Jump to content
Българският форум за музиканти

Тема за слушалки


CyberGene

Recommended Posts

Вдигам тази тема от прахта да се похваля с една нова придобивка в стил "Стисната циция съм и не ми се дават повече от 10 лв. за слушалки":D Наградата печелят Solix Flexible Athletic Wired Earphones.
Технически видях следните работи на опаковката, но не вярвам да са близко до истината предвид цената:

  • Driver size: 10mm
  • Impedance: 16Ω±5Ω
  • Sensitivity: 103dB(±3dB)

АЧХ-то им е приятно, имат thumb в баса и високите, но не толкова преекспониран като на BeatsByDre. От 5-те чифта дето пробвах в магазина, 2 дрънчаха, 3 бяха окей и си вземах тея, които ми харесаха най-много, все пак за тия пари е повече от достатъчно. Спокойно можеш да слушаш музика на тях, без да морят ушите, а ако искаш да си надуеш свирят достатъчно силно независимо в какъв източник ги пускаш. Може и да ги изтествам за смесване, но не очаквам кой знае какво, поне мога да си проверявам касата и бас с тях, "пъргави" са и туко-виж може и да си глася компресора с тях … ще видим. Единствения им недостатък е, че изолират околния свят и ако вървиш по улицата с тях или си караш колелото се чувстваш малко като прясно-ваксинирана кокошка ... ама това е положението, за офиса пък ще са супер. :D

Забелязах една тенденция … всичко, което съм взимал с този дизайн "фитнес/атлетични" както ги пишат по опаковката като цяло звучи добре за тая цена … Ставал съм свидетел как за доста повече пари хората си купуват сапунерка с размазан бас и глухи до неузнаваемост. За пореден път ми стана ясно, че цената и качеството не винаги корелират, особено пък при техниката в стил "шир-потреба". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Scarlett HP60 Mk III
Тип: затворени
Диаметър на мембраната: 50 mm
Импеданс: 32 ohms
Чувствителност: 98 dB ±3 dB
Max. power rating 1.2 W

Не знам, дали тези слушалки се продават отделно (освен на вторичен пазар, където се намират за 80-120 лева), обаче предвид това, че идват с entry-level професионална звукова карта (Scarlett 2i2), ми хаправиха доста силно впечатление. Понеже имамтези около мен, а в тази тема сме обсъждали помня JTS HP-535, както и Superlux HD681 Evo, които бяха харесали доста на CyberGene, въпреки скромната си цена, след известно слушане мога да определя трите модела по следния начин:

JTS HP-535 - нелоши слушалки, звучащи малко суховато, като че ли с по-подчертани средни-високи честоти. Но нищо не им липсва. Може би са някак по-стегнати и сухи. Това ги прави много добри например, за критично прослушване на материал с електрически китари, или за свирене със амп-симулатори на слушалки.

Superlux HD681 Evo - звучат по-басово, като басът е приятен, но може понякога да е леко размазан. Като че ли имат лек завал във високите честоти, който е забележим, но не дразнещ. Но звучат доста балансирано и бих казал, някак "обло", меко, приятно.

Scarlett HP60 MkIII - на мен ми звучат все едно Superlux-а горе, но с по-стегнат (но не по-слаб) бас, и определено по-ясни високи честоти, без да са агресивни (звучат приятно, като на хубав копринен ВЧ-говорител), и като цяло по-добра отчетливост в цялостната звукова картина. Бих казал, доста неутрални слушалки, с които ми е приятно да слушам музика.

Интересно ще ми е, ако притежателите на доста по-висок клас слушалки ги чуете и споделите мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Какви мониторни слушалки бихте препоръчали? Не знам дали това е най-подходящата тема за това, ако трябва поста да се премести на правилното място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За малко повече от 200 - https://www.musicworld.bg/bg/c_1307/i_42520/SHURE_SE215_CL_EFS.html получаваш това от снимката ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Зачетох се за слушалките с висок импеданс, че ужким имали следните предимства:

  • по-добра честотна характеристика в областта на средните и високите честоти – хората от Beyerdynamic имат статия по този въпрос – цък
  • съвместимост с "професионален" клас студийна техника – подозирам, че определени интерфейси или студийни миксери са направени със слушалкови изходи, които са сдвоени по импеданс точно с такъв тип слушалки и би трябвало честотната им характеристика да е по-оптимална
  • по-нисък шум/интерференции/брумове – заради по-високият им импеданс били по-издръжливи при такъв тип условия

Естествено имат и известни недостатъци като например:

  • нужно от подходящо "захранване" – поради високият си импеданс, се нуждаят или от слушалков усилвател или звукоподаващото устройство трябва да има добър предусилвател, за да ги вкара в правилен работен режим.

В скромната ми практика мога да потвърдя последният недостатък, но никога не съм имал шансът да тествам един и същи модел с различен импеданс, както е например Beyer Dynamic DT 880 PRO – имат и 250Ω и 600Ω. Въпросът ми е някой правил ли е подобни тестове? Струва ли си по-големият импеданс за онези спечелени 5% повече среди и високи, за сметка на нуждата от допълнително усилване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DT 770 PRO имат дори 3 варианта - 32, 80 & 250 ohms. Някой с бюджет 1000 лева и златни уши може да проведе тестове. :)

Това че имали по-нисък шум и т.н. заради високия си импеданс ми звучи странно. Правя аналогия с китарата, където именно високия импеданс на пасивните адаптри създава предпоставки за всякакви смущения и от сорта, докато ако го прекараш през буфери/преамп и стане с нисък имеданс може да обикаляш колкото си искаш без особени последствия (образно казано). Може би не е същото, понеже за китарата това е изходен, а при слушалките входен... ? :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, Baby Thomas said:

Може би не е същото, понеже за китарата това е изходен, а при слушалките входен... ?

И аз си я мислих тая хава, ама без тестове трудно би могло да се разбере ... 

P.S. Между другото се подсетих за една поредица на Дейв Рат (озвучителят на RHCP и редица други величия), където на времето мереше със спектрален анализатор слушалки, като го знам какъв е маниак може и да има отговор на въпроса – цък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът на златните уши е, че са нелинейни в златно сечение и съответно чуват всичко, което не се чува, но най-често не чуват това, което се чува. И така ние, обикновените хора с чугунени или стъклокерамични уши, най-много от неръждавейка, изслушваме много за вътрешните терзания, душевните оргазми и цялата палитра от недостижими за нас чувства, които апаратурата поражда в душата на златночувателя, но това твърде често остава за нас един красив разказ за един съвършен свят, до който ни се напомня, че никога не можем да се докоснем, за да почерпим с пълни шепи от неговата божествена сладост. 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, Evtim Djerekarov said:

...изслушваме много за вътрешните терзания, душевните оргазми и цялата палитра от недостижими за нас чувства, които апаратурата поражда в душата на златночувателя, но това твърде често остава за нас един красив разказ за един съвършен свят, до който ни се напомня, че никога не можем да се докоснем, за да почерпим с пълни шепи от неговата божествена сладост. 

Пробвал ли си да пишеш книги? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.