Страхотен отговор!
Да, наистина нямам учител и да, и аз предположих, че е заради неправилна стойка (или както явно е терминът - постановка ). Проблемът беше в ремъците и ми се струва, че го отстраних. Все пак попрочетох преди да започна да свиря, а и намерих "Ръководство за изучаване на акордеон" от авторите Цв. Антонова, Вл. Стоянов, К.Петров, К. Трифонов (заб. ако са именити музиканти, ще ме прощават, че не им знам първите имена).
В ръководството е описано почти дословно същата методика, но доста по съкратено и неясно - бях сбъркал с дължината на ремъците - бях оставил само няколко см по-дълъг десният ремък, а усетих в един момент, че си трябва повече. Освен това Weltmeister-ът е 60 баса и е по-мъничък от доста от акордеоните в показните картинки и клипчета в интернет и явно бях недоразбрал системата. Просто го оставяш да "стъпи" на разтворения ляв крак, без да го повдигаш и накланяш от там (на мен заради това ми се изтърка съответният предпазител). Четвърта и пета точка от твоите разяснения оправиха напълно нещата - не бях сигурен Мохамед ли трябва да е приближен до акордеона, или акордеонът до Мохамед
Да не говорим за точка девет, която докато осъзная, с погрешната практика ми доведе до едноседмично реанимиране от претоварване на рамото...
Каквото и да си говорим - трябва си учител поне за началната фаза, преди да си изградиш погрешни и вредни практики, които после да коригираш
Сега ще си ги прочета няколко пъти, после ще взема акордеончето и пак ще чета докато се почувствам комфортно и усетя, че го разгъвам спокойно настрани от мен, без мехът да се драска в панталона и без акордеонът да се влачи наляво надясно
П.П. Относно техниката за дясната ръка - това което прочетох и запомних е да се поставят пръстите успоредно на клавишите, така че средният леко да минава покрай диезите и когато се свири да се прехвърля палецът зад средния пръст, в смисъл До - палец, Ре - показалец, Ми - среден, Фа - отново палец, който минава зад средния, Сол - показалец, Ла - среден, Си - безименен, До - кутре. Също така - пръстите да са леко... куполовидни върху клавишите и лакътят да е леко повдигнат, така че да е изравнен с плоскостта на клавиатурата. И преди да се учи да се свири нещо трябва да му се хване правилната.... а сега де - има ли дума пръстовка?, защото хванеш ли го накриво, после няма измъкване Също не трябва да има напрежение в стойката - има ли напрежение, значи нещо не е наред, защото акордеонът не е фитнес уред, нали
И още нещо, което не е точно по същата тема, но ми се струва, че ще е полезно: Stella 60 bass system
Засега е само за мъничките системи, но сигурно ще добавя и останалата половина от басите по някое време.
Забравих да кажа "благодаря"... Благодаря!