the_gorer Публикувано Октомври 18, 2007 Публикувано Октомври 18, 2007 Имам едно много важно питане, което е адресирано само към хората с опит. Почти завърших дърводелската работа по китарата, която правя, и стигнах до момента, в който трябва да ползвам кит за да загладя неравностите и едрите вдълбавания и изкривявания, които е оставило зегето по тесните страни на тялото (там, където съм изрязвал формата). Пред мен стоят три варианта: 1. Да ползвам купешки кит за дърво за запълване на неравностите и вкопаванията. За него почти ми гарантираха, че щял да се свие с времето и да напука боята. 2. Да ползвам собственоръчно направена смес от дървен прах и епоксидна смола, за която ми гарантират, че няма да се свие. Това, обаче, ще е трудна задача за мен, поради гнусното естество на епоксидната смола - труднос е забърква и още по-трудно се смесва с дървен прах, хеле пък за нанасянето не ми се мисли кво ще е. 3. Да си направя подобна смес с дървен прах, но да ползвам дърводелско PVA лепило, вместо епоксидна смола. Това според някои също щяло да се свие, защото PVA лепилата се свивали. Какво ще е най-добре да се направи? Цитирай
smartpeter Отговорено Октомври 19, 2007 Отговорено Октомври 19, 2007 Здравей, Нито един от трите варианте! Трябва да шлайфаш всички неравности докато изчезне и последната от тях!И давай снимки-мисля, че участниците във форума най-много това искат! Поздрави, Петър Цитирай
AXE Отговорено Октомври 19, 2007 Отговорено Октомври 19, 2007 И аз това щях да питам. Не разбирам от тия работи, но след като има китари с видима шарка на дървото, значи би трябвало да има начин да се направи и без кит. А това ми се струва по-лесно от мазането на разни съмнителни смески Цитирай
vlex Отговорено Октомври 19, 2007 Отговорено Октомври 19, 2007 За съжаление видимите шарки и шлайфането са варианти, когато дървесината е в повече. Един вид имаш да речем половин-един см в повече и можеш да си позволиш разни кълцания отсам оттам, така че дъската да има все още необходимата дебелина. Когато обаче дъските са минали щрайхмус и са на предела на дебелината, тогава шлайфането не е най-добрия вариант. Аз лично бих препоръчал запълването с хоуммейд кит (този с епоксидната смола ми изглежда добро решение) или ако няма да се вижда (демек ако финишът няма да е (полу)прозрачен директно със смола, без стърготини). Другият ти вариант е да шлайфаш и отгоре да сложиш топ, но предполагам не ти се занимава с фурнири отново, тъй че... Поздрави, Влад Цитирай
ivivdim Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 Във фирмата в която работих до преди около година и половина внасяхме доста консумативи за мебелната индустрия, в това число китове за дърво. Стандартните които предлагахме бяха предвидени за малки дефекти, но не отдавна доставчик ни демонстрира нов продукт - термостапящ се кит за дърво на пръчки - за пистолет (тези които се ползват за разни силиконови лепила, примерно от сотаджиите). Демото беше следното: взема дървено трупче на което му липсва сериозно парче (или направо е изпаднал някой чеп), допира му странично алуминиево блокче (хем като оформяща стена, а същевременно като "охлаждащ" елемент. С пистолета "изцърква" в кухината от кита, задържа няколко секунди и накрая с няколко движения с едно пригодено за целта острие отстранява (остъргва) получилите се излишъци. Резултатът е много добър, китът е в няколко разцветки и се байцва. Ако мислиш, че това нещо може да ти бъде полезно, сайтът на фирмата е www.kammarton.com - търси Ивелин Попов (човекът който отговаря за тези продукти там). Успех! Цитирай
smartpeter Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 За съжаление видимите шарки и шлайфането са варианти, когато дървесината е в повече. Един вид имаш да речем половин-един см в повече и можеш да си позволиш разни кълцания отсам оттам, така че дъската да има все още необходимата дебелина. Когато обаче дъските са минали щрайхмус и са на предела на дебелината, тогава шлайфането не е най-добрия вариант. Аз лично бих препоръчал запълването с хоуммейд кит (този с епоксидната смола ми изглежда добро решение) или ако няма да се вижда (демек ако финишът няма да е (полу)прозрачен директно със смола, без стърготини). Другият ти вариант е да шлайфаш и отгоре да сложиш топ, но предполагам не ти се занимава с фурнири отново, тъй че... Поздрави, Влад Здравей, Какво значи дървесината да е в повече!??? Когато човек изработва какъвто и да било детаил винаги трябва да има предвид крайните му размери и да се събразява с тях когато работи! Поздрави, Петър Цитирай
KingdomX Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 (Редактирано) Ако правилно съм разбрал става дума за мястото където е играло зегето и от триона са останали нарези с дебелина по малка от милиметър, вероятно? Ако е така според мен най-удачния вариант е шлаифането с няква ситна шкурка, докато не стане гледко. Ако става дума за процепи , там където е лепено - епоксидната смола с триците ми се вижда най-удачен вариант, поради факта ,че е почти безцветна и като се смеси с триците става с цвета на дървото. Няма да е зле да качиш някоя друга снимка да се види точно за какво иде реч, че май всеки разбира различно. Едит: Видях в другата ти тема снимка. Шлайфането с финна шкурка върши идеална работа Поздрави, Рендаков!!!! Редактирано Октомври 20, 2007 от KingdomX Цитирай
vlex Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 Здравей, Какво значи дървесината да е в повече!??? Когато човек изработва какъвто и да било детаил винаги трябва да има предвид крайните му размери и да се събразява с тях когато работи! Поздрави, Петър Разбира се така е, но всичко зависи от увереността на дърводелеца/лютиера/майстора/човека. Ако е уверен в способностите, ръцете си и апаратурата си може да работи с точност под 1мм до крайния резултат. Когато обаче човекът не е много вещ или е предпочел да се подсигури винаги може да остави малко от фирата на елемента, така че накрая да се свали излишъкът на щрайхмус (ако говорим за конкретната талпа), с пили, шкурки и т.н. Всичко изхожда от факта в случая горер оставил ли е аванс при евентуални непредвидени дефекти или грешки или е бачкал точно по чертежите. Тъй като видях, снимките в другата тема предполагам, че се е придържал точно до чертежа, което е доста кофти в случаи като неговия. Тогава просто не може да си позволи да се мине на някоя снемателна машина и да изравни всичко културно, освен ако не иска д алепи отвсякъде фурнири. Това исках да кажа Поздрави, Влад Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 20, 2007 Автор Отговорено Октомври 20, 2007 (Редактирано) Накратко: оставил съм около милиметър или два в излишък отстрани на линията, по която се водех докато рязах. Проблемът е, че трионът на зегето се гъне и в случая се е подпъхнал на няколко милиметра под тази линия и е вкопал тялото навътре от другата страна на среза. С други думи, срезът не е вертикален, а е наклонен навътре към тялото. Изглежда никой не е видял тази диаграма в другата тема: Редактирано Октомври 20, 2007 от the_gorer Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 Ами баце, кофти е станало тва, блъскай епоксидна смола, както си решил, и ще стане. Цитирай
Hillbilly Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 А защо не го заоблиш,в смисъл да скосиш и горния ръб и шлайф..? Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 20, 2007 Автор Отговорено Октомври 20, 2007 А защо не го заоблиш,в смисъл да скосиш и горния ръб и шлайф..? Не те разбрах. Искаш да си стесня китарата с 4 милиметра от едната страна ли? Цитирай
the_gorer Отговорено Октомври 20, 2007 Автор Отговорено Октомври 20, 2007 Ще налепя ей тези нещица (сцпени на две букови дибли и трески чам) в най-вкопаните части и по вътрешния край и чак след това ще запълня останалите кухини с епоксидна смола, защото се оказа, че нямам много втвърдител и с наличното количество не мога да забъркам достатъчно много епоксидна смола със стърготини. А не ми се дават 6 лева за нова тубичка, нали се сещаш? Цитирай
ceco milanov Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 Горере ако позволиш един съвет от мен за в бъдеще за да си спестиш подобни проблеми. Недей да чертаеш с маркер поради 2 причини. Първата - маркера е с много мастило, което попива в дървото. Тва ти го казвам защото после ако решиш да свалиш маркера от дървото ще падне едно шкурене и ще ти замине голям слой от материала. Второ - маркера чертае прекалено дебело. Позлвай моливи! Няма да ти попива в дървото и мисля, че сам ще се убедиш, че става по- лесно. (ако си пробвал с молив и не ти е харесало тогава не вземай нещата по- горе под внимание) Искам да те питам какво ножче си сложил на зегето? Прегледах страниците по назад и видях, че зегето ти е висок стандарт, което ме кара на мисълта, че за да станат тия вдлъбнатини си резал с по дебело ножче. Принципно за дърво като бука е по- добре да сложиш по тънко- острие. Като си режеш без да лягаш целия на зегето няма да се получат тия проблеми, който имаш сега. Може да не е било и досатъчно остро. Прощавай за офф- топика Цитирай
Overdrive Отговорено Октомври 20, 2007 Отговорено Октомври 20, 2007 за съжаление и аз имам същия проблем с баса които правя и може би ще трябва да му намааля размерите с 1-2мм Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.