Jump to content
Българският форум за музиканти

maestross

новаци
  • Мнения

    20
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    piano, drums

Contact Methods

  • AIM
    maestr0ss

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    софия

maestross's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. "Читанката" е спряна. Поради изземване на сървъра от ГДБОП, библиотеката временно е спряна.
  2. Много ви благодаря, че ми давате свободата да ги дигитализирам и да ги пусна като торент, защото аз не знаех Ако сте обърнали внимание на 1-вия коментар става дума за A Little Help...
  3. Имам 3-4 CD-та с видео уроци на dave weckl И ноти (школи) не на dave weckl
  4. ХАРМОНИЯ Може би си прав за авторските права, но има една безплатна библиотека [url="http://chitanka.info[/url] от която може да се свалят не малко книги - ето какво пише библиотекаря за авторските права: Авторски права Авторските права върху текстовете принадлежат на техните автори и преводачи, евентуално и на трети лица. Не притежавам авторските права върху никое от произведенията, намиращи се в Моята библиотека. Някои произведения се разпространяват при условията на свободни лицензи. (Ще ги познаете по етикета „Свободна литература“.) Тях можете свободно да копирате, разпространявате, представяте или изпълнявате, дори и с търговска цел. Друга част са полусвободни — тях можете да копирате, разпространявате, представяте или изпълнявате само ако това е с нетърговска цел. Всички останали произведения са с изцяло запазени авторски права. Това ви позволява единствено да ги четете за свое собствено удоволствие. Евентуално бихте могли да ги споделите с приятели и познати, без обаче да търсите финансова изгода. Чрез Моята библиотека аз се опитвам да правя точно това. Някои хора и организации, опитвайки се да увеличат властта си, искат да направят споделянето незаконно. В есето си „Правото да четеш“[1] Ричард Столман представя как би изглеждал подобен свят. Григор Гачев пък е българизирал един руски анекдот на същата тема. Прочетете ги и решете желаете ли да живеете в такова настояще. Аз не желая и ще правя всичко възможно, за да остане то само на думи
  5. 10x Limi Без да бъда дидактичен, мисля че е добре един музикант да слуша музика във всички жанрове/стилове от всички епохи, включително какво се създава днес. Да се образова (в най-широкия смисъл на това понятие), да свири всеки ден (задължително!), да се опитва да композира. Май, това е всичко.
  6. Благодаря ти, че си направил труда не само да чуеш гореизброените парчета, но и да ги коментираш. Мисля, че това което пишеш е до голяма степен вярно и се радвам, че един ерудиран музикант, какъвто мисля че си, харесва нещо от музиката ми. What - e колаборация с анериканеца - той ми изпрати едно "пиано" и аз го оркестрирах. Sixities - е също колаборация с анериканеца - там той вмъкна и гласа на Timothy Leary, koето според мен направи 60-те години още по-автентични, като освен духови инстр. свири и китари. New Life - наистиа исках да направя едно free jazz парче (много си падах по този стил, но това е друга тема - между другото в "гаража" е първата му версия. Втората можеш да я чуеш тук:http://www.myspace.com/maestross Там можеш да видиш и някои от "приятелите" ми композитори, които може би са и твои приятели - само американците могат да направят такъв сайт. Имам предвид,че приятел може да ти бъде Beethoven, например Gjurga - Това е гласа на Гюрга Пинджурова, много популярна народна певица отпреди половин век. И да, опитах се да направя малко по-модерна интерпретация на мелодията която тя пее. China Town - ами общувах с един китаец и му го пуснах, той се засмя, но каза че му харесва - не е ясно. Но е факт, че е "най-използваното" парче от всички останали. един американец е озвучил клипа си с него, който представлява някаква разходка из някакъв Temple"- kакто и да е аз го направих заради един приятел който пееше китайски песнички на някакъв си негов китайски език и ние се спуквахме от смях. Та идеята ми беше поне да има акомпанимент To Angie - беше песен, мисля, че е едно от нещата с авторски права. И го аранжирах за оркестър. Радвам се че ти харесва. Да, има нещо лично. mySpace - сега го чух за да си го припомня, отпреди 4 г. е. Да, определено е някакъв ембиънт Останалото ще ти пиша на ЛБ
  7. BTW спомена нещо за ембиънт / медитативна / релаксираща музика, за Болен-Пиърс. Да пуснеш линк? ========== А въпросната книга за серийната композиция е на английския композитор Реджиналд Бриндъл. Би ли написал заглавието и автора на английски, за да я потърся.
  8. Ти ме разби Много теми - а на мен ми е адски трудно да отговарям кратко. Виждам че си адски подреден, съдейки по отговорите ти, не случайно си падаш по сериализма - шегувам се. Наистина се радвам че има хора като теб много организирани - аз като че ли съм на другия край. Това дълго предисловие беше, защото ще нахвърлям разни детски расъждения и ти трябва да се сетиш за какво става дума ===== За музикалните "закони" - "А "законите" се оформят най-вече от начина, по който възприемаме звука и в частност музиката - от акустиката, психологията, семантиката, които повлияват силно естетическата визия, но са естествено културно и исторически инертни." Аз мисля че е точно обратното. Надали акустиката на зала България ще е важна за мен ако аз никога не съм слушал симфоничен оркестър изпълняващ симфонична музика. Спомням си, като слушах Бах (дори не си спомням какво) в Concertgebouw в Амстердам, какво впечатление ми направи акустиката - адски странна но всъщото време адски пространствено звучеше камерния оркестър, макар и да го усещах някак си примитивно, (поне за мен зала България беше с по-добра акустика) но Бах звучеше страхотно там. Нали се сещаш че ако си роден някъде в Европа, но от малък живееш в Китай (например) твоята музика ще е пентататониката, а след това музиката на Виенската или Ново-Виенската школа Beethoven и сега се слуша, ако нещата които споменаваш по-горе бяха толкова инертни, надали щяхме да знаем кой е той. ============== за скуката - Така е - аз говорех за по-широка аудитория, където общо взето си наясно с инструментаруим, темпа, ритми - т.е. ако предложиш Аватар на Камерън или някой от филмите на Фелини или Бергман е ясно какво ще предпочете мнозинството, което не значи че филмите на останалите са скучни. Като казах Аватар се сетих - James Horner композитора на саундтрака на Аватар, че е предложил на Камерън че след като е измислил дори език на който говорят на планетата Нуви ако не се лъжа, музиката му да бъде по авангардна - отговорът е бил не = резултата е страхотна оркестрация на материал, който не е нещо особенно, и няма нещо ново и различно от който и да е саундтрак на Zimmer , и поне още 5 филмови композитори, НО САУНДТРАКА НЕ Е СКУЧЕН. Поне на мен не ми е скучен. Та за да бъда по ясен ="Скучността може да се вкара в обективни рамки и да се изгради някакъв (колкото и широк да е) стандарт за това". ================ Виртуално Аз - В продължение на 2 години имах виртуално аз или по-друг начин казано имах аватар = действието се развиваше в Second life, но това че е виртуално не значи че не си ти - освен ако не искаш да си ти, но същото важи и за реалния живот. ========= Запомнящата мелодия си е запомняща мелодия Това важи и за Моцарт и Бетовен и Верди и т.н == т.е. хубаво е да я има ================== "А за тотален сериализъм ли става дума - т.е. кои параметри искаш да сериализираш?" Да, за тотален. Всички параметри - Поне за Булез се сещам че имаше такива пиеси. "Доколкото разбирам, искаш да поставиш граници на алеаторните техники, определени от сериите? Не. Искам да направя нещо което използва серии във всичките компоненти на музиката и 2 та му част - да е нейното отрицание, изпълнено с алеаторни техники Но за сериализма може отделно да говорим по-подробно ( ако искаш, разбира се) ================= На края - Трудно ми е да кажа каква е моята естетика, но със сигурност мога да ти кажа кои композитори, музиканти, писатели, поети, философи, художници и др. са са ми повлияли за формирането ми ...ако ти е интересно пиши, но това ще бъдат списъци, разбира се с разяснения защо точно тези а не другите
  9. Маестро, ти направо "изкърти всички мивки"(както е лафа)! Такова високо ниво на композиране и аранжиране, много рядко съм срещал тъдява! It's Not A Blue(s) е убийствено! Направо раздавай щимовете на добри музиканти, да го изсвирят на живо! Но и така китарите и перкусията звучат много добре! New Barbarians и Chaina Town ме оставиха без думи! Ще чуя и другите и очаквам още приятни изненади! Ха, радвам се че ти е харесало China Town, koeто колкото и странно да звучи е най-използваното ми парче от хора които правят podcasts, включително и един китайски електронен вестник който го включва като "глава" в подкаста си "Минута Китайски" Най-странното е че не знам как звучи това парче на един китаец
  10. ================ варварите (! ), An American and Bulgarian... са направени по интернет през 2006-2007 с участието на един американец Buzz Hendricks, който свиреше на разни духови инструменти. Аз му пусках по мрежата аранжимента като му казвах къде да импровизира, след което той ми го връщаше аз правех разни забележки, докато крайния резултат ме удовлетворяваше - такъв е и случаят с вараварите. Как ме издържа този американец че да направим по този начин 7 парчета и досега се чудя.
  11. =========== На времето Brian Eno използваше една програма Koan за генеративна музика. Всъщност идеята ми е да съчетая строгата техника на сериализма с контролирана алеаторика т.е. алеаторика която не толкаова by chance (в стил Cage), колкото е свобода но която ти си предвидил - незнам дали се изразявам добре. Имам партитурата на Webern - Symphonie Op.21, koято е само 108 такта и мисля че е съвършенна - не случайно Стравински в края на живота си е държал негов портрет на стената. Каква е книгата която имаш за сериализма - интересно ми е? Бих се радвал да чуя нещо с микротонове, което си направил или ще направиш. In 1954, Karlheinz Stockhausen built his electronic Studie II on an 81-step scale starting from 100 Hz with the interval of 51/25 between steps, and in Gesang der Jünglinge (1955–56) he used various scales, ranging from seven up to sixty equal divisions of the octave
  12. 1.Радвам се че някой - (в случая което за мен е по-важно) МУЗИКАНТ/И слушат и коментира музиката, която няма каквито и да е претенции, освен да отразява моментните ми вътрешните нагласи и настроения към света в който живеем. Самият "материал", изразните средства са избирани ad hoc, случайно. Повечето са композирани за по 6-8 часа като много рядко на следващият ден съм "редактирал нещо". Тои аматьорски подход се чува още от записа на дадено парче/композиция - което за мен винаги е било много важно, но всички знаем че за това трябват разни скъпи "tools", звукозаписно студио в идеалният случай. 2.Което е много важно за мен - предполагам че не съм успял - но винги се опитвам, е "парчетата", които правя да не скучни - от там идва и необичайната форма (с малки изключения) Смесването на различни жанрове - еклектичността винаги ми е била интересна. Разбира се за да се случи това в музиката която правиш се изисква музикална култура, музикален вкус - каквито мисля че притежавам (колкото и нескромно да звучи), но дори и да е така, това не значи че се чува в музиката ми. Понеже от малък съм фен на киното се опитвам в рамките да кажем на 3 мин. да се случат много неща. Може би звучи адски смешно, но е така за мен. Т.е. ако първите 4 такта не те "хванат" може би от 12 до 16 т. биха могли - така си мисля пост фактум. В процеса на правене композиране (тази дума я избягвам защото си мисля че композитор е нещо ... друга огромна тема по която може да пиша някой път) аз не съзнавам какво правя работейки с музикалният материал освен да го подреждам съгласно музикалните закони, които сме учили. Идеята ми е да не създавам още едно клише, още скука в огромното море от музика. Разбира се нямам ни най-малка представа дали съм успял, защото колкото и да се дистанцирам и да се опитвам да я чуя (музиката ми) като слушател, разбирам че не мога да бъда критик сам на себе си (колко и да ми се иска) 3. По същество - Аранжимента на Елено Моме е по скоро разучаване на програмата Sibelius как се справя с неравноделните тактове - според мен - добре (става дума за програмата) Първите 6 т. (ако не се лъжа) са оркестрирани "по-необичайно" за БГ ухо което е свикнало да слуша такива аранжименти по БГ радиото И след това си казах, защо тогава не направя още един "клиширан" аранжимент като за БГ радио - това е. Перкусионната пиеса звучи като за детски перкусионен ансамбъл - вмъкнал съм и един цитат Струнният квартет е като отговор (мой отговор) на гениалният последен 15 квартет на Шостакович, като във 2 част има закачка, подражание на минимализма (репететивната музика) на Glass. Вярна е констатацията че няма запомнящи се мелодии в музиката ми. Това е може би защото първоначално, музикалнте ми идеи се раждат под формата на хармонии. ЗАБЕЛЕЖКА: Извинявам се за толково дългия коментар (в епохата на internet), че ви занимавам с моята особа, и още повече с моята музика, за която с 2 думи би могло да се каже - нищо особенно
  13. Ами да. Бих искал да напиша по нещо във всеки стил - сериализъм, алеаторика и т.н да не ги изброявам всичките. Много ми се ще да направя нещо в някой от стиловете/периодите на Щокхаузен - любимият ми композитор от авангардистите. Но това е обширна тема (тя ми е слабост) но май не е за тук, макар защо не. Дори само за упражнение
  14. Първо искам да отбележа, че този форум е за всички, макар и много от музикантите тук да са рок и метъл последователи. По критерия на Лими, предполагам спадам към странниците на форума, понеже не принадлежа към тази група, а не принадлежа особено и към по-малката група на джазмените. В този ред на мисли, зарадвах се на музиката, която си споделил - добре пипнатия аранжимент, за който те поздравявам, но най-вече останалите две творби, и по-специално струнния квартет. Личи си, че авторът е изучавал класическа хармония, полифония, форми и оркестрация, и изобщо е класически ерудиран, вероятно в академична среда. @Лими, може и аз да споделя някоя подобна композиция малко по-нататък, след като приключа с ембиънт албума, по който работя бавно, но сигурно, и след като е готов, ще го пусна наведнъж целия. Благодаря ти за коментара. Може би всеки който композира музика би искал да чуе такива добри думи за нещата които е направил. Въпреки че са кратки и непретенциозни пиеси, радвам се че са ти направили впечатление.
  15. Благодаря ти за коментара. Може би всеки който композира музика би искал да чуе такива добри думи за нещата които е направил. Въпреки че са кратки и непретенциозни пиеси, радвам се че са ти направили впечатление.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.