Jump to content
Българският форум за музиканти

до всички с три октави


MAUGLY

Recommended Posts

... Изчерпателно!!! ...

Съвсем не е изчерпателно, даже е със съкращения, но мисля че за обща култура стига! :D

Благодаря за мнението!

Слушал съм нейни записи на плоча, беше много отдавна, когато бях още дете :D

Сега свалиам нещо неино!!!

Ще имаме възможност да чуем феномена ;)

до комкото знам се движи около малка - четвърта октава :blink:

хванали са я от джунглата и е пропяла жената :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Има Сумак не е оперна певица,нито естрадна,тя не и хваната от джунглата,както тя си приказва за по интересна биография,жената просто има феноменален глас от 4 октави и е като свирка,без никакъв тембър,пее много цветно...

Жива е и до ден днешен и е на 70 и няколко,изглежда много...страшно!Винеги можете да потърсите материали за нея в Гугъл,има си любителски сайт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Един въпрос - кои са "тия с трите октави" ? Тези които пеят три октави глас, или тези които пеят три октава със фалцета? B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

5 октави

 

10 октави - уааааа, няма :hysterical:

 

 

Лелее, този с шестте не е човек! :surprise::greenball: Аз лично познавам един с 4 и го мислех за феномен....но явно имало и други по-... :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^

 

Това с шестте октави зависи изцяло от техника. Това, струва ми се, го казва и самият той. С достатъчно упражнения вероятно и ти и аз ще можем да покрием поне 5.

 

Въпросът е, че това е мерене на пи... ъ-ъ, на инструменти. Не знам за другите, но аз поне не виждам как този пич може да използва възможностите си при музициране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile.gif Г-н Макферин( с когото е започнала тази тема) сам коментира, че един ден може да има 2, а на следващия 3 и половина октави.

Както и се случи: беше тук за 2 дни. На първия ден (уъркшоп) гласът му беше супер богат, отпочинал, с перфектно интониране. На концерта на следващия ден имаше доста колебания между тоновете, пееше леки неща, защото гласът му просто не беше същия...

Извини се и каза, че това е което се случва на певците.

 

Flame

С достатъчно упражнения вероятно и ти и аз ще можем да покрием поне 5.

За мъжете принципно би трябвало да е по-възможно от гледна точка, че по-дебелите гласови връзки могат да изтъняват(т.е. да се увеличава диапазон нагоре), а по-тънките няма как да станат по-дебели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Софи Маринова няма 5 октави , най високия и тон изпят във  песен е Сол # на 2ра октава във песента Светица и грешница .  Във същата песен при Слави оперната певица допуска грешка , трябва да изпее  единия от коплетите една октава по ниско / от първа / а тя го изпява от втора пеят го двете едновременно но Софи не можа да стигне Си Бемол на втора . Ето и линк от въпросното клипче 

http://www.slavishow.com/%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%87%D0%B5%D1%89%D0%BE-%D1%81%D1%8A%D1%80%D1%86%D0%B5-2/

Ето и студийно изпълнение

http://vbox7.com/play:7a74336f

А във албума 5 октави любов - наи високия тон който пее е Сол на 2ра във песента Лъжец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има някой с 5 октави ? :singer:

 

Има, Софи Маринова.

За справка - албумът 5 октави любов...

 

^ Понякога разчитам, че събеседниците ми ще усетят иронията без да се налага да съм груба ;).

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чувал Марая Кери покрива 5 октави благодарение на техниката " свирков регистър " , която доста изпълнители ползват като ефект към песните си. От личен опит знам, че човек може да пее с глас само до "gis 2" с големи изключения "а 2" за да се пее по нагоре е нужна техника и добро използване на главовите резонатори

 

Adam Lopez - 

 

Minnie Riperton -

 

Georgia Brown - http://www.youtube.com/watch?v=OtJHz5jwG0I  ( тази лично не я харесвам, но е пример за този регистър)

 

Yma Sumac -

 

Vitas -

 

Maria Galvany - http://www.youtube.com/watch?v=v0NvYqxVjYc  ( Една оперна певица с изключително рядката дарба да пее в такова темпо, че може да си помислите, това е правено на компютър, но не е тази жена освен , че има уникално висок глас има способноста да изпълнява сложните колоратури в бясно темпо с изключителна точност

 

Всичко в пеене е възможно с малко данни, добър педагог ,  упражнения и постоянство ... Но това  "За мъжете принципно би трябвало да е по-възможно от гледна точка, че по-дебелите гласови връзки могат да изтъняват(т.е. да се увеличава диапазон нагоре), а по-тънките няма как да станат по-дебели..." Диапазонът не зависи ли от дължината на гласовите връзки, а не от дебелината му? Защото според вокалната теория женските гласови връзки са по - къси към 2 мм и това им позволява да пеят във високия регистър, докато мъжките гласови връзки са 2,5 мм ( цифрите са по памет ) след мутационния период  и поради тази причина мъжете пеят в ниският регистър. А самата дебелина на струната определя до колко гласът ти ще е способен да орнаментира : в смисъл колкото по - тънки са струните толкова гласът е по - пъргав и изпълнява орнаметите/ колоратурите по лесно, колкото по - дебели са струните толкова гласът е по -  тромав и орнаментите са по - трудни за изпълнение ...  

 

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбира се,  изследователите са отбелязали разликата в размера на мъжките и женските гласови гънки ( да кажем средно 20мм и 17мм  )

Също така са отбелязали, че височината на произвеждания тон от конкретна двойка гласови гънки се променя в зависимост от дебелината (т.е. до колко е "разтеглена" от мускулите).

Това именно имах предвид като споменах дебелината. Дължината до голяма степен определя "основния" диапазон, или да кажем по-просто - това дали някой има висок или нисък глас. Като говорим за разширяване на този "основен" диапазон -  от значение, според мен, са и дебелината на връзките, и способността да бъдат разтегляни без напрежение.

 

Всеки в разговора изхожда от неговия опит/какво е чел/какво са му преподавали и до голяма степен жанровете, от които се интересува. 

Като обсъждаме наличието на регистри и това, което разбираме под диапазон е важно да вземаме предвид жанровете в пеенето, за които говорим. За някои диапазон е това, което можем да изпеем с чиста атака (с глас), за други диапазон е всичко, което можем да произведем като звук - от най-ниското до най-високото.

 

Специално за разширението на диапазона нагоре при мъжете, по моите наблюдения и опит, разбира се - с нормални хора, от начинаещи до напраднали, без "гении" ;) има различна възможност, отколкото при жените. Предполагам е свързано освен с техниката и чисто физическите особености (дължина/дебелина на връзките и специфика на резонаторите) и с говорна техника, разлика в общуването мъже/жени, особености на езика, който ползваме най-често...

Свирковият регистър, за който говориш е много по-специфичен от да кажем мъжкия главов регистър/фалсето и въпреки че на теория едва ли не всяка жена би могла да го използва, малко жени могат да работят с него (могат да "намерят" техниката, за да изработят такъв тон), нищо че връзките им са по-къси.

Според някои изследователи и педагози не всяка жена "има" свирков регистър, самите теории за това как се произвежда тон по този начин са различни.

При жените, пак по моя опит и наблюдения, работата е свързана или със стабилизиране на "ниските тонове"( ми-си бемол малка) за жени с по-пискливо/високо звучащ глас, като умишлено не говоря за регистриране (но това не е разширяване на диапазон, просто повишаване на ползата от "съществуващи ноти"), или със въвеждане в употреба на високите тонове с чиста атака за тези, които са свикнали да пеят гръдно и  постигат високите тонове или само с белт, или фалцетно. Там, примерно, постигаме разширение именно чрез техника/резонатори.

Най-често жените преминават към фалцетно пеене между ла1 и до2, с работа това положение се разрешава до чисто атакуван тон на, да кажем, сол2.

Но "свирковите" ноти (грубо казано следващата октава) не са нещо, до което всяка жена има достъп за продължително вокализиране, дори и с изучаване на техника.

При мъжете - поне тези, с които съм работила винаги добавяме повече "ноти" към диапазона, отколкото при жените. 

Може да си прав и дебелината на връзките да няма значение ... моето обяснение  е това :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да те помоля да споделиш малко повече за техниката на " свирковия регистър " ! Защото до сега съм попадал само на това като теория , но нещо не ми изглежда правилно. Ако искаш ми пиши и на ЛС

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.