Jump to content
Българският форум за музиканти

Marshall JCM 2000 DSL 100 - смяна на лампи ECC 83


Radoykata

Recommended Posts

Нещата се променят, мераците на потребителите също, съответно някои компании следват тенденциите. Търсят се по-евтини неща - започват да произвеждат по-калпави ампове: малки трафчета, тънички платки, кьопави елементи, какви да е лампи, смотани говорители, гадни кутии... нещата се наслагват. ;)

И като цяло - не всичко ново е добро/смотано, както и всичко старо е добро/смотано.

 

По другата тема... "Търкалянето" на лампи с цел подобряване/промяна на звука не е чак толкова проста работа. Трябва да се има предвид, че:

  • С течение на времето лампите променят параметрите/звученето си;
  • Всички елементи по веригата оказват влияние в една или друга степен.

Пример: купуваме си най-великата и скъпа лампа на света, примерно Мулард Блекбърн ала-бала, за $300 долара, тествана, с перфектни параметри 100% отговаряща на дейташийта и т.н. Слагаме я на V1 и нищо. Тя свири, ама общо взето имаме 99% същия тон като преди малко с JJ от 9 евро (ОК, вече ги вдигнаха ;) ). Причината може да е, че:

  • След тази V1 позиция имаме още 2-3 други лампи, които са овехтели;
  • Имаме крайни лампи, които също са взели-дали;
  • Имаме съмнителен евтин говорител и (да не дава Господ) комбо усилвател 😆

Всичко това са компоненти, които силно филтрират "файдата" от новата вълшебна V1 лампа. Тя сама по себе си може да е перфектна, но джунджуриите преди/след нея* не позволяват да се чуе това... вълшебното. Някои хора не го съобразяват, купуват/слагат и става "Ми то няма разлика, аз какво се охарчих...". Конкретно за предусилвателните лампи - с течение на времето им се качва анодното съпротивление Rp, което заедно с капацитивността на лампата действа като low-pass филтър, а покачването на Rp мести надолу честотата, от която започва да действа въпросния филтър. Съответно старите предусилвателни лампи звучат по-глухо. Това не съм сигурен че важи за крайните, но пък при тях с годините започват да "бягат" ниските и няма пънч - звучат по-анемично и тънко. В крайна сметка смяната само на V1 с каквато и да е лампа реално може и да не доведе до невероятни резултати. Разлика пак може да има, но доста по-малка.

* Мислете си също за качеството на китарата (дърво/конструкция/адаптри/струни) и кабела и (да не дава Господ) - ефекти. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми т'ва напълно потвърждава тезата, че една система/верига е толкова качествена, колкото най-калпавия елемент в нея. B)

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи няма никакво значение каква изправна лампа ще сложиш за да постигнеш задоволителен резултат.Лампите в такъв тип усилватели са консуматив и замяната им не е някаква драма.Звученето основно зависи от изходящия траф според майсторите,които познавам,според музикантите от лампите истината е някъде там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, Ламби said:

...според музикантите от лампите истината е някъде там.

Със сегашните толеранси, особено ако пробваш различни марки, може да се окаже трудно, да намериш лампа, която звучи точно както е звучала старата. Но пък лампите така или иначе си променят параметрите с остаряването, така че е малко щъкотлив въпрос това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, Koobenot said:

Еми т'ва напълно потвърждава тезата, че една система/верига е толкова качествена, колкото най-калпавия елемент в нея. B)

И накрая, като не останат пари за хубави микрофони и третирано помещение, със вълшебния усилвател биват записвани клипчета в кухнята с микрофона на телефончето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от най-тъжните моменти в живота ми беше, когато гледах един пич в Тубата как записва Marshall Plexi на стероиди + 4x12" кабинет през Samsung D900i слайдер с доста древна камера, много плаках после ... :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

 В крайна сметка смяната само на V1 с каквато и да е лампа реално може и да не доведе до невероятни резултати. Разлика пак може да има, но доста по-малка.

Това го писах-смяна на есс83 с есс81 само на 1 позиция има чуваема разлика, ампа е малко по тих и гейна по-плавен,поне при Ориндж ТТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си. Аз горе визирах по-скоро подмяната на ЕСС83 с друга ЕСС83, но си важи и за случите при смяна на модела.

За промяна на гейна и характера на ампа вместо 12AX7 (gain ~100) освен споменатата 12AT7 (gain ~60) може да се използват и 5751 (gain ~70), 12AY7 (gain ~40)... Преди време купих една от тези последните за проба, но така и не съм я пробвал още, че от известно време "главния" амп седи в къщи, а на домашно колко ще се чуе и как... малко съмнителна работата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе понякога, като се замисля колко детайли трябва да бъдат спазени, че да се изкефим на "ламповия" звук, по-добре Behringer X V-amp направо в миксера и това е ... тея лампи, както казва Китодар, "ни ги знаеш, ни те интересуват" ... :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.