Jump to content
Българският форум за музиканти

качествен изолиран кабел


Recommended Posts

:hysterical: Съветите в тази тема са като висш експертен пилотаж, сякаш този кабел ще се ползва в много скъпо студио или от високо заплатен професионален китарист. Бас ловя, че крайната цел е свирене в спалнята на слушалки с лаптоп.

??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, Evtim Djerekarov написа:

Мда, при изходно съпротивление на китарата в рамките на 10 - 100 килоома, несъмнено тази 1/10000 или 1/100000 част от общото съпротивление на веригата, ще изиграе драматична роля при представянето на звуковата картина....
Сега остава да начертаеш еквивалентна схема и да сметнеш с колко ще се потиснат хармониците при тестов сигнал (да се има предвид, че разлики под 1dB се чуват трудно, а разлики от сорта на 0.1dБ - никак).

Може също да пробваш емпирично, да монтираш ключ, с който включваш/шунтираш съпротивление 100-470 ома последователно на средното жило на проводника, да провериш сам за себе си дали и колко разлика чуваш.

Вероятно производителите на лампова апаратура страшно са се минали, като са забравили да махнат входното 68К съпротивление на решетката на първата лампа. Също производителите на педалчета, които слагат последователно на входа най-често 10К.

 

Здравей,

Благодаря ти за коментара.

До колкото знам, за постигане на най-високо КПД, всяка активна(усилваща сигнала) верига ....в частност тази: китара----предусилвател----усилвател---тонколона, изходнто съпротивление на всеки от блоковете трябва да бъде минимално, а входното съпротивление максимално (Теоретична Електротехника в ТУ)

Изходно и входно съпротивление се мери между двата извода, демек паралелно....а кабела се явява 2 отделни последователни съпротивления (едно през сигналните изводи на двете устройства и 1 през свързващите масата проводник.....
т.в. заедно с капацитета на кабела, който се явява паралелно (между двата извода на всеки блок), те образуват различни филтри.....(П...Г....)...всеки филтър води до шунтиране на някой хармоници, т.е. промяна на тембъра на звука.....

--Иначе си прав относно дали се чува това изкривяване......със сигурност зависи от човека и по-скоро ухото му ?

"Може също да пробваш емпирично, да монтираш ключ, с който включваш/шунтираш съпротивление 100-470 ома последователно на средното жило на проводника, да провериш сам за себе си дали и колко разлика чуваш." - чак до там се надявам да не стигна, но някой ако се навие да пробва, определено искам да чуя отзиви :):)

-

Относно "входното 68К съпротивление на решетката на първата лампа"...предполагам, то е за определяне на класа на усилване...т.е ако е друго....или го махнеш да речем, ще получиш, не дву полу-периоден усилвател, а ключ или токоизправител (демек ще орязва единият полу-период) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, Лими написа:

:hysterical: Съветите в тази тема са като висш експертен пилотаж, сякаш този кабел ще се ползва в много скъпо студио или от високо заплатен професионален китарист. Бас ловя, че крайната цел е свирене в спалнята на слушалки с лаптоп.

??

Благодаря ти за коментара,

В интерес на истината си почти прав, относно крайната цел.....аз не съм профисионален музикант , ...но не свиря в леглото, а прав ?️‍♂️

но изкривяването на звука, от гаден кабел, се усеща дори и от не-професионален музикант , като мен. Купувам си нов, всичко 6 и след 2 седмици почват грижите....вярно че съм малко немърлив и не го гледам като писано пиле кабела, ама.....

А и това е все едно да кажеш, "все ми е едно, дали свиря на гадна китара или на хубва, нали не съм про :) ".

Естествено че искам хубав кабел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Пасивните адаптери на електрическата китара имат DC съпротивление 5-15 килоома и по-висок импеданс за променлив ток (поради значителната си индуктивност), и са навити с стотици метри и километри проводник със диаметър около 0.06мм. В сравнение с това, дали средното "жило" на проводника ще има съпротивление 1 милиом или 10 ома, е в общи линии все тая.

Съпротивленията на входа на повечето апаратура имат една или повече от следните функции:


- Да предотвратят самовъзбуждане

- Да зададат максимална честота на Lowpass филтъра, който това съпротивление и паразитният входен капацитет създават, за да не "прихваща" апаратурата AM радио.

- Да ограничат входния ток.

Иначе, лампите/транзисторите си имат "pulldown" резистори към земя (или към каквото трябва напрежение) и работната им точка е така избрана, че при нормална амплитуда на входното напрежение, работят в клас A. Схемите с ОУ обикновено работят в клас AB, поради характера на ОУ, но най-често при липса на входен сигнал, са позиционирани в или около "средата" на работната си характеристика.

Важно е:
-Да ползваш кабел с добра екранировка и малък капацитет. Също на практика с безкрайно съпротивление между средно жило и оплетката (някои кабели имат утечка).
-Да ползваш здрави, хубави жакове, и от другата страна да имаш здрави, хубави букси.

Другото може да се причисли към популярните глупостички и ползата граничи с въображаема - нещо като ползата от това да си играеш, да екранираш с медно фолио китара с двойни адаптери (хъмбъкери) - уж има някаква полза, но като екранираш китарата на клиент, все се мръщи и смята, че нещо не си направил като хората, защото му се иска разликата да е поне забележима, а тя често не е.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^

Evtim, Благодаря ти за коментара! Моля не приемай това , като заяждане или нещо подобно - само "търся истината"  за кабелите :)

според мен.....съпротивлението на електрическата китара (5-15 килоома).. е изходното съпротивление на на китарата, което трябва да бъде високо....колкото по-високо, по-голямо КПД.....колкото по-голямо, по ниско ниво на шумовете или по-малка вероятност от  самовъзбъждане, но и по-ниска чувствителност !
...само че кабелът се явява между китарата и предусилвателя.....или последователно на входа на усилвателя/предусилвателя......а входното съпротивление на предусилвателя е нужно да е колкото се може по ниско - няколко ома, но при всички положения много под 1к ом .....т.е. ако предположим, че входното съпротивление на усилвателя е 8 ома (като  идеалният вариант ако ще слагаме  8 омова тонколона след него)...и кабела е със съпротивление 1 ом..... то 1/8 от силата на сигнала ще се отделя от кабела под формата на топлина....отделно магнитните свойства и дали е с екранировка ще окажат влияние филтрирайки някой от хармониците, т.е. ще променят тембъра на звука.....

Ето защо спред мен има значение дали кабела е 10 ома или 100милиома, но ще се радвам на друго мнение по въпроса, до откриването на мадафакатрут!

 

Редактирано от musicman
Не цитирай предходно мнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, не знам къде си търсил, ама в Music Division си има баш кабели с описани технически данни :) Друг е въпроса дали ти се дават 8-9лв на метър кабел ;)

https://musicdivision.bg/kitari/cables

Взимал съм от тях, даже си поръчах да ми го направят, кабела е добър, дадох 50тина лв. Дали чух осезаема разлика спрямо другия ми Cordial кабел - не. Ако ти държиш да го поиш - взимай от тях. Ако не, вземи си ей такъв и да се приключва с търсенето: https://www.musicworld.bg/bg/c_2257/i_59812/Roland_RIC_G15A.html

Хубави жакове, достатъчно гъвкав, доживотна гаранция. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Друг вариант - DYNACORD, кабелче, жакове -> поялниче, тинол Cynel, клещички, шлаухче, запалка или горещ въздух... но само ако работиш с поялник отдавна.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
3 hours ago, xexe said:

за съжаление, информация относно капацитета на кабела,  не намерих за ни един кабел......а изчетох нета тия дни и гледах спецификации на маса кабели....

а относно съпротивлението на кабела, не съм съгласен, че няма разлика дали е 0,1 или 1ом....тъй като това неминуемо изрязва някой хармоници на сигнала, т.е. променя тмбъра на звука....

Капацитивността има значение, при висок изходен импеданс на източника. Ако китарата ти е с някаква активна електроника, в общи линии и това няма значение :D.
Иначе, аз съм чувал разлика (във високите) при 20 см пач кабел, като си навързвах едни щуротии без изходен буфер .. Не заради съпротивлението му.


Производителя, без да е някакъв елитен такъв, обикновено дава стойност за капацитивност на линеен метър, в пикофаради.
Tова, че готовите кабели не дават такива данни, говори зле за производителите им. Особено на скъпите кабели.


Ако е за здравина, сток кабелите в кашоните на евтините китари, с капсоловани пластмасови жакове, не бих казал че не са здрави.
Може да се окаже, че са по-здрави, от някои кабели с приятно изглеждащи метални жакове ;)

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Входните съпротивление на китарните усилватели в повечето случаи са >33 килоома... 

EDIT: Имах предвид да продължа обяснението със стандартните лампови стъпала, входен резистор ~1M обикновено, и  съпротивление преди първия гейн стейдж обикновено ~33K.

Евтим така или иначе по-добре го е обяснил и по-бързо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
16 minutes ago, xexe said:

според мен.....съпротивлението на електрическата китара (5-15 килоома).. е изходното съпротивление на на китарата, което трябва да бъде високо....колкото по-високо, по-голямо КПД.....колкото по-голямо, по ниско ниво на шумовете или по-малка вероятност от  самовъзбъждане, но и по-ниска чувствителност !
...само че кабелът се явява между китарата и предусилвателя.....или последователно на входа на усилвателя/предусилвателя......а входното съпротивление на предусилвателя е нужно да е колкото се може по ниско - няколко ома, но при всички положения много под 1к ом .....т.е. ако предположим, че входното съпротивление на усилвателя е 8 ома (като  идеалният вариант ако ще слагаме  8 омова тонколона след него)...и кабела е със съпротивление 1 ом..... то 1/8 от силата на сигнала ще се отделя от кабела под формата на топлина....отделно магнитните свойства и дали е с екранировка ще окажат влияние филтрирайки някой от хармониците, т.е. ще променят тембъра на звука.....

Ето защо спред мен има значение дали кабела е 10 ома или 100милиома, но ще се радвам на друго мнение по въпроса, до откриването на мадафакатрут!

 

Напротив, изходното съпротивление на китарата е желателно да е малко. Китарата (освен ако няма вътре активна електроника) е пасивна и няма как да се самовъзбуди. Не знам в какъв ВУЗ си учил електротехника, но поне от написаното, не изглежда да си се задълбочавал много в ученето.

Съвсем обратното е - изходното съпротивление на китарата е желателно да е малко, а входното съпротивление на усилвателя - безкрайно в идеалният случай. Но пасивната китара има някакво изходно съпротивление, главно поради DC съпротивлението и голямата индуктивност на адаптерите. Входното съпротивление на китарните апрататури, поне за постоянен ток, е около 500 килоома - 2 мегаома. При лампи / JFET транзистори може и да е безкрайно голямо, но все пак има обикнвено 1M резистор, който да "придържа" напрежението към земя при откачен вход. За променлив ток, с нарастване на честотата входният импеданс пада, поради наличието на паразитен входен капацитет (и милеров такъв, ако имаме инвертиращо стъпало с голямо усилване).

Ако входното съпротивление на усилвателя е 1 ом, както предлагаш, то за да имаме на входа 1 волт, трябва да имаме входен ток 1 ампер, или общо китарата трябва да "захранва" 1W - ти представяш ли си я тая работа ?. 1 ампер ток през 7 килоома адаптер, би означавало напрежение от 7 киловолта върху адаптера, който от своя страна ще разсейва мощност от 7 киловата - почваш да свириш на китарата и отваряш прозорците, да не прегрееш. Само не знам, как ще ги прилагаш тия 7 киловата върху горките струни.

 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^

Прав си че входното съпротивление е високо :) в процеса на мислене/писане се пообърках....?......високо входно съпротивление  и ниско изходно съпротивление, а не и двете да са ниски..... :).....и определено не пожелавам на никой, по китарата му да бичи 1А ток ? ? ?

От писаното и прочетеното до тук , стигам до следните изводи:

- съпротивлението на кабела не е от съществено значение ... но не пречи да е някой с по-ниско съпротивление :)
- важно е кабела да е екраниран с жична оплетка, а не алуминиево фолио (мое заключение, макар че не се коментира тук във форума, дали има значение)

- жаковете е добре да са запоени и със златно покритие
- високо съпротивление на изолацията между кабела и оплетката

- и най-важното - да имаш късмет при избора ?

 

 

Редактирано от musicman
Не цитирай предходно мнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, дори с не-кой-знае колко престижни неща като proel жакове и някакъв приличен китарен/инструментален проводник, аз съм постигал съвсем добри резултати. Има и готови кабели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Иначе, когато наличието на някакви импеданси е неизбежно, в електротехниката, най-ефективният трансфер на енергия се получава при еднакви "входни" и "изходни" импеданси.

В случая с малките сигнали в аудиотехниката, ние не пренасяме енергия, а информация (к.п.д. не е от такова значение). При малко изходно и голямо входно съпротивление, този трансфер на информация е най-надежден, защото така информацията е най-защитена (от шумове и т.н.), при относително малка консумация на енергия в източника на сигнала.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, chris_barnes написа:

Ми, не знам къде си търсил, ама в Music Division си има баш кабели с описани технически данни :) Друг е въпроса дали ти се дават 8-9лв на метър кабел ;)

https://musicdivision.bg/kitari/cables

Взимал съм от тях, даже си поръчах да ми го направят, кабела е добър, дадох 50тина лв. Дали чух осезаема разлика спрямо другия ми Cordial кабел - не. Ако ти държиш да го поиш - взимай от тях. Ако не, вземи си ей такъв и да се приключва с търсенето: https://www.musicworld.bg/bg/c_2257/i_59812/Roland_RIC_G15A.html

Хубави жакове, достатъчно гъвкав, доживотна гаранция. :)

Благодаря ти за коментара....в посоченият сайт търсих, разбира се.....но на готовите кабели, няма никаква специфилация....или поне тези които прегледах аз... ако искам да си го поя - то ясно, но от опит знам, че и запояването е по-добре да го направи някой про, с про-поялник :)

темата я повдигнах , имайки предвид готови инструментни кабели с моно жакове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ли съм свирил в зала България,Джаз джамбуре Варшава,записи, плочи преди 40 години с прост български екраниран кабел от Млад техник например?!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.