Здравей,
Разбирам те напълно. Той все пак е от старото поколение. Изтъква се заради възпитанието, което тогавашната конституция е налагала. Преди всичко е разбран човек. Неговите опитности са в аналоговата апаратура, живите инструменти. Именно в това отношение мен ми беше полезен опита му. Чудно е, че класическата музика изобщо не се разглежда. Аз влязох с идеята да се уча как да записвам живи инструменти, пък Янев ме учи на неща, които за нищо не ми трябват. Само Тимнев ми е давал практически съвети. Как се записва китара – слагаш и жака и ефектите. Но хайде опитай да запишеш една цигулка, едно чело, една класическа китара? Микрофона може да го слагаш където искаш, но ако в залата температурата, влажността на въздуха, не са подходящи, инструментът ще звучи неприятно. Може после да го кастриш с еквалайзер и да му правиш куп ефекти, но щом чуя такъв запис, чувам една смотана работа. Една изкуствена история. Как се записва орган и чело, някой учил ли ние? Как да запишем например един старинен ансамбъл? Учат ни на простотии, а после ни критикуват, че сме чалгари.
Що се отнася до цифровите технологии, той сам ми е казвал: От компютри и сегашните цифрови неща, не разбирам. Често го питах за много неща, на които въпроси никой не щеше да ми отговори, но той ми обръщаше внимание, виждаше, че искам да уча. Желаеше да ми покаже нещо, да ми предаде. Обяснявал ми е практически съвети за записи, които ми се е налагало да правя.
Сега нещата много се промениха и той не е в крак с технологията, но като основа, на която да стъпиш има какво. Че се изтъква и че разтяга локуми понякога, ще го преглътна защото има малка полза. Пък и аз се хванах като удавник за сламка за него, може би това, малко или много, ме прави афектиран.
Поздрави.