Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпроси за еквилайзери и компресори


RaverWild

Recommended Posts

Привет,

Мисля към средата на годината да си купя нещо и правя проучване. Става дума за педали само. И не се целя в хай-енд продукти, нещо масово ме интересува.

1) Тези от вас които имат еквалайзер и/или компресор в такъв вид, може ли да споделят снимка какво имат и да кажат от какво са доволни от какво недоволни от това което имат

2) Ако сега бихте купили нов педал, за какво бихте гледали в един еквалайзер? А в един компресор?

3) За или против мулти-педалите? Нямам идея как им се казва на български, но имам предвид тия дигитални педали, дето имат по няколко ефекта в тях. Че из тубата гледам доста народ ги ползва, някои казват че са доволни.

4) Мнения за "мини" версиите? Забелязвам че някои педали (специално гледах компресори) имат "мини" версия. Примерно MXR. Реално само размерите на педала ли са различни или има и други разлики? Защото гледам уж един и същи педал, но мини-версията значително по-евтина в Thomann.

Пак казвам - само за педали иде реч. Юрорак модули или друг формат - не.

Мерси

Редактирано от RaverWild
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ни кажи за какво си решил да ги ползваш тия педали (по народному ги наричаме "камиончета"), че да дадем адекватен съвет. Имат си предимства и недостатъци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изхода на миксера. Нямам идея дали е най-добрия вариант. Реално искам да бутна еквалайзер на всеки инструмент, но това са повече покупки. 

Така че идеята е честотно оформяне на финалния микс и компресиране. За електронна музика иде реч, нищо акустично няма да е вързано.

И последния въпрос е захранване - някои подържат да им сложиш 9V батерия, но повечето са на 9V захранване. Някакъв трансформатор ли си взимате за това? Ако вържем примерно 3 ефекта във верига, нямам идея колко ток хабят ама какво захранване ще ни трябва за трите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изхода на миксера в педалче? Звучи ми доста странно. :blink:

Нека се опитам да гадая. В миксера имаш някакви входни сигнали - семплери, дръм машини, синтове, джиджавки и т.н. после искаш смесения сигнал да го подадеш нанякъде, но да звучи по-"мастериран" - предполагам към колони или за записи към DAW (било то през външна звукова карта или вградената на миксера, ако има такава).

Ако подаваш сигнала към активни/мониторни колони/външна озвучителна система педалчета не ти трябват, трябва ти рак процесор, най-малкото защото е стерео и е пригоден за тази цел. Педалчетата обикновено се слагат на отделните канали, с цел да постигнеш някакъв ефект върху конкретен инструмент. Не че не стават и да ги сложиш на main out, но не им е това предназначението. Ако искаш да правиш записи в DAW, не са ти нужни - спокойно можеш да си ползваш някакви софтуерни такива и да си спестиш главоболията.

Дай още малко контекст да те насочим в дадена посока, защото на мен лично идеята ти не ми е много изкристализирана.

P.S. Какъв ти е миксера и какви са ти входните сигнали? След това изхода на миксера накъде отива?

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

Реално искам да бутна еквалайзер на всеки инструмент, но това са повече покупки.

Не съвсем. Ако искаш "на живо" да се случват нещата ти трябва миксер с многоканален интерфейс като XR12 или  Soundcrаft Notepad 12FX и тогава можеш да ги обработваш поканално от самия DAW, с който са свързани и тогава на практика имаш неограничени възможности, да не говорим, че XR12 си има най-различни вградени ефекти, което може да ти спести процесорно време и направо да записваш/просвирваш "смесен" сигнал. Може да стане и само с двуканален стерео-интерфейс, но тогава трябва да ги записваш едно по едно. Ако е за прослушване единствено, по-скоро Берито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китарни ефекти и вход/изходи на миксер не са най-съвместимите неща. "Дупката" е същата, но са предназначени за различни сигнали. Провери внимателно входно изходните нива и импеданси, защото ако не си съответстват ще имаш (сериозна) загуба на сигнал и повече ще пречат, отколкото да правят нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се опитвам да обясня и аз. Педалчетата "очакват" китарен сигнал със съответното съпротивление, а ти им подаваш линеен сигнал от изхода на миксера ... най-малкото, което може да се случи е да се чувства странно/тихо/кофти/изкривено заради несъответствие в съпротивленията, най-много да претовариш и повредиш входа на следващото устройство по веригата. Единствено изключения правят педалчетата, в които изрично е описано, че могат да се ползват в тандем с други устройства освен педалчета/китара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Да се обадя на слабо време - @Koobenot моля те прочети малко що е то входен/изходен импеданс, съгласуване на импеданси, нива и импеданси на различните аудио апаратури и техните входове изходи и спри да го наричаш съпротивление - няма почти нищо общо. И този импеданс няма общо с комплексния импеданс на резонансни вериги, за който ставаше дума другаде из форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Петьо Бояджиев Окей, благодаря. Думата "импеданс" не е ли френска чуждица, която означава "съпротивление" на български или в техническата терминология означават две различни неща?

P.S. Посипвам си главата с пясък. :crying:
https://bg.wikipedia.org/wiki/Импеданс

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Сега ще обясня точното приложение и точно какво искам да постигна. Миксера който ползвам е Roland MX1:

https://www.roland.com/global/products/mx-1/

В общи линии @Koobenot ми разгада идеята - искам нещата да звучат по-мастерирано И В СЪЩОТО ВРЕМЕ да е жив сигнал, тоест вид изпълнение И В СЪЩОТО ВРЕМЕ аз не използвам компютър.

Сетъпа е следния - разни машинки влизат в миксера, сигнала оттам отива директно във външна записвачка (Zoom R8). Съответно всички машинки са МИДИ-синхронизирани, свирят нещо електронно, то влиза в миксера. За момента нямам мониторни колони, реално взимам изхода на миксера и оп-в записвачката. Това ако е за домашен запис иди-доди. В момента като е за тубата, записвам и после в Audacity си донацъквам. Само че, аз имам някакво желание към средата-края на годината да мога да свиря на живо. Тоест звука да звучи до някаква степен слушаемо.  Ако това беше стандартен миксер с поне (поне) едно грубо 3 врътки за ниски, средни и високи на всеки канал - бих си направил груби но елементарни настройки на кое как да свири. Да де, ама не е. Когато си купувах едната от машинките, понеже тогава още живеех в Канада, имах възможност и посетих директно шоурума на Роланд и говорих на живо с човека отговарящ за AIRA-продуктите. На въпроса как да компенсирам липсата на lo-mid-hi врътките, той каза "филтри". И верно, случайно (не беше предвидено) на едната машина чух негов личен патерн, който звучеше прилично, но нямам идея дали семплите не бяха предварително пипнати.

Та в общи линии моите идеи са три. Може би всичко може да се постигне по друг начин, но аз нямам идея.

1) идеята за еквалайзера е, че в последния момент трябва леко да коригира нещата

2) компресора съответно да повдигне някои неща да се чуват по-добре

3) целия сетъп трябва да е лесно преносим - независимо кола, самолет или междуградски автобус - тоест всичко да влиза в един стандартен куфар, макс - два, ако захранването е нещо по-обемисто.

В сетъпа още ще влиза и захранване, което за сега нямам и не съм проучил какво да е. Все си мисля че има начин цялото нещо да стане. Никаква идея как. При DJ-ите е лесно - вече ходят само с по няколко флашки и лаптоп - клуба им предоставя Пайниърите и миксера, те само се закачат и пускат. Дори да си носят нещо, те ползват от години стандартизиран сетъп. Аз обаче и още други хора не сме така и се налага да го мислим.

Тоест - не говорим да изкараме студийно качество звук на края на веригата, говоря да е слушаемо като за на живо. Не съм аудиофил, нито ще ходя в mTV Unplugged или място където звука ще е кристален.

Това е. Ако някой има идея как да постигна ефекта да каже. В момента както казах - записвам резултата както дойде, после в Аудасити донацъквам леко и залепям за някакво видео и хем не съм разбирач, но звучи по-добре отколкото суровия звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това положение, единственото нещо, което аз бих направил, би било да си намеря един лаптоп, свързвам миксера с него, слагам му един DAW, често за електронна музика виждам, че се ползва Ableton Live!

Quote

At the same time, it can mix 18 channels back from your DAW, putting them on the MX-1’s faders.

Имаш цели 18 канала, можеш да правиш с тях каквото намериш за добре и да си ги гласиш както ти е кеф, стига процесора на лаптопа да е окей. Kомпресори и EQ-та на мастър бъса, на каналите също (ако латенцията позволява) и после от главните изходи на MX1 към PA.

Не ти трябват нито педалчета, нито външни рак процесори, кабели, главоболия и прочие. Преносимо, леко, с неограничени възможности и доста гъвкаво. Вярвам, че драйверите на Роланда са достатъчно стабилни да просвирват на живо музика. Честно казано не схващам аргумента ти да не минаваш през компютър. Не сме 1998 г. и едвам да можеш да подкараш някакво MIDI, дори под Windows повечето интерфейси се държат доста прилично и може да се музицира с тях на живо. Естествено ако можеш да си го позволиш финансово, по-стабилно от macOS няма и това е най-правилното решение.

В краен случай, ако драйверите са боклук или латенцията е непоносима, всичките джиджавки в Behringer XR 12 и го управляваш с телефон/таблет, ефектите са вътре в него, така че нямаш латенция (или поне не осезаема). Колегата @Baby Thomas ползваше май такова Бери и може да ти даде по-адекватен съвет.

С тези педалчета/рак процесори ще се застреляш в капачките според мен - трябва да им търсиш кабели, мистерия е как ще съгласуваш импеданс (:)) при педалчетата, трябва да са стерео, да не шумят, да им търсиш захранвания ... пък и не смятам, че ще ти изкарат кой знае какво качество. Единственото им предимство е, че са хардуерни модули и малко по-лесно се правят манипулации в стил "око да види, ръка да пипне" за твоя случай ... но само толкова.

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото, което не ми е ясно е какъв е смисъла от този Zoom R8, при положение, че MX-1 си има вграден многоканален интерфейс и можеш директно да си го записваш на компютъра. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несъответствието на сигналите между китарните ефекти и миксерите е относно 2 неща: ниво на сигнала и импеданс. За да се отговори на 100% трябва да проверят параметрите на конкретните джаджи. Но предполагам че:

  • "Китарният" сигнал е с ниско ниво (по спомени 0.1-0.3 Vpp), ако вкараш такъв във вход за линеен сигнал на миксера - ще трябва да усилиш бая, което ще вкара излишен шум;
  • Ако вкараш линеен сигнал от мискера (по спомени 1.5-3 Vpp, тоест грубо казано 10 пъти по-силен) в китарно ефектче - ще клипва гадно;
  • "Китарният" сигнал е с висок имеданс (примерно 10кОма) и иска 8-10 пъти по-голям входен такъв, за да нямаш загуби, тоест около 1МОм (такива неща в миксера няма по принцип (изключваме един канал Hi-Z ако е наличен)). В резултат ти изяжда доста честоти (високи и звучи глухо);
  • Линейните сигнали са с нисък импеданс и може и да не е проблем да се включат в китарен ефект. Не съм сигурен, трябва да се провери изходния импеданс на едната джаджа и входния на другата. Но дори това да не е проблем - нивото ще е;
  • Микрофонните входове изобщо не ги гледаме в случая, защото те са пък съвсем различни/несъвместими.

Тези неща съм ги проучвал повече за връзка между китара/ефекти/амп/ФХ-Лууп/рак процесори, но със сигурност важат и за връзка с миксер. Ако някой е пробвал/проучвал по-детайлно да не се скатава, ами да каже. :)

 

Цифровите Бери миксери са добри машини и на теория могат да ти свършат работа. Обаче X18 & XR18 (разликата им е във формата и мониторните изходи) имат ограничение за броя използвани "плъгин" ефекти. И не съм сигурен, че ще са ти достатъчни. На всеки канал имаш параметричен 4-бандов или графичен еквилайзер + компресор, както и на мастър изхода. И освен това има 4 слота за "плъгин" ефекти (които са стерео или dual mono, тоест можеш да insert-неш 8 канала ако са моно). Не са малко, но за цял многоканален микс доста бързо се изчерпват. :) Цената гледам е 1300 лева, не знам доколко ти се връзва в стратегията и бюджета. А следващия модел Х32 (с доооста по-големи възможности) сигурно е двойно по-скъп. И е малко overkill сякаш. Даже не само "сякаш". :)

По-слабите им модели XR12/16 нямат многоканален интерфейс и няма да свършат работа, мисля че имаха "прост" стерео ЮСБ интерфейс и няма как да вкараш цифрово каналите. Което обезсмисля наличието на миксера (в тази ситуация). Докато X18/XR18 има 18 входа/изхода и можеш да му вкараш 18 трака от някакъв DAW и да си смесваш и оперираш 100% в миксера. Правил съм го с мултитрак запис на групата, 12-13-14 канала или колкото бяха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото нещо, което забравих да спомена е, че ако поемеш по пътя на VST и DAW e важно да си подбереш плъгини, които да са zero latency. Забелязвал съм, че някои мастеринг плъгини внасят закъснение на сигнала и ако ги сложиш когато записваш/свириш/пееш, не е много приятно с латенцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това след миксера мисля, че е решението.  DBX GORACK-V - 253.00лв

https://onlineshop.audio-factor.eu/product/2901/dbx-gorack-v.html

https://dbxpro.com/en/products/gorack

DBX goRack - процесор за оптимизиране работата на озвучителна система!
Компактно устройство, най-малкият член на популярните DriveRack® серии на DBX, включващо следните алгоритми:
- Anti-Feedback (базиран на AFS™ Advanced Feedback Suppression algorithm) - goRack "слуша", "предвижда" и премахва микрофонията автоматично, без да променя звука.

- Compression (базиран на легендарния dbx 163 Compressor) - контрол на динамиката и прецизна настройка на системата

- Sub-Harmonic Synth - добавя "екстра бас" към звука, патентованият Subharmonic Synthesis на DBX от десетилетия е "тайното оръжие" на професионалистите за допълнително "напомпване" в нискочестотния спектър, добавяйки Waveform Modeled™ бас тон, октава под оригиналния бас от аудиото.

- EQ - настройки за коригиране картината в нискочестотния, средния и високочестния спектър, в съответствие с характеристиките на помещението.

DBX goRack е идеален за приложения, където преносимостта е от съществено значение, без компромис в качеството на звука.
 

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.