Jump to content
Българският форум за музиканти

benedict

Members
  • Мнения

    58
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    kitara

benedict's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. benedict

    Избор на дист

    Понеже дълго време не съм влизал и чак сега си прочетох л.с. по повод на тази тема. Отдавна не се занимавам с транзисторни лайна и само като им чуя гласеца ми става лошо.В тези елементи няма прозрачност и характер,а когато струната отзучава започва едно зверско накъсване. При лампите номерът е да улучиш точната схема за точния стил,за точната китара,за точния изпълнител. Ако стържеш олдскуул траш -стържи с метълзоната в несвяст,мен тва не ме устройва.Работя със собствени схеми,направени на базата на известни лампови усилватели.Да,точно за решетъчния ток на първата лампа става дума.Там ефектът е също толкова забележим колкото и в останалите стъпала.В тези схеми всеки елемент трябва да бъде внимателно подбран,да няма керамични кондензатори и резисторите да са нискошумящи.Разбирам,че за бг условията не е особено приложимо да се хвърлят големи пари за музика.Аз обаче не мога да правя компромиси. Единственото място на транзисторите е преди някои лампови ампове,например Маршал плекси или гсм800 и т.н.Но ако свириш с Меса Марк 4,или с Богнър екстази тва е напълно излишно.Тия усилватели са измислени за да свириш само с тях.За да не бъда празнодумен,кйто желае да чуе китарите на току що излизащия албум на The revenge project. Китарите им бяха кофти модели,но все пак се постарах доста да изкарам характерен тембър. Понеже вече доста време се занимавам с емулация на лампови схеми и изчетох доста метериал относно лампите и техните характеристики от времето на публикуване на горния пост, та исках да те питам няколко въпроса. 1. Какво имаш предвид под "преднапрежението на първата лампа", и как се изменя то с volume-то на китарата. Ако имаш предвид напрежението върху катодния резистор - то се изменя главно в зависимост от анодния ток.Единственото изключение, за което се сещам, е решетковият ток, който при високо изходно съпротивение на китарата, би могъл леко да снижи положителната полувълна на сигнала, като създаде малко повече четни хармониции при големи амплитуди. Но ефекта от решетковия ток е по-забележим и чуваем в по-нататъшните стъпала, където решетката може да стане наистина положителна спрямо катода, и когато имаме голям решетков резистор, промяната на формата на напрежението на решетката в положителната му полувълна може да стане очевидна и чуваема. Ако имаш предвид някакъв офсет, който се получава на решетката в резултат на решетковия ток, то това не е твърде трудно да се моделира с малко повече от един полупроводников елемент. 2. Какво ще рече, че полевият транзистор не се изменя "честотно" по същия начин, и какво общо има това "честотно" изменяне с чисто амплитудните промени на сигнала от китарата, когато използваме volume потенциометъра. Характеристиките на лампата са честотнозависими (за нискочестотния обхват) главно заради междуелектродните капацитети, които са от порядъка на няколко пикофарада. При много високи честоти, вече влияе и времето за придвижване на електрони от катода до анода, но този фактор влияе при честоти, по-високи от 1 гигахерц, които определено не са в полето на интерес на аудиоинженерството.
  2. Говоря конкретно за третата лампа от тоя линк: http://www.eurotubes.com/euro-e.htm
  3. Има една малка подробност,че Меса отделя години да подбира точните предусилвателни лампи.От 1000 броя могат да излязат 4-5 ,примерно. Иначе и аз съм фен на JJs,но никак не смятам,че тона става "warmer/darker",особено спрямо лампите в блусарски амп като Maverick,а точно обратното - осреднен,студен рокаджийски саунд и хавата е мощен хай-гейн.Това се дължи на скъсените решетки.Като първа лампа в hi-gain preamp звучи върха.Чистите звуци са много тънки и лесно криви,дори на малко гейн.Имам Меса лампи и спрямо JJs са по-балансирани честотно,но са подобни.
  4. 1.Анди Ларок - King Diamond(them), парчето е - Welcome home ...Няма такава фраза и тон.Все още.А бе,евалата.
  5. Що да мрат ве?Именно липсата на бързина е липса на детайлност.Картина без детайли-мерси.Не навсякъде можеш да решиш проблема с два тона.Ей,много държат да им чуят гласа точно тез,дето не могат.
  6. Тва са истините.Но и друго има.Съвременната музика е много разнообразна,но процента,който си струва е малък.Избирателността е трудно нещо.Явно.
  7. Всеки свири както може.Тва,че медиите бълват все по-опростена музика кара доста хора да свикват с нея и да я харесват.И естествено-да я изпълняват.Той Derek от Planet x добре го каза:"С времето музикантите стават мързеливи.И когато чуят нещо по-технично веднага скачат-"Тук няма feeling". A те просто нямат какво друго да кажат." А бе друго си е Greg Howe,Michael Romeo,Andy la Roque........Нека да са хеви-прог...забравих ква беше думата.
  8. Мерси за което.Вече съм го намерил.
  9. Нямам съмнения.Проектите си споделям с човек,които е работил в "Светлана" и купувам първокласни елементи.Не правя никакви компромиси с качеството. Те Меса сигурно там си произвеждат лампите.Мощно подбират китайски...айде да не казвам.Признавам,че идеята им за lead circuit още от Марк 2 е революционна,безспорно.Ако свириш с фендер страт с оригиналния им lead-няма грижи.Аз търся друго.
  10. Харесва ми,просто искам повече.И да пасне на свиренето ми..Марк 4 определено ми харесва.Но.С някои пипанки.
  11. Не са,щото така ги виждат нещата.Тва вече е субективно.На мен лично Ecc83 навсякъде ми идват повечко като изкривяване,губи се прозрачността.Някои пък търсят точно замазани звуци.
  12. LEAD, канал, нали? Демек този дето криви.... и пак някакъв ...пич... - тия от MESA явно нищо не отбират, щом толкова пичове все модват техните продукти... Именно Lead 2 overdrive circuit.Там е забучил 12АТ7.Никой не е казал,че тия от Меса не разбират нищо.Просто е добре понякога да не бъдем твърдоглави и да се доверим на опита.Тва е и моя опит.Който иска да пробва-v1,v2,v3-ecc83JJ.V4-12AT7.Тва ,което е променено е резистора от катода към маса на V4B-1.5k и паралелния кондензатор пак от същия катод на 10 mf.Толкова. Аз съм направил други рокади в тая схема с лампи и другите елементи,но засега нямам повод да споделям,особено като нищо неразбиращ.
  13. Имам едни схемки ,дето един пич е направил Triaxis с 12 ат7 в lead канала.Каза,че звучало доволно.Понаправих я и бях доволен.Просто не знам как да закача схемките.Според мен има резон да се ползват разлини лампи в един амп.Въпросът е кое-колко и къде.И въпрос на лични предпочитания.Но инак за JJ съм писал преди. Просто тва е ламбата за метълска хава.
  14. benedict

    Bogner Amps

    Точно.Ама номера е да се разбере какви точно шишета забучва Богнър.Щото и аз съм направил tripple giant-а и в sharp chanel определено ползвам ecc83jj,или 12ax7 mesa,все лампи с къси решетки ,иначе мазнята е пълна ако забуча GT NOS например като първо звено.А ако е в последното-липсва пробивност на тона,а JJ на същото място просто вади китарата пъти повече напред в микса.Като трето звено съм закачил 12ат7 за да върна кривоча малко назад,на мен ми идва много ако навсякъде сложа ecc83JJ.Ta интересно е да се видят и тестват конкретно лампи 12ax7 Tesla от Bogner amp.Аз нямам Tesla,мамка му!
  15. benedict

    Bogner Amps

    Bogner рулира!!!!Особено Ubershall.Компресия е възможно да има заради Tesla-шишетата.То тесла и JJ май е едно и също.А те JJ ecc83 са за хай гейн. Любимите ми,хаха!!!!!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.