Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни затворени слушалки за тракинг


apoplexia

Recommended Posts

Малко дете в къши, така че тишината е приоритет.

BD 770 са идеални за бас партиите, както и за практика с китара в микс (ударни и бас).Идеята ми е да си приготвя готовия звук с Кемпер, с подходящия IR (тук отделям часове, дори дни, за един звук, в зависимост от композицията). С BD , когато запиша китарните партии, басите ми идват много. Не съм много убеден, че при 80 ом версията ще има някаква чуваема разлика. Студийните монитори, които купих последно, са Neumann KH120, и затова се чудя дали няма и слушалките им да са на нивото на мониторите, доколкото е възможно за слушалки. Времето ми е малко (дететто си иска своето), затова съм готов да мина в по-висок ценови клас слушалки. живеем сега!

До момента фаворит са Yamaha , посочени по-горе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 2/27/2021 at 4:25 PM, apoplexia said:

Свалих въпросния Sonarworks, AKG станаха много приятни, но го махнах, защото наистина стават други слушалки, дотри като не работи.

Отвореният тип - много ли се чуват наоколо? Никога не съм пробвал, а не знам дали няма да пречат на спящите.

Когато работи – разбира се, избелва сигнатурата към неутрална. Напр. HPH-MT7 се приближават приемливо към Dynaudio мониторите ми, инак разликата е огромна. Когато не работи обаче – тогава корекцията е в байпас и сигнатурата не се пипа. Този тип явления са добре познати и най-често се обясняват с психология и психоакустика: концентрация и ефект на очакването, ефект на навика и рязка смяна на сигнатурите, Флетчер-Мунсон и разлики в общите нива при включен и изключен плъгин, когато само гейнът е активен (тогава в единия случай нивото на сигнала е по-ниско, а донастройка на слух от интерфейса или слушалковия амп не изравнява точно), даже различни пасажи в рамките на един трак. При сравнителни прослушвания на DAW, DAC, кодеци, грамофонни дози, усилватели играят същите особености и те подлежат на изолация. Лично съм отчитал в тест как хората посочват два бит-по-бит еднакви файла за различни. Затова златният стандарт са статистически значими резултати на рандомизиран двойносляп тест. Пропуснах да уточня, че SW има още линейнофазов и смесен EQ, когато е необходимо. Компромисът, разбира се, е характерното изместване на артефакти преди транзиентите, които най-лесно може да се забележат в баса. Но лично аз за тракинг специално бих предпочел пред корекция просто по-бледо оцветяващи слушалки. Отворените обаче принципно не са подходящи поради изтичането на звук към микрофона.

И още едно предложение: Shure SRH1540, но на 2+ пъти по-висока цена. Аз тези дни ще вземам отворени слушалки, колебая се между HD600/650 и SRH1840. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Steppenwolf написа:

Този тип явления са добре познати и най-често се обясняват с психология и психоакустика....Лично съм отчитал в тест как хората посочват два бит-по-бит еднакви файла за различни.

Само да добавя за психоакустиката, че съм бил свидетел и на по-драстични случаи, когато за MP3-ка с битрейт 96 kbit/s един колега упорито твърдеше, че тя е оригинала, а не съответния WAV файл. Или пък друг колега преди доста години, дето правеше някакви песни при мен, все не харесваше саунда дето чува и имаше постоянни и меко казано странни изисквания към звука, който искаше да получи в главата си и накрая когато му казах, че аз ще съм само 'инструмента в ръцете му', а той ще ми казва какво точно да направя - след многократните "вдигни тука 3 децибела...смъкни там 2 децибела...дай малко среда..."..., накрая го попитах "Така харесва ли ти вече?", на което получих отговор "Е това е друго нещо!"...само дето колегата не беше забелязал, че преди да започна да мърдам това и онова, тайничко бях натиснал байпаса. Та много неща на психическа основа могат да виреят в главата на човека и зависят от множество фактори.;)

 

Иначе по темата, по-горе бях препоръчал ATH-M40x, не защото имам такива слушалки и ме кефят, а защото съм изгледал/изслушал множество сравнителни тестове на мониторни слушалки и този модел ми се е оформил като един от най-реалистично препредаващ оригинала във всякакви стилове. И други марки/модели ми харесаха, но при тях забелязах, че не са чак толкова универсални в различните стилове, а само в някои, докато 40-ката се справя достатъчно равно и с жица, и с глас, и с EDM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АТ 40 наистина по ревютата я дават с по-малко повдигнати ниски, отколкото 50 версията. В крайна сметка ще поръчам няколко и ще тествам, ще вурна, които отпадат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При покупка на слушалки (и не само), вариантът с пробването е най-подходящ, стига да има тази възможност.

Понеже от година-две купувам разни неща (не музикални) от Емаг, ми прави впечатление, че секцията им "Разопаковани" е доста обемиста и пълна с най-различни продукти и тъй като доста мои познати също купуват неща от там, стигнах до извода, че всъщност само част от продуктите в тази секция са върнати, защото са проявили някакъв дефект още в началото или пък човекът просто не е харесал уреда. Доста от познатите ми поръчват наведнъж всичките няколко модела между които се колебаят от "нещото" (телефон, телевизор и т.н.), защото Емаг не задава въпроси, когато в 30-дневен срок върнеш безплатно купеното и затова те предпочитат да изпробват различните харесани модели и да си оставят само този, дето най им допада.

Така че ако съответният магазин поддържа тази опция и разполагаш с повече средства, винаги е за предпочитане да си вземеш наведнъж Аудио-Техниката, Ямахата и каквото още решиш и можеш, да им направиш сравнителните тестове и да си оставиш само чифта, дето най-много ти е харесал.

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, yamaha said:

Само да добавя за психоакустиката ...

Класика. Човек е склонен не само да не чува явления, които са там, но и да чува такива, които не са там. Всичко изказано до момента се наблюдаваше и при малък тест в нашия форум отпреди години: wav, mp3, магнитна лента. Имаше тенденция разпозналите MP3 (мисля, че беше 160 или 192 kbps) като неоригинал да определят този файл за касетата. ;) Въпреки характерните артефакти, които не са типични за лента. Разбира се, бях подбрал материал, при който шумът е добре маскиран. По-новите поколения пък сякаш показват известен афинитет към по-нединамичното и гръмко звучене, в т.ч. ремастери на класически албуми от последните 10-20 години, докато аз много от тях хич не ги долюбвам и си предпочитам 1970-1990-те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 2/28/2021 at 8:49 PM, Steppenwolf said:

Имаше тенденция разпозналите MP3 (мисля, че беше 160 или 192 kbps) като неоригинал да определят този файл за касетата.

 -  Не е много коректно да приравнявате "нечуването на разлика" с "незнаенето на дефиниция". Хората определено са чули разлика, само дето не са могли да я дефинират. "Характерните артифакти" сигурно ги знаят хората, работещи с ленти,  но колко да са те ?  Остава да очакваш да познаят и марката на лентата.  Аз лично касетка не съм слушал от 2001-ва година, а магнитофонна лента съм слушал няколко пъти в живота си, последните 10-20 години - само по аудио- изложения.  Не бих се и опитвал да позная.

     Та за психоакустиката да питам - наистина ли НЕ намирате разлика между инсталиран и изключен Sonarworks ?

   И по тая логика автора на темата да си купува слушалките по външен вид, щото това, дето си мисли че го чува, не е това, което реално чува, щото нали, психоакустиката...  а едни батковци, дето работят в студия и са чели повече, ще му кажат какво точно чува, за да не се самозалъгва, че чува изобщо нещо....  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се хващай за примера с лентата на колегата - това беше просто още един пример за чувствителността в слуха на хората или просто за психоакустиката.;)

А иначе разбира се, че най-важното е как звучат "на нула" дадени слушалки, монитори или някой микрофон. След това сигналът може да бъде манипулиран било с EQ, сонаруоркс-а (който аз не ползвам) или с нещо друго, но това е някакъв вид закърпване на положението, дължащо се на неравномерността в излъчването на конкретния уред или помещението, в което се слуша, затова и хората му предложиха различни марки, които имат по-равен бас...това, което малко го дразни в неговите DT770.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Аз просто се опитах да насоча вниманието към факта, че 250-омовата версия на 770  е съвсем различна слушалка, и без усилвател, като за слушане директно в интерфейса, 80-омовата версия е доста по- равномерна. Има АЧХ-та из нета - вижда се това, което се чува. Отделно "засилените баси" не са толкова повдигнати ниски, колкото смъкнати среди, но да кажем, че това е дреболия. Затова "лобирам" пак за 770, но по- подходящи за конкретния случай (80 омови).  За парите си са доста равномерни и детайлни слушалки.  А оттам нагоре - кеф ти Фекали, кеф ти планарни Стаксове - въпрос на пари и вкус.

      Малко го приемам вътрешно, като ми обясняват, че не чувам, щото за 45-те си години имам доста равномерен слух до 18Кхц, само дето е на -20 дБ (това явно ми е от свирене и концерти), по аудиограма от преди 2 месеца.  Затова се извинявам, че реагирах малко остро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sonarworks работи чудесно тук и върши много добра работа. Когато не го използвам - не го деактивирам (Disable), а излизам (Quit), което премахва виртуалния audio device на Sonarworks и се "зарежда оригиналното устройство".  Просто и ефективно.

DT770 80 Pro още веднъж са чудесни слушалки, които използва(м/х) дълги години - Ямахите, които споменах обаче, са по-близо до монитори като звучене. Така мисля аз.

Иначе и с едните и с другите може да се свърши работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, synchu said:

Sonarworks работи чудесно тук и върши много добра работа. Когато не го използвам - не го деактивирам (Disable), а излизам (Quit), което премахва виртуалния audio device на Sonarworks и се "зарежда оригиналното устройство".  Просто и ефективно. 

И аз използвам SW по този начин и го намирам за много полезен. Знаят какво правят и имат много положителни отзиви. :)

Нека поясня по другото:

1. Disable спрямо Quit внася ли такава разлика, от която "не можем да си познаем слушалките"? Не, доколото специално тествах одеве на моята машина, Sonarworks версия и слушалки. Нямам нищо против да го направя утре отново и по-внимателно. Или да асиситрам в двойносляп тест, за да определи някой за себе си дали чутото действително е там (повече от 18 от поне 20 опита). Чувам до 17.5—18k, но това не е от съществено значение за описаните ефекти. 18kHz @ –20dBr звучи 4 пъти по-тихо, а енергията в тази част от спектъра на реален музикален материал обикновено е много ниска. Предвид и маскиращите ефекти, 18kHz в музика може да чуят предимно децата и юношите. Но не е коректно сравнението на едно явление по памет отпреди Х време и с недоизяснени условия спрямо друго сега, когато съм активен потребител на текущите SW версии. Съвсем не мога да изключа и разлика/бъг в по-стара версия.

2. В примера с магнитната лента няма никакво приравняване, а се изтъква очакването на участниците касетата да звучи по-лошо от MP3 @ 160kbps, респ. чутата разлика в тези случаи обикновено се отдаваше на нея, макар че често тя оставаше неразличена от WAV (по спомен). С уговорката, че записът беше с висок модел дек. Имаше и не познали нищо, както и случайностни резултати. Но това не значи, че при други условия, с други монитори или слушалки не биха. В случая всеки опита за себе си със своите. Въпросният тест, по Интернет, не е при равни други условия, както и не беше класически ABX тест.

3. Не съм оспорвал разликата между DT770 с различни импеданси. Според усреднените измервания на Sonarworks върху 10-ина екземпляра от всеки модел, високите и средите са по-напред на графиката с 2—3dB спрямо баса при 250Ω, което предполага относително по-басово звучене за модела с 80Ω. Докато първите са малко по-остри, носейки повече присъствие и детайл във високите. Според разгледаните отзиви от собственици и на двата модела, изглежда наистина е така. Измерването на АЧХ на слушалки е специфична задача и е добре да се сравняват резултати от един доказан източник, при установена постановка. В мрежата може да се открият някои значителни разлики между различни източници за един и същ модел. Плюс е, че SW измерват по няколко бройки от модел.

770-80.png

770-250.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.