Jump to content
Българският форум за музиканти

Кратък гид за начинаещи певци


Recommended Posts

Доколкото знам, не е зле като вокал и да можеш поне да "дрънчиш" на някакъв музикален инструмент. Поне да му знаеш коя нота къде е. Така по-лесно ще си уцелваш тоновете, по-лесно ще си тактуваш и по-лесно ще си правиш разпевките и упражненията. Аз си акомпанирам с китарата ми, например.

 

 

Колкото до съветите на Евтим Джерекаров, аз следвам някои от тях. И бих казал, че съм научил по нещичко от това.

 

 

Аз се дера, но го правя така, че и да изкарам някакъв тон освен драйва, все пак (не е невъзможно), и така, че да се разбира всяка една дума. Целта е да се види, че пее човек, а не че реве животно. :D  А освен това правя и доста чисти вокали, стараейки се да има някакъв баланс.

 

 

ROCK'N'ROLL! :metalist:

Мони

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Би ли демонстрирал нещо от твоите умения, та макар и чрез web камера? Ще бъде полезно за мнозина! :thx:

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ООООХХХХХХ !!!!!!!! Изчетох до тук всичко , имам нужда от аплодисменти :Д :Д Никой нищо конктретно не казва по темата в крайна сметка, а нещата , които са необходими да се спазват за добро пеене са доста елемтарни като теория и изисткват много , ама много практика ;))))))))

Поемането на голям обем въздух , задържането чрез свиване на диафрагма(намира се под белите дробове и е мускиул така да се каже , кито не знае)и изпускането на въздуха постепенно е в основата на пеенето ! Другото е правилното минаване на въздуха през трахеята , гласните струни и излизането от устната кухуна , без да се спира никъде , тоест напълно отпуснати трябва да бъдем.Всичко , което излиза като звук резонира т.е. усилва ,обогатява се чрез естествените резонатори на тялото , а именно гръден кош, устна, носни и челна кухини(за което ние не го мислим освен , че се чувства едно трептене в нас)Упражнения за разпяване всякакви , пълно в интернет с такива, но те нямат смисъл, ако дишането не е правилно ! ДИШАЙТЕ :)))))))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пеенето изисква много упорит труд, много време и усилия.

Това дишане (диафрагмено или междуребрено) е само малка част от това което е необходимо за да станеш добър певец.

На мен зора ми беше в тоналностите макар, че още от пъривя път улучвах точния тон на пианото след това в песните с по- трудна мелодия имах затруднения. Минало!

Да не говорим и за техника която аз лично все още уча украсяване на ток, вибрато, преминаване от мост на мост без проблем.

Много учители и хора много погрешно си мислят, че след 1 година било то и добро пеене ще им се разшири диапазона, вярно ще имат по- голяма гъвкавост но като цяло нищо. Ключа е в техниката при нас мъжете има похват наречен микс а то е също така наричам пасаджио(от италиянски).

А това е микс, между гръден регистър, този с които обикновенно говорим и главов регистър!

За това казвам, че много учители погрешно учат децата да се мъчат с вдигнат ларингс до горе и да напъват като насрани а то не излиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пеенето изисква много упорит труд, много време и усилия.

Това дишане (диафрагмено или междуребрено) е само малка част от това което е необходимо за да станеш добър певец.

На мен зора ми беше в тоналностите макар, че още от пъривя път улучвах точния тон на пианото след това в песните с по- трудна мелодия имах затруднения. Минало!

Да не говорим и за техника която аз лично все още уча украсяване на ток, вибрато, преминаване от мост на мост без проблем.

Много учители и хора много погрешно си мислят, че след 1 година било то и добро пеене ще им се разшири диапазона, вярно ще имат по- голяма гъвкавост но като цяло нищо. Ключа е в техниката при нас мъжете има похват наречен микс а то е също така наричам пасаджио(от италиянски).

А това е микс, между гръден регистър, този с които обикновенно говорим и главов регистър!

За това казвам, че много учители погрешно учат децата да се мъчат с вдигнат ларингс до горе и да напъват като насрани а то не излиза.

Пеенето не е в диапазона ,регисътра и тн. ти ако не можеш да възпроизведеш правилен тон , няма да ти помогне дишането така си е.Пеенето е съзнателен процес, колкото повече мисъл и съзнание има толкова по-добре се пее , останалото е технично пеене , което мен лично не ме впечатлява само по себе си .Ларинкса трябва да е свободен, не да се стяга и въздушната струя да се насочи към твърдото небце. Всеки глас е различен , не можеш да се кажеш, че вибратото не един е добро на друг лошо , няма такива термини ...спецификата на гласа го прави красив и различен.Правила няма , отпуснатост , съзнателност и дишане :)))))))))))))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак зависи - много от рок и метъл певците не пеят много отпуснато - със съвсем отпуснато гърло, едва ли има как да се получи рокаджийското "реване", което повечето млади рок и метъл певци така търсят. То се получава при относително стегнати, свити гласни връзки. Естествено, че не трябва да се прекалява със стягането и напъването, но ми се струва, че това, което описваш, е само едната страна на монетата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещнал съм  една техника, която съхранява гласа на живо. Това съм го виждал при Тони Мартин (Black Sabbath) и Ролф Кашпарек (Running Wild). Ако приемем, че един рок концерт трае час и половина-два, през първия час и половина певецът не взима най високите тонове от репертоара - ла, си в първа и до във втора октава, а пее някакви компромисни по-ниски тонове. И когато дойде време за най-значимите песни към втората част на концерта, тогава показва пълния обхват на гласа си. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак зависи - много от рок и метъл певците не пеят много отпуснато - със съвсем отпуснато гърло, едва ли има как да се получи рокаджийското "реване", което повечето млади рок и метъл певци така търсят. То се получава при относително стегнати, свити гласни връзки. Естествено, че не трябва да се прекалява със стягането и напъването, но ми се струва, че това, което описваш, е само едната страна на монетата.

Аз не одобрявам "напрегнат " начин на пеене , именно това е което казвам , че всеки глас има собствена стойност , това , че велики рокаджии пеят по е определен начин не означава , че всеки може , то е до анатомия , дух , душа .... Ако беше инак всеки щеше да го може ;) Нека не гледаме монетата като една или друга страна тя има стойност , идентичност.Не виждам смисъл да се напъват каквито и да е струни , за да се постигне нещо ! Браво за темата и добре е това , което си написал в началото като грижа за гласа,аз самата се уча от такива съвети

: )))))))Поздрави 

Редактирано от Sora Namo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че ти не одобряваш напрегнатото пеене е твой избор и вкус. Има жанрове, които не биха могли да съществуват, ако се разчита само на чистото такова. Дишането, разпяването и правилната постановка са много важни за доброто и безопасно пеене, но например упражненията, които се ползват от повечето педагози за пеене тип "бел канто" имат по-скоро ограничено приложение при хората, които искат да кажем, да пеят метъл. Не казвам, че са безполезни - напротив, основите са си основи - но понякога не са достатъчни.

 

Поздрави!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре, дали става дума за оперно, джаз, рок пеене , шотландко или българско народно и тн . .... си има неща, който няма начин да се изимитират.Например в джаза една бяла певица никога , ако ще и пластични оперции да си прави 100 000, няма да успее да пее както една чернокожа го може !Казваш, че пеенето на рок музика , вреди на гласа и води до болка дори ? 

Редактирано от Sora Namo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не казвам това. Казвам, че за някои типове тоноизвличане се налага, гласните връзки да са сравнително затворени, което си е вид стягане. Естествено, за всяко нещо си има техника, но това не го прави безкрайно лесно или неуморяващо. Мелиса Крос има няколко DVD-та от серията Zen OF Screaming, където обяснява как прави нейното характерно дране. Макар да изглежда лесно, няма как то да е съвсем безвредно за гласа, ако се ползва прекомерно много. Със сигурност уморява гласа много повече от пеене, да кажем, на гръден регистър, в средата на диапазона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ООООХХХХХХ !!!!!!!! Изчетох до тук всичко , имам нужда от аплодисменти :Д :Д Никой нищо конктретно не казва по темата в крайна сметка, а нещата , които са необходими да се спазват за добро пеене са доста елемтарни като теория и изисткват много , ама много практика ;))))))))

Поемането на голям обем въздух , задържането чрез свиване на диафрагма(намира се под белите дробове и е мускиул така да се каже , кито не знае)и изпускането на въздуха постепенно е в основата на пеенето ! Другото е правилното минаване на въздуха през трахеята , гласните струни и излизането от устната кухуна , без да се спира никъде , тоест напълно отпуснати трябва да бъдем.Всичко , което излиза като звук резонира т.е. усилва ,обогатява се чрез естествените резонатори на тялото , а именно гръден кош, устна, носни и челна кухини(за което ние не го мислим освен , че се чувства едно трептене в нас)Упражнения за разпяване всякакви , пълно в интернет с такива, но те нямат смисъл, ако дишането не е правилно ! ДИШАЙТЕ :)))))))))

Никой нищо конктретно ... ихаа :)

Добре дошла във форума първо.

Поемането на голям обем въздух - не е нужно, ние винаги поемаме достатъчно въздух.

задържането чрез свиване на диафрагма - диафрагмата не е мускул, който може съзнателно да бъде управляван, виж мускулните групи, отговорни за въпросната дейност - може да се управляват

изпускането на въздуха постепенно - единственото важно от посочените.

 

По естеството си работата с резонаторите (като част от техниката на пеене) е въпрос на визуализация.

Гръдният кош е пълен с тъкан - не е резонатор, което не пречи да визуализираме "гръден" звук,  носната и устната са , челната е също визуализация, съответно миксирането на двете визуализации, също е визуализация :). Което не пречи да имаме кинестични усещания.

Затова пък мускулните групи, които са от значение, за да няма "спиране" на въздушната струя са съвсем реални и, съответно, придобиването на контрол върху тях - е от значение.

Както е от значение тренирането на слуха и артикулацията.

за което ние не го мислим освен , че се чувства едно трептене в нас - усещането на трептене е вследствие на осъзнаване на певческия процес, комбинация от правилното резониране на съответния тон + трениран слух, и разбира се тренирани кинестични усещания по отношение на преминаващата енергия/струя.

Колкото повече практика, толкова по сме "настроени" към най-подходящата постановка за всеки тон.

Когато сме настроени, за дишането не се мисли.

Издишайте контролирано и пейте! Приятни занимания!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.