Jump to content
Българският форум за музиканти

Direct Injection (DI) Boxes


IvanDTr

Recommended Posts

Става въпрос за 15 метра кабел.
Кабела и сега си работи от пасивна китара направо във микрофонен вход. Вързал съм го небалансирано. Както си е оригиналната схема на китарата.
Дори не усилвам докрай Gain-а, че криви.

Кабела е 1,5 кв.мм. и явно няма голям пад на напрежение. 

Мисля, че за входа на предусилвателя е от значение самото ниво на сигнала /големината на напрежението/. Какво значение има омичното съпротивление на източника? Реално потенциометрите /двата/ са в паралел с адаптерите, както и един с друг. Съпротивлението на изхода на китарата е във функция от всички съпротивления.

Повече адаптери и потенциометри  в паралел = по-малко общо съпротивление!

Буксата на китарата си е "стерео" с три извода. Мога да я ползвам все едно е Canon XLR. На пулта входа дали е през Canon или през големия жак, все едно е. 
Правя си балансиран сигнал по двете активни жила на кабела, а оплетката - маса. С други думи, третирам китарата като прост динамичен микрофон.

Тия дни ще пробвам така и така, но исках да знам някой да не го е пробвал....

Ще пиша какъв е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Пробвай на своя глава, но според мен разлика няма да има в най-добрия случай с и без XLR, в най-лошия ще получиш странен сигнал в миксера или ще повредиш предусилвателя с твърде висок gain. :unsure: Под странен имам предвид шумящ/твърде силен/с артефакти/твърде слаб и т.н. Другото което е, не повтаряй моята грешка да бъркаш импеданс и съпротивление, и двете величини се мерят в Ω, но са различни неща (цък).  И другото, което исках да кажа, ако проблемът е финансов и не ти се дават пари за DI BOX, лично мога да ти препоръчам ето този Milenium DI-E, струват по-евтино от аналозите на Behringer и лично в моят случай ми извади по-висок gain + повече обем.

Другото което е ... защо точно 15 м.? Като чуя такива дължини, почват да ми светят червените лампи в главата. Обикновено големите сцени разполагат със snake модул, който е на разумно разстояние от музициращите и повече от 5 м. не е нужно да опъваш. Едно че е бахти гъжвата като дължина този кабел, тежи, може да се повреди, и може твоите bandmates да стъпват по него и прочие други мизерии. Аз лично бих се ориентирал към някакъв безжичен вариант или нещо, в което да си пускам баса/китарата и то да е максимално късо, да не говорим, че ако ще се мяткаш по сцената е още едно нещо, с което трябва да се съобразяваш. Такива дължини единствено - в краен случай.

Редактирано от Koobenot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е тоя кабел 1.5мм2, рекордоман от хоремага ли използваш?!!??! :greenball:

Има си някакви общоприети правила и стандарти. Спазвайте ги максимално и ще имате минимални проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за читалищни изпълнения с участия по различни сцени включително селски, с озвучители, дето знаят само акордеона да усилват...
15 метра е случайна дължина. Става въпрос за народна музика, без движение на китарата по сцената. Кабелите на оркестъра /микрофони/ са настрана. Не се тъпчат. Рядко има подготвени озвучители на малките сцени. Затова гледам поне балансиран кабел да е. Поне външни смущения да няма. Де да знам къде, какво, кога ще върви до кабела. Бокс ли да си купувам? Може! Тончестотен кабел ли? Може! Макар, че този рекордоман с оплетка дето го ползвам изобщо няма смущения. /Има и други качествени кабели, дето ги няма във въпросните стандарти/. Ползвам такива за микрофони. Над средна хубост са. Ползвам ги и за МИДИ връзка. Да, и за удължител 1KW/230V стават. За хоремага...  
Значи прост микрофон може да се свърже към балансиран или небалансиран кабел, ама проста китара - само небалансиран кабел.

Добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на твое място, честно казано, бих инвестирал в една транзисторна апаратурка за бас, нещо ей такова да речем или някоя от по-скъпите серии. Щом си с народни оркестри, не ти трябва звуково налягане като при металистите и дори апаратура с по-малък говорител ще ти свърши работа. Това с DI BOX-а в централното е супер вариант, ако озвучителя има добра система и с добри ниски, но в повечето случаи читалищните изпълнения са на принципа "грамофон свири - майка плаче" - както сам спомена идват с каквото намерят под ръка, пукащи кабели, компромисни пращящи миксери, дори по селата и до ден днешен на сбора свирят Респром/ВЕФ, та тая бас китара ако щеш с платинени накрайници да ти е DI BOX-а, пуснат в централното ще е някакъв ад. Така с апаратурката където и да идеш ще знаеш, че бас китарата ще звукне, пък озвучителят вече ако е грамотен да я озвучава, ако ли не - чисто акустично/unplugged ще си посвирваш и готово. IMHO ("по моето скромно мнение") :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бас -> 3-метров инструментален кабел -> DI Box -> XLR кабел към пулта. Това е схемата за директното свързване. Вече колко ще е добре/зле централното - друга тема. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, rettere said:

..... Значи прост микрофон може да се свърже към балансиран или небалансиран кабел, ама проста китара - само небалансиран кабел.

 

Добре!

Всичко може да се свърже към всичко и с обикновена тел. Не става въпрос физически дали може или не може. Електрически не е правилно, което рефлектира върху качеството на сигнала, звука и отношението полезен сигнал / шум. Можем да навлезем и в по-големи детайли - защо това е така, да приложим измервания и картинки от осцилоскопи, THD характеристики и какво ли още не, но аз специално, така като чета, първо не виждам смисъл и второ - всеки сам си преценя.... :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

То това като изпълнение си е направо смях. Нахвърляно с лопатата.

Левия ключ би било по-добре да е потенциометър, а не фиксиран Пад.
На Канон-а не е замасен /към пин 1/ горния пин.
 Тук само трафа и десния ключ-маса, май са от полза, макар, че му е спестена една R-C група
Благодаря за снимката! Наистина.
Аз таквоз нещо няма да купя...или бих го преработил с екранирани проводници и траф с екран около него...

Хм, или бих ползвал счупен микрофон с траф. заради инпеданса и осцилоскопските "виждания"
На мястото на шпулата - вход,...
Изхода  - така и така си го има - канон - балансиран
Ключа му - за ключ-маса
😁
Поне няма да е китайско

Лека!

Редактирано от rettere
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, cable management-а е смехотворен, но звучи добре и струва колкото две чаши червено вино на Витошка ... което не е лоша оферта, като цяло. :) Но аз съм ентусиазиран да чуя какво би се получило с твоят експеримент с бас китарата, наистина! :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Дойде време да понапиша нещо от опит.

Изпълних балансираната схема на китарата с пасивни адаптери все едно е динамичен микрофон.

Схемата работи. На миксери с бутон PAD дето сваля децибелите на входа, се получава.

Няма кривене. 

На миксер който няма въпросния бутон, трябва GEN-а да се намали почти до край за да не криви.

Това  е при включване към миксер през Канон/микрофонния вход.

При включване към LINE - до микрофонния вход, всичко си е добре.

Може да работи, и работи с балансиран сигнал без траф и DI BOX.

Единственото, което ме спира да ползвам тази схема е Липсата на екран на адаптерите, който да е отделен от проводника излизащ от самия адаптер.

Просто кабела от адаптерите е оплетка/маса и активен.

Не е оплетка/маса и два активни.

Това е. 

Простия микрофон генерира по-ниско напрежение от простия адаптер.

За това се включва към "по-чувствителе" вход - с по-малки съпротивления на входа.

Простия адаптер генерира по-високо напрежение от простия микрофон.

Затова се включва към "по-малко чувствителен" вход - с малко по-големи съпротивления на входа.

Адаптера може да се докара да работи със изходен сигнал като на динамичен микрофон. 

Всичко е въпрос на ниво /напрежение/ на постъпващия сигнал. към миксера. Независимо от вида на източника 🙂

И в двата типа входове може да се вкара балансиран или небалансиран сигнал.

Попрегледах някои схеми на миксери... Разликата между двата типа входове е около 7 к ома.

Като при микрофонния има опция за фантомното +48 волта през съпротивления.

В крайна сметка, живата свирня за която става въпрос няма да се записва от миксера...

Къде бучи, къде кънти, кой чул, кой не - минало -заминало.

Тези дни имахме свирня с 15 метровия /небалансиран/ кабел, но през DI BOX...просто имаше на разположение. Никакви излишни шумове не чух в ....олелията 🙂

Лека!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как се решава проблема с импедансите? :whistle:
 

Ако искаш да е екранирано всичко можеш да смениш кабелите на адаптрите с ширмован такъв, стига разбира се да има какво да му се екранира на адаптера (ако е пластмаса само - няма да има смисъл).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Решава се с нивото на сигнала.

До точка на кривене и 'четвърт" назад. Да не мига червения диод😁

То и при подходящ/съгласуван  импеданс, пак е същото... Първо бараш Gain-а

Щото на входа хич не му дреме за импеданса на източника на сигнала/напрежението. Нито за сечението на проводника, както и за дължината му.

Гледа си амплитудата на напрежението и честотата му ☺️

 

За екранирането - ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опасна плоскост.....

На входа не му дреме, но на човека зад пулта трябва да му дреме. Не е само до нивото цялата работа. При несъгласувани импеданси се получават редица ефекти - например загуба на ниво във високите чесоти, влошен динамичен диапазон и т.н. Както @synchu е казал по-горе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

^ Абсолютно. Неслучайно на някои миксери/аудио интерфейси има Hi-Z цъкалка близо до Low Cut филтъра, която да компенсира загубите в честотната характеристика при ползването на небалансирана връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.