musicman Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 ^ Само напомням, че темата не е процесори срещу усилватели и кое е подобре а се резисква точно конкретна технология. Моля придържайте се към темата. Цитирай
Ламби Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 Най добре е когато примерно спреш да свириш и не държиш метални части на китарата от озвучителното тяло да не се чува нищо.Без да има значение накъде си се обърнал и колко надалеч си застанал.За съжаление това е трудна работа. 1 Цитирай
ultramega Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 Ко му е трудното да я намалиш докрай преди това Цитирай
Heartman Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 Добре да кажа за COSM технологията още нещо.Взех си наскоро Boss power wah 10 само заради uni-vibe който е вътре.Това е уж педал, обаче вътре има 7 уа разновидности и една унивайб, което е ясно, че е дигитално.Отделно има и няколко драйва,фъз,буустер и т.н.т Към тях има и нойз супресор.Има и три вида мемори запомняне на някакви настройки.Добре са го измислили, ама си е дигитално.Пробвах с драйвовете, вкарва шум.Пробвах с нойзсупресора, реже звука и шума заглъхва,след малко обаче.Махнах драйва, само унивайб и драйв след него(пробвах преди него,съвсем не става).Докато свириш е добре, когато спреш да удряш струните, страшен шум. Така, че "косматата" технология не става.Затова не харесвам процесорите.Усеща се изкуственото и вкарва шум. Цитирай
musicman Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 ^ Шум можеш да получиш и използвайки само аналогови устройства. Аз никога не съм имал шум от BOSS-овете, които съм имал, освен от някаква драйв симулация, което е нормално и при аналоговите драйв ефекти. А съвсем отделно шума не е разликата между дигитално и аналогово звучене. НО нека не обръщаме темата в тази посока. Цитирай
fbat Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 Аз шум не съм имал с BOSS GT 8 . Виж дали не е нещо от китарата или от усилвателя. В състояние на покой (т.е. не се докосват струните и други чувствителни части на китарата) при свързана китара през процесора в усилвател, не би трябвало да има шум. Ако има много драйв на ефектите и много драйф на симулациите на кабинети, то тогава тези драйфове се "бият" и може да се получи неприятно изкривяване. Но това е нормално ако се получи наслагване. Като цяло по-добре е винаги да се ползва по-малко драйв (това ще ти го каже всеки един китарист и има много писано по тази тема във форума). За технологията на COSM не знам какво да ви кажа, не съм Гитар тех за да проследя цялата история на процесорите и разчитам единствено на слуха си (....и малко познания ), това което чувам от BOSS-а си ме кефи.......и съм си доволен от него Цитирай
Heartman Отговорено Май 16, 2017 Отговорено Май 16, 2017 То не е като шум от драйв.Друг е.И съм писал че се усеща симулацията/дигиталното/не аналоговото и т.н.т. Едно клипче по тема в която ставаше дума как с процесор по-лесно се правил звука на Zakk Wylde. Трябва да запиша отделно как се чува шума от uni-vibe симулацията.Понеже тука не се чува. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 17, 2017 Отговорено Май 17, 2017 (Редактирано) Шум има във всичко, самият АЦП, който преобразува аналоговия сигнал от входа на устройството в цифров, както и неговия предусилвател, си имат шум, който също бива цифровизиран. Цифровите ефекти ще започнат да звучат като аналоговите тогава, когато процесорите започнат да разполагат с висококачествени конвертори, голяма изчислителна мощ и много памет. Редактирано Май 17, 2017 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
Akerfeldt Отговорено Май 17, 2017 Отговорено Май 17, 2017 Здравейте!Миналата година ходих в Пловдив на концерт на KATATONIA.Звукът беше много добър.Китаристите и двамата свиреха с BOSS GT-10.Познавам творчеството на групата, знам как звучи студийно.На сцената ампове нямаше - само монитори....Какво искам да кажа - че който може да работи правилно с процесора, ще изкара с него онова, което търси.Има си музиканти, които създават музика с такива устройства и ги ползват както в студио, така и на лайв.Ако някой купи процесор и само сравнява симулациите - не е добро решение.Ако някой купи процесор заради ефектите в него, които му трябват за създаване на определен звук - да, решение е. При това добре работещо.Също за кавъри на най-разнородни групи няма как да събереш целия гиър на света и е по-подходящо да свириш с процесор, а не да купуваш 10 лампови глави. Не е важно кой с какво свири, важно е какво се случва накрая - има ли звук, който да допада и грабва или няма. Па нека и от стар радио шкаф да е с руски дистър отпред 4 Цитирай
fbat Отговорено Май 18, 2017 Отговорено Май 18, 2017 Подкрепям мнението на Akerfeldt При работа с процесор трябва да се "пощипват" корекциите. Аз за годините от които имам процесора все още откривам разни дребни неща при работата ми с GT 8, които влияят на крайния звук. Но трябва да се търсят малките корекции. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 18, 2017 Отговорено Май 18, 2017 (Редактирано) Огромният проблем на почти всички процесори е, че дават неограничени възможности за тотално скапване на звука, ако човек не знае какво прави и няма опит със ктиарния саунд. Учебников пример са опитите за постигане на приемлив звук на живо, ако човек дълго време е ползвал процесора само в спалнята си, кога през усилвател, кога в домашната си hi-fi система или receiver-a на DVD-то. Редактирано Май 18, 2017 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
wiseppman Отговорено Май 21, 2017 Автор Отговорено Май 21, 2017 Модераторите са прави, това не е тема за процесори срещу усилватели. A COSM технологията всъщност е разработена от Roland! И се използва и при синтезатори, барабани... Цитат: "Roland's Composite Object Sound Modeling (COSM) използва предимствата на множество модели за моделиране и успява да пресъздаде точно съществуващите звуци, както и да създава звуци, които никога преди не са били създадени." Цитат: "Променливото китарно моделиране или VGM е основният компонент на COSM, когато става въпрос за китарите и басите. То може да бъде разделено на три отделни елемента: Електронно моделиране - С този процес инженерите на BOSS и Roland анализират и симулират действителните електронни схеми и как взаимодействат в устройство като винтиж китарен усилвател или класически stompbox. Това включва подробните поведенчески характеристики на вакуумни тръби, транзистори и всички други електронни компоненти. Магнитно моделиране - Електромагнитните компоненти са огромна част от звука на електрическите китари и усилватели. Този VGM процес симулира характеристиките на китара, усилвателните трансформатори, високоговорителите и др. Физическо моделиране - Този процес е централна част от моделирането на инструментите на COSM. Той симулира характеристиките на използваните материали за конструиране на инструмент, включително вида на дървото, металните части и дори финиша. Физическото моделиране се използва и за анализ на използваните материали, използвани в различни кабинети за китарни говорители." Мисля, че всичко всъщност зависи от това, каква музика свириш. Блусарите си харесват тубите... А аз съм си рокаджия и съм много доволен от моя GP-10. С допълненията към него струва като лампов, но си го предпочитам. С Amplifi-то на Line6 са чудесна комбинация. И вече имам една камара камиончета за продаване. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 25, 2017 Отговорено Май 25, 2017 Бидейки изчел дефиницията за COSM доста отдавна, мисля че това е просто едно от множеството наименования на различни технологии за електронна или акустична симулация. Мисля, че основната идея на темата касаеше това, че на някои им се струва, че тази технология е прекалено стара, а мултиефектите на BOSS още я ползват. Цитирай
wiseppman Отговорено Май 28, 2017 Автор Отговорено Май 28, 2017 ^Сигурно има защо. Конкуренцията е огромна, никой няма сметка да продава остарели неща. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 3, 2017 Отговорено Юни 3, 2017 (Редактирано) "Сигурно" има своите условности. Дали има някакви обновления, какви са и значителни ли са, по търговските приказки и многословните дефиниции, няма да разберем. Та производителите на подобна техника, дори не споменават колко е производителен хардуера, че да може човек да си направи някаква преценка, колко пък са толкова прецизни симулациите, вървящи примерно, на 200-мегахерцов 16-битов микроконтролер без FPU, с да кажем 8 мегабайта оперативна памет. По принцип, встрани изобщо от темата BOSS, аз мисля, че е наивно да се мисли, че нещо, което към момента харчи, да кажем, 3 или 5 вата, може изобщо да се съревновава, например с PC симулациите на ефекти и акустични системи (които пак си имат своите несъвършенства). Отношението на изчислителната мощ е от порядъка 50-100 към 1. Освен това, "сърцата" на цифровите ефекти са техните входни и изходни конвертори (ADC / DAC), за които производителите също рядко обелват дума. А дори най-съвършената симулация, при по-нискокачествени конвертори, би била просто посредствена. Редактирано Юни 3, 2017 от Evtim Djerekarov 5 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.