Jump to content
Българският форум за музиканти

pero

Members
  • Мнения

    15
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

pero's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Обществена Репутация

  1. Благодаря на OBLIVION за подкрепата! Напълно споделям и патоса и горчилката в думите и. Показаните линкове представят изпълнения на БАЯН. Това е инструмент, напълно идентичен с познатия ни акордеон, с разликата, че дясната клавиатура е с копчета (бутони), а не с клавиши. Тази конструктивна разлика позволява височината и ширината на десния корпус на баяна да са по-малки от тези на клавишния акордеон. Поради тази причина, баянът обикновено „виси” на раменете на изпълнителя и няма контакт с никой от краката. Някои изпълнители (най-често руски) поставят баяна да лежи свободно на някой от краката им, без да е плътно прикрепен с ремъците към тялото, но това става, когато свирят неангажиращо, или „на чашка”. При концертни или конкурсни изпълнения това е немислимо, защото извайването на звука според желанията на изпълнителя става невъзможно (инструментът има „собствено мнение” за движенията си). Уважаемият JUPITER не е забелязал, че в показаните клипове мехът не лежи върху левия крак, а само понякога се допира до него. Всъщност, тази грешка е разбираема, защото в една от малкото издадени методики по акордеон ( Р. Потеров, Методика на обучението по акордеон, ЮЗУ „Н. Рилски”, 1995 г.) на стр. 72, в раздела за постановка, т.4 гласи: „положението на акордеона трябва да е вертикално върху левия крак, като долната част на меха … трябва да лежи върху горната част на лявото бедро.” Има дори и снимка (фиг. 10 - http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2006/103806226719893376441331373828uQegBrIclUtxl9vKdZwj.JPG). Между другото и фиг. 9 ( http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2337/15657161203395795981331373816ExE1lKHp70o8DZZh7rrm.JPG) на предната страница е красноречива за компетентността на автора по въпросите на „правилната” постановка на акордеона. Самият той не го държи така, когато свири, а защо го препоръчва на другите е неизвестно. Грандиозният проблем за България е не какво пише в методиките, а десетилетията абсолютно погрешно, некадърно и неграмотно преподаване в училищата, академиите и университетите. Постановката е първото и най-елементарно условие за качествен звук. И накрая, една уговорка. Има гениални изпълнители, за които няма никакво значение как държат акордеона – те имат толкова голяма дарба, че правилата за тях не важат. Не познавам такива българи. Ако някой се има за такъв – моля, нека държи акордеона както си иска.
  2. Какво значи "задължителен"?
  3. Не благодари! Благодарността ще е да има още един немучащ и неборещ се с инструмента си акордеонист! Всъщност, слава богу, че си нямал учител! Виждам, че само опирайки се на здравия си разум и на музикалната си интуиция си на правия път. "Пръстовката" се нарича апликатура. Чужда дума е, но така е прието. Тази, която описваш е т. нар. трипръстова "апликатура Черни". Има и друга - "Лист-Бузони", която позволява страхотна скорост когато е нужно, но тя е за по нататък. (Черни, Лист и Бузони са все пианисти и поради тази причина тези апликатури важат само за клавишен акордеон) Пръстите в музиката не се наричат палец, показалец и пр. а "първи", "втори" и т. нт. до "пети", така се и номерират над нотите. Смея да вярвам, че имам или поне съм виждал почти всички школи, методики и ръководства по акордеон и прочие буламач издаван в нашата мила родина през последните 70-80 години, но за това "Ръководство..." не бях чувал, също и за тези автори. От коя година е изданието? Кое е издателството? Любопитно! Всъщност, къде живееш? Не е проблем, при една двучасова среща на живо да направиш няколко едри крачки в правилната посока. Може да ми пишеш и на abvabvabv@abv.bg. И още нещо - никога не повдигай левия корпус нагоре (ветрилото на меха трябва да се отваря винаги надолу) и никога не сменяй меха по средата на някой тон. Правиш ли тези две неща плюс правилната постановка, смятай, че ти остава да си научиш пиесите (или ръчениците - не знам каква музика свириш) и ще си по-добър като звуков резултат от голяма част от академиците и сватбарите.
  4. До Hell_Man: Проблемът ти е лесен за разрешаване: 1. Оправяш си постановката. 2. Отиваш при някой майстор да ти залепи нови "кожички" на меха. 3. Ако направиш т. 1, повече никога няма да имаш този проблем, а и доста други свързани не с инструмента, а с качеството на твоето свирене. В българската методика за обучението по акордеон проблемът с постановката (разположението на инструмента спрямо тялото и на ръцете спрямо клавиатурите) е пълна боза. Нещо повече – много акордеонисти са с безвъзвратно повредени стави и гръбнак! А качеството на звука е и трагедия и комедия! Има три издадени методики, и в трите тези въпроси са представени неправилно, а на места дори комично. Ето ти правилния начин за сядане на стола и поставянето на инструмента: 1. Изпълнителят да седи в предната половина на площта за сядане на стола така, че торсът да е леко наклонен напред. 2. Левият крак да е стъпил стабилно и да е сгънат в коляното под прав ъгъл така, че бедрото да заема хоризонтално положение. 3. Десният корпус на акордеона да е поставен върху лявото бедро така, че да стои прав, перпендикулярно на бедрото, а ребрата на меха долу да остават свободни. 4. Тялото на изпълнителя да е наклонено малко напред и доближено към инструмента така, че да изпълва леката вътрешна извивка на десния корпус. 5. Левият презраменен ремък да е регулиран спрямо десния така, че да е с 12-15 см. по-къс, а общо двата да осигурят плътно прикрепяне на инструмента, без да остава разстояние между него и тялото, но и без прекалено пристягане. В зависимост от физическата конструкция на торса при конкретния изпълнител, за постигане на по-голяма стабилност, могат да се поставят напречно отзад и допълнително укрепващи каишки. 6. Десният крак да е стъпил малко по-напред и да е раздалечен от левия, чрез изнасяне вдясно от него. Долният ъгъл на дясната клавиатура да опира във вътрешната част на бедрото, с цел да се попречи на изплъзването й надясно при движението на меха в посока „затваряне”. 7. Ремъкът на басовия гриф да е регулиран така, че да обезпечи добър контакт на лявата ръка със страничната дъска – без да има видимо разстояние, но и без да се ограничава възможността за плъзгащо вертикално преместване на ръката. 8. Лявата ръка да е поставена под басовия ремък така, че онази част от дланта, която се сгъва заедно с пръстите да е свободна – пръстите, леко закръглени, спокойно да достигат с върховете си всички редове басови бутони; другата част на дланта да има добра опора със страничната дъска, като ремъкът да не я притиска на това място, а малко по-нататък – върху китката; 9. Левият лакът да не се повдига, да сочи винаги надолу; ръката да се разгъва и сгъва предимно в лакътя, а не в рамото, като предмишницата свободно стои в близост до тялото. 10. Лявото рамо да e отпуснато, да не се повдига; мускулите на шията и раменете да не се напрягат; тялото да не се изпъва така, че раменете да поемат тежестта на инструмента, вместо левият крак. Постановъчните изисквания се поставят още в първия урок. Корекции по отношение на постановката са възможни на всеки етап, независимо от възрастта на обучаемия, при желание от негова страна и взискателност от страна на педагога. Ето ти и две снимки, които илюстрират горните правила: http://dox.bg/files/dw?a=765e34f877 http://dox.bg/files/dw?a=eb4c62a318 Тъй като вероятно нямаш педагог, ползвай от време на време голямо огледало, за да контролираш сам постановката си, докато свикнеш. А поставянето на пръстите върху клавиатурите е друга тема, при желание от твоя страна може да поговорим и за това. Успех! Дано съм ти бил полезен!
  5. 4° ACCORDION ART FESTIVAL & CONTESTS - ITALIA award (International Competition) - ORPHEUS award (OSCAR of accordion for CD, MP3) - C.M.A. NATIONAL SELECTION (Trophee Mondial 2010) PINETO, Italy 11th 12th 13th june 2010 info@accordionartfestival.com www.accordionartfestival.com Il www.accordionartfestival.com giunge quest'anno alla 4° edizione. Dopo il grande successo dello scorso anno la manifestazione - grazie all'assessore alla cultura Filippo D'Agostino - si svolgerà quest'anno a Pineto (TE, Italia) l'11, 12, 13 giugno 2010. All'interno i seguenti CONCORSI: ITALIA AWARD (Concorso Internazionale per fisarmonica, tastiere, canto, chitarra, pianoforte, jazz, composizione, fisarmonica elettronica con accesso diretto alle finali ROLAND) scarica regolamento ORPHEUS AWARD 2010 (Oscar della fisarmonica per CD e MP3 del 2009 diviso in classico, jazz, world music) scarica regolamento SELEZIONI NAZIONALI CMA (per il Trofeo Mondiale - Spagna 2010) scarica regolamento Direttore artistico manifestazione: Renzo Ruggieri Direttore atistico Orpheus Award: Fabio Ciminiera Presidente: Claudio Azzaro informazioni: info@accordionartfestival.com The www.accordionartfestival.com arrives at the 4th edition this year. After the huge success of last year the event - thanks to head of cuture Filippo D'Agostino - will take place in Pineto (TE, Italy) 11, 12, 13 june 2010. Inside the festival are the following competitions: ITALIA AWARD International Competition Award (dedicated to classic-virtuoso-electronic accordion, piano/keyboard, guitar, singing, jazz, electronic composition, groups) download rules ORPHEUS AWARD (the only critics award for 2009 accordion cds, MP3 divided into classical, jazz and world music). download rules (only for italians) CMA NATIONAL SELECTION (for access to the next Trophy World, Spain 2010) download rules (only for italians) Artistic Director event: Renzo Ruggieri Artistic Director for Orpheus Award: Fabio Ciminiera President: Claudio Azzaro info: info@accordionartfestival.com
  6. Музей на акордеона в Кастелфидардо, Италия Скъпи приятели на акордеона, Качавам снимки от Кастелфидардо – световната столица на акордеона и от Музея на акордеона в този град. Файловете са .rar и най-големият от тях е около 12 MB. Линковете ще бъдат активни 21 дни след последното им сваляне. Ако след това някой иска да ги свали, моля да ми пише. Файловете са 7. В първия са снимки от градчето и околността му, за да се усети атмосферата. Могат да се видят местата, където се „раждат” най-известните марки акордеони. Всъщност, като се изключат десетина фабрики в други страни, всички останали се намират в Кастелфидардо и близкото му градче Реканати (вижда се на последните снимки). В другите 6 файла са снимки от музея. Могат да се видят всички експонати. Пожелавам да го видите на живо! Кастелфидардо.rar http://www.megaupload.com/?d=UHLIXX1B Музей на акордеона-1.rar http://www.megaupload.com/?d=768F91MA Музей на акордеона-2.rar http://www.megaupload.com/?d=Q6XXKRW6 Музей на акордеона-3.rar http://www.megaupload.com/?d=ED2J5BIJ Музей на акордеона-4.rar http://www.megaupload.com/?d=H161KQ81 Музей на акордеона-5.rar http://www.megaupload.com/?d=C0924S5V Музей на акордеона-6.rar http://www.megaupload.com/?d=UGV8K4V0
  7. Условия за участие в сръбския конкурс "Звездни пътища" Конкурсът е на световно ниво като организация, оценяването е абсолютно обективно, участието в него е изключително полезно. Дори само присъствието е супер преживяване! И никой да не си мисли, че свирят сръбски чалгии - само класика, модерни композиции и джаз. Който иска да разбере какво чудо е това акордеона - да отива! Сърбите са на светлинни години пред нас в акордеона, мерят се само с французи и руснаци. София-Крагуевац е 300 км. Може и с влак, много евтино е, но е малко по-досадно - има едно прехвърляне. Ако се обадите предварително, организаторите уреждат частни квартири (по-хубави от хотела) на много ниски цени. А храната в Сърбия е истинска. Към българите имат много добро отношение. STAR WAYS 7th international competition for young accordeonists Kragujevac (Serbia) 06th - 11th of April 2010. Art. 1 Concert agency AD LIBITUM and Kragujevac Music Schoolorganize Seventh International Competition for Young Accordionists STAR WAYS 2010. Competition will be organized in Kragujevac (Serbia) between April 6th and 11th . Director of the competiiton is Prof. RADOMIR TOMIC. Art. 2 Competition is open for all accordeonists in following categories: I a piano accordion competitors born on 1999 and younger I b button accordion competitors born on 1999 and younger I c all types of accordions with FREE basses competitors born on 1999 and younger II a piano accordion competitors born on 1997 and 1998 II b button accordion competitors born on 1997 and 1998 II c all types of accordions with FREE basses competitors born on 1997 and 1998 III a piano accordion competitors born on 1995 and 1996 III b button accordion competitors born on 1995 and 1996 III c all types of accordions with FREE basses, competitors born on 1995 and 1996 IV all types of accordions competitors born on 1993 and 1994 V all types of accordions competitors born on 1991 and 1992 Winners of STAR WAYS 2009 competition have not right to take part in STAR WAYS 2010 competition in the same categories. Art. 3 For the competition competitors must to prepare free choice programmes : Category I 4 to 6 min. Category II 6 to 8 min. Category III 8 to 12 min. Category IV I section, up to 12 min., with one piece composed before 1800 II section, up to 12 min, with minimum one original work for accordion Category V I section, up to 15 min., with one piece composed before 1800 II section, up to 15 min, with minimum one original work for accordion Art. 4 International jury with minimum 5 members will be decided by organizer. Members of jury are working independently and without any consultation with other members of jury. They have not right to put marks for own pupils !!!! After first 5 participants in every category jury has a small break for conusltation and making the same marking criterions. All competitors will be judged by marks between 50 and 100. Maximal and minimal marks will be eliminated . Average mark of all other marks is finally mark for every competitor. This marks will be used for making final rank list of the competition in each category. If two or more competitors have the same average mark youngest of them will be the best placed. Performing (playing) time will be registered by Secretary of jury. Every competitor who will not respect time limit will be penalized (by Secretary of jury !!!) with reduction his/her average mark for 1 point for every minute out of time limit. Competitor who will play 3 or more minutes out of the time limit will be disqualified from the competition. Results of the competition will be publiished maximum 30 minutes after finishing each category. Publishe rank list will include individual marks of all members of jury. These marks are finally and can not be changed !!!! Members of jury have duty to explain to every competitors (or his/her teacher) own marks ! Art. 5 All participants with marks 90.00 and more will get Diploma for 1st prize, participants with 80.00 and more will get Diploma for 2nd prize and participants with 70.00 and more will get Diplomas for 3rd prize. All other participants and all teachers will get Diplomas for taking part in the competition. 1st placed participant in any category will be awarded with a cup. If 1st placed competitiors have average marks 95.00 or more they will be awarded with special prizes: Category I 50 E Category II 100 E Category III 200 E Category IV 350 E Category V 500 E First three placed competitors must to play on evening concert after the competition. During the concert all diplomas will be hand over. Winners in each category must to play on final concert. Competitors who will not take part in this concert lose their special prizes !!!! Art 6. Entry fee for taking part in the competition is Category I 30 E Category II 35 E Category III 40 E Category IV 45 E Category V 50 E Abroad participants can pay entry fees when they arrtive in Kragujevac !!! Art. 7 Travel and accommodation expenses has to be covered by competitors. Organizer is ready to help to all interested competitors to find adequate accommodation during the competition in Kragujevac : accomodation at hotel up to 30 E full pansion at hotel up to 50 E Art. 8 Entry forms must be sent by • E-mail (ad_libitum_kg@hotmail.com) or by • fax 00381 34 305135 or by • post to address: AD LIBITUM II srpski ustanak 29 34000 Kragujevac Serbia not latter than March 5th 2010. All entered participants will be informed by March 25st about time table of the competition. Playing number for each competitors will be public drawn out 30 minutes before strat of each categoy. Participants (or their represents) should be present during the drawing out the playing numbers. Phone for information + 381 62 316 280 Fifth International Competition for Young Accordionists STAR WAYS Kragujevac (Serbia), April 6th - 11th 2010 ENTRY FORM Family name: Name: Born on: Category: Address : Tel: Fax : E-mail: PROGRAMME: First section Composer Title Duration 1. 2. 3. 4. 5. 6. Second section (just for categories IV and V) 1. 2. 3. 4. 5. 6. Name of teacher: Name of School: Address of school: This entry form has to be sent by March 5th 2010 - by post to the address: AD LIBITUM II srpski ustanak 29 34000 Kragujevac Serbia - by fax + 381 34 305 – 135 or - by E-mail: ad_libitum_kg@hotmail.com
  8. В Пловдив. Трифон Джаферов - 0889 48 39 82, 032 951 993 Човекът работи много добре, няма да ти вземе много, но е доста зает. Проблемът на акордеона ти е дребен.
  9. Нови, активни линкове за изтегляне на в. Акордеонна магия: Брой 1: http://upload2.net/page/download/UQZ6Y0agw...c+%B91.rar.html Брой 2: http://upload2.net/page/download/fOynOXEBT...c+%B91.rar.html Брой 3: http://upload2.net/page/download/02gb6mRWW...c+%B93.rar.html Брой 4: http://upload2.net/page/download/CMmLAE7XG...c+%B94.rar.html Брой 5: http://upload2.net/page/download/sgUGiULZg...c+%B95.rar.html Брой 6: http://upload2.net/page/download/4KJQH0wqB...c+%B96.rar.html Брой 7: http://upload2.net/page/download/jmI0lesFv...c+%B97.rar.html Благодаря на всички, които ме предупредиха за неактивността на линковете!
  10. От accordions.com Veronika Todorova Band live in Frankfurt - Germany Contributed by Detlef Görke On the evening of Saturday April 26th the weather was good, ensuring many people crowded into the Café-Garten, Liebighauses, Frankfurt, to hear the Veronika Todorova Band perform during an event titled ‘Night of Museums’. Bulgarian-born accordionist Veronika Todorova gave a great performance, which went on late until after midnight, playing such pieces as the Italian ‘Tarantella’, the Piazzolla classic ‘Libertango’, Ricardo Galimi’s tango ‘Passioni’, Chic Corea’s jazz composition ‘Spain’, Frank Morocco’s ‘Lisa’, and the ‘Bulgarian Suite’ - a medley of Bulgarian folk songs interweaved together. All in all, a great performance that was enjoyed by all who attended. Veronika Todorova performs at Apfelhof Bärbach, D-56370 Schönborn, Germany, on May 17th, 8pm. For further information email: detlef.goerke@gmx.de http://www.accordions.com/index/squ/en_squ.shtml#f
  11. Виж това, може и да ти помогне: http://www.antimovski-han.org/article.php?id=168 и това: http://www.antimovski-han.org/book.php?id=20 И не забравяй и Красен Господинов.
  12. Тъй като доста хора се интересуват от условията и възможностите за участие и от репертоара, който се свири на акордеонния конкурс в Крагуевац, Сърбия - „Zvezdane staze” (в свободен превод – „Път към звездите”) по-долу има линкове към книжките от конкурса от 2006 г. и 2007 г. Книжките са на сръбски, но е разбираемо. Файлове са .rar и са под 6 MB. Накрая е линкът към условията за участие (на сръбски и английски) за 2008 г. Успех на решилите да участват! Книжка 2006 г.: http://upload2.net/page/download/vRnZjgl6M...e+2006.rar.html Книжка 2007 г.: http://upload2.net/page/download/9ALhpwZOz...e+2007.rar.html Условия за участие 2008 г.: http://www.muzicka-kg.com/zvezdane%20staze%2008%20SRB.php
  13. От 1998 г. до 2000 г. излизаше вестник „Акордеонна магия”. Излязоха 7 броя. Ако някой би искал да ги прегледа, би могъл да си ги изтегли от долните линкове. Всеки линк е към един .rar файл където са компресирани всички страници на един брой. Страниците са .jpeg. Големината на всеки .rar файл е около 15MB. Ако има проблеми или въпроси, моля пишете ми на peropero@abv.bg. Приятно четене! Брой 1: http://upload2.net/page/download/UQZ6Y0agw...c+%B91.rar.html Брой 2: http://upload2.net/page/download/am6LH8c30...c+%B92.rar.html Брой 3: http://upload2.net/page/download/lTz7r69AT...c+%B93.rar.html Брой 4: http://upload2.net/page/download/vje80Mb4m...c+%B94.rar.html Брой 5: http://upload2.net/page/download/10KvvId7b...c+%B95.rar.html Брой 6: http://upload2.net/page/download/uCn5XIC2F...c+%B96.rar.html Брой 7: http://upload2.net/page/download/GTstzUQJC...c+%B97.rar.html
  14. Нещо хубаво за акордеона: "Акордеонът е най-хубавият инструмент. Той е красив. Той е винаги елегантно облечен в черно и бяло. Той е единственият инструмент, който трябва да бъде прегърнат, за да свири. Той е единственият инструмент, който умее да диша като човек. Магията на акордеона е онова нещо, което кара хиляди акордеонисти по света да се чувстват възторжени като деца, мъдри като старци, обсебени като пророци, жертвоготовни като войници, взаимнообвързани като мафиоти, понякога велики като генерали, понякога нещастни като пленници, понякога уверени като капитани, понякога обречени като потъващи. Акордеонът е най-магическият инструмент. Акордеонът е."
  15. Ето малко линкове: http://www.accordions.com/ - главният световен акордеонен портал. На няколко езика, вкл. руски, архив и много линкове. Ноти: http://nlib.narod.ru/parts/accordion.html произведения на Золотарьов - за баритон баси (фри бас акордеони) http://accordion.newmail.ru/manual.htm - три самоучителя за свирене на акордеон и баян. http://bayanac.narod.ru/ - стотици ноти, и по-лесни, и по-сложни. Ако на някого му е трудно с руския - да се обажда.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.