Jump to content
Българският форум за музиканти

steve83

Members
  • Мнения

    34
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    китари

steve83's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

4

Обществена Репутация

  1. Като цяло аз съм с Linu6 HD500 и според мен си заслужава цената. Използвам го и като sound card. Най-хубавото на новите процесори е пълната интеграция с PC и възможност да се управлява на 100% от компа със съответните софтуери към него. Това много улеснява разучаването и търсенето на тона в един удобен интерфейс. Според мен на вход е достатъчно чувствителен и значително се подава на динамика, за разлика от много други процесори. Като изход мисля, че се губи част от плътността и акустичният отТенЪк на тона от говорителя и кабинета (каквито се наблюдават при реален гиър), но с по-прецизни настройки и обработване на звука с допълнителен софтуер могат да се постигнат още по-добри резултати.
  2. Привет, От посочените съм пробвал VOX-а и не ми допадна особено drive. Като цяло според мен високият клас процесори на Line6 има сравнително прилични metal amp симулации, като Mesa Boogie Dual Rectifier. Според мен реагират добре на динамика и донякъде наподобяват поведението на лампов усилвател. За симулации на кабинети (които са с огромна роля при изграждането на метъл звук) може да се използват и различни софтуерни решения, например може да свалиш импулсни cab симулации да си играеш с тях. За reverb също... За изграждане на добър тон е добре да имаш и добра sound карта и мониторни колони. Поздрави
  3. Привет, Според мен скъпите и качествени инструменти имат своите особености, но е много важно и как е подготвен самият инструмент. Според мен най-рационалният вариант е да се купи качествен инструмент втора употреба от някой музикант, който е сетъпнат и нагласен. Ако след време прецениш, че не искаш да свириш може да продадеш китарата на почти същата цена, която си я купила. Ако купиш чисто нов скъп инструмент и след време решиш да го продадеш ще загубиш част от инвестираните пари, твърде вероятно е 50%. Освен това няма никакви гаранции, че чисто нов скъп инструмент от магазин ще е ОК. В случаят не е никак добра идея да купуваш скъпа китара от магазин сама.
  4. Сигурен съм, че съседите ми не са на твоето мнение.
  5. По принцип сигналът от Line Out-а е speaker симулиран така, че не би трябвало да е толкова зле и да има пърдене, но това зависи от конкретният тип усилвател и съответният Skeaker emulated механизъм. Като цяло ако не искаш да вдигаш шум с говорителя може да изведеш сигнал от FX-out и да използваш софтуерен speaker and guitar cab симулатор - например VTS плугин работещ с cab импулси. Може да използваш и само кабинети от софтуери като Guitar Rig. Разбира се ако имаш възможност да дъниш с говорителя е по-добре да използваш микрофон като SM-57 или SENNHEISER E 906, но не е гаранция, че и така ще постигнеш добро звучене. Иначе аз съм използвал Line Out на Marshall DSL-401 и не е толкова зле.
  6. В професионалните среди някой използва ли Drive на камионче или процесор? Силно се съмнявам. Евентуално Overdrive на вход за boost, но Drive си е на съответният amp. При кабинетите едва ли професионалисти използват симулатори. И това не само на живо, но и при записи. В скъпи студия си има добър набор от усилватели, кабинети, микрофони, специални помещения със специални панели и т.н. Но това не е всичко. Трябва да има кой да свири и кой да настройва нещата и постига съответният звук и мастеринг. Без добър човешки ресурс каквато и техника да има резултатите ще са никакви. Но както и да е, горепосочената техника не е подходяща при свирене в къщи, нито е подходяща за хора не професионалисти. За какво ми е на мен усилвател за 5000 лева и кабинет за още 2000, както и рак процесор за още 3000 като не владея динамиката при свирене, не чувам това което свиря и нямам съответният усет за тон. Тези играчки за които се говори са направени точно за такива хора, които си свирят в къщи за кеф и не се занимават професионално. Има различни модели според джоба на всеки. Един Line 6 HD 500 е перфектно решение за любител или полупрофесионален музикант. Дори на живо в клуб се свири много добре с такава играчка, стига човек да си пренастрои и сейвне блендите за съответната апаратура там. Друга добра комбинация при свирене в апартамент е лампово комбо и от FX send в Line In на добра Sound Карта, и на PC-то CAB симутатор с импулси. Така се запазва динамиката на вход и човек се учи да свири и със съответният усилвател, неговият drive и особености, защото усилвателя не е само нещото което извлича звука, това е част от инструмента и пряко влияе на начина на свирене.
  7. steve83

    Bugera - изненада

    Една голяма част от цената на дадено изделие отива за R&D. Ако същото бъде копирано, то очевидно цената на копието е много по-ниска защото то е крадено и не са наливани пари за дизайн, разработка, патенти и т.н. Отделно в повечето случаи клонингите са с много по-ниско качество на сглобка и материали от оригинала. Но по-големият проблем е, че купувайки копие човек допринася да няма бъдещи качествени изделия.
  8. В магазина може да се направи следният A/B тест. Включвате процесора към кубе, например Marshall DSL401 и прослушвате 3-4 амп симулации с drive. След това махате процесора и същата китара включвате в marshall-ският drive на кубето. Разликата е покъртителна от към динамика, плътност и естествено звучене. Това съм го правил с процесор VOX Tonelab SE който уж има лампа в преамп-а и се очаква повече, но не.
  9. Страхотен въпрос, с нетърпение и аз очаквам отговори, защото се колебая кой от двата да си купя (AMP-а ми поддържа и 8 и 16 ома), но ако разрешиш ще си позволя да добавя един допълнителен въпрос. Някой има ли представа дали новопродаваните v30 са "Made In China", защото аз дочух нещо такова и доколко това влияе на качеството им? Мерси!
  10. Ако се записва с подобни софтове то има възможност след изсвирването да се пипат настройките на абсолютно всичко по целият виртуален чайн и да се оптимизира в известна степен звука. Нещо което е невъзможно при запис с реални усилватели, ефекти и микрофони. Във връзка с това нека ако някой е записвал на скоро китара в професионално студио сподели какво ново има в методиките. Чувам, че на последък се записва суров сорс на китарата, който в последствие при мастеринг може отново да се прекарва през целият чайн и да се правят корекции на всяко ниво, за да се нагоди звука с всичко останало (както това може да се прави с един обикновен запис с Cubase и Guitar Rig plugin).
  11. Аз имам същият проблем още повече, че се касае за панелен блок. Стените на съседните апартаменти са изключително тънки и колкото и да е намалено, то винаги ще се чува. Получаването на желаният звук по естествен път (без моделиране) не винаги може да стане при тихи нива. Целият проблем е, че самият звук зависи от много неща - не само от напържените лампи. Тях можеш да изиграеш с атенюатор, но как ще постигнеш speaker load, защото за самата мембрана и звук които се извлича от говорителя това има значение. Ето как правя аз. С реалният chain свиря в апартамента, не всеки ден и по 10 минути макс, при добро ниво на звука така, че да се получава необходимото качество (колкото да си направя кефа). Например АМП-а е усилен на 4. Чува се почти в целият блок, а в съседните апартаменти все едно са при мен. Но 10 минути няколко пъти в седмицата всеки може да изтърпи и проблеми не са ми правили. Толкова с реалното оборудване в къщи. Ако искаш да свириш часове наред с него и наистина да го усилиш както трябва, за да постигнеш оптимален звук ти трябва просто репетиционна или добре изолирана от света къща. А през останалото време - звукова карта с вход за инструмент и съответният моделиращ софтуер. Ако искаш да не си обвързан с PC може и процесор с моделирани ампове, кабинети, микрофони и ефекти. Освен това ти трябват качествени тонколони или слушалки. Не е същото но... аз не виждам друг начин.
  12. steve83

    In Love

    Ето вчера какво сътворих - http://www.youtube.com/watch?v=UnxHSfRUs0U Как ви се струва главно като идея (като изпълнение ми е ясно как е, но не съм музикант )? Мерси предварително!
  13. Здравейте, Тъй като от известно време нямам възможност да следя често какви нови дигитални процесори излизат на пазара, имам следния въпрос. Кое решение към моемнта е най-подходящо за симулация на Hi Gain усилвател? Например на нещо от сорта на това - http://www.4shared.com/audio/QFgHr6WD/sat3.html - извлечен от Marshall combo, но седите не са много доволни от подобна методика на запис. Мерси предварително
  14. Здравейте, Мисля, че може да се получи интересна тема за методиката на записване на електрическа китара в студио. Сигурен съм, че това не е никак лесен процес, както и съм убеден, че в този форум има не малко хора запознати с него. По интересната част е винаги ли се използва реален кабинет или се симулира чрез мощниш процесори, какви кабинети се използват, в какви помещения се разполагат (китариста къде се намира по време на свирене), колко микрофона и какви модели се използват (на колко канала се прави записа), как се разполагат микрофоните в помещението? Интересен е и момента с обработката след това и по специално изчистване на шумовете от усилватиля - хардуер, софруер и много други.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.