Jump to content
Българският форум за музиканти

облепване с естествен фурнир


Recommended Posts

Да драсна някой ред :D.

 

Знаете ли работилница, където може да ми облепят плоча от мдф с естествен фурнир?

 

Плочата ще е фрезована с радиус по ръба, фурнира тр. да следва извивката.

Още се чудя дали само два паралелни ръба ще са фрезовани, или и четирите.

Облепването - едностранно.

 

И в двата случая (особено ако и 4-те са фрезовани) ми се вижда пипкаво да пробвам сам.

 

Доколкото знам, продава се фурнир, продава се лепило, не е невъзможно и сам да го залепиш, но не знам ще ми хареса ли резултата.

И нямам оберфреза, да тръгна директно да си правя експериментите вкъщи.
 

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това нещо ще свири ли, че не става ясно.  Защото тук не е дърводелски форум все пак.

Чело на тонколона:

http://postimg.org/image/gn73a16xh/

 

Радиуса е 18мм и май е доста малък. Фладер по вертикала, огъване само по хоризонталните ръбове.

Отгоре - капаче.

http://postimg.org/image/79y8n98qr/

 

Може от фирмата за разкрой да го фрезоват. 

Намерих и някаква статия в bgaudio за фурнироване, но освен че е пипкаво, не споменават огъване по радиус.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма играчка е - резултата зависи от това колко си сръчен. Приди време облепях едни колони със естествен фурнир. Не гледай тази статия в  bgaudio за фурнироването - много грешно е да фурнироваш с това лепило с което го правят - тип   полихлоропреново. С pva лепило се прави. Колкото е по-голяма повърхноста по-трудно ще е. ДА огънеш и двата ръба на фурнира в домашни условия ще е трудно и може да прецакаш всичко. ЗА едната страна не е невъзможно - зависи и от фурнира - с някой видове е по-лесно. Аз на моите колони не оставих обли ръбове а ги фурнирах с прави и после предницата която исках да е с обли я направих от масивна дървесина орех и стана идеално. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето това е детайла за фурнироване:

Огоре ще е капаче.

http://postimg.org/image/cs1laq3lt/

 

Отстрани тр. да се извие, посока НЕ по дължина на влакната (ако не е проблем).

Дойде ми наум да си направя калъп от старо пдч, същата форма, с 1мм по-тесен където да мокря и извия фурнира.

После да го увия с лентови стяги и нещо там да си изсъхне.

 

И след това, да го нахлузя на истинското чело :D, като мажа с лепило само мдф-а, че иначе не знам как ще стане с това голямо парче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах някакъв фурнир

http://www.iv-el.com/index.php?route=product/product&path=24&product_id=1066

и се чудя, добра идея ли е да го третирам с нещо като danish oil за финиш.

 

Не мисля нито мога да го полирам с нитроцелулозен лак, нито имам условия да го пръскам, а и искам една натурална матова повърхност и текстура.

 

Дали също ще стане с лимоново, кокосово, бадемово, кайсиево, не знам какво масло от аптека?

 

В danish oil и tung oil има някакъв разтворител, който се изпарява, а тези масла са си просто растителни масла.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, намерих нещо подобно, евтино, ще свърши ли работа?

http://markita.net/tikovo-maslo-0750ml-dyo.html

 

(тип масло за градинска мебел)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моите ги направих точно със danish oil - това е 50% tung oil и разни други неща и стана добре. Залепи първо фурнира добре и после мисли за финиша. С този техническия фурнир май се работеше по-трудно доколкото си спомням. Трябва много добре да се притисне фурнира навсякъде при лепенето а при големи повърхности е по-трудно. Тези които ги лепят про - използват вакум преси. С това лепило с което препоръчват в   bgaudio  се лепи по-лесно но след време има много голяма опастност фурнира да се напука. С ПВА трябва. Аз го лепих със бързосъхнещо ПВА и леко с ютията после, като нанясях с валях бързо на 2те повърхности, но моите бяха доста по-малки от твоите и по-лесно за работа. После трябва да си направиш едно право трупче със шкурка за ръбовете. 

Редактирано от patzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, това с лепенето ще е голяма играчка.

Ще си спретвам някаква установка, ще паря със стийммопа, има една дюза.

 

Относно нагряване се двоумя.

 

Първо парене и огъване, пристягане да изсъхне по форма, после лепене и пристягане с ленти..

За сушенето, честно казано мисля да си го оставя да изсъхне бавно.

 

За лепенето:

- ако ползвам примерно лепило за дибли хенкел момент, и само го притисна,

после разнеса лепилото от центъра към периферията, накрая пристягане с ленти и летви,

защо трябва да се нагрява?

 

Засега проектиране и мечтане :D. Където ще го правя е студено и мисля че не е добре за лепилото.

 

veneered_01.jpg

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм  ПВА (Ц200) за залепяне на фурнир върху лицевата част на тяло на китара , но не съм  облепял  извити повърхности. Не съм ползвал   ютия или други нагряващи   приспособления.
При нанасянето самия фурнир стана на вълни , но е нужно добре да си се подготвил с  ясна идея как  ще притиснеш фурнира и детайла плътно навсякъде така че да не се получи някъде  "балон с въздух", подобно на тези които се образуват при неуспешен опит да залепиш рекламно  или мебелно фолио.   Ако се случи  , мисля че оправия няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години по БДС, за слепване на мебелни плочи и покрития /фурнири/ се използваше карбамид-формалдехидна смола /карбамидно лепило/ и топло лепене!!!  Не съм срещал въпросното лепило в търговската мрежа, но вероятно при желание може да се намери. Остава да се намери топла преса и "калъп" - изключително нерентабилно за две ОТ. За целта бих използвал полихлоропреново лепило - вероятно "Момент" на "Хенкел", може и българско /няма страшно/ "Хелмевект". Предимството е вертикалния фладер на фурнира, и само двата вертикални фрезовани ръба. Това означава, че  дървесните влакна на фурнира са разположени в паралел с фрезованите части и улесняват максимално огъването - не би трябвало да има проблем. Необходима сръчност - над средната, температура - от съществено значение, което важи за всички лепила. Сушенето с топъл въздух не е решение за конкретния проект.

Най - доброто го е казал @patzo - вакуум преса. Другото си е проба - грешка! Желая успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
Отговорено (Редактирано)

Чак сега се хванах да го правя :D

Огъването на фурнир 0.5 мм не е никакъв проблем. Никакво напарване, нищо, директно се лепи като тапет. Посоката на влакната е по огъвката обаче.

Предполагам и на R12 няма да е абсолютно никакъв проблем.

 

Проблем е притискането. Вчера на едната плоча, точно, ама точно на радиуса ми остана подпухнало на определени участъци.

 

- По принцип трябваше да олепиля и фурнира, нещо което пропуснах. На едната плоча няма такива проблеми.
- На другата не знам от това ли е (едностранно олепиляване) или от изпъването. Все пак, колко лепило трябва да има, че да запълва вълни под фурнира...

- ако бях олепилил фурнира, щеше да почне да се гърчи преди да го сложа на плочата, като гледам единия как започна да се гърчи... но стягите решават проблема. На плоската част...

 

Сега ще правя някакви фиксове на място - изрязване на каналчета по 1 мм където подува, ще сипвам хенкел лепило за дибли и после ще го стягам с нещо - въженце, ластик, хартиено тиксо... Точно по радиуса.

После ще китвам тези резки, освен ако не се откажа от гланцов финиш и го оставя по rustic.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм го това.

В никакъв случай хелметекс, лепило за дърво.

 

Лепих го с ц300, като леко ме притеснява че не олепилявах фурнира (с каквото и да е лепило)

Ама по бързо, по удобно, а и щеше да се посмачка още преди да го сложа върху плочата.

 

Така сглобявах и кутиите, с едни ъглови летви - олепиляване само на единия детайл, но пък там има и винтове.

 

Взех си кит с близък до фурнира цвят и някаква спринцовка да инжектирам лепило за дърво на проблемните места

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше по-хубаво лепило да си вземеш - българските лепила за дърво са зле. И както ти казах по-рано да притиснеш всичко добре дори за 20 минути е най-трудното. Лепилото се нанася бързо със валяк така става най-равномерно. Трябваше да потренираш малко със фурнира първо на друго място не на колоните направо. Навсякъде трябва да залепва плътно така като се получават подутини много трудно ще се оправи и след време може да се напука на местата където не е плътно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.