Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни затворени слушалки за тракинг


apoplexia
 Share

Recommended Posts

Малко дете в къши, така че тишината е приоритет.

BD 770 са идеални за бас партиите, както и за практика с китара в микс (ударни и бас).Идеята ми е да си приготвя готовия звук с Кемпер, с подходящия IR (тук отделям часове, дори дни, за един звук, в зависимост от композицията). С BD , когато запиша китарните партии, басите ми идват много. Не съм много убеден, че при 80 ом версията ще има някаква чуваема разлика. Студийните монитори, които купих последно, са Neumann KH120, и затова се чудя дали няма и слушалките им да са на нивото на мониторите, доколкото е възможно за слушалки. Времето ми е малко (дететто си иска своето), затова съм готов да мина в по-висок ценови клас слушалки. живеем сега!

До момента фаворит са Yamaha , посочени по-горе

Link to comment
Share on other sites

On 2/27/2021 at 4:25 PM, apoplexia said:

Свалих въпросния Sonarworks, AKG станаха много приятни, но го махнах, защото наистина стават други слушалки, дотри като не работи.

Отвореният тип - много ли се чуват наоколо? Никога не съм пробвал, а не знам дали няма да пречат на спящите.

Когато работи – разбира се, избелва сигнатурата към неутрална. Напр. HPH-MT7 се приближават приемливо към Dynaudio мониторите ми, инак разликата е огромна. Когато не работи обаче – тогава корекцията е в байпас и сигнатурата не се пипа. Този тип явления са добре познати и най-често се обясняват с психология и психоакустика: концентрация и ефект на очакването, ефект на навика и рязка смяна на сигнатурите, Флетчер-Мунсон и разлики в общите нива при включен и изключен плъгин, когато само гейнът е активен (тогава в единия случай нивото на сигнала е по-ниско, а донастройка на слух от интерфейса или слушалковия амп не изравнява точно), даже различни пасажи в рамките на един трак. При сравнителни прослушвания на DAW, DAC, кодеци, грамофонни дози, усилватели играят същите особености и те подлежат на изолация. Лично съм отчитал в тест как хората посочват два бит-по-бит еднакви файла за различни. Затова златният стандарт са статистически значими резултати на рандомизиран двойносляп тест. Пропуснах да уточня, че SW има още линейнофазов и смесен EQ, когато е необходимо. Компромисът, разбира се, е характерното изместване на артефакти преди транзиентите, които най-лесно може да се забележат в баса. Но лично аз за тракинг специално бих предпочел пред корекция просто по-бледо оцветяващи слушалки. Отворените обаче принципно не са подходящи поради изтичането на звук към микрофона.

И още едно предложение: Shure SRH1540, но на 2+ пъти по-висока цена. Аз тези дни ще вземам отворени слушалки, колебая се между HD600/650 и SRH1840. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 8 часа, Steppenwolf написа:

Този тип явления са добре познати и най-често се обясняват с психология и психоакустика....Лично съм отчитал в тест как хората посочват два бит-по-бит еднакви файла за различни.

Само да добавя за психоакустиката, че съм бил свидетел и на по-драстични случаи, когато за MP3-ка с битрейт 96 kbit/s един колега упорито твърдеше, че тя е оригинала, а не съответния WAV файл. Или пък друг колега преди доста години, дето правеше някакви песни при мен, все не харесваше саунда дето чува и имаше постоянни и меко казано странни изисквания към звука, който искаше да получи в главата си и накрая когато му казах, че аз ще съм само 'инструмента в ръцете му', а той ще ми казва какво точно да направя - след многократните "вдигни тука 3 децибела...смъкни там 2 децибела...дай малко среда..."..., накрая го попитах "Така харесва ли ти вече?", на което получих отговор "Е това е друго нещо!"...само дето колегата не беше забелязал, че преди да започна да мърдам това и онова, тайничко бях натиснал байпаса. Та много неща на психическа основа могат да виреят в главата на човека и зависят от множество фактори.;)

 

Иначе по темата, по-горе бях препоръчал ATH-M40x, не защото имам такива слушалки и ме кефят, а защото съм изгледал/изслушал множество сравнителни тестове на мониторни слушалки и този модел ми се е оформил като един от най-реалистично препредаващ оригинала във всякакви стилове. И други марки/модели ми харесаха, но при тях забелязах, че не са чак толкова универсални в различните стилове, а само в някои, докато 40-ката се справя достатъчно равно и с жица, и с глас, и с EDM.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

АТ 40 наистина по ревютата я дават с по-малко повдигнати ниски, отколкото 50 версията. В крайна сметка ще поръчам няколко и ще тествам, ще вурна, които отпадат.

Link to comment
Share on other sites

При покупка на слушалки (и не само), вариантът с пробването е най-подходящ, стига да има тази възможност.

Понеже от година-две купувам разни неща (не музикални) от Емаг, ми прави впечатление, че секцията им "Разопаковани" е доста обемиста и пълна с най-различни продукти и тъй като доста мои познати също купуват неща от там, стигнах до извода, че всъщност само част от продуктите в тази секция са върнати, защото са проявили някакъв дефект още в началото или пък човекът просто не е харесал уреда. Доста от познатите ми поръчват наведнъж всичките няколко модела между които се колебаят от "нещото" (телефон, телевизор и т.н.), защото Емаг не задава въпроси, когато в 30-дневен срок върнеш безплатно купеното и затова те предпочитат да изпробват различните харесани модели и да си оставят само този, дето най им допада.

Така че ако съответният магазин поддържа тази опция и разполагаш с повече средства, винаги е за предпочитане да си вземеш наведнъж Аудио-Техниката, Ямахата и каквото още решиш и можеш, да им направиш сравнителните тестове и да си оставиш само чифта, дето най-много ти е харесал.

Edited by yamaha
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, yamaha said:

Само да добавя за психоакустиката ...

Класика. Човек е склонен не само да не чува явления, които са там, но и да чува такива, които не са там. Всичко изказано до момента се наблюдаваше и при малък тест в нашия форум отпреди години: wav, mp3, магнитна лента. Имаше тенденция разпозналите MP3 (мисля, че беше 160 или 192 kbps) като неоригинал да определят този файл за касетата. ;) Въпреки характерните артефакти, които не са типични за лента. Разбира се, бях подбрал материал, при който шумът е добре маскиран. По-новите поколения пък сякаш показват известен афинитет към по-нединамичното и гръмко звучене, в т.ч. ремастери на класически албуми от последните 10-20 години, докато аз много от тях хич не ги долюбвам и си предпочитам 1970-1990-те.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/28/2021 at 8:49 PM, Steppenwolf said:

Имаше тенденция разпозналите MP3 (мисля, че беше 160 или 192 kbps) като неоригинал да определят този файл за касетата.

 -  Не е много коректно да приравнявате "нечуването на разлика" с "незнаенето на дефиниция". Хората определено са чули разлика, само дето не са могли да я дефинират. "Характерните артифакти" сигурно ги знаят хората, работещи с ленти,  но колко да са те ?  Остава да очакваш да познаят и марката на лентата.  Аз лично касетка не съм слушал от 2001-ва година, а магнитофонна лента съм слушал няколко пъти в живота си, последните 10-20 години - само по аудио- изложения.  Не бих се и опитвал да позная.

     Та за психоакустиката да питам - наистина ли НЕ намирате разлика между инсталиран и изключен Sonarworks ?

   И по тая логика автора на темата да си купува слушалките по външен вид, щото това, дето си мисли че го чува, не е това, което реално чува, щото нали, психоакустиката...  а едни батковци, дето работят в студия и са чели повече, ще му кажат какво точно чува, за да не се самозалъгва, че чува изобщо нещо....  

 

Link to comment
Share on other sites

Не се хващай за примера с лентата на колегата - това беше просто още един пример за чувствителността в слуха на хората или просто за психоакустиката.;)

А иначе разбира се, че най-важното е как звучат "на нула" дадени слушалки, монитори или някой микрофон. След това сигналът може да бъде манипулиран било с EQ, сонаруоркс-а (който аз не ползвам) или с нещо друго, но това е някакъв вид закърпване на положението, дължащо се на неравномерността в излъчването на конкретния уред или помещението, в което се слуша, затова и хората му предложиха различни марки, които имат по-равен бас...това, което малко го дразни в неговите DT770.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

   Аз просто се опитах да насоча вниманието към факта, че 250-омовата версия на 770  е съвсем различна слушалка, и без усилвател, като за слушане директно в интерфейса, 80-омовата версия е доста по- равномерна. Има АЧХ-та из нета - вижда се това, което се чува. Отделно "засилените баси" не са толкова повдигнати ниски, колкото смъкнати среди, но да кажем, че това е дреболия. Затова "лобирам" пак за 770, но по- подходящи за конкретния случай (80 омови).  За парите си са доста равномерни и детайлни слушалки.  А оттам нагоре - кеф ти Фекали, кеф ти планарни Стаксове - въпрос на пари и вкус.

      Малко го приемам вътрешно, като ми обясняват, че не чувам, щото за 45-те си години имам доста равномерен слух до 18Кхц, само дето е на -20 дБ (това явно ми е от свирене и концерти), по аудиограма от преди 2 месеца.  Затова се извинявам, че реагирах малко остро.

Link to comment
Share on other sites

Да не съм голословен - ето картинки от нета:
770 Pro 250 Ohm:

DT770-250-afr.jpg
-------------------------------------------


770 Pro 80 Ohm:

Beyerdynamic_DT%20770%20PRO%20%2080%20oh

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sonarworks работи чудесно тук и върши много добра работа. Когато не го използвам - не го деактивирам (Disable), а излизам (Quit), което премахва виртуалния audio device на Sonarworks и се "зарежда оригиналното устройство".  Просто и ефективно.

DT770 80 Pro още веднъж са чудесни слушалки, които използва(м/х) дълги години - Ямахите, които споменах обаче, са по-близо до монитори като звучене. Така мисля аз.

Иначе и с едните и с другите може да се свърши работа. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, synchu said:

Sonarworks работи чудесно тук и върши много добра работа. Когато не го използвам - не го деактивирам (Disable), а излизам (Quit), което премахва виртуалния audio device на Sonarworks и се "зарежда оригиналното устройство".  Просто и ефективно. 

И аз използвам SW по този начин и го намирам за много полезен. Знаят какво правят и имат много положителни отзиви. :)

Нека поясня по другото:

1. Disable спрямо Quit внася ли такава разлика, от която "не можем да си познаем слушалките"? Не, доколото специално тествах одеве на моята машина, Sonarworks версия и слушалки. Нямам нищо против да го направя утре отново и по-внимателно. Или да асиситрам в двойносляп тест, за да определи някой за себе си дали чутото действително е там (повече от 18 от поне 20 опита). Чувам до 17.5—18k, но това не е от съществено значение за описаните ефекти. 18kHz @ –20dBr звучи 4 пъти по-тихо, а енергията в тази част от спектъра на реален музикален материал обикновено е много ниска. Предвид и маскиращите ефекти, 18kHz в музика може да чуят предимно децата и юношите. Но не е коректно сравнението на едно явление по памет отпреди Х време и с недоизяснени условия спрямо друго сега, когато съм активен потребител на текущите SW версии. Съвсем не мога да изключа и разлика/бъг в по-стара версия.

2. В примера с магнитната лента няма никакво приравняване, а се изтъква очакването на участниците касетата да звучи по-лошо от MP3 @ 160kbps, респ. чутата разлика в тези случаи обикновено се отдаваше на нея, макар че често тя оставаше неразличена от WAV (по спомен). С уговорката, че записът беше с висок модел дек. Имаше и не познали нищо, както и случайностни резултати. Но това не значи, че при други условия, с други монитори или слушалки не биха. В случая всеки опита за себе си със своите. Въпросният тест, по Интернет, не е при равни други условия, както и не беше класически ABX тест.

3. Не съм оспорвал разликата между DT770 с различни импеданси. Според усреднените измервания на Sonarworks върху 10-ина екземпляра от всеки модел, високите и средите са по-напред на графиката с 2—3dB спрямо баса при 250Ω, което предполага относително по-басово звучене за модела с 80Ω. Докато първите са малко по-остри, носейки повече присъствие и детайл във високите. Според разгледаните отзиви от собственици и на двата модела, изглежда наистина е така. Измерването на АЧХ на слушалки е специфична задача и е добре да се сравняват резултати от един доказан източник, при установена постановка. В мрежата може да се открият някои значителни разлики между различни източници за един и същ модел. Плюс е, че SW измерват по няколко бройки от модел.

770-80.png

770-250.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.