Jump to content
Българският форум за музиканти

Защо китарните процесори стават за live в определени случаи


Koobenot

Recommended Posts

Често се споменава колко по-лесно е да изкараш добър звук от амп отколкото от процесор.

Я да  помислим- ръчкането няколко часа или дори няколко дни по процесора Е РАВНОСИЛНО на :

- обикновено няколко години обикаляне по магазини и пробване на десетки усилватели докато попаднеш на твоя звук.

- обикновено няколко години обикаляне по магазини и пробване на ефекти в комбинация с усилватели докато попаднеш на твоя звук.Защо се забравя че на процесора настройваш цялостния звук - усилвател + ефекти?

- няколко години обикаляне по магазини и пробване на комбинация усилвател, ефект и китара !!!. В края на краищата ти искаш да изкараш твоя звук с китарата която имаш а не да сменяш и китари.

 

Така че от гледна точка на пестене на време смятам че ДОБРИЯТ процесор печели категорично.

Дали накрая ще се получи точно желания звук :

- ако търсиш СИМУЛАЦИЯ на любимия ти звук получен с друга някаква техника – най вероятно НЕ а може и да се получи.

- ако търсиш просто звук който ти харесва – ДА

Нека не се гледа на процесорите само като на СИМУЛАТОРИ.

Според мен е маркетингова грешка това да оприличаваш звука с един или друг усилвател или ефект но явно за да се наложат процесорите така е започнало.

 

Възможно е даже да се появи друга технология за синтезиране на по-добър звук.

Както и друг път съм казвал - въпрос на приемлив компромис.

И на стил на свирене.

Ако си сам китарист в група където свириш песни в които има и акустична китара и чиста ел. китара 2-3 варианта,

и драйв и соло и двойни сола с хармонайзер и непрекъснато превключваш между тях - как да стане ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 70
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@Mar4enko Склонен съм да се съглася до известна степен ... процесора и това обикаляне можеш да си ги спестиш с ползването на един мулти-ефект VST като Guitar Rig/Amplitube/Bias FX и едва тогава като си харесаш нещо, да ходиш и да търсиш усилвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/8/2022 at 6:53 PM, Koobenot said:

Ами при това положение, нека живот и здраве направим revisit на темата след 5 години - може пък да направят качествен physical modelling на лампите/трафовете и другите важни компоненти и туко-виж - чудо! :)

Аз мисля, че Сънчо по-скоро говори за това, че набримчената колона около теб се усеща по друг начин. И това рядко може да се възпроизведе от слушалки, мониторни колони или други подобни озвучителни тела, различни от китарен кабинет. Вероятно връзката лампов усилвател-говорител също играе роля там.

Но твърде вероятно е, ако имаме хубава моделираща "глава" свързана съм истински кабинет, разликите да са пренебрежимо малки. Но пък така остава необходимостта, да се мъкне кабинет.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Evtim Djerekarov said:

Но твърде вероятно е, ако имаме хубава моделираща "глава" свързана съм истински кабинет, разликите да са пренебрежимо малки. Но пък така остава необходимостта, да се мъкне кабинет.

Аз това имах предвид, за обратната връзка ... поне ще се отървеш от килограмите на трафа, няма да сменяш лампи също.

В евтините процесорчета, както споменах в поста ми има различни чалъми, да вдигат октава отгоре, ако държиш един тон на sustain повече време, но да си управляваш сам feedback-а и на outro-то на парчето примерно да си свалиш китарата от гърба и да я сложиш срещу говорителя да цикне естествено е нещо, което е яко и може само с кабинет да го управляваш ефективно. :)

:offtopic-001:Аз ли се бъркам или наистина беше така, че Гери Муур си търси позиция на сцената, където feedback-a е най-дълъг и му го маркират с X, за интрото на Still Got The Blues?

 

 

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Mar4enko said:

Ако си сам китарист в група където свириш песни в които има и акустична китара и чиста ел. китара 2-3 варианта,

и драйв и соло и двойни сола с хармонайзер и непрекъснато превключваш между тях - как да стане ?

Много лесно - 2/3-канален амп + какъв да е проц за паралено добавени в централното ефекти. Ако супер много държиш на по-адекватен "акустичен" звук - пиезо изход на китарата. С МИДИ педалиерка да ги управляваш и си свиркаш безгрижно.

 

2 hours ago, Evtim Djerekarov said:

Но твърде вероятно е, ако имаме хубава моделираща "глава" свързана съм истински кабинет, разликите да са пренебрежимо малки. Но пък така остава необходимостта, да се мъкне кабинет.

 

Едни от най-гадните ампове са тези моделиращите Line 6, дори тези с ламповото крайно (там клийна е супер, но после става "некъф ат"). ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай тая тема се подсетих за един наш съфорумник, дето отдавна за жалост вече не пише тук (@Black Bird), който има доста богат опит с VST. Да кажеш, че не може да изкара добър звук е просто смешно, но както виждате от клиповете, записва и свири вкъщи. :)

https://www.kuassa.com/kuassa-artist-profile-dimitar-nalbantov/

https://www.youtube.com/@diminalbantov/videos

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е предъвквано многократно, но "добър звук" е много относително понятие, според китариста и стила музика. Добър звук за фюжън тип легато и добър звук при постановка, която използва динамиката на ударите (ако щеш и наклона на перцето за специфично звукоизвличане), както и Volume/Tone на китара са две различни неща. Но моделинга напредна и в последните доста ....както и преди това споделих. Върши работа .... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дими Налбантов си поства редовно във фейсбук-а. 

Може оттам да го следвате.

Свиренето и тона му са супер.

Сега, с въпросната Kuassa аз лично не се разбрах, въпрос на настройки е. 

Ама плъгини, колкото и каквито искаш.

Атанас Шишков и Милчо Колев - също яки шредъри, не знам дали не са с моделери.

Джими Собара също прави готина инструментална музика.

 

Следя някъде около 13-15 български китаристи, правещи китарна инструментална музика.

Както казвам някои са страхотно добри.

НО, така или иначе никой не може да стигне Васко Алкатраско. НЕШ. ( говоря за България)

А си е записвал албума далечната 1993-та. С чешка Йолана, аналогов процесор на бос,

дръм машина и директно в пулта ( бил съм му на гости и ми е показал целята си техника).

Сегашните ни китарни герои имат по-добри китари, по-добри моделери, по-добра китарна техника дори!

НО, никой не е направил по-хубави инструментали.

Казвам го като заклет меломан. Не като китарист.

В фейсбук страницата си, съм поствал и на Неш и останалите беге китаристи инструменталисти.

Значи Неш мачка. 40 лайка. Други не  получават повече от 3,4,5. Да кажем имам над 500 френда.

Много рядко някой от постовете ми е стигал 40 лайка.

Така, че свирете си с каквото имате, кефете се, забавлявайте се.

Няма лошо да се обновява техниката, а ако Ви е писано да пробиете, ще пробиете.

Нита Щраус направи кариера с процесор на Босс. Не, че одобравям отиването и при Ловато

(която е гнусна американска чалгия).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още няколко инструментала от 2017-та, ( може да се приеме като неофициално EP) - тях ще ги намериш с търсачката на тубата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Тази година свирих на сцена цели три пъти. Преди това последното ми участие бе 1988 г.

Детска работа, имитация на група. Местните откачиха от кеф.

Аз с процесор на баса за 130 лв. Китаристът наредил 4 ефекта за 150 лв общо. За втората китара издялкан от мен ефект. Свирим, репетираме, пушек машини, осветление, озвучителят се нахъсал - нищо. Грозно, мазно, бумтящо. Въртим копчета из техниката, става все по зле.

Ама все пък съм поп и Господ се смили. По нашия край дойде по работа един човек, който има опит с тия неща. Отидох, примолих му се, той се съгласи и дойде. Намеси се където и както трябва. Звук - почти студиен.
Е, на другия ден се поизложихме музикално, но звукът беше добър.
Човекът, който ни помогна е инж. Кирил Янев. Много е добър и при живо свирене и после. Никакъв процесор не може да го замести.

Редактирано от dedo pop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отдавна си свиря с процесори. Най-доволен съм HELIX-а (Helix Rack и педалиерата). Купих си хубави пресети и IRs-и. Ставаше въпрос за VST-та- купих си и Helix Native. Така вече съм си свикнал със звука- харесва ми и ме задоволява.

Ето един лаиф- свиря директно в PA и с Variax. Естествено записа е кофти- от камерата:
 

 

Редактирано от wiseppman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съветът ми е всеки процесорен китарист да прежали 100 лева да отиде на концерт на някоя група,като Слейър примерно.После да си боцне китарата в проца или централното и да се чува нещо подобно.Оправдания ама аз не съм Кери Кинг или приоритетите им са други са смешни.То или се получават нещата или не.Разбирам напълно мераците на пишман музиканти да ползуват сингбеци,плейбеци,дръм машини.Стига се дотам групи,като Сигнал да излизат по телевизията с китари невключени никъде,без барабани и Гн Караджов припява в някакъв изключен микрофон.Това е обидно за публиката.Ако ме разбирате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.