Jump to content
Българският форум за музиканти

Звукова карта помощ!


elimusic677

Recommended Posts

Определено е за high-gain тресни... е от по мелодичните, понякога има абсолютен clean и т.н.

(Neural DSP все още не съм намерил време да го пробвам - добре, че ме подсети - днес ще го направя с някое демо - вероятно с Archetype: Petrucci )

Някак ми се струва , че и при high-gain звука можа да има разлика при различен клас и поколение електроника. Лаик съм по отношение на електронни компоненти и чипове, но четейки технически спецификации по високия клас на Focusrite - Clarett:  

INDEPENDENT A-D AND D-A CONVERTERS
Independent A-D and D-A converters bring you closer than ever to your music and let you hear the truth, whether you’re in the studio or on the road. Greatly improved D-A dynamic range enables you to hear every detail and have greater control over your mix. Lower A-D converter distortion lets you capture signals with more clarity, for greater transparency and sonic accuracy.

Двойно по-скъпият Universal Audio Apollo Twin USB Duo Heritage   пък е с - With 2x SHARC DSP

Просто се интересувам от мнения и опит дали по-висок клас електроника би имала съществено-значение за звука. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твое място бих пробвал Neural DSP първо, защото те вдигнаха доста летвата в реализма спрямо другите VST-та. Ако с Neural DSP си доволен, по-скоро инвестирай в лиценз, отколкото в нов аудио интерфейс. 

Без да съм кой знае колко вещ в аудио електрониката, тия описания в повечето случаи са маркетингови трикове с цел да те шашнат и да ти продадат нещо. Разгледай тази тема и този семинар. Затова и не бих започнал да търся някаква пряка корелация между неща написани на хартия и това, което се чува. Ако бях на твое място бих направил следното:

  1. Тествам Neural DSP, ако съм доволен от звука инвестирам в лиценз и мачът приключва.
  2. Ако все още нещо ми липсва, вземам Scarlett-а и мачът приключва. Щом Periphery са записали цял албум с него и ти можеш! :thumbup:
  3. Ако и тогава не се изкефя, UA и вече трудно би могъл да си недоволен ...

Другият аргумент, поради който аз бих сменил аудио интерфейс с по-нов е, че примерно на Windows 10/11 драйверите на по-старите интерфейси правят проблеми. С Scarlett и UA това изобщо няма да го мислиш. 

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за изчерпателния отговор! 

(Същият потребител съм, но не бях влизал от доста дълго време, ставали са промени сякаш в логването. През десетилетията се оказа, че съм съм направил някак друга регистрация...както и да е всичко е наред сега).

Мисля, че мачът приключи в точка 1.  Страхотен звук си извади Archetype Petrucci въпреки, че поради някаква причина ми прекъсна звука 2-3 пъти , което не го прави с TH-U. После пък посвирих доста и нямаше проблем и като standalone и като plug-in.  Към този момент май постепенно ще инвестирам време в тестване и на другите архиетипи и накрая може да купя някой лиценз, но и най-вече в основното - време за свирене на китара.  Времето може да е инвестиция също колкото парите. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СИЛНО ме съмнява да се чуе някаква разлика между твоя интерфейс и някакъв по-нов. Това че новия има 140дБ dynamic range вместо 120 са маркетингови глупости, забрави да чуеш такава. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, каталожното сравняване на два интерфейса, както колегите по-горе се опитват да правят, не носи в случая почти никакъв смисъл.

Нито US122 има 120dB отношение сигнал/шум (около 86-90dB в най-безшумната обстановка), нито пък 24-битовите конвертори са действително 24-битови (на твория, това би означавало, 144dB отношение сигнал-шум, което е идеално непостижимо и на практика низшите 4 бита са ти просто шум, който може да се разглежда като помагало за "естествен dithering").

Купувайки по-нова звукова карта от рода на Scarlett, особено Clarett, ще получиш:

- Поне 10-15dB по-малко шум (изразяващ се като чуваем hiss) и по този начин ще имаш шум, сравним или по-малък със собствения шум на истински усилвател.
- По - съвременни конвертори и вероятно по-малко прослушване на системни шумове в сигнала.
- По малка входно-изходна латенция.
- Вероятно по-прилични предусилватели.
- По-добра перспектива по отношение на поддръжка.

Това не са никак дребни или маловажни неща. US122 е хубав интерфейс, отдавна изживял времето си, точно както E-MU0404, E-MU1212 и други подобни хардуери от нашите най-буйни младини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Надявам се няма да бъде досадно да споделя съвсем малко опит от днес в темата с интерфейсите.

Тези дни си изтеглих trial на Nural DSP - Messa Bogie Mark IIC+Suite - мисля, че съвсем скоро го пуснаха.  Ей така да пробвам - тегля инсталирам - и почвам директно с default пресета, който си е някаква прилична high-gain бичкия.

Първо ползвам стария си Tascam от 2009 година. Ами ...някакъв гаден "послезвук" hiss след всяко заглушаване. Пробвам да изчистя малко с noise-gate на софтуера - засилвам изчистването до нива, където този hiss да стане вече що-годе поносим ..... но е вече при ниво където почва да ми озрязва  звука. С три думи - НЕ МЕ КЕФИ.  Пробвам други пресети , настройки ...но някак хич не ме кефи нещо. Много шум , сякаш орязва звука,  сякаш закъснява, нещо някак постно.  Чудя се как така толкова нашумял софтуер ще вади такова незадоволително качество.  Пускам си веднага след това подобен пресет в TH-U (Bogner Ecstasy) - почти никакъв шум, богат и кефещ звук.  Nural DSP ??? ...странно 

Един познат немузикант  ми остави да пробвам един Scarlet Focusrite 2i2 - 2-nd generation от 2016г (децата му текущо не го ползват).  Пробвам отново с Nural DSP - същия пресет - без промени в настройките - двата интерфейса. (Gain -a и на двата да е на нула , китарният вход си е включен и на двата- равни условия). Ами тук вече Scarlet-a показа доста съществена разлика - този hiss след заглушаване почти изчезна - осезаемо. А и самият звук е някак по-богат - усеща се. 

Като извод - явно и по-съвременните софтуери си искат по-съвременен хардуер. Старата бънгия я държа защото си мислех , че няма да има същестявена разлика - вече се убедих , че има.   

Изникава си една дилема дали Scarlet 2i2- 3 gen или направо Clarret+2Pre....

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината за тея шумове и простотии, не е защото Tascam-а ти е некачествен, ами щото NeuralDSP не бачка добре със стари интерфейси и си "иска" нови такива. Подобна случка имах с M-Audio ProKeys Sono 61, това е миди клавиатура с аудио интерфейс 44 kHz, 16 bit, която е на над 11 години. На Windows Xp и Windows 7 си вървеше супер, не съм имал проблеми, обаче на Windows 10 с NeuralDSP Cory Wong се чува първите 30 секунди и после автоматично изчезва звука и няма оправия. Сложих му Scarlet 2i2 3rd Gen и заспа.

На въпроса ти дали Scarlet или Clarret, ще има разлика, ако ще записваш с микрофон, предусилвателите трябва да са по-добри на Кларета. Ако ще е само VST тресня - не си давай парите за глупости и карай със Скарлета.

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.12.2022 г. at 9:58, Bagatоur написа:

Двойно по-скъпият Universal Audio Apollo Twin USB Duo Heritage   пък е с - With 2x SHARC DSP

Moeer GE300 също е с 2x SHARC DSP. Това означава ли, че е достатъчно добър, за да замести звукова карта?
Neural DSP го ползвам през празна банка, като само добавям Noise Killer от Mooer и няма грам шум

Редактирано от solo5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/17/2023 at 8:14 PM, solo5 said:

Moeer GE300 също е с 2x SHARC DSP. Това означава ли, че е достатъчно добър, за да замести звукова карта?
Neural DSP го ползвам през празна банка, като само добавям Noise Killer от Mooer и няма грам шум

Най-важните неща в звуковите карти са:
- Качеството на конвердорите (АЦП-ЦАП)
- Качеството на предусилвателите и аналоговата схемотехника, за да се гарантира чист и безшумен сигнал.
- Качеството на USB контролера и драйверите (стабилна работа, ниска латенция и т.н.)

Както не е трудно да видиш, типа DSP, който производителите са или не са нахакали в творението си, въобще не фигурура в този списък.
DSP означава digital signal processor и се ползва за ОБРАБОТКА на сигнала - за ресемплиране, EQ, смесване, ефекти и т.н.
За да ви върши това DSP някаква работа, трябва да го ползвате със специализирания за него си софтуер, от който да пускате ефекти и т.н.
Това DSP обаче не ви върши никаква полезна работа, ако ползвате общодостъпни VST и други ефекти, които така или инче се изплняват на централния процесор. В твоя Mooer, самите Mooer-ски ефекти вероятно вървят на DSP-то. Но не и NeuralDSP - него си го смята процесора.

DSP не може нито да замести, нито да подобри нито едно от трите неща в горния списък. Така че, ако трябва да перефразираме поговорки - DSP звукова карта не прави!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя фен има страхотни ревюта на аудио интерфейси: Julian Krause

По неговите ревюта си избрах Audient Evo 8 - той има ревю на Evo 4, но 8-цата не е по-различна като представяне.

Ползвам го като звукова карта и съм много доволен като цена/качество на звука. Не съм записвал, а и не се занимавам със записи. Взех интерфейса с идея за аудио измервания, но още не съм го ползвал и за това...

Редактирано от dzwer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, dzwer написа:

Тоя фен има страхотни ревюта на аудио интерфейси: Julian Krause

Не съм записвал, а и не се занимавам със записи.

Да, има интересни ревюта, макар и не много подробни. Жалко, че не записваш, тъй като основното предимство на една хубава аудиокарта са точно записите, понеже днес дори и вградените чипове в дъната свирят доста прилично, но не записват добре. ;)

 

Edit: Сега като се разгледах по-подробно - има и доста подробни между тях, придружени с множество измервания. :thumbup:

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неговите ревюта са технически насочени, за да провери декларираните от производителите данни. И в това отношение са много подробни.

По негово ревю си харесваш интерфейс с твоя бюджет и после търсиш други ревюта с реални записи и мнения.

Ко някой си хареса Audient EVO 8 и иска да го тества на живо - може да измислим едно гостуване, ако е в София или наблизо. Т.е. аз да дойда и да си го поцъкате на вашия софтуер, тъй като аз нямам нито микрофони, нито инсталирани програми, освен DaVinci Reslove и Audacity.

Редактирано от dzwer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.