Jump to content
Българският форум за музиканти

Дискусия:Любими шредъри, вдъхновители, учители


JacksonSoloist

Recommended Posts

 

http://www.johnmcniel.com/tips-tricks/economy-picking-fun/

 

Ето още два клипа, но за мен е по лесно първите три тона(или два) да ги изсвиря легато, а  останалите  да ги изсвиря икономично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Carl Brown и сайта му guitarlessons365.com е доста полезен. Има хубав архив със структурирани уроци, основно теоретични за акорди, скали и позиции. Добро е. Също за по-напреднали и разбиращи английски, понеже говори бързо и много, препоръчвам Andrew Wasson. В тубата има два канала, които са златна мина така да се каже. Години ти трябват да минеш всички уроци и има за всеки по нещо.

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз кaто нaпълно неук, искaм дa попитaм зa up и down, имa ли някaквa универсaлно прaвило когa и зaщо се използвaт и с кое, според фигурaтa, е прaвилно дa се зaпочвa?

 

Примерно, един мой кумир, който е дaлеч от шреф жaнрa - Стиви Рей много често свири с up пикинг, a и много често "зaхвaщa" струните със средния си пръст (подобно нa Aлбърт Кинг).

 

Реaлно мaй опирa до педaнтичност, сaмо.

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година заварих жена ми с любимия ми шредър! От тогава нямам любим шредър!  :no:

 

344uwbt.jpg

Редактирано от G.Varbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ти ся съвсем ме обърка.

Аз само си чета и се чудя за Шрьодер ли говорите че да се включа. Всичко съм гледал на костенурките нинджа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

slide, няма никакво правило, всеки свири, както му е удобно.

 

varbanov, в реда на поста ти, как го свириш рифа на първите прагчета, с downpicking only или alternate picking? :greenball:

Признавам си когато има смяна на струна, както е този риф свиря alternate. Аз лично не чувам разлика, ако го свиря с даунпикинг, въпреки че много  хора спорят. Но аз съм "мързелив" и предпочитам да свиря нещо по възможност без напрежение и максимално ефективно, а оттам и бързо. Иначе за chugging на една струна или триоли като има си перкам брутални даунстроукс. Разбира се всичко е до практика. На мен просто така ми е по-удобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Kirk нещата мога да ги преживея да са Alternate, но като видя някой да свири на James ритъма с alternate ми идва да го прасна през ръцете. Скоро спорих с мързеливи китаристи точно по този повод. Намерих супер добър кавър на That was just your life в който ме издразниха няколко неща:

-Съдейки по другите клипове на върпосния китарист си личеше, че може да изсвири всичко с downpick както прави Джеймс, но го е домързяло. Ако свириш 2 часа наживо като тях и си изморен мога да го разбера, но в кавър...За мен като правиш кавър, трябва да уцелиш звука максимално близо и да се опиташ да го свириш както е изсвирен в оригинал. Даже за транспонирането бих поспорил.

-Свалил е скоростта до около 90% с програма от рода на Riff Master, а това има огромно значение ако искаш да я изсвириш от край до край... поне при мен.

 

 

 

На повечето хора не им пука, но мен ме дразни защото изглежда по-малко агресивно. 

Усещането като го свириш в скорост с down е несравнимо. Пробвах веднъж кръчмарската с alternate, но усетих как започват да ми поникват женски полови органи и спрях :(

 

Преживях го защото въпросния пич очевидно не е само ритъм китарист и си изпълни и нещата на Kirk :> Но ритъм китарист да ми свири траш с alternate където трябва да е down picking, дори да няма разлика в звука, бих го гръмнал с китарата в зъбите заради мързела :>

 

Slash твърди в автобиографията си, че един китарист трябва да е мързелив и да икономисва усилия - съгласен съм, но усилията се намаляват с практика. За това съм избрал да ползвам уроците за ритъм на Анди ;)

 

Това са моите 5ст и мнението ми се базира на идеята, че китарист трябва да звучи и да изглежда добре в зависимост от музиката която свири. Допринася за цялосната атмосфера. Едно е да видиш как Джеймс излиза в София и забива брутално с downpicking и злобна физиономия, друго е да си цъка с alternate... което прави, когато се умори :>

 

That was just your life... live  :hysterical:

 

http://youtu.be/91EqpP9hjhM

Редактирано от G.Varbanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз зa твa и го кaзaх. A и се чудя нa хорaтa, които се кривят, сaмо щото Гилбърт го свирел тaкa.

Или понеже Хетфийлд свирел сaмо down..

И вече се приемa зa зaкон.

 

A инaче Гибънс е един от нaй-пестеливите и икономични от към пикинг движения, които съм виждaл, кaто стaнa думa зa твa.

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Мен много повече ме дразни недостатъчния РМ.

Краят на рифа е като легато упражнение на Сатриани. А припева го свири все едно е с кухарка в парка... :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изсвирено 1:1 не е кавър и не добра идея освен за обучаващи цели. Ама вие си знаете. Това дали ще свирят металика с алтернейт или даун или само ъп, честно ли  :icon_shithappens:  

Из интервю на Грег Хау!

..." First of all, it's not in anyone's best interest to want to sound like me. It's in someone's best interest to sound like great version of themselves." ...

 

Не искам да се заяждам, но според мен един китарист няма ли собствен почерк влиза в бройката на многото ю туб и интернет свои колеги, колкото и да е добър.  :rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

varbanov, Съгласен съм с нещата, които казваш за траша. Но те си остават само за траша и chugging стила и толкова. Разбира се, всеки си решава какво иска да свири, как да се разива, иска ли да е само ритъм китарист, лийд или универсален. За последното се иска двойно повече време е практика. Аз мисля, че съм някъде по средата, като последните 2 г. основно развивам лийд. В смисъл, че по-добре да се развива Alternate Picking в дългосрочен план и от гледна точка на лимитирана бързина на даунпикинга, отклолкото целево да се свири само с даун.Явно темата ще стане сериозна и всеобхватна и ще се дискутира и ритъм, в което няма лошо и в контекст на горните линкове и 'траша', ето от мен едно видео, което подчертавам само съм го преглеждал и не мога да коментирам, но може да е полезно на хора, харесващи стила. Конкретно бритиш акцента малко дразни, но се преживява :rocker:

 

 

 

 

 

 

 

bluelemon, нали, са все да почнем да копираме Марти Фридман с "урудливата" му дясна ръка. Как не е хванал тендовагинит не знам. Но тва е, всички сме различни.

 

 

 

По-натам в темата се надявам да коментираме и пикинга ни откъде да идва - китката, лакътя, добри, лоши страни, ъгъл на лявата, палец позиционирам около средата на грифа при стречове и ,тн.

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро е видеото, Дикенс. Набързо прегледах, че нямам време сега да го гледам цялото и попаднах на секция, където казва, че едва ли не може да свириш с даунстроук толкова бързо, колкото алтернейт, което е невъзможно физически. Не знам каква стамина ще ти трябва и колко години трябва само това да правиш. Тва ми звучи като Пол Гилбърт, както казва, че 8г. свирил само ъпстроук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да, безспорно, не е лесно... Не случайно в студио всички ритъм партии на Metallica се записват от James, да ме прощава Кирчо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.