме интересува... поне лично мен. Интересно ми е какво мисли Sieger по въпроса. Кви макари викаш?.... Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 К'во е 'амфимакра'? Амфимакър - трисложна метрична стъпка в петвремен такт. Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 Това е въпрос, който ме интересува... поне лично мен. Интересно ми е какво мисли Sieger по въпроса. Кви макари викаш?.... А с тебе, не говоря... Махна дъщеричката от аватара и съм ти обиден ;) Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 7, 2005 Отговорено Януари 7, 2005 (Редактирано) интересен термин. няма го нито в моя любим учебник по ТМЕ, нито в записките ми при Пръвчева по същия предмет. нямаше и в нета за него. в речника на чуждите думи открих това: (не знам защо някой го е подчертал в моя речник амфимакър (гр. amphimakros "от двете страни дълъг") стил Стихотворна стъпка у древните гърци и римляни, която има три срички, от които средната е кратка, а двете крайни са дълги : _ - _ подобен е и : амфибрахий (гр. amphibrachys "кратък от двете страни") стил Стихотворна стъпка от три срички, от които средната е дълга (или с ударение), а двете крайни са кратки (или без ударение) : - _ - но това са стилистични термини, не знаех, че се използват и в музиката. е аз допреди темата не знаех, че съществуват. доколкото мога да преценя и двете са си симетрични синкопи. изглеждат горе-долу така : \ / \ / \ / 1) нота но таааа \ / \ / \ / 2) но таааа но дайте мнение по това, което съм написал, и аз не съм много сигурен в него :think: нещо не ми излиза графичката Редактирано Януари 7, 2005 от kitaratapesho Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 интересен термин. няма го нито в моя любим учебник по ТМЕ, нито в записките ми при Пръвчева по същия предмет. нямаше и в нета за него. в речника на чуждите думи открих това: (не знам защо някой го е подчертал в моя речникамфимакър (гр. amphimakros "от двете страни дълъг") стил Стихотворна стъпка у древните гърци и римляни, която има три срички, от които средната е кратка, а двете крайни са дълги : _ - _ подобен е и : амфибрахий (гр. amphibrachys "кратък от двете страни") стил Стихотворна стъпка от три срички, от които средната е дълга (или с ударение), а двете крайни са кратки (или без ударение) : - _ - но това са стилистични термини, не знаех, че се използват и в музиката. е аз допреди темата не знаех, че съществуват. доколкото мога да преценя и двете са си симетрични синкопи. изглеждат горе-долу така : \ / \ / \ / 1) нота но таааа \ / \ / \ / 2) но таааа но дайте мнение по това, което съм написал, и аз не съм много сигурен в него :think: нещо не ми излиза графичката Да, правилни неща. Ама не разбрах защо си ги сложил без да отговориш на въпроса ми в темата? Иначе кой речник на чуждите думи гледаш? А иначе имай предвид и ударенията 1 и 3 ударени Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 А само да спомена, и за това, че става дума за петвремен такт все пак. И мисля, че всичко дет си написал е правилно. А иначе ако трябва да го сложим в 5/4 примерно как ще стои? Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 7, 2005 Отговорено Януари 7, 2005 не отговорих на въпроса от заглавието на темата, защото не свиря метъл. ако трябва да кажа за джаз музиката - например цялата боса нова е изградена на верижен синкоп, абе почти всичко е синкопи. но пък не разбрах защо такта трябва да е с 5 времена ? Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 не отговорих на въпроса от заглавието на темата, защото не свиря метъл. ако трябва да кажа за джаз музиката - например цялата боса нова е изградена на верижен синкоп, абе почти всичко е синкопи.но пък не разбрах защо такта трябва да е с 5 времена ? Епа щото така го знам аз Ама не казвам, че трябва да е ткаа... просто ми е интересно да погледнем как звучи... всъщност сега като се замисля ние говорим и за дължина а не само за ударение... Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 7, 2005 Отговорено Януари 7, 2005 може би ще е полезно за всички, които са пропуснали курса по теория на музикалните елементи, пък и то има пряка връзка с темата : синкоп - преместването на акцента от силен метричен момент върху предидещия слаб, получено в резултат на това, че тон, встъпил в слаб метричен момент, е продължил да звучи в следващия силен. значи не знам кое е по-важно при синкопите - акцента или трайноста на нотите, но без едното няма смисъл като цяло най-разпространения синкоп е " па пааа па" не мисля, че е нужно да сме в петвременен размер. а и не мисля, че този термин е широко разпространен а в петвременния размер можеш да експериментираш с вмъкване на един прост синкоп или да пробваш вариации със сложен. може да стане много интересно. Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 може би ще е полезно за всички, които са пропуснали курса по теория на музикалните елементи, пък и то има пряка връзка с темата : синкоп - преместването на акцента от силен метричен момент върху предидещия слаб, получено в резултат на това, че тон, встъпил в слаб метричен момент, е продължил да звучи в следващия силен. значи не знам кое е по-важно при синкопите - акцента или трайноста на нотите, но без едното няма смисъл като цяло най-разпространения синкоп е " па пааа па" не мисля, че е нужно да сме в петвременен размер. а и не мисля, че този термин е широко разпространен а в петвременния размер можеш да експериментираш с вмъкване на един прост синкоп или да пробваш вариации със сложен. може да стане много интересно. Чакай сега... кой е казал, че синкопирането трябва да е на точно определен момент?? Ти казваш, предишният, аз казвам, че има мега синкопи, които са примерно на следващ момент. в смисъл примерно: четвъртина с точка, след това 1/8 и след това 1/4 така акцента отива на тая 1/4 и говоря за такт 7/8 не ме разбрахте, ама нз Цитирай
Snowwhite Отговорено Януари 7, 2005 Отговорено Януари 7, 2005 не ме разбрахте, ама нз Аз те-за мен знаеш Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 7, 2005 Отговорено Януари 7, 2005 в самото определение за синкоп има няколко изисквания, които трябва да се изпълнят, за да се каже, че една група от ноти е синкоп. а пък нещо ги броя и ги изкарвам 6 осмини в 7/8 в твоя пример Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Януари 7, 2005 Автор Отговорено Януари 7, 2005 не ме разбрахте, ама нз Аз те-за мен знаеш Е как да не ме разбереш като ти си ме учила а пък нещо ги броя и ги изкарвам 6 осмини в 7/8 в твоя пример Щото не довърших до край Аве нотите са така: 1/4 с точка 1/16 (ОПААААААА, явно съм объркал горе ) 1/4 1/8 1/16 Ето за тва говоря, странно 7/8 Лично мене ме кефи страшно много Акцентите явно сепадат на първата, третата и четвъртата нота. А междудругото съжалавям, ако говоря пълни глупости, ОБАЧЕ Снежанка, знае, колко теория съм учил (НИКОЛКО). Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.