Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпроси за еквилайзери и компресори


RaverWild

Recommended Posts

Аз го ползвам вече 5 години и съм възхитен. Параметрите му са страхотни. Тегло 530гр. цена 253лв и го захранвам с с литиев акумулатор, когато съм някъде навън. Може да го изпробаме който иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Koobenot : Лаптоп не искам да ползвам. Не. Това е личен избор. Знам - по-трудният път е, но това ми е решението. Има няколко причини:

1) Като тийнейджър, тоест до заведната 1995г когато завърших 12ти клас, нямах възможност да имам инструмент. Тогава да правиш музика с компютър за повечето хора беше немислимо и не се гледаше сериозно, докато всъщност имаше начини и аз ги ползвах. Но ако имах възможност, щях да си купя синт и барабани (все още си мечтая за един акустичен черен TAMA сет). Дори 2002г официално спрях да правя музика. Случайно стана че 2010г си купих електронни барабани и оттам взех да купувам и други неща, от които запазих само няколко машини.

2) Нямам идея как се превежда, но на английски е tactile feedback, тоест да усещаш че пипаш нещо реално и то да е добро усещане. Знам, същото се постига с контролер вързан в лаптопа, но не искам (виж и долните причини)

3) В реалният живот аз съм програмист. Гледам екран по-сериозно от 1991г, а от 2004г го гледам и целодневно-професионално. И това не ми харесва. Екраните са големи, отнемат ми от вниманието. И ме дразнят. Предпочитам на една маса да има наредени няколко машини с малки екранчета. Някои ползват таблети, знам. Но и това ме дразни. Още на живо не съм се случвал, но искам да виждам хора пред мен, не нещо да ми свети. Дори мисълта за екран ме дразни. Това е една от основните ми причини. Знам че в момента с лаптоп е много лесно, знам че съвременните DAW са със супер възможности, но не ги искам. Това е личен избор и вкус, дори естетически вкус, пък и стил. Много хора няма да ме разберат, но съм свикнал - едно време не ме разбираха че правех неща с компютър, днес не ме разбират че не ща лаптоп. Но така съм решил. Това е моят стил. Своего рода индивидуалност.

Недостатъци:

1) По-трудно е, налага ти се да знаеш повече неща

2) харчиш повече пари

3) имаш по-обемист и тежък сетъп за пренасяне

4) занимаваш се с контакти и волтажи

5) Всяка машина има собствен характер на звука и начин на работа

6) Не винаги МИДИ-имплементацията е перфектна

7) Често машините имат разни дребни недостатъци, примерно подръжка на семпли само до 48khz или дори до 44.1 и често до 16 бита или просто сегашната версия на фърмуеъра има недостатъци и чакаш следващата

Все пак съм го решил и малко по малко го прилагам. Недостатъците са доста, но горе-упоменатите причини за мен са по-важни.

Иначе който иска да ползва лаптоп - моля. Много добре знаеш, че има хора които ползват само Pioneer плейъри, а все още има и хора които всичко което имат на масата са два Technics-а с миксер. Аз съм от тия само с машини и миксер. Ние сме още по-малко популярни, но ни има.

За момента мога да дам пример че си пренесох основния сетъп през океана до България и влезна целия в един куфар без проблеми, дори остана място (5 машини нормален размер общо)

Това всичко го изброих за да обясня защо няма да ползвам лаптоп в сетъпа. И няма сила на земята и в Ада, която ще ме накара.  :)

Сега да видя и другите какво са ми писали.

Редактирано от RaverWild
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^
Пред мен стоят подобни задачи. 
За себе си стигнах до някои решения.

Бях запален по аналоговите синтезатори, но надделяха някои недостатъци:
- нестабилен строй - настройвам и се разстройва от промяна на температурата,
отклонението е малко, но например когато искам да настроя два осцилатора в много тесен унисон 
се получава биение от което един много продължителен звук започва да заглъхва бавно 
след определен брой секунди.
- ограничени възможности - колкото апаратура има - толкова и става прекалено скъпо за повече.

Като програмист съм доволен от системата Csound.
Това е система за звуково програмиране с най-дълга история.
В основата си е език за програмиране от невисоко ниво.
Работи гладко даже на скромен компютър.

Могат да се програмират виртуални инструменти и всякаква обработка на звука - 
еквалайзери, ревербератори, компресори и т.н.
С отделни команди са реализирани всевъзможни осцилатори, филтри, 
модули за физическо моделиране на струни и много друго.
Има много книги и готови примери за програмиране (например намерих програма 
виртуална дръм машина TR-808, която като програмист мога да променям за каквито искам цели).

Лесно се пишат виртуални инструменти (плюс всички ефекти), на които може да се свири на живо.
Има удобен за програмисти език за кодиране, с който може да се записва 
и просвирва сложна партитура.

На Csound написах (или намерих готови) програми за каквито ми трябваха 
мелодични, хармонични и ударни инструменти, с управлението им от MIDI контролери
(и необходимите ефекти, като се започне от добър ревербератор).

Ако трябваше толкова много функции да се изпълнят от апаратен сетъп щеше да бъде невъзможно
огромна система от модули и друга апаратура. 

Така при мен надделя виртуалното, въпреки че си харесвам аналоговата апаратура
и класическите акустични инструменти (даже като семпли) имат ненадминато качество и сложност 
на звука плюс изпълнителски възможности (в Csound свиря и със семпли, включително записани от мен).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с аналоговите недостатъци. Аз затова ползвам цифрови синтезатори/машини. Но пак предпочитам реалната машина, но както казах това е напълно личен избор с много силни лични причини, които изложих по-горе. Имам няколко семплъра и две неща дето са вид цифрови синтове.

Това за Csound изглежда много интересно, но не е мойто нещо. И аз съм програмист, но ако може да не се пише код, предпочитам да не пиша :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

Лаптоп не искам да ползвам ...

Разбирам. Единственото, което все още ми идва наум е да погледнеш техниката в категория "психоакустични ефекти" - цък. Това са устройства, най-често exciter-и, които на база различни математически алгоритми създават нови хармоници и обогатяват подадения им сигнал. Най-популярният е BBE Sonic Maximizer 882i и като цяло в Интернет хората се разделят на два фронта - едните се кълнат в него, другите го мразят. В моята практика ми е вършил работа на местата, където съм очаквал - микрофон в пулта, бас китара в пулта, рехави кийборди, стар глух запис в стил "Плоча Балкантон голямата зима на 68'" и прочие. Не ми е помагал примерно при сигнал записан от китарна апаратура с много distortion, просто защото тоя сигнал е толкова богат на хармоници, че няма накъде. Просто се омазва накрая и нищо не става ... но пък други хора казват, че им върши работа и затова.  Все пак, решението което колегата Лими предлага ми се струва най-компактно и смислено от всичко изговорено до тук.

Абе ... тестове му е майката, пътят към мечтания звук е трънлив, болезнен и все пак супер вълънуващ! :)

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@RaverWild Да попитам нещо от любопитство - за живите си участия на каква PA система смяташ да разчиташ? Своя собствена или тази на клуба/заведението? Във втория случай нещата са доста полярни и варират от "покъртително зле" до "готин звук" и освен това правилото " клуб в по-голям град -> по-хубава уредба" изобщо не важи ... по-скоро е до манталитета на собственика. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Koobenot   Ако ползва този DBX GORACK, с каквато и апаратура да свири все ще успее да докара добър, а често пъти и много добър звук. Има 16 вида готови EQ  присети плюс простият за употреба компресор. За 5 минути ще си направи добър звук с неутрални корекции в чуждата апаратура. Където съм го ползвал точно толкова време ми е било достатъчно. Все пак е нужно предварително на репетиция да си е направил приблизителен баланс между инструментите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Лими написа:

Ако ползва този DBX GORACK, с каквато и апаратура да свири все ще успее да докара добър, а често пъти и много добър звук.

Прав си само донякъде, ако апаратурата в заведението изобщо става за нещо. Напоследък гледам в някои заведения се изхитриха и взимат някакви китайски караоке колони с акумулатор, които не стават за нищо. Миналата година трябваше да озвучавам пиано + да пускам допълнителна музика от лаптоп. Попитах имат ли озвучаване в заведението и като ми казаха, че "имат 2 големи активни колони", реших да си спестя мъкненето на мои колони и усилвател, затова отидох само с миксера, пианото и лаптопа. По време на саундчека почти не можах да позная звука на пианото си, каквото и да се опитвах да направя с миксера, а той е хубав (с компресори, параметрици и т.н.). Просто говорителите на колоните толкова си можеха. Да, вероятно DBX-а ще смекчи нещо, но когато крайното ти звено е такова, каквото и да включиш преди него, ефектът няма да е значителен. ;)

По-скоро бих обобщил с това, което каза Koobenot - зависи от манталитета на собственика. :)

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@yamaha Това се опитвах да обясня. Бях скоро в "елитен" софийски клуб, дето ужким се свири метъл, и наистина, хубав Берингер дигитален миксер и накрая ... някакви съмнителни Peavey колони и резултатът беше пълен мазаляк. Каквото и да има преди тези колони, резултата ще е покъртителен.  

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, Koobenot написа:

... някакви съмнителни Peavey колони...

Peavey правят добри озвучителни колони, но тия явно наистина са били от "съмнителните".

Друг пример - редовно озвучавам концерти в едно пловдивско читалище, в което си има озвучаване. Каква беше изненадата ми, когато за пръв път преди доста години отидох там да направя първото озвучаване в залата...Видях 2 големи Peavey колони, монтирани високо от двете страни на сцената и свързани към един пауър миксер Динакорд, модел PowerMate 800-3. Понеже основната ми работа е в студиото, а озвучаванията ги правя между другото, първоначално миксерът не ми направи впечатление, дори се зарадвах, че ще озвучавам на маркова апаратура. Да, ама като свързах микрофоните и пуснах музиката да правя чек, установих, че звукът хич не ми харесва, ако и като цяло апаратурата да имаше достатъчно тяга. Както и да е...пооправих горе-долу нещата с корекциите по каналите и с общия EQ, а след като концертът свърши, при разговор с шефа на читалището се осведомих колко им е струвала покупката на пулта с колоните. Каза ми една сума, от която ми стана ясно, че две пи ви колони с тази мощност + активен динакордски пулт от тази серия по никакъв начин няма как да се вместят дори и в 2-3 пъти по-висока сума от тази, така че явно разполагат с фейк-китайчета с табелки на фирмите върху тях. На всичкото отгоре когато се прибрах, реших да проверя каква е реалната цена на PowerMate 800-3 - оказа се, че Динакорд просто нямат такъв модел - имат 600...1000...1600...2200, но 800 нямат. :) В интерес на истината това в залата звучи поне 5 пъти по-добре от онези караоке колони в заведението, но в никакъв случай не е с качеството на звука ако си бяха оригиналните 2 фирми. ;)

 

П.П. Понеже имам един колега-озвучител, който работи в Динакорд и озвучаванията са му основната дейност (разполага с екип и огромна апаратура за звук и светлина), та около година след първото ми озвучаване с тази апаратура, идва той един ден в залата на читалището, поглежда към миксера и на лицето му се изписа огромна изненада. После ме погледна и ми каза саркастично "С много рядък миксер озвучаваш, сигурно е единична бройка", на което му отговорих да не се бъзика и че съм проверил какви модели прави Динакорд, но професионалиста си е професионалист - само го погледна за секунда и разбра, че е китайче с табелка...но горе -долу бива, аз вече свикнах с корекциите и звука от тази конфигурация, пък и не са някакви супер фейкове дето за нищо не стават. :D

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читалищният звук в България ми е до болка познат, свирил съм в не едно и две. Берингер навсякъде, ако има нещо по-марково или е старо или е просто лейбъл върху кутията. Проблемът е общ - от една страна се стопанисва изключително зле, не се пази, не се съхранява правилно, всеки може да я пипа и експериментира с нея, от друга страна имаме разбойническия манталитет на част от колегите, които дори да се купи нещо по-марково, намират удобен момент да заменят високоговорител "Благоевград" с някой Dynacord, дори съм чувал за още по-големи ентусиасти, които заменят капсула от Shure SM-58 с някакъв китайски микрофон, мошеническото майсторство достига зенитни нива на моменти ... и накрая се получава горната картинка. Все пак, бавно но славно, виждам, че се печелят някакви европроекти и техническата база се обновява - я някое пиано, я барабани, я някое по-марково стъпало ... и където има разум и морал, нещата стават. Ще се изненадате колко много европроекти и програми за финансиране има, просто трябва някой да седне и да опише проблема и да се направи адекватно запитване - пари се откриват, по-скоро посоката липсва. Останалите я карат на принципа "ден да мине, друг да дойде" и това е положението ... както и в абсолютно всички други сфери на живота. :) 

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност аз направих прибързано грешно заключение по-горе. Добрият звуков резултат зависи не само от цялата апаратура и инструменти, но и от стил музика. Да приемем, че и музикантите са на високо изпълнителско ниво, но ако свири тежък хард/хеви рок, оркестров джаз или нещо подобно, никакви магически кутийки като моята не биха помогнали при нискокачествени крайни модули. Това, което не съобразих по-горе е, че моята музика(ако сте я чули тук из форума) е по-семпла и по-лесно се озвучава, защото няма тежки динамични и други честотни изисквания. Аз свиря сам с една китара и лупер плюс още един два ефект педали. Затова почти с всякаква озвучителна апаратура и този dbx GORACK съм постигал достатъчно добър резултат с минимални усилия. А дали това ще удовлетвори автора на тази тема, може да се разбере само след проби на живо, за което съм готов да му съдействам.

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм. Забелязал съм, че колкото по-тежък е стила, толкова по-трудно се озвучава - в метъла например борбата за средночестотния спектър е ожесточена, и китарите се мъчат да пробият, и баса, и барабаните, и вокала ... а пък трябва касата да звучи демонично мощно. От друга страна пък, ако вземем класическата музика или джаза, там дори в определени клубове и микрофони няма - сядаш и почваш, ако ставаш, веднага лъсва без особени помощни средства. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.