Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

^ Не, интересното е как отговаряш на някого, след като той е писал преди 3-4 години и в повечето случаи вече не е активен потребител :headbang:

Отговорено

Не да седнат да прочетат правилата щото всички пишем на български!Иначе имаше цяла тема за пикингите на Кольо К където стана дума и за това,не е толкова трудно да се намери!

 

Тема 01

 

Тема 02

Отговорено
Aма не знам защо първата работа на някой нов потребител е да се зарови назад по страниците и да извади някоя тема на 3-4 години.Абе хора, гледайте малко, пише си датата на поста.Извинявам се, че заради мен тази тема ще се задържи на първа страница.

 

 

например защото мен онзи ден ме нахраниха набързо че съм пуснал нова тема когато имаше една такава стара отпреди няколко години. угодия няма братче....

Отговорено

^ Дай да не смесваме нещата : ти отговаряш на въпрос в тема на 100 години.Ако някой се интересува от суип пикинга, използва търсачката на форума и намира тази тема, чете каквото му е необходимо и така.

  • 1 year later...
Отговорено

Аз искам да питам,понеже сега се уча.Значи дясната ръка има ли нещо по специфично при държенето на перцето и трябва ли да се заглушава със дланта.Сега уча солото на Eye of the storm Ha BFMV.

 

D||---19-15---------15--19-15---------15----19-15---------15--17-14----------14------|

A||---------17----17---------- 17----17------------ 17---17---------- 16----16--------|

F||------------16---------------- 16------------------ 16----------------- 14-----------|

C||----------------------------------------------------------------------------------|

G||----------------------------------------------------------------------------------|

D||----------------------------------------------------------------------------------|

 

При този суйп горе долу го правя,защото всеки тон го свиря с различен пръст,но когато дойде тази част

 

D||---15-12---------12--15-12---------12-----14-11---------11--14-11---------11--------|

A||---------13----13----------13----13-------------12----12----------12----12----------|

F ||------------12----------------12-------------------11----------------11-------------|

C||------------------------------------------------------------------------------------|

G||------------------------------------------------------------------------------------|

D||------------------------------------------------------------------------------------|

 

правя някакъв страшен шум,понеже със показалеца трябва да свиря на 3 и 1 струна за кратко време , при което не се разбира нищо :) Та трябва ли да заглушавам повече или има някакъв номер дет не го зная :С

Отговорено

Всъщност на 11 прагче се прави с един и същ пръст, като сменяш бързо. Това е или поне аз не знам друг начин (ако хванеш 11 на 3-та и 1-ва струна наведнъж на баре (както правеше един познат) става голям ш*т).

Отговорено

Гледай всеки пръст да си знае позицията като свириш така, като имаш два тона един под друг(не видях такова тук но за в бъдеще да знаеш) ползваш баре и като имаш два тона на една струна най-добре ползвай легато защото като направиш скорост няма да имаш време да ползваш перце. Но тази техника е доста сложна, принципно не се вкарвай у такива сола и си карай първо по алтърнета докато ти се забързат пръстенцата а ако задължително трябва да изсвириш това соло с групата можеш да го промениш да го изсвириш цялото ан една струна с тапинг - тфа е най-най-най-най-елементарния начин да свириш бързо. А иначе дефиниция за суийп най-просто както бе казал metalhammer това е когато вместо VПVП(алтърнет) перцето върви VVVVПППП (примерно). Майкъл Батио го обясняваше, това е както когато цигуларите движат лъка само в една посока докато свирят няколко тона. Сега се сетих нещо което щеше да спести всичкото говорене - гледай Speed Kill на Michael Angelo Batio, има го в замундата и трите части. Там обяснява всички видове техники и трикове как да станеш изверг но не е нужно да свириш бързо упражненията му,даже ако не можеш-задължително не го прави.

Отговорено (Редактирано)

Предложение - погледнах тази пръстовка и честно казано ми се струва неудобна. Може да пробваш друга, т.е. примерно

 

D||---19-15---------15--19-15---------15----19-15---------15--17-14----------14------|

A||---------17----17---------- 17----17------------ 17---17---------- 16----16--------|

F||------------16---------------- 16------------------ 16----------------- 14-----------|

C||----------------------------------------------------------------------------------|

G||----------------------------------------------------------------------------------|

D||----------------------------------------------------------------------------------|

 

да се превърне в

 

D||---19----------------19------------------19--------------17-------------------------|

A||------20----------20----20----------20------20--------20---19-- -------19-----|

F||----------21---21-----------21---21------------21---21---------20--- 20-----------|

C||------------21-----------------21------------------21---------------19------------|

G||----------------------------------------------------------------------------------|

D||----------------------------------------------------------------------------------|

 

моите 2 цента. (дано не съм объркал някоя цифричка, че не ме бива особено с тези работи)

Редактирано от Flame
Отговорено
Всъщност на 11 прагче се прави с един и същ пръст, като сменяш бързо. Това е или поне аз не знам друг начин (ако хванеш 11 на 3-та и 1-ва струна наведнъж на баре (както правеше един познат) става голям ш*т).

 

Да и аз се опитвам да го правя така ,но от много бързото преместване на 1 пръст става шум- с баре пък да не говоря какво става :Д Главния ми въпрос беше дали има яко заглушаване със дланта или има някакъв друг чалъм.

 

 

Гледай всеки пръст да си знае позицията като свириш така, като имаш два тона един под друг(не видях такова тук но за в бъдеще да знаеш

Има го първо на 12 прагче после на 11 ,но с баре ми е по трудно сякаш

Отговорено (Редактирано)

Разбира се, че има и в известна степен заглушаване с дланта на дясната ръка (при китара за десничари). Това се учи с времето. Най-важното е да правиш упражненията бавно докато не ги направиш перфектно, а в последстие се забързва (жалко, че не винаги съм се досещал за това и сега това ми пречи). :)

 

П.П. Сега се сещам, че гореспоменатия шредър една джаджа която седи след заключващия нът на китарата и при суийпване я спуска към първо прагче за да направи точно това приглушаване (ама егати обяснениято - не знам името на тая глупост :D ). Но винаги е по-добре да можеш да свириш арпежите и без такива "помощни" средства.

 

едит:

за това става въпрос Редактирано от dean_dime
Отговорено

При тази техника както и при други си има доза индивидуализъм. С други думи дали ще избягваш нежеланите шумове посредством лявата ръка, или чрез заглушаване от дясната е въпрос на... възможност. Аз лично заглушавам с дланта на дясната ръка. Не разбрах какъв точно е проблема на последния питащ относно мажорните арпежи, кое за кой пръст му пречи, но с две думи действай бавно докато свикнат ръцете, от там нататък...

Отговорено

Хаха какво ли не измислиха вече :) Мерси на всички ,които отговориха.Мисля да заделя 3 часа на ден с бавни упражнения,пък след месец ще видим дали съм имал нерви и полезно ли е било :D

 

П.П доста як китарист е тоз от клипа...буквално

Отговорено

За целта можеш да ползваш и най обикновен ластик за коса. Другия вариант е да заглушаваш, като най добре да свикнеш и с двете ръце комбинирано. С ластик малко глъхне звука между другото. Просто защото спира вибрацията към нъта до някаква степен. :)

Отговорено
При тази техника както и при други си има доза индивидуализъм

Това естествено е абсолютно правилно!Има най различни разработки за постановката на ръцете.Естествено тези разработки са направени от китаристи,които притежават свой собствен стил.Когато се учи подобна техниа е много важно да се синхронизират 2-те ръце,което най-лесно според мен става на акустично свирене без китарата да е пусната някъде.Първо трябва да се започне от арпежи с по-малка структура и лесни захвати,такива са арпежите на 2-3 струни.След това се надграждат и така с времето се отработва една постановка на ръцете.Идеята е когато се прави арпеж на 5-6 дори и 7 струни,да се "нацепи" на части и постепенно да се слива :thumbs_up:

Това го казвам от своя опит и виждане :punk_guitar:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.