Jump to content
Българският форум за музиканти

Дебел ли е грифа на Epiphone Special II, Ebony


Srolk

Recommended Posts

Може би няма да е лошо да вмъкна, че формата на грифа е по-важна от дебелината. 

 

guitar-neck-contours.jpg

 

http://www.rocketmusiconline.com/necks.html

 

Pro26.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@trendkiller , би ли обяснил това с позицията на палеца върху грифа, ако не е проблем, защото ми е трудно да го схвана. Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Това е позицията на палеца, т.е. доколко стърчи той над нека.

При класическата постановка палеца е до средата на нека, докато предимно при рок-китаристите

Ричи Блекмор, Джими Хендрикс и мн. други, палецът им стърчи доста високо над нека и с него

те дори натискат позиции на 6-та, дори и на 5-та струна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, сега разбрах защо един почитател на класическата китара все ми казваше, че не иска да ми вижда палеца над грифа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sbondokov: Зависи от стилът на свирене на китариста и партията, която трябва да изсвири. При изпълнение на неща с повечко бендове е нормално палецът да стърчи, защото по този начин е по-лесно да се повдигне струната до желания тон с най-голяма точност. Вибратото също е по-прецизно. С палец "отгоре" се свири също и когато се налага да заглушиш ниските струни, например при strumming на акустична китара или рифове от типа на Rage Against The Machine и Chili Peppers, където заглушените струни в комбинация придават перкусивен и съответно по-агресивен "цвят" на партията. Слушай Hendrix, SRV и John Frusciante и ще добиеш ясна представа за звука. 

 

"Класическата" постановка също има своите предимства. В модерната музика се използва предимно от шредърите, най-вече заради повишената мобилност на пръстите на лявата ръка. От мои наблюдения разликата се усеща най-много в кокалчетата на ръката. Когато палецът е отгоре показалецът стои "заключен", т.е. мърдаш го предимно от втората става, а не от основата. При по-разкрачените партии, които се наблюдават в класическата музика, фламенко, джаз и някои технични стилове метъл, е необходимо да се усвои И тази постановка, за по-голяма прецизност и улеснение в изпълнението. При китарите с по-широк гриф, като тези с найлоновите струни, е почти задължително да се свири с палец в средата на грифа и в никакъв случай с показалеца "лепнат" за китарата, както при блус-китаристите, освен с малки изключения тук и там. Постановката се определя от партията и стила на свирене, така че най-вероятно твоят приятел е бил прав в контекста на класическата китара, разбира се.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Trendkiller, Изчерпателно и академично, особено с илюстрацията. Благодарен съм, че и аз мога да се възползвам от информацията.

Редактирано от rokoman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.