Jump to content
Българският форум за музиканти

Как да свържа пасивен субуфер към аудио интерфейс?


Пи14

Recommended Posts

Здравейте, имам аудио интерфейс AUDIENT iD14 MkII https://audient.com/products/audio-interfaces/id14/tech-specs/

Целта ми е да слушам музика на два активни монитора и един пасивен субуфер захранван от усилвател за субуфер.

Интерфейса има 4 балансирани изхода тип TSR 1/4" за 2 двойки активни монитори.

Искам да ползвам два от изходите за два активни монитора, които свързвам с балансирани кабели, 

а другите два балансирани линейни изхода искам да свържа към двата небалансирани входа на усилвател за субуфер от тези, които се ползват в автомобилите (примерно този https://www.technopolis.bg/bg/Usilvateli/Usilvatel-PIONEER-GM-A3702/p/306081 )и към усилвателя да свържа пасивен субуфер.

Мога ли да направя такава връзка и с какви кабели и накрайници, или аудио интерфейса или усилвателя за субуфер ще изгорят?

А мога ли да свържа небалансираният изход за слушалки (който може да захранва 600 ома слушалки) към двата небалансирани входа на усилвател (за субуфер или стерео) и с какъв кабел?

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип когато подаваш балансиран към небалансиран сигнал, респ. от 3-те извода на баланса трябва да отидат в 2, се прави мост между 1 и 3 в буксата на канона. Правил съм го неколкократно с канони, но не ми се е случвало да го правя с балансирани изходи на жакове към небалансирани входове с жакове или чинчове, но тъй като и каноните, и жаковете/чинчовете са просто едни конектори за различни цели или уреди, предполагам, че няма никакъв проблем да подходиш по същия начин. В случая от стерео жака TRS, на върха ти е 'Т', в средата 'R', а най-вътрешната част ти е 'S', така че просто правиш мост между 'R' и масата. Така 'T' ще си върви стандартно от върха на единия жак до върха на другия жак (или до вътрешния извод на чинча), а средната част на стерео жака ще прави контакт с масата и реално нататък пак ще вървят само 2 извода. Не знам дали ме разбра, понеже го обясних малко объркано, но ако не си, ще потърся някоя схема, за да стане по-ясно...или пък направо си купи такива готови кабели ако не се справяш с поялника. :) Има и преходници със същото действие, но лично аз избягвам преходниците или ги ползвам само в краен случай, защото те са още едно рисково звено във връзките и с времето при натрупване на прах например, могат да спрат да правят добър контакт и тогава започва едно търсене кое по цялата верига връзки всъщност предизвиква проблема. ;)

 

Всъщност ето го на схема, само трябва да си представиш, че на мястото на моно жака имаш чинч:

 

1-M2534-TS-TRS-1-3.png

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли смисъл от подобна система ако нямаш кросоувър, който да раздели сигнала от интерфейса към ууфъра и другите колони?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам усилвател за субуфер, в който има вграден кросоувър. Т.е подавам му истинския сигнал и то стерео по двата чинча и той смесвасигнала в моно, отделя ниските честоти, след което ги усилва. 

Обаче ми трябва надежден начин да му подам сигнал от балансирания изход на звуковата карта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ясно, колегата пита по-скоро, има ли смисъл другите ти колони да свирят в широка лента (30Hz -20kHz, примерно, измислям си) заедно със ууфъра или по-скоро тяхната АЧХ да започва там, където отделя ууфъра (примерно от 100Hz - 20kHz).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам 5 инчови студийни монитори Adam Audio, които може да ги определят като добри за миксиране, но когато си пускам само за слушане някоя определена музика или филми и игри, искам да ми думка. Т.е. малки са ми мониторите за да треперят мебелите :)

И понеже разбрах от нета че има три вида балансирани исхода и свързването им към небаланс. чрез механично разместване в различни комбинации, проводници, не е много препоръчително, научих че може да се ползва някакво устройство към което може да се подава балансиран сигнал а то да има различни изходи включително и небалансирани. Не знам дали има и как се нарича това устройство но аз се сетих че мога да ползвам малък миксер който да има поне два балансирани входа и два небаланс. изхода като чинчове или стерео куплунг, от които мога спокойно да подам сигнал на усилвателя.

Според вас, ще стане ли този номер примерно с този миксер?

https://www.thomann.de/intl/bg/the_t.mix_micromix_1_usb.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм експериментирал достатъчно с такива системи, за да се изкажа със 100% сигурност как са нещата. По-скоро информирани размисли по темата...

Идеята на подобна система с отделен subwoofer е да се разделят честотите, така че да се "олекоти" работата на озвучителните тела, всяко да си просвирва, за каквото е проектирано и в крайна сметка да се получи по-добра звукова картина. При положение, че нямаш кросоувър, който да раздели честотите ще се получи така, че в областта под 80 херца ще свири и едното и другото. И като се вземе предвид факта, че в нетретирани помещения безтуй доста често има проблеми с "насъбирането" на ниски честоти... само ще добавиш някаква мазня. Така ми се струва поне... :whistle:

Тоя миксер според мен не ти трябва. Колегата yamaha ти обясни как да свържеш балансиран TRS изход с небалансиран RCA вход. Ако кабелите са ти къси (половин-един метър) не вярвам да чуеш някаква разлика с единия или другия вид кабели. Файдата на балансирания сигнал е ако кабелите са дълги да предпазва от прихванати смущения. Колкото са по-къси кабелите толкова по-малко гадости ще влязат, но пак си зависи и колко е "замърсен" ефира...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да ползвам балансирани изходи, входове и кабели, не заради шума а за да не изгори някоя техника ако ползвам преходни връзки баланс.->небаланс.

Излиза, че проблема не е само във небалансираните входове на усилвателя ми, но и в смесването на ниските честоти.

Явно няма да стане без някакъв кросоувър понеже мониторите ми са до 40Хц и ще стане каша.

Стигам до извода че ми трябва студиен субуфер който си има и балансирани входове и изходи, и вградени кросоувър, и усилвател.

Другият вариант е ако искам да ползвам мой пасивен субуфер, ще трябва да купя съвременен кросоувър и съвременен усилвател понеже те имат балансирани входове, но цената става като на нов студиен субуфер.

Отново се получи, като искам качество трябва да си платя :)

Благодаря на всички за съветите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свързването на балансирана към небалансирана топология по учебник обикновено е с трансформатор. Другият, не толкова чист начин е директният, НО при свързването на балансиран изход към небалансиран вход трябва да се взема предвид каква е балансираната топология: електронна, импедансна или трансформаторна.

При импедансно балансирана топология „студеният“ изход се свързва към маса. Той е неактивен и целият сигнал се носи от „горещия“, като съгласуването по импеданс спрямо него е само с резистор. Тези топологии са най-евтините за реализация.

При трансформаторните топологии също се прави мост към маса — ако студената линия остане висяща, навлизат капацитивни ефекти, влошаване в сигнално-шумово отношение и оцветки. Хубавото на трансформаторното решение е галваничната изолация, но то е по-скъпо, а дори и най-качествените трансформатори оцветяват звука повече от полупроводниковите елементи.

При електронно балансираната топология студената линия е активна и носи инвертиран сигнал със същото ниво като горещата, който подлежи на сумиране с горещия след обръщане от диференциален усилвател на следващо устройство с балансиран вход. Т.е. тя е симетрична. Поради тази причина студеният изход в общия случай НЕ бива да се свързва към маса, а да „виси“, за да се избегне окъсяването на изходния усилвател. При това може да се увеличат нелинейните изкривявания, а в краен случай и да изгори изходният ОУ. Тъй като при тази топология по 50% от сигнала се носят респ. от горещата и студената линии, то конвертирането към небалансирана топология в общия случай означава 6 dB спад в нивото. Не случайно пиша общия случай, понеже електронно балансираните топологии имат разновидности. Т.нар. „чувстващи“ схемни решения изключват студения изход при окъсяване, което позволява да се свързват като другите, чрез мост между 1 и 3, респ. между R и S. Серво решенията при това повдигат нивото на горещата линия с 6 dB, за да компенсират загубата. Обикновено цената е известно завишаване на нелинейните изкривявания.

Ето защо е желателна консултация с техническото ръководство преди свързване по посочения горе начин. Там по всяка вероятност е описана балансираната топология.

---

При свързването на sub-woofer, освен че той трябва да се раздели честотно от мониторите, за да се избегне омазването, акустиката на помещението е от значение. В малко или недобре третирано помещение може да влоши картината. Монитори с АЧХ завал от –3dB @ 40Hz за твоето помещение може и да са достатъчни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.