parsekguitars Публикувано Юни 17, 2011 Share Публикувано Юни 17, 2011 Преподавам уроци по китара,без възрастова граница. дом. тел.:052712258 моб. тел.:0877712258 Skype:parsekguitars Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parsekguitars Отговорено Декември 7, 2011 Автор Share Отговорено Декември 7, 2011 (Редактирано) Обявата е актуална.Имам оборудване за ел. и ак.(пиезокристални) инструменти. Всичко което давам като занимания е придружено с аудио файлове и нотен текст. Пример:http://forum.muzikan...post__p__688292 Моето мнение за начинаещите,на какво трябва да обръщат внимание в началото. На въпроса – какви упражнения да правя? – буквално го разбирам – какво да правя, когато хвана китарата.Правилно – седенето с китара,без да знае човек какво точно да прави с нея е загуба на време . Ето ти някой посоки в/у който трябва да се работи,независимо от стила на музициране: (това е мое мнение и не ангажирам с него никой ) 1. Развитие на физиологията 2. Най-елементарна теория (тя ще е само база за по-нататъшни действия) 3. Развитие на усета за тайминг (по-просто казано – ритмичност и метрика) 4. Изучаване на конкретни похвати за конкретни стилове РАЗВИТИЕ НА ФИЗИОЛОГИЯТА : Двете ръце трябва да придобият следните умения: А) - Сила ( в смисъла на енергия концентрирана във върха на пръстите) Б) - Разтегливост В) - Гъвкавост и пластичност Г) - Независимост на пръстите един от друг Д) - Синхрон Е) - Бързина Ж) - Координация и контрол на всички гореизброени Всяко едно се работи с отделни упражнения.Двете ръце,понеже изпълняват различни функции, се развиват поотделно (когато едната действа, другата – не) ,после се събират да правят действие заедно. И накрая – как се извлича хубав тон. Ако ръцете нямат елементарни умения,няма как да се приложи на практика и най-малкото знание. НАЙ - ЕЛЕМЕНТАРНА ТЕОРИЯ : Основните (старинни) ладове.Как се строят,формулата им, и акордите които произлизат от тях. Също така - основните пентатоники и блус пентатоники. Не е необходимо да се минават всички тоналности: 3-4 са напълно достатъчни в началото. РАЗВИТИЕ НА ТАЙМИНГ : Колкото е човек интелектуално да е запознат,не е ли ритмичен – не се случва „нищо хубаво” За мен, това е най-важното качество! Умът трябва да се научи да дели времето на равни части,тоест – да усвои продължителността на отделните нотни трайности,групи от нотни трайност,същото и за паузите. ИЗУЧАВАНЕ НА СТИЛОВЕТЕ : Всеки един стил си има конкретни похвати,който трябва да се възприемат. В началото са конкретни ходове които се научават.Когато те станат много,може и да се комбинират.Когато умът се научи да ги комбинира,вече имаш и избор – кой ход (похват) да избереш. Това са първите стъпки в това което се нарича – импровизация. Всичко гореописано е един процес който,според мен продължава около година (при постоянство,разбира се). Отделните посоки в/у които трябва да се работи,следват едно след друго,със застъпване. Накрая стават едно цяло.В момента в който човек започне да свири нещо, макар и семпло,от начало до край – започва истинското учене . Интелекта е някаква логика който се възприема за даден период от време – „в един момент може да се каже – да аз това го научих”. Във възпитанието на емоцията и развитието на сетивността – няма край. За развитието на различни умения,аз съм се допитвал до различни хора. Всяко едно от тях се развива до толкова колкото е необходимо,в зависимост от целта. Все пак има някаква база за критерий която служи,за да си каже човек – „да това ми харесва”. Редактирано Декември 7, 2011 от parsekguitars 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parsekguitars Отговорено Декември 8, 2011 Автор Share Отговорено Декември 8, 2011 Upssss! Цена: по един път в седмицата - 10лв. по два пъти в седмицата - 8 лв. виртуално,по нета - 8 лв. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.