Jump to content
Българският форум за музиканти

Айде, пуснаха го KORG Pa5x - всеки-купува за 10 000лв. :)


Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

И най-големия Плюс на аранжорите - Управляваш тоналностите на целият свирещ акомпанимент в даден стил с точни-акорди и тоналности  каквито си искаш, имаш интрота,вариации и куп други предварително готови  неща  в стил Хитър-Петър  самосвирка , но саунда е абсолютно-Дърво при всичките поради ниско-качественни семпли на 44100khz с лимит на големината  като мегабайти - понеже процесорчетата и рамта в тия самосвирки са много слабички и куци , далеч като хардуерен ресурс,производителност и потенциал  спрямо дори и процесори на доста стари PC-та.

Саунда дори и при последните модели на YAMAHA и KORG аранжорите е на светлинни-години назад спрямо саунд от PC+хубав аудио интерфейс+ виртуални инструменти.

Особенно в барабаните и ниските честоти са гола-вода като баси и динамика и на практика под 40hz никой от тях не може да слезе.

Редактирано от Apple&VSTI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

На времето чалга парчетата се чува как са ги правили с аранжори (студийните верси ми е мисълта), но съвременните вече май всичко е VST. Може би се ползват от самия аранжор определени бленди в стил "мазен низмар с дилей дето повтаря 10 пъти" и "на Асан кларинета с най-дългия верб, все едно е зад баира" и прочие ...

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.07.2022 г. at 11:32, Apple&VSTI написа:

...саунда е абсолютно-Дърво при всичките поради ниско-качественни семпли на 44100khz с лимит на големината  като мегабайти...Саунда дори и при последните модели на YAMAHA и KORG аранжорите е на светлинни-години назад спрямо саунд от PC+хубав аудио интерфейс+ виртуални инструменти...

Малко си засилил ситуацията, а тя далеч не е толкова черна, особено при по-скъпите модели. :)

Честотата на дискретизация в случая няма общо с качеството на семплите и е предостатъчна за качествен звук. Проблемът по-скоро идва от обема памет (обикновено 1 или повече гигабайти в компресиран формат), в който са натикали четирицифрено число инструменти. Логично е да се предположи, че няма как да получиш същото качество при 1500+ инструмента, събрани в място, което някои VST библиотеки отделят само за един инструмент. Дори смятам да похваля разработчиците на водещите фирми за аранжори, че правят чудеса в толкова малко пространство. Основното предимство обаче на всичките тези хиляди саунди в аранжора е техният подбор и звученето им като цяло. Нещата така са събрани още на ниво проект, че в завършения инструмент всяка комбинация от които и да са инструменти звучи идеално балансирано между инструментите, без значение от стила. Така на практика човек има множество идеално балансирани "оркестри", които може да управлява лесно и сменяйки от джаз, през денс, латино, фънк, та чак до класика - да не се притеснява кое как ще звучи и какво точно да избере, защото някой преди него вече е подбрал всичко подходящо за всякакви случаи, а на свирещия му остава само да натиска копчетата и клавишите. ;)

Та това е положението с аранжорите - специфични инструменти със специфични функции, заемащи своята ниша между останалите. Сега...разбира се ако пишеш филмова музика, надали ще я пишеш с аранжор, макар че доста такива филми съм гледал (основно нискобюджетни и сериали), но пък ако масово правиш детски аранжименти, надали ще си губиш времето с VST библиотеки и редене на тракове. Пък и аранжорите хората по-често ги ползват за свирене на живо, та в случая е излишно да говорим за сравнения между аранжори и компютри с библиотеки. :music:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, yamaha написа:

Малко си засилил ситуацията, а тя далеч не е толкова черна, особено при по-скъпите модели. :)

Честотата на дискретизация в случая няма общо с качеството на семплите и е предостатъчна за качествен звук. Проблемът по-скоро идва от обема памет (обикновено 1 или повече гигабайти в компресиран формат), в който са натикали четирицифрено число инструменти. Логично е да се предположи, че няма как да получиш същото качество при 1500+ инструмента, събрани в място, което някои VST библиотеки отделят само за един инструмент. Дори смятам да похваля разработчиците на водещите фирми за аранжори, че правят чудеса в толкова малко пространство. Основното предимство обаче на всичките тези хиляди саунди в аранжора е техният подбор и звученето им като цяло. Нещата така са събрани още на ниво проект, че в завършения инструмент всяка комбинация от които и да са инструменти звучи идеално балансирано между инструментите, без значение от стила. Така на практика човек има множество идеално балансирани "оркестри", които може да управлява лесно и сменяйки от джаз, през денс, латино, фънк, та чак до класика - да не се притеснява кое как ще звучи и какво точно да избере, защото някой преди него вече е подбрал всичко подходящо за всякакви случаи, а на свирещия му остава само да натиска копчетата и клавишите. ;)

Та това е положението с аранжорите - специфични инструменти със специфични функции, заемащи своята ниша между останалите. Сега...разбира се ако пишеш филмова музика, надали ще я пишеш с аранжор, макар че доста такива филми съм гледал (основно нискобюджетни и сериали), но пък ако масово правиш детски аранжименти, надали ще си губиш времето с VST библиотеки и редене на тракове. Пък и аранжорите хората по-често ги ползват за свирене на живо, та в случая е излишно да говорим за сравнения между аранжори и компютри с библиотеки. :music:

Донякъде си прав , но за хората без високи критерии за звук - а истинската красота на музиката не е само в това колко добър музикант си и колко майсторски и с отлична техника по законите на музиката си отсвирил всичко от-до .

 

Красотата на музиката не на последно място идва от красивият звук , лично аз го поставям на първо място пред това кой и как ми свири като музикант, както и каква музика ми свири.

 

Няма ли саунд къвто аз смятам че трябва да има и да ме кефи, просто подминавам и не слушам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Отчасти съм съгласен, защото нещата са взаимосвързани. Добрият звук е важен, но лично за мен по-важен е кой е инструменталистът и доколко е добър като цялостен музикант. Слушал съм такива извънземни (от моя гледна точка), свирещи на доста посредствени инструменти, но така извайващи всяка мелодична и хармонична линия, и с такава техника, че болшинството от средностатистическите музиканти-инструменталисти не могат да се доближат и наполовина до тяхната музика, пък ако ще и да им е предоставен най-скъпият и съвършен инструмент на света. :) Така че за тази красота на музиката, за която стана дума, не е достатъчен само перфектния звук, ако го няма подходящия човек зад инструмента. Това разбира се е моето мнение, както и ти имаш своето. ;)

 

П.П. Уточнявам, че това горното го казах по принцип и без никаква връзка с темата за аранжорите, но ако пак се върнем на тях - нещата се развиват от година на година, отделената памет за саунди нараства (в PA-5x вече е 8GB некомпресирани), софтуерът също търпи развитие, предполагам в някои от следващите флагмани ще включат и AI алгоритми, така че ни предстоят интересни времена. :)

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.07.2022 г. at 13:45, yamaha написа:

Малко си засилил ситуацията, а тя далеч не е толкова черна, особено при по-скъпите модели. :)

И понеже темата е конкретно за новия аранжор на Корг, да подкрепя все пак горното си твърдение, ако и саундът да не може да се конкурира с огромните по обем VST библиотеки, но тези неща вече ги коментирахме защо стоят така. ;)

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
На 6.07.2022 г. at 16:15, yamaha написа:

И понеже темата е конкретно за новия аранжор на Корг, да подкрепя все пак горното си твърдение, ако и саундът да не може да се конкурира с огромните по обем VST библиотеки, но тези неща вече ги коментирахме защо стоят така. ;)

Кто синтетични бленди долу-горе бива звука, но не е по-различно от па4 , но като звук на аранжора(бокса) е пълен кенеф и няма грам дълбоки и динамични баси в областа на барабаните и ниските честоти :)

И това е аранжор и то от прекалено много пари ( според мен от KORG този път наистина се изгавриха с цена която не отговаря въобще на това,което предлагат) .

Това не уъркстейшън или някакъв си там солистичен синтезатор и трябва да е обратното - като бокс трябва да убива от звук, а инструментите му могат да звучат и по-посредственно.

Според мен за 10 000лв. комбинацията от KORG KRONOS 2 + KETRON SD9/SD90 , или KRONOS 2 + KORG Pa3x е къде-къде по звучаща и смисленна за тия пари.

На 6.07.2022 г. at 16:15, yamaha написа:

 

 

 

 

 

Редактирано от Apple&VSTI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Apple&VSTI написа:

... но не е по-различно от па4 ...

И това е аранжор и то от прекалено много пари ....

Няма как да е по-различно, защото базата е същата с известно надграждане на саундите. На мен също ми направи впечатление сравнението дори с моя Корг, който даже не е от х-серията, а е само PA700, но тъй като саунд енджинът е един и същ с този от по-високия клас, някои от стиловете в горния клип с PA5x, които и аз имам, звучат при мен точно по същия начин както звучат и в клипа.

А относно цената - да, доста висока е, но предполагам, че с времето ще падне малко. Ако отчетем какъв голям период имаше между излизането на 4-ката и 5-цата, постоянните фишеци как уж щял излезе тази или онази година и все го отлагаха, както и директните съвпадения в някои от данните с по-старите модели, оставам с впечатление, че това всъщност е сравнително стара концепция и разработка, която се е забавила поради някакви технически или финансови причини във времето.

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Написахте цял учебник ,но никой от вас явно не е пипал Корг па5х! Като бивш собственик на па800,2х,4х мога да ви уверя ,че 5х е уникален инструмент! Това е машина за живи музиканти и свирене на живо! Звука е със студийно качество! За разлика от па4х тук всичко звучи много по-чисто и балансирано.Инструментите в аранжора звучат като живи музиканти! Всичко звучи богато и много чисто без да криви! Ако не сте го пробвали само си чешете езиците! Цената е напълно оправдана!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, juliany said:

Това е машина за живи музиканти и свирене на живо!

18 hours ago, juliany said:

Инструментите в аранжора звучат като живи музиканти!

Последно това свирка за живи музиканти ли е или за аранжименти, имитиращи живи музиканти?

Не съм виждал много банди с истински „живи“ музиканти, където клавирът да е аранжор. Може би в поп-фолка, не го следя много като стил. Живите клавиристи в останалите стилове ползват дигитални пиана, синтезатори и уъркстейшъни, защото няма нужда да ползват стилове и да просвирват аранжименти, вместо това си имат барабанист, басист, ритъм-китарист и т.н.

Не казвам нищо срещу аранжорите, имат си своята ниша, но като ще пишеш неща, които са спорни, няма как да не поспоря. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз мисля, че колегата визира музикантите в стил one-man-show ... иначе е ясно, че си чешем езиците, нали в дискусията всеки ще научи по нещо, то иначе какъв би бил смисъла на тоя форум?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Да, ако това е имал предвид, така става 👍🏻 
 

Без да искам да подценявам когото и да е, вероятно за всеки вид музициране си има публика, но май не съм попадал на one-man-band клавирист с аранжор, на място различно от кръчми. В смисъл не съм виждал солови музиканти да правят концерти с аранжори. А по кръчмите е специфичен вид работа, където вероятно аранжорите са наистина най-удобни 👍🏻 Но определено не е моето разбиране за музициране, заради което избягвам такива места. Музиката за мен или е нещото, заради което отиваш някъде, или ако е за фон докато ям и пия — е на запис. Всичко по средата ми е по-скоро дразнещо… Като се извинявам предварително на хората, които свирят по кръчми, знам, че си имат публиката 👍🏻

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм бачкал на живо, макар и за малко с бг-та/поп/лек джаз репертоар и да си кажа честно, на мен лично, всякаква идея от тия аранжор/ритъм бокс и други видове "Хитър Петър"-а не ми се нрави защото ставам разноглед, кое по-напред да правя: да свиря лява ръка бас ли, да сменям pattern-а от ритъм бокса ли или пък да удрям акордите на "Хитър Петър"-а и прочие, предпочитам да си изгенерирам MIDI по някакъв начин, да му сложа VST-та за бас и барабани и примерно някакъв strings за фон и да си свиря отгоре ... все едно си свиря с бандата, само че те са ми "на запис". Така мога спокойно да си свиря партията на клавишите, без да се притеснявам ще сменя ли овреме акорда/патърна и също да си импровизирам спокойно "извън тоналността" ... но както казах всеки сам преценя как да бъде нещастен. Виждал съм прекрасни музиканти по пиано баровете, които свирят "лява ръка бас", сменят ритъм бокс стилове, дясна ръка хармония и импровизации и пеят. Поклон. Това си е умение и се учи, но със сигурност не е моето нещо.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото нещо, на което съм ставал свидетел, особено при свирачите от по-старото поколение и тези, които са свирили активно на Hammond орган, е да свирят бас партията с крака, с бас педалиера … ама ся като се замисля, окей, за Hammond орган става, щото там няма sustain pedal, ами ако свириш с Rhodes/Piano/Wurlitzer бленда? Трябва да стана "разнокрак" … :) Колегата Мирослав Турийски имаше такова изобретение нейде във форума на времето, може да се открие и да се види:

Бас с крака

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

В смисъл не съм виждал солови музиканти да правят концерти с аранжори.

Ами при живите музиканти, които са сами и искат да звучи максимално органично и свирят на "големите сцени" обикновено се прибягва до looper pedal с "custom setup", макар че виждам все повече солови изпълнители/банди да свирят с click-track и backing track, който да подлага отзад … окей, до известна степен искат да се приближат до оригиналния звук на записа, ама от друга страна пък се губи автентичността на живия звук … честно казано най-много ме кефят бандите, които си правят специален аранжимент на парчето за "на живо" и хем е изненада за публиката, хем няма момент на измама … Sting прави това доста често. 

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.