Jump to content
Българският форум за музиканти

Усилвател за домашно ползване


apoplexia
 Share

Recommended Posts

Предполагам е пълно с лампови глави и кабинети втора употреба.Поне в Норвегия е така.Цените са наполовина и в повечето случаи са в отлично състояние.Във всяко училище кабинета по музика е оборудван яко.Едва ли във Финландия е различно.

Link to comment
Share on other sites

Поне имаш опцията да върнеш в 30 дневен срок. Така е в повечето големи онлайн магазини. Ще си поемеш доставката, нали парите не си ограничен в бюджет :>

Link to comment
Share on other sites

Това е разумен вариант. Също следя и местния базар. изпадат неща от време на време, но на около 30% от редовната цена. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Малко раздвижване :)

Днес ми се отдаде възможност да посетя "магазин". Имайки предвид, че "човекът, отговарящ за китарите" почива, при изисканията от моя страна, човекът от магазина (може би е клавирист или микрофонен специалист, гадая), ми предложи за тест Marshal DSL 5 CR Combo, което не беше много зле, ама чистият канал не беше чист, и high gain каналът не беше highкакто и някакво недуразомение нa Blackstar 1 W (което си звучеше като опити на мъж да изкара месосопрано).

Та, питането ми е, удачно ли е Kemper Profiler Powerhead за вкъщи? (Няма как да набримча Peavey 6505 или Mesa Dualrectifier, както и всички ценни в музиката глави).

И, ако случайно е удачен, какъв говорител да търся? 1х12 за предпочитане (винаги може да се смени при нужда).

 

Link to comment
Share on other sites

Доста сложна задача имаш, защото са много малко продуктите подходящи за домашна употреба, а по-голямата част от тях са недоизмислени (по-скоро нарочно) и/или са твърде евтини, за да са добри. Основната причина е, че всичко лампово е МНОГО силно за в къщи. Дори 1 ват може да вдигне бая джангър, да не говорим за по-големите. А тия маловатажните няма и как да свирнат по велик начин - не можеш да прецакаш физиката. ;)

Ако не си много зле с парите бих ти предложил да прегледаш BluGuitar Amp1. Дизайнер е един от амп гурувците Томас Блуг, който освен това е и изключително добър китарист. Продуктът е супер добре замислен, има много неща, може допълнително да се вземе управление и т.н. Предлага и интересни 112 кабинети. Но не са евтини нещата, така че за повечето народ (в БГ поне) е малко трудно да се получат нещата... :(

Друг вариант е да се купи нормален амп плюс някакъв скъп атенюатор. Напоследък пуснаха няколко модела по нова технология, които са доста хитри, но пък цените са свински. Ако се не лъжа Фрайет Пауър Стейшън беше 1600 левс. ;) 

Идеята е - имаш реактивен товар (който дава доста по-реалистичен звук от простия резистивен) плюс лампово (при Фрайет, има и транзисторни) крайно стъпало плюс още няколко вида изходи, ФХ лууп, два мастър волюма и т.н. - зависи кой продукт се гледа. Фрайет е 40-тина вата лампово крайно с двойка 6L6, което позволява произволен малък (Vox NT-15 примерно или пък 5 ватов Фендър Чамп) да го усилиш доста повече при нужда. Стават и за студио, записи без джангър и т.н.

Но общо взето не е работа да свириш с амп в апартамент, да не говорим за лампов. Освен ако не си обособиш помещение за целта, което се прави много трудно и е доста скъпо.

Link to comment
Share on other sites

Нормален амп с атенюатор е компромисно решение. Все пак , доколкото разбрах от изчетеното до момента, лампата иска мощност, за да извади пълноценен звук.

А няма условия за това в къщи. Катаната свири при 0.5 вата и е силно ( с волюм на 10 часа)

Така че май май няма много смисъл от мощ, която няма да се използва.

Все повече натежава идеята да подменя студийните монитори с по-висок клас и да си карам с амп симулациите.

Link to comment
Share on other sites

Нали това е смисъла от атенюатора, да можеш да пуснеш ампа при максимално добри степени на гейн/усилване без да вади 120дБ. Тия новите (доколкото чувам) доста добре се справят със задачата, остава единствено проблемът, че говорителите не местят въздух и също начинът, по който ушите ни възприемат честоти и т.н. при ниски нива. Няма как да пуснеш нещо да шуми колкото телевизор и да очакваш да звучи като на стадион. ;)

Инак всичко е компромиси, включително използването на педал ефекти и/или ФХ Лууп... :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Тогава вариантите се увеличават, т.е. не е задължително да е 5 или 10 вата с вграден атенюатор.

Може ли предожения за други атенюатори (това също е напълно нова материя, ще прочета, разбира се). Тоз Fryette е 888 евро в Томан ( и не е наличен) и вече малко се надхвърлят разумните граници на финансиране за домашно свирене.

 

Link to comment
Share on other sites

Други атенюатори - българското торпедо: 1U реактивен товар (100W) с 1% фиксиран атенюатор + модул с 16 импулса в едно.

На изложението в София другия месец ще може да се чуе на живо. Междувременно ще пусна някои неща на ФБ страницата.

Edited by Gregg
.
Link to comment
Share on other sites

Един лампов усилвател има 4 важни модула:

  1. Преамп;
  2. Крайно стъпало;
  3. Изходен трансформатор;
  4. Колона с говорители.

За да се извади максимално добър звук от усилвателя всеки един от модулите трябва да работи в оптимален режим.

1. За достатъчно преамп дисторшън без да събориш блока са подходящи усилватели с Master Volume. Той позволява да усилиш гейна, а да намалиш от MV. В днешно време голяма част усилватели са такива, но в миналото не е било така, култови модели като JTM45 нямат такъв и на тихо не звучат никак.

2. За кривене и от крайното стъпало преди амнайсе години са измислени първите атенюатори - пасивни резистивни. Известни такива са THD Hot Plate, Koch Loadbox, Jet City Jettenuator. Представляват няколко мощни резистора, които обират част от мощността подавана към говорителя. Доста от амповете напоследък имат някакви вградени подобни. Някои имат PPIMV, грешно надписано като атенюатор (например Ориндж RV50), което е "по-зле" (условно казано), тъй като позволяват да натовариш и сплитера, но не и крайните лампи.

3. Следващата стъпка е изходния траф. Тия дни гледах едно видео с шефчето на Ориндж (който най-вероятно разбира доста повече от всички наоколо взети заедно) и според него това е най-важният елемент в един лампов усилвател. При режим на работа трафът непрекъснато си взаимодейства с говорителя и някакви части от звука се връщат към крайното стъпало, което действа като NFB (отрицателна обратна връзка). За да се намали това трафовете се изработват по специален начин, с някакви секции и т.н. (не му разбирам в детайли, но нещо такова обясни). Поставянето на резистивен товар вместо говорител обаче "поврежда" това взаимодействие и в резултат се губят честоти и динамика. Това е и причината по-старите модели атенюатори да помагат в много малки граници - примерно 3-4 дБ намаляне на силата на звука, след което вече осезаемо пречат на добрия тон. Решението са по-новите реактивни атенюатори. Те могат да си взаимодействат с трафа по сходен на говорител начин поради което резултатите са по-достоверни. Аз наскоро бях на лов за такъв, че ми е интересно да тествам, и успях да купя един на сравнително поносима цена. Нови обаче под 500-600 лева мисля че няма. Такива са TAD Silencer, Rivera Rock Crusher, Fryette PS. Има и някои, които са само товар и са предназначени за записи, тоест не стават за свирене на живо.

4. Остава някой да измисли как да прецака физичните закони и да направи говорители, които да звучат добре при примерно 80 dB, както и модифициране на ушите, за да възприемаме звуците по същия начин и на тихо. :)

Има и други варианти като тия Торпедо хави, iso кутии за затварене на колоните вътре, вероятно и други. Всички обаче разчитат накрая на някаква допълнителна система за прослушване на ниски нива, което не е решение на точка 4. Както скоро някой каза... Не ти ли се кандилкат крачолите - умряла работа! :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

няма условия за това в къщи. Катаната свири при 0.5 вата и е силно ( с волюм на 10 часа)

 

Значи, оттук насетне всичко, което ти пишат за лампови, атенюатори си е тракане на клавиатурите.

Щом нямаш възможност да свириш на прилично усилено ниво. Решението е едно,

намери си помещение за свирене - таван, мазе, репетиционна. 

 

При свирене на домашни нива, идеята е да звучиш прилично, не да си отвяваш главата. Което става само с изцепен усилвател.

Като бях млад, цепех яко усилен, сега мога да си свиря с транзисторен, хибриден, моделиращ, лампов, според моментният ми кеф.

Ниво ми трябва, колкото е нивото ми на слушане на хайфай усилвателя ми. И така мога да свиря със запис, примерно разучавам някое парче.

И тогава няма, чак толкова разлика, дали ще съм примерно с добре звучащ транзисторен или лампов с мастер волюм.

В репетиционните проблема е друг,  как да се усилиш, така че,  да си с барабаниста, ама и да не увисва вокалиста. (трябва си мощно крайно стъпало за централното)

 

Проблема ти идва, от това, че не свириш с група.

Ако репетираш 1 - 2 пъти седмично, ще си си надул достъчно главата и после в къщи няма да имаш мераци за силни нива.

( като бях по-млад, имах нужда постоянно да си надувам главата)

 

Найтуиш нали са от Кити, няма ли други банди там, прикрепи се към някоя.

Link to comment
Share on other sites

Има алтернативи, разбира се

https://www.fluxtonespeakers.com/about/

IsoBox-овете не се класират в система за намаляване. Там всичко си е както трябва, просто чуваш това, което чува микрофона и  предусилвателя на микрофона. При добро изпълнение на компонентите, това си е варианта. Иначе Fryette power station е най-доброто от атенуаторите, което съм чул към момента.

С нетърпение ще чуя и дизайна на Gregg.

и чисто за пълнота да вкараме системата за power scaling, които изискват модификация на усилвателя, но са доста добре звучащ вариант, макар че и тук изключваме ефекта на "набримчения" говорител. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Quote

и чисто за пълнота да вкараме системата за power scaling, които изискват модификация на усилвателя, но са доста добре звучащ вариант, макар че и тук изключваме ефекта на "набримчения" говорител. 

Там ще има поне два ампа с power scaling (един "прост" вариант и един с микроконтролер), обаче ще могат да се чуят само през реактивния товар и импулси/слушалки, защото друг вид свирня освен тази по време на демонстрациите не е разрешена.

Link to comment
Share on other sites

Явно се минава към план Б, приличен дист и нови монитори :) Тук също има избор.

Плъгини поне има доволно. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.